Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meikie schreef:Ik dacht dat de SWRN in de doelstelling had staan de summershow en WRAN NK te organiseren. Nu ben ik niet tegen andere evenementen op westerngebied, maar ik vind het jammer dat een NK voor de basissport er nu een beetje bij hangt naast al die andere shows. En waar, ik citeer Romkabouter, de WRAN ook nog even mee mag doen. Beetje jammer.
Romkabouter schreef:@Niels, dat staat er NU idd. Maar dat is al aangepast hoor
catalyst1 schreef:Net vanmorgen even met een dressuurruiter gesproken: 3 selectiewedstrijden,waarvan de beste 2 tellen.Afhankelijk van de grote van het rayon,mogen er dan 2 of 3 door naar de gelderse kampioenschappen.Daarvan mogen weer de beste 2 door naar de Nederlandse kampieonschappen.Ook al zie je dan dus een L2 proef ( dressuur dus he),het zijn dan wel de beste uit die klasse.Wedden dat die dan ook een nette proef neerzetten.Waarom dus zo vast houden aan een WRAN NK Basissport, in de zin van...ik kan nog niet ( voldoende) presteren,maar rij toch een NK??Ik heb nu 3 keer meegedaan aan het WRAN NK,waarvan ik bij mezelf te rade ben gegaan of mijn proef NK waardig zou zijn.Antwoord was jaen ik ben dus ook helemaal niet bang om op een groot event mijn gezicht te laten zien.
Ik denk dat als het moeilijk is om je te kwalificeren ( zoals in de dressuur) dat de lokatie ( kwa afstand) dan ook geen donder uitmaakt...je MAG ten slotte meedoen,dat is een eer..Een NK, of dat nu WRAN<NQHA<KNHS of whatever is,moet een eer zijn om te rijden,een doel waar je naar toe werkt en niet zomaar een wedstrijdje dat het liefst om de hoek gereden wordt.Je hoeft je al niet te kwalificeren,scheelt je al heel veel kilometers,dus niet zeuren over de afstand dan...gewoon hard trainen,in de spiegel kijken of je NK waardig bent en hup inschrijven...
catalyst1 schreef:Net vanmorgen even met een dressuurruiter gesproken: 3 selectiewedstrijden,waarvan de beste 2 tellen.Afhankelijk van de grote van het rayon,mogen er dan 2 of 3 door naar de gelderse kampioenschappen
Romkabouter schreef:catalyst1 schreef:Net vanmorgen even met een dressuurruiter gesproken: 3 selectiewedstrijden,waarvan de beste 2 tellen.Afhankelijk van de grote van het rayon,mogen er dan 2 of 3 door naar de gelderse kampioenschappen
Voor de dressuur geldt dit, omdat er zoveel ruiters zijn.
Voor de eventing mag je gewoon inschrijven(mits een aantal winstpunten gehaald in de klasse ofzo)
Romkabouter schreef:Jan_Trel schreef:Fout Rom dit is niet onlangs aangepast!
Met de nadruk op "onlangs"![]()
Jan_Trel schreef:Ook het paint NK gaat niet ondersneeuwen, het verbaast me eerlijk gezegd dat dit nog door niemand geroepen is
Romkabouter schreef:Dat het niet geroepen is, wil niet zeggen dat niemand het denkt.
catalyst1 schreef:Het gaat er niet om ,om e.e.a. met elkaar te vergelijken...het gaat om de houding die sommige ruiters hebben.Ik wil alleen maar zeggen dat een NK in mijn ogen iets is waar je naar toe werkt en waar je een NK waardige proef kan neerzetten,omgeacht of er nu wel of geen voorrondes zijn..Als je dat kunt,kun je volgens mij alleen maar genieten van zo'n lokatie in Den Haag
Jan_Trel schreef:De WRAN staat voor de basissport, maar we moeten niet doen alsof bij de WRAN alleen maar stakkers starten en in de rassenshows alleen maar goeie ruiters.
In de rassenshows mag iedereen starten, al heb je nog nooit op een paard gezeten, bij de WRAN mag je starten als je niveau L2 hebt en om de zure regen voor te zijn: ook als je meer dan 25 punten in de L3 hebt mag je onder bepaalde voorwaarden een (1) keer op het Nk in de L2 Rookie klasse starten.
Dus bij de WRAN wordt er nog op niveau geselecteerd en dat is bij de rassenshows niet het geval.
Dus niet minderwaardig over de WRAN doen. Als je dat doet begrijp je in mijn ogen niet hoe de wedstrijdsport in elkaar zit.
dapperdier schreef:Jan_Trel schreef:De WRAN staat voor de basissport, maar we moeten niet doen alsof bij de WRAN alleen maar stakkers starten en in de rassenshows alleen maar goeie ruiters.
In de rassenshows mag iedereen starten, al heb je nog nooit op een paard gezeten, bij de WRAN mag je starten als je niveau L2 hebt en om de zure regen voor te zijn: ook als je meer dan 25 punten in de L3 hebt mag je onder bepaalde voorwaarden een (1) keer op het Nk in de L2 Rookie klasse starten.
Dus bij de WRAN wordt er nog op niveau geselecteerd en dat is bij de rassenshows niet het geval.
Dus niet minderwaardig over de WRAN doen. Als je dat doet begrijp je in mijn ogen niet hoe de wedstrijdsport in elkaar zit.
Dank je Jan, doet me goed om dit te lezen. Welk ras je rijdt heeft NIETS maar dan ook NIETS te maken met je kunde als ruiter!
dofuzz schreef:maar in heel wat gevallen wel of je run de moeite waard is om te bekijken of om van over je nek te gaan
quarterH schreef:ik zie ook nog steeds liever een goed gebouwde quarter in een pleasure/trail/westernriding/horsemanship/showmanship/hunter/hunter hack/pleasure driving en ga zo maar door dan een tinker haf of fjord hoor...
heeft dus niks met reining te makne....