[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: Dutch Westernriding Festival 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:16

@Niels, dat staat er NU idd. Maar dat is al aangepast hoor ;)

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:33

meikie schreef:
Ik dacht dat de SWRN in de doelstelling had staan de summershow en WRAN NK te organiseren. Nu ben ik niet tegen andere evenementen op westerngebied, maar ik vind het jammer dat een NK voor de basissport er nu een beetje bij hangt naast al die andere shows. En waar, ik citeer Romkabouter, de WRAN ook nog even mee mag doen. Beetje jammer.

Zoals je zelf al heel duidelijk aangeeft is het WRAN NK een NK voor de basissport.
Je zou je dan kunnen afvragen of een NK basissport wel uit de verf komt op zo een show.
Je zou je ook kunnen afvragen of toekomstige sponsoren wel aangetrokken kunnen cq willen worden als je basissport laat zien.

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:06

Ik kom in in elk geval kijken!!
nu maar hopen dat er dan nog zitplaatsen zijn, damn 7 dagen achter elkaar :D :D

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:58

Net vanmorgen even met een dressuurruiter gesproken: 3 selectiewedstrijden,waarvan de beste 2 tellen.Afhankelijk van de grote van het rayon,mogen er dan 2 of 3 door naar de gelderse kampioenschappen.Daarvan mogen weer de beste 2 door naar de Nederlandse kampieonschappen.Ook al zie je dan dus een L2 proef ( dressuur dus he),het zijn dan wel de beste uit die klasse.Wedden dat die dan ook een nette proef neerzetten.Waarom dus zo vast houden aan een WRAN NK Basissport, in de zin van...ik kan nog niet ( voldoende) presteren,maar rij toch een NK??Ik heb nu 3 keer meegedaan aan het WRAN NK,waarvan ik bij mezelf te rade ben gegaan of mijn proef NK waardig zou zijn.Antwoord was ja :D en ik ben dus ook helemaal niet bang om op een groot event mijn gezicht te laten zien.
Ik denk dat als het moeilijk is om je te kwalificeren ( zoals in de dressuur) dat de lokatie ( kwa afstand) dan ook geen donder uitmaakt...je MAG ten slotte meedoen,dat is een eer..Een NK, of dat nu WRAN<NQHA<KNHS of whatever is,moet een eer zijn om te rijden,een doel waar je naar toe werkt en niet zomaar een wedstrijdje dat het liefst om de hoek gereden wordt.Je hoeft je al niet te kwalificeren,scheelt je al heel veel kilometers,dus niet zeuren over de afstand dan...gewoon hard trainen,in de spiegel kijken of je NK waardig bent en hup inschrijven...

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 15:16

Romkabouter schreef:
@Niels, dat staat er NU idd. Maar dat is al aangepast hoor ;)

Moet weer even corrigeren! :D
Fout Rom dit is niet onlangs aangepast!

Dat het WRAN NK ondersneeuwt mag natuurlijk iedereen roepen, we leven tenslotte in een vrij land.8-) Maar is dat waar?
Ik denk het niet.
Wacht af tot je het programma ziet en trek dan je conclusies.

Ook het paint NK gaat niet ondersneeuwen, het verbaast me eerlijk gezegd dat dit nog door niemand geroepen is.

De WRAN staat voor de basissport, maar we moeten niet doen alsof bij de WRAN alleen maar stakkers starten en in de rassenshows alleen maar goeie ruiters.
In de rassenshows mag iedereen starten, al heb je nog nooit op een paard gezeten, bij de WRAN mag je starten als je niveau L2 hebt en om de zure regen voor te zijn: ook als je meer dan 25 punten in de L3 hebt mag je onder bepaalde voorwaarden een (1) keer op het Nk in de L2 Rookie klasse starten.
Dus bij de WRAN wordt er nog op niveau geselecteerd en dat is bij de rassenshows niet het geval.
Dus niet minderwaardig over de WRAN doen. Als je dat doet begrijp je in mijn ogen niet hoe de wedstrijdsport in elkaar zit. Maar dat is een item wat niet in dit topic thuis hoort. *D

Het zal slechts een kwestie van tijd zijn dat je,om te mogen starten in de WRAN klassen op het NK, je eerst moet kwalificeren. Eigenlijk doe je dat al een beetje door de voorrondes die op het Nk verreden worden voor de grote klassen. Ik kan me voorstellen dat in de toekomst de ruiters met de meeste WRAN punten in een klasse op een NK mogen starten. Of misschien door een andere selectie!
Bij de rassenshows is dat moeilijk omdat de regelgeving dit niet toelaat.
Dus zoals het in de engelse sport gaat zal het in de westernsport niet kunnen, maar willen we dat?

Om het ook nog even over het verblijf in Den Haag te hebben:
Er zijn voldoende stallen dus de paarden kunnen slapen.
Er is gelegenheid voor slapen in eigen campers, caravans, mobile homes etc.
Wil je kamperen met een tent? Er zijn 2 campings op minder dan 10 minuten van de Uithof.
Voor wat betreft hotelaccomodatie zijn we in gesprek met diverse hotels in de buurt.
Het duurt nog even voordat het weer september is en er moet ontzettend veel geregeld en georganiseerd worden. We zijn direct na het NK met deze show begonnen omdat we ons realiseren dat we ons heel wat op de nek gehaald hebben.
Maar je kan natuurlijk niet verwachten dat nu al alles geregeld en afgesproken is, dus..... afwachten en geduld is het devies! ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:39

Jan_Trel schreef:

Met de nadruk op "onlangs" 8-)

Jan_Trel schreef:
Ook het paint NK gaat niet ondersneeuwen, het verbaast me eerlijk gezegd dat dit nog door niemand geroepen is

Dat het niet geroepen is, wil niet zeggen dat niemand het denkt.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:47

catalyst1 schreef:
Net vanmorgen even met een dressuurruiter gesproken: 3 selectiewedstrijden,waarvan de beste 2 tellen.Afhankelijk van de grote van het rayon,mogen er dan 2 of 3 door naar de gelderse kampioenschappen.Daarvan mogen weer de beste 2 door naar de Nederlandse kampieonschappen.Ook al zie je dan dus een L2 proef ( dressuur dus he),het zijn dan wel de beste uit die klasse.Wedden dat die dan ook een nette proef neerzetten.Waarom dus zo vast houden aan een WRAN NK Basissport, in de zin van...ik kan nog niet ( voldoende) presteren,maar rij toch een NK??Ik heb nu 3 keer meegedaan aan het WRAN NK,waarvan ik bij mezelf te rade ben gegaan of mijn proef NK waardig zou zijn.Antwoord was ja :D en ik ben dus ook helemaal niet bang om op een groot event mijn gezicht te laten zien.
Ik denk dat als het moeilijk is om je te kwalificeren ( zoals in de dressuur) dat de lokatie ( kwa afstand) dan ook geen donder uitmaakt...je MAG ten slotte meedoen,dat is een eer..Een NK, of dat nu WRAN<NQHA<KNHS of whatever is,moet een eer zijn om te rijden,een doel waar je naar toe werkt en niet zomaar een wedstrijdje dat het liefst om de hoek gereden wordt.Je hoeft je al niet te kwalificeren,scheelt je al heel veel kilometers,dus niet zeuren over de afstand dan...gewoon hard trainen,in de spiegel kijken of je NK waardig bent en hup inschrijven...

amen :D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:54

catalyst1 schreef:
Net vanmorgen even met een dressuurruiter gesproken: 3 selectiewedstrijden,waarvan de beste 2 tellen.Afhankelijk van de grote van het rayon,mogen er dan 2 of 3 door naar de gelderse kampioenschappen

Voor de dressuur geldt dit, omdat er zoveel ruiters zijn.
Voor de eventing mag je gewoon inschrijven ;) (mits een aantal winstpunten gehaald in de klasse ofzo)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:56

Romkabouter schreef:
catalyst1 schreef:
Net vanmorgen even met een dressuurruiter gesproken: 3 selectiewedstrijden,waarvan de beste 2 tellen.Afhankelijk van de grote van het rayon,mogen er dan 2 of 3 door naar de gelderse kampioenschappen

Voor de dressuur geldt dit, omdat er zoveel ruiters zijn.
Voor de eventing mag je gewoon inschrijven ;) (mits een aantal winstpunten gehaald in de klasse ofzo)

Als je even bekijkt dat op een normale buiten dressuurwedstrijd er al gauw 30 ruiters in één ring starten en dat er per klasse op een provinciaal kampioenschap zeker wel drie ringen zijn :oo . dan reken maar uit hoeveel ruiters dat worden.
Dus dressuur NK en western NK, dat kun je toch echt niet met elkaar vergelijken. :)

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:14

Het gaat er niet om ,om e.e.a. met elkaar te vergelijken...het gaat om de houding die sommige ruiters hebben.Ik wil alleen maar zeggen dat een NK in mijn ogen iets is waar je naar toe werkt en waar je een NK waardige proef kan neerzetten,omgeacht of er nu wel of geen voorrondes zijn..Als je dat kunt,kun je volgens mij alleen maar genieten van zo'n lokatie in Den Haag

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 17:18

Zo is het en niet anders! :D

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 17:22

Romkabouter schreef:
Jan_Trel schreef:

Met de nadruk op "onlangs" 8-)

Je hebt gelijk Rom, ik zeg het niet goed!!
Er moet staan: dit is niet aangepast!
Het staat er namelijk al zolang de nieuwe site van de SWRN bestaat en dat is bijna een jaar.
En op onze vorige site stond het ook al!

Jan_Trel schreef:
Ook het paint NK gaat niet ondersneeuwen, het verbaast me eerlijk gezegd dat dit nog door niemand geroepen is

Romkabouter schreef:
Dat het niet geroepen is, wil niet zeggen dat niemand het denkt.

Heb jij wel eens last van 't zuur? 8-)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:23

catalyst1 schreef:
Het gaat er niet om ,om e.e.a. met elkaar te vergelijken...het gaat om de houding die sommige ruiters hebben.Ik wil alleen maar zeggen dat een NK in mijn ogen iets is waar je naar toe werkt en waar je een NK waardige proef kan neerzetten,omgeacht of er nu wel of geen voorrondes zijn..Als je dat kunt,kun je volgens mij alleen maar genieten van zo'n lokatie in Den Haag

Ja, dat lijkt mij ook :j

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:27

Jan_Trel schreef:
Heb jij wel eens last van 't zuur? 8-)

Nee hoor, dan had ik hier al lang hele andere dingen gepost 8-)
Verder is het niet nodig mij persoonlijk aan te vallen, dat doe ik bij jouw ook niet.

Ach ja... voor de meesten geldt weer: ignorance is bliss

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:52

Niet om het een of ander, maar ik kan mij ook herinneren dat er eerst iets anders op de SWRN site stond. Iets in de trand van "promoten van de basis Westernsport" oid en "het organiseren van shows" idd.....
Dat dit nieuwe doel er al bijna een jaar op staat zal best, kan dat niet meer bewijzen natuurlijk.
Doet er verder ook niet toe, maar voorheen (bijna een jaar geleden alweer dus..) stond er volgens mij wel degelijk een iets anders geformuleerde zin dan nu.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:02

ja? en dus?
is de swrn dan verplicht een doelstelling zo te laten tot in den eeuwigheid?
mogen ze toch lekker zelf weten wat hun doel en visie is?

als iemand bang is dat er een gat valt, ga t opvullen zou ik zeggen en start een vereniging dat gat dan opvult.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:47

Zeg, ik ga niet zomaar iemand's gat vullen he >;)

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:15

Jan_Trel schreef:
De WRAN staat voor de basissport, maar we moeten niet doen alsof bij de WRAN alleen maar stakkers starten en in de rassenshows alleen maar goeie ruiters.
In de rassenshows mag iedereen starten, al heb je nog nooit op een paard gezeten, bij de WRAN mag je starten als je niveau L2 hebt en om de zure regen voor te zijn: ook als je meer dan 25 punten in de L3 hebt mag je onder bepaalde voorwaarden een (1) keer op het Nk in de L2 Rookie klasse starten.
Dus bij de WRAN wordt er nog op niveau geselecteerd en dat is bij de rassenshows niet het geval.
Dus niet minderwaardig over de WRAN doen. Als je dat doet begrijp je in mijn ogen niet hoe de wedstrijdsport in elkaar zit.

Dank je Jan, doet me goed om dit te lezen. Welk ras je rijdt heeft NIETS maar dan ook NIETS te maken met je kunde als ruiter!

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:24

dapperdier schreef:
Jan_Trel schreef:
Dus niet minderwaardig over de WRAN doen. Als je dat doet begrijp je in mijn ogen niet hoe de wedstrijdsport in elkaar zit.

Dank je Jan, doet me goed om dit te lezen. Welk ras je rijdt heeft NIETS maar dan ook NIETS te maken met je kunde als ruiter!

maar in heel wat gevallen wel of je run de moeite waard is om te bekijken of om van over je nek te gaan

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:38

1-0 voor dofuzz

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:49

dofuzz schreef:
maar in heel wat gevallen wel of je run de moeite waard is om te bekijken of om van over je nek te gaan

Voor de zoveelste keer, Er bestaat meer dan alleen reining :roll:

En als het WRAN niveau in, jullie ogen dan zo verschrikkelijk slecht is, kijk er dan niet naar.
Maar laat toch ieder in zijn waarde, in plaats ze steeds zo af te z**ken.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 00:08

ik zie ook nog steeds liever een goed gebouwde quarter in een pleasure/trail/westernriding/horsemanship/showmanship/hunter/hunter hack/pleasure driving en ga zo maar door dan een tinker haf of fjord hoor...
heeft dus niks met reining te makne....

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 00:09

..maar dan wel weer met persoonlijke smaak.. die ik verder volledig onderschrijf, maar dat ter zijde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 00:12

quarterH schreef:
ik zie ook nog steeds liever een goed gebouwde quarter in een pleasure/trail/westernriding/horsemanship/showmanship/hunter/hunter hack/pleasure driving en ga zo maar door dan een tinker haf of fjord hoor...
heeft dus niks met reining te makne....

Ik ook.
De intelligente blik van het paard valt dan altijd zo mooi op.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 00:18

gelukkig wordt het een groot evenement.
goede toilet voorzieningen :r , een groot stro dorp waar je je best wel een paar proeven kan vermaken, en tribunes voor de liefhebbers,
camping dichtbij voor de de slaapverwekkende :O onderdelen.
wat wil je nou nog meer ;)