Zuidlaardermarkt 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij naar de zuidlaardermarkt 2010?

Ja maar alleen kijken
151 (34%)
Nee
217 (49%)
Ja om te kopen
38 (8%)
Ja om te verkopen
15 (3%)
ja om te kopen en verkopen
15 (3%)

Totaal aantal stemmen: 436

HRE

Re: Zuidlaardermarkt 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:17

Ik ga naaaaaaar de nacht. Gister een voorproefje gehad wat érrrg gezellig was. En loop vandaag fijn met hoofdpijn rond :+
Vandaag nog maar even mn peerdje rijden want die krijgt pas na woensdag weer beweging. En over die paardenmishandeling, moet je eens bij grote trainingsstallen kijken, daar gaat het er veel erger aan toe dan op de zuidlaardermarkt waar ze die 'stokken op hun hoofd krijgen'....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:50

Dribbelkont schreef:
ik ga ook samen met vriendin

we zijn op zoek naar een zeer apart getekent veulen,jaarling twenter
moet grote C of d worden
bont of hoge witte benen,of wit hoofd of maanogen
en merrie ;)

we nemen gelijk maar trailer mee ;)

Dan kan ik met jullie meelopen, ik ga naar iets soortgelijks op zoek. Maar goed of ik dat ga vinden, ik ben nogal kieskeurig op dat vlak.
Prijs wil ik wel beperkt houden en dier moet gezond zijn, als ik niet mag keuren (plaatselijk en oppervlakkig uiteraard) wordt het niks. :) Ik ben zelf da, dus is makkelijk ;). Ik ben wel benieuwd, is de eerste keer dat ik naar deze markt ga. Zaklamptip is wel handig.

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:51

ik ga ook dit jaar, alleen om te kijken. Heb er speciaal vrij voor genomen omdat het alweer een aantal jaren geleden is dat ik er voor het laatst ben geweest. Wordt wel vroeg opstaan vrees ik!!!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:05

Ik ga ook,
Kun je er ook dingen kopen, en dan voor shetlanders?
en goedkoper of duurder dan normaal?

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:40

Nou mischien gaan we niet..

Als het de hele dag gaat regenen dan gaan we niet en gaan we naar Hedel..

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:42

Wij gaan ook :D niet om te kopen alleen om te kijken

Frisssty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:48

Ik wil wel maar kan niet :( heb nog geen auto en ik weet niemand die gek genoeg is om midden in de nacht te gaan rijden voor paarden XD.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:12

robert45 schreef:
its just the game...

maar goed we handelen ook veel met bekende kennissen/handelaren..

het gevaar van iets kopen bij een onbekende is dat je een verkeerde meeneemt..

op een markt zoals zuidlaren kopen we bijna altijd bij dezelfde handelaren! Ze weten ons dan ook wel te vinden als ze iets goed hebben.. als het rommel is dan vermelden ze dat ook eerlijk. anders verkopen ze niets weer aan ons :)

dus iedereen die wat wil kopen en niet zeker is moet maar even bij jou horen of het in orde is ;) haha.

Ik ben trouwens niet echt een beste onderhandelaar. wou mn jongste merrie zo graag dat ik gewoon meegegaan ben in de prijs die ze vroegen. Ik kan wel makkelijk nee zeggen als het mij echt niet aanstaat de prijs die ze noemen dan loop ik ook zo weg. Ik ben benieuwd. Mss een leuk welsh veulen tegenkomen of wat groters.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:18

Onderhandelen is niet zo heel moeilijk toch.. als die man een prijs zegt ga jij daar
gewoon heel erg onder zitten dan komt hij waarschijnlijk wel met een tegenbod dus
heb je er al wat af

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:11

kippiekipp schreef:
Onderhandelen is niet zo heel moeilijk toch.. als die man een prijs zegt ga jij daar
gewoon heel erg onder zitten dan komt hij waarschijnlijk wel met een tegenbod dus
heb je er al wat af

Het is inderdaad niet erg moeilijk maar je moet het wel durven! Ik heb er nu ook geen enkel probleem meer mee. In het verleden was dat wel anders!

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:18

Hm ach... nee heb je en ja kan je krijgen, mocht het echt een stijfkop zijn kwa
handelen kan je altijd nog op de prijs ingaan die hij ervoor wil. Maar voor hetzelfde
geld moet hij er vanaf en krijg je hem wel een stuk goedkoper..

linda4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:53

Ik ga ook... We gaan een fjordje verkopen! Maar zal me wel in moeten houden om met een lege trailer terug te gaan haha!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:40

Ik zit er ook aan te denken om te gaan.. maar kan nergens tijden vinden en het is mijn eerste keer bij een paardenmarkt, dus heb geen idee wat gebruikelijk is. Kan iemand me vertellen van hoe laat tot hoe laat de paarden worden verhandeld? En tot hoe laat er nog iets 'interessants' te zien is?

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:48

Zo vroeg mogelijk heen gaan is het beste natuurlijk.. hoe later je komt hoe meer paarden
er al weg zijn maar ook later op de ochtend/begin middag is er nog wel genoeg te kijken
hoor :j Om 6 uur is de opening in ieder geval

lady_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:49

Vaak moet je er dan al om 6 uur sochtends zijn, om de leukste diertjes tebekijken/kopen.
En vaak heb je dan de eerste keus.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:51

gera schreef:
Ik zit er ook aan te denken om te gaan.. maar kan nergens tijden vinden en het is mijn eerste keer bij een paardenmarkt, dus heb geen idee wat gebruikelijk is. Kan iemand me vertellen van hoe laat tot hoe laat de paarden worden verhandeld? En tot hoe laat er nog iets 'interessants' te zien is?

Ga je voor het kijken of ben je mss op zoek?
ben je echt opzoek dan moet je er echt wel zijn op het moment dat het licht wordt.

De meeste paarden/pony's staan er de hele morgen en middag, wel zie je dat naarmate de dag vordert het wel wat minder worden (veel mensen laden gelijk na het kopen hun paardje in).
Dus om te kijken kan zeker tot het eind van de middag.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:53

Ik ga puur om te kijken, niet om te kopen, ook al zal ik op mijn vingers moeten zitten en mijn portemonnee echt dicht moeten gaan houden. Ik heb nogal de neiging 'zielige paardjes' op te vangen :o
Maar als ik er rond 11.00 uur zou zijn, dan ben ik dus ruim op tijd om lekker rond te kunnen kijken?

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:10

wij gaan om 5 uur rijden sogtens en dan zijn we er rond 7 uur

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:15

Ik kom samen met mijn vriend even kijken (niet de bedoeling om wat te kopen, maar ja je weet nooit...)
Wel wordt mijn veulen van dit jaar meegenomen door een bevriende handelaar om daar verkocht te worden. Ik heb zelf niet de tijd om er van 's morgens vroeg tot 's middags te staan, vooral 's morgens vroeg is een probleem, moet eerst de dieren in ons pension verzorgen en wachten tot de "oppas" er is.. Vandaar dat die vriend hem meeneemt..

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:07

Als je echt op zoek bent kun je inderdaad het best zo vroeg mogelijk gaan. Maar later op de dag staan er ook nog genoeg paarden. Voordeel van later op de dag kopen is wel dat ze vaak goedkoper zijn dan 's morgens vroeg.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:10

Wij gaan morgen om half 5 's ochtends die kant op. Ben benieuwd wat we weer tegenkomen.
Vorig jaar hebben we niks gekocht.

Ivet_Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:30

Weet iemand of er vanacht ook extra bussen rijden? (A)

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:31

De eerste trailers kwamen al door het dorp..... Onze tent is klaar. Vanmiddag alles installeren en dan slapen. Vanavond even flink feesten en morgenvroeg om 6 uur achter de koffiepot staan. Ik ben d'r klaar voooooooor! :D

En ivet; geloof het wel :+

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:31

als je even googled kan je dat zo vinden... er rijden wel extra bussen

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:32

Jullie hebben zeker al vakantie HRE? Ik wens je sterkte. Je zal morgen wel kapot zijn. :))