halve rechterduim eraf gebeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: halve rechterduim eraf gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:23

Sjongejonge, wat een verhaal zeg! Gelukkig lijkt het allemaal weer wat de goede kant op te gaan!

Ik vind de reactie van de vorige eigenaar onbegrijpelijk. Hopelijk zal de manege bij een aansprakelijkheidsstelling wat prettiger reageren, ach uiteindelijk raakt het ze natuurlijk niet zelf in de portemonnee (ik mag er toch vanuit gaan dat ze een behoorlijke verzekering hebben).
Hoe hard ook, als het paard naar de slacht is gegaan, betekent dat ze hun verantwoordelijkheid zeker serieus nemen! Maar goed, uiteindelijk hebben ze natuurlijk wel verzaakt; als het echt een agressief paard was, hadden ze een bordje moeten ophangen en het bovenluik dichtdoen...dat ze dat niet hebben gedaan, zal ongetwijfeld betekenen dat het deel van de schade dat zij moeten betalen, groter wordt.
Maar goed, het belangrijkste voor jou is revalideren.
Ik blijf dit topic volgen; heel veel sterkte!

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:35

Heeel veel sterkte nog met j duim he !!

Break_sd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:56

Heel veel sterkte !!

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:05

Ik heb de foto's gezien... en het ziet er naar uit.
Mijn vinger heeft er echter ook een keer afgelegen (niet door een paard trouwens), maar het is wel weer goed gekomen. Het is verbazingwekkend hoe je lichaam in staat is zoiets weer te repareren maar ik ben het levend bewijs dat je er na lange tijd eigenlijk niks meer van ziet. In jou geval blijf je het misschien zien, maar let op... zo dramatisch als het er nu uitziet, zo erg kan het meevallen na verloop van tijd.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:36

Heftig verhaal! Heel veel sterkte Y;(

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:57

Hee alves, hoe gaat het nu?

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:00

Wow dat is schrikken! Lijkt me erg pijnlijk.
Veel sterkte!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:22

Erg naar verhaal, de fotos durfde ik niet aan, ik ga al van m'n stokkie als een papiersneetje heb...

Maar waar ik op in wilde haken was, ik ben als 10-jarig meisje heel hard in m'n borstkas gebeten, aan de linker kant. Ik heb er 2 littekens aan over gehouden. 1 van de onderkaak van het paard (je kan 20 jaar na dato nogsteeds de tandafdrukken onderscheiden...) en 1 van de operatie om het afgeknelde vlees weg te snijden. Paard bleek inderdaad vals en viel me aan toen ik naar de wei werd gestuurd om krullen te halen. De stal eigenaar was niet door de eigenaar van het paard ingelicht dat het paard gewoon zeer vals was, en ik ben tenauwernood aan de dood ontsnapt (paard trok me gewoon aan m'n borstkas zo op van de grond en ik kon me net aan het hek vastpakken.).

Uiteindelijk de eigenaar aansprakelijk gesteld, die heeft alle dokters kosten moeten betalen, de plastische chirurgie en een schadevergoeding voor persoonlijk letsel en trauma. Goed uitzoeken wie het paard in handen had en inderdaad aansprakelijk stellen, dit is namelijk niet normaal en had waarschijnlijk voorkomen kunnen worden met eerlijkheid.

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 22:45

veel sterkte. Je foto's zijn al erg vaak bekeken... iedereen was nieuwschierig... Maarja. Als ze het zelf moeten voelen dan hoeven ze die foto's de komende 10 jaar niet te zien hihi.

Ik ben 1x door een paard tegen mijn knie aan getrapt. Er zat een hele gat in. Het bloed stroomde eruit. Ik zat erg raar te kijken en voelde het niet. Ook had ik nog kleine schaafwondjes, en het gekke, die voelde ik. Ik vind dokters eng want ik denk dat ze mij altijd meer pijn willen doen dan nodig is... haha. < is niet zo.
Het zat niet niet op hechten. Dat was afgelopen begin zomervakantie. Daar zat je dan de hele vakantie met eerst een laag zalf op je knie, toen een betadine gaasje, en toen een normale en toen een paar meter verband... Ik kon niks. en het was bloedheet. Ik ging maar boekjes lezen, achter bokt zitten natuurlijk. toen het verband en de gaasjes er eindelijk af mocht, dat zag er echt vies uit. Ik moest een korst erop laten komen. En NIET in de zon (toen met verband ook al niet) :( Toen eenmaal die korst erop zat kon ik mijn knie niet buigen, En oh Ik wou zo graag naar verzorgpony. Maarja, ik was weer eigenwijs, ik moest mijn knie weer buigen pats, korst eraf. stuk of 5x. Natuurlijk zit er nou een reuze litteken, die helemaal nog rood,paars,roze is...

Maar ik was eigenwijs, en was weer met korst naar het paard gegaan (een paar weekjes) en had weer zin om te rijden, Ofcorse, ik ging rijden. Hoppa, vlek in mijn broek. Korst kapot . Maar ik MOEST en zou perse weer gaan rijden....

Hopelijk sterkt het aan.... 1tip. Haal/trek nooit de korst eraf.
Dan krijg je een nog lelijker litteken...

Sterkte :(:)

memmie1960

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:49

goh wat een toestand
gelukkig ben je niet bang voor paarden geworden
nou heel veel sterkte gewenst

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:32

TS is er al iets meer bekend nu? En hoe gaat het met jou?

rielleeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:33

getsie heel veel sterkte !!!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:42

Heb je je auto al? Denk he twel :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:46

jeedje das heftig... sterkte ermee! hoop echt dat het enigsins goed komt! blijf vooral moed houden!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:59

BinkieDusty schreef:
TS is er al iets meer bekend nu? En hoe gaat het met jou?

Hier nog een nieuwsgierige/geïnteresseerde :)

xEvaFay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:15

Aj, wat een vreselijk verhaal.
Ben blij dat het stukje bij beetje weer beter gaat met je hand.
Ik had laatst ook een wond aan mijn hand en baalde al dat ik een kleine 2 weken niet naar stal kon.
Nu schaam ik mij voor die gedachte. Want wat moet jij een pijn hebben en hebben gehad.
Ik hoop voor je dat het snel weer wat beter gaat, en dat ze dmv operaties en fysioterapie zoveel mogelijk nog kunnen herstellen.

xxx & sterkte

Sambucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:26

OMG! Wat erg! Heel veel sterkte meis en ik hoop dat hij goed herstelt en dat je er snel mee om leert gaan.....

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 23:29

Maandag 1 maart komt mijn auto!!!
Toyota heeft wat problemen gehad...
Eindelijk!!!

Ik heb wat foto's van hoe mijn duim er nu uitziet bij het album gevoegd.
Het zijn niet super scherpe foto's, weet niet wat er aan mijn foto toestel mankeert... Betere foto's volgen!

Nogmaals bedankt voor alle reacties!

http://www.mijnalbum.nl/Album=ZO46Q4PH

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:37

ziet er niet verkeerd uit! groeit er nu nagel of zie ik dat verkeerd? het zal altijd een rare duim blijven maar doe je niks aan

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 23:44

Ja er groeit een stuk nagel en daarboven zit nog steeds een korst.

Als je de foto vergelijkt met die daarboven zie je dat er al heel veel korst vanaf is en daar een mooie huid is verschenen. Dat maakt me echt blij!!!

De vraag is nu of de nagel niet in gaat groeien en hoe de laatste korst eraf valt, aangezien de plek waar nu nog korst zit de plek was waar je het bot zag.

Ziet er echt al veel beter uit he?!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:46

ziet er stukken beter uit. mocht de korst nu niet optijd loslaten zou je is 1x per dag in de soda mee moeten gaan zitten.
ik heb 2 jaar geleden een plank op mn pink gehad met als gevolg opengespleten en nagel half los. mooi is het nogsteeds niet maar korst was err net optijd af en heb gewoon een nagel. wel scheef en met kou gevoelig maar daar kan ik mee leven

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:58

zo dat ziet er al een stuk beter uit
hopelijk geneest het verder goed zonder verdere problemen

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:15

Ziet er al netjes uit zeg!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 10:00

Ziet er echt veel beter uit! Fijn!
Heb je er nog pijn aan?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:11

Vandaag komt je auto *\o/*

Wat ziet je vinger er ''goed'' uit! Wat mooi zeg :)
Hopelijk wordt de pijn nog steeds minder.