Voor de rest nog enkele dingen die in een ander topic vermeld zijn
door Kaja
Citaat:
Een paard dat artrose heeft, nog gereden word, dan dusdanig stokkreupel word, afgekeurd door de DA, maar kreupelheid gaat niet geheel over bij verdoving, nu aangeboden bij verzekering om afgekeurd te worden en dus de dood tegemoet gaat, om geld van de verzekering te krijgen, om een nieuw paard aan te schaffen voor de sport waar het je uiteindelijk om te doen is...
Wat is dit???
Ze gaat dus zelfs om hulp vragen!!
Citaat:
De dood is onomkeerbaar... Er bestaat ook nog zoiets als recreatie of gezelschap...
Als er met de pijn niet te leven valt, dan ben ik het ermee eens.
Maar een paard de dood in jagen om geld te krijgen, zodat je een ander paard kan kopen voor de sport...
dan is ze het er dus mee eens....lijkt me dat we dan klaar zijn...of nee toch niet
Citaat:
Het is zo triest Ils...
Maar je kunt er niets tegen doen helaas...
Het gebeurd gewoon, plus dat ze nog aangemoedigd word hier op Bokt door haar zogenaamde slachtofferrol...
En misschien zit ik er naast, dan hoop ik zo, maar ik heb er een naar gevoel over...
Jaaa wij moedigen de TS....laat je paard afmaken
Citaat:
Precies ja... maar nee... dan heeft ze geen geld om een ander paard te kopen en als ze geen ander paard kan kopen heeft een elke dag een gat van 2-3 uur
Ze doet net alsof ze Anky is... paard is niet goed voor de sport en zij wil niet recreatief rijden, ze rijd m1
Uit ervaring was gebleken dat haar paard daar helemaal niet over kan......
Citaat:
Ja dat zou je van haar ook verwachten, dit is haar eerste paard, daarvoor reed ze 1 keer in de week een uur op de plaatselijke pennyclub... M1 en dan met S&T gaan rijden, ook zo penny... en she behaves herself alsof ze ons Ank is... nah
en wie ben jij dan wel niet
Citaat:
Nou ik vind dat misselijk Kippie...
Omdat jij je doel niet na kunt streven, pech voor het paard!
Nou zo mag het voor mij niet in elkaar steken
Ik zou ook nooit met mezelf kunnen leven...
Als het niet meer gaat, door pijn, dan is het genoeg!
Dan ben ik niet egoïstisch om ze bij me te houden, maar ik ga mijn paard niet de dood injagen omdat ik mijn droom niet na kan leven...
"Sorry maatje, jou wacht de eeuwige weides jongen, want ik wil verder in sport komen en dat gaat met jou niet lukken, maar ik heb wel het verzekeringsgeld nodig, dus helaas... en trouwens er zijn al genoeg opvreters hier op deze aardkloot! Jammer voor je.."
dus het is goed, of nog steeds niet..... *lees nog ff verder*
Citaat:
Ik heb schijt aan meelezers, maar kan me voorstellen dat jij dat niet hebt.. ligt iets anders voor jou
EN TOCH ( ja Kaja kan het maar niet loslaten) moet je goed begrijpen wat ik bedoel!
Je komt van de plaatselijke pennyclub, je rijdt er net een jaar, 1 x per week een uur, je koopt een groen paard, maakt het zelf mak met wat hulp, en rijd hem verder aan tot de M1.
Paard heeft heel wat problemen, scheef bekken, artrose, loopt op twee hoefslagen, maar wat kun je verwachten van in principe een leek. Je rijdt voor het plaatje met S&T, met een doorgetrokken stang omdat je er geen verstand van hebt, maar het gaat om het plaatje. Je paard is kreupel en de DA keurt hem in principe af voor de sport. Je wilt zelf niet recreatief rijden, dus moet het paard weg.
Als de verzekering hem afkeurt, volgt de dood en de verzekeringscentjes, want elke dag een gat van 2-3 uur dat is onmogelijk en je wilt verder in de sport!
You tell me... Mis ik er dan een paar... of zie ik het gewoon verkeerd??
Owww je houd niet van mee lezers 
Volgens mij wil je het gewoon niet begrijpen
Citaat:
Bizar hè Maaik??
Citaat:
Hee Skipperdepip...
Maar dat is ook niet de intensie van het verhaal... Ik houd ook niet alles, maar ik jaag er geen een de dood in voor verzekeringsgeld!
En dáár gaat het om! Ik heb ook geen fossiellenstalling en ja ik heb er wel een aantal staan die nooit en te nimmer weg zullen gaan...
Die gaan bij mij dood, maar niet voor het geld en niet omdat ik verder wil komen als dat zij me kunnen brengen!
Je laat je vriend toch ook niet euthaniseren voor verzekeringsgeld omdat hij door artrose ziek word en niet meer kan wat hij vroeger wel kon?
goede vergelijking.....zou je hem niet af laten maken als hij een erectie stoornis krijgt?
dan kun je er ja niets meer mee
Citaat:
Ik had toch zo de politiek in kunnen gaan...
Ik snap gewoon niet dat mensen te essentie van het verhaal niet snappen..
Ik ben niet tegen verkoop, niet tegen euthaniseren, maar dit verhaal stinkt aan alle kanten...
En daar kan ik niet over uit...
Maar ik houd er over op! Het zal wel aan mij liggen
Hou er dan ook een keer over op!
Ene ik ben blij dat jij nooit in de politiek komt
Arme mensen met dieren