Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kally

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:37

Lovely schreef:
Kun je niet een weekje wat stieren in die wei zetten?

Ben bang dat dat niet interessant genoeg is........ jammer genoeg Duivel Duivel

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:39

Pfff, laat ze met hun poten van andermans beesten afblijven. Dit doet me denken aan die tasjesdief die doodgereden werd, maar met iets minder heftige gevolgen. Ze gaan zelf de fout in om op andermans terrein te komen zonder toestemming.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:44

Ik schreef het in het andere topic ook al, ik denk dat ik het meest valse secreet dat ik kan vinden (maar bij jou mak genoeg is en goed naar je luistert) eens op scholentoernee zou sturen. Om aan te tonen dat paarden niet automatisch knuffelmachines zijn waar je een kwartje in smijt en dan onbeperkt kan knuffelen.

Bij ons op stal staat er nog wel zo eentje, als een kind dat beest zou proberen te aaien wordt het kind gegarandeerd het hele schoolplein overgetrapt en gebeten, en daarna komt madam er nog even een rotschop achteraan geven met een blik van "thanx for the hug, now sod off".

Denk dat het in dit soort gevallen beter is om de scholen in te lichten dan de ouders want die nemen het toch vaak voor hun kids op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:46

Ik kan wel scholen in gaan lichten maar daar heb ik nu niks aan, ik zit met het feit in de maag dat er twee kinderen aan onze paarden hebben lopen klojen en dat moet gewoon voor eens en altijd afgelopen zijn.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:49

Ik kan er niet over uit hoe die moeder reageert.... Die moeder moet toch wel een hele grote schop onder haar kont krijgen..En zelf een cursus krijgen "hoe mijn kinderen op te voeden".
Ik heb 3 kinderen (helaas niet besmet met het paardenvirus) ze hebben alle 3 een eigen hobby waaronder eentje die doet crossen met brommers, maar ook hij gaat eerst naar de boeren toe om te vragen of ze een stukje braakliggend grond hebben waar hij op mag crossen. Hij heeft een stukje gekregen waar hij samen met de zoon van die boer mag crossen, maar heeft al wel herhadelijk gevraagd aan die boer of het vee er geen last van heeft.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:50

Wat een ongelofelijk verhaal
Wat een brutaliteit tegenwoordig, vreselijk! Ik moet er niet aan denken dat er zomaar een paar kinderen hier achterom mijn paarden gaan poetsen Boos!

Ik ben erg benieuwd wat de politie tegen je hubbie zegt, of ze er iets mee kunnen. Het is toch werkelijk te gek voor woorden dat die meiden ongevraagd aan je paarden zitten Boos!

Ik vind het wel heerlijk om te lezen dat je een gehandicapt meisje op je paard laat rijden Lachen Dat heb ik ook een tijdje gedaan met mijn paard. Zo fijn om te zien hoe blij ze daarvan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:50

Tja, die moeder, het is vooral onwetendheid. Ik wil niet discrimineren maar het zijn westerlingen uit een verstedelijkt gebied die de rust van het platteland hebben opgezocht. En van dieren snappen ze niets, helemaal niets.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:53

Tja, onwetendheid ok...Maar dan zou ze toch het fatsoen moeten hebben om naar jouw kant van het verhaal te luisteren....
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:54

Jemig! Dat die moeder dat soort dingen tegen jou gaat zeggen! Je zou toch zelf geen paarden nemen, als je er geen verstand van heb! En erg onverandwoordelijk voor kinderen van 14/15.. Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou zelf nu zo iets hebben, laat mijn paard maar uithalen naar 1 van de 2. Dan leren ze het snel genoeg af! Haha!

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:55

Het zijn juist zo'n mensen dat steeds hun wil komen opdringen dat ze dan maar in de stad blijven wonen als het is voor daarna de mensen zo lastig te vallen (misschien had mevrouw eraan moeten denken dat op het platteland wel veel beesten zitten, en ook mensen dat beesten hebben).
Gaat nog steeds over de rooie voor het onbegrip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:55

Marloes, je kunt net zo goed tegen een muur aan staan praten, dat heeft hetzelfde effect.
Ik maak me er niet meer kwaad om, ik heb me weten in te houden maar de rook kwam uit mijn oren te voorschijn.
Verder steek ik liever mijn energie in mijn beesten dan in zulke mensen.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:56

Groot gelijk heb je Sul!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:57

Beginnen daar de problemen juist niet mee... ze hebben nergens geen kaas van gegeten maar denken dan wel jou de les te kunnen lezen... Als ze een beetje fatsoen en respect hadden voor de medemens, dier, andermans spullen was dit misschien niet gebeurt.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:01

wát een etter(s?)..! Als ik jou was was ik ECHT heeeeeel boos naar "die mamma" toegestapt en haar eens eventjes goed uitgelegd dat dat kindje helemaal niet bij jou paard(en?) hoort te komen, en (ter compensatie van die bijt) dat je paard bang is voor de zweep Clown

Teminste, dat had ik gedaan.. dit vind ik dus echt het toppunt van brutaliteit, laat dat kind dat halster maar mooi terug betalen, ik vraag me af of die moeder uberhaupt wel wist dat dat kind er niet mocht komen (naja, in iedergeval ongevraagd)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:01

De tijd zal het leren... Hoop voor de TS dat het ophoudt, en anders voor moeders dat haar kinders heelhuids thuis blijven komen. Maar neem het die koters is heel kwalijk als moeders zich al zo opstelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:03

WAtdanhe, het was geen halster van ons. En verder heb ik niks aan ideeen wat jij en de rest zouden doen. Het is voor mij geen ver van mijn bed show maar hier en nu, en we wachten af wat de politie ervan zegt en daarmee is voor mij nu eerst even alles gezegd. Je kunt wel allemaal verwensingen bedenken maar daarmee is nog niks opgelost. En ik wil het opgelost hebben, zo simpel is dat.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:04

nou jemig. rustig hoor `k neem het alleen voor je op... HMPF

wat wil je dan dat ik zeg? Koop de poloitie om..?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:05

pfff... ook ik heb met verbijstering dit topic doorgelezen.
Sul, ik wil jou in ieder geval even wat positieve energie toesturen, want dit is echt ongelovelijk....

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:05

Jeetje dit is toch te gek voor woorden.
Afblijven van iemand paardjes dat is wat ze moeten. Echt belachelijk die zijn niet goed snik, om zomaar aan je paarden te zitten, en dan ook nog de maniet waarop. Echt ongelooflijk.
Laat ze lekker naar een manege gaan ofzo, maar daar moeten ze natuurlijk voor betalen. Moeder mag ook wel ff nagekeken worden, want daar zit ook een steekje (of meer) los?????
Snap heel goed dat je hier echt flink pissig over bent, zou ik ook zijn.
Sterkte er mee.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:10

Jeetje zeg, ik kan er met mijn verstand niet bij dat die kinderen het lef hebben om ongevraagd op jullie terrein durven te komen, laat staan ook nog is gaan auwehoeren met jullie paarden, over hun moeder heb ik al helemaal geen goed woord.

IK hoop voor jullie dat het gedonder gauw is afgelopen en je paardjes weer gerust ''alleen'' thuis kan laten.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:11

Ik vind het bewonderingswaardig dat je zo kan relativeren, het gaat er idd niet om wat een ander wel of niet allemaal zou hebben gedaan. Maar hou voor ogen dat wat er met de jonge dingen is gebeurt, je niet terug kan draaien, en je er nu alleen rekening mee kan houden met je verdere training. Thats all. ( Je oudere paard , dat is gewoon goed balen, maar die zal er verder weinig van over hebben gehouden, alleen jouw ego heeft een terechte deuk opgelopen)
Verder hoop ik gewoon dat de politie iets van een wijkagent heeft die wil bemiddelen en bij die zeer domme moeder wil gaan babbelen dat het erg dom is wat de koters gedaan hebben.Waarschijnlijk maakt dat meer indruk, en geeft dat jullie meer rust.Zoals jullie nu gaan leven valt ook niet mee, elke minuut bang zijn dat er wat met de paarden aan de hand zou kunnen zijn, zo wordt jullie lol aardig ontnomen!
Veel sterkte en wijsheid!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:16

Ik ben bang dat de politie niet veel zal kunnen uitrichten, tenzij je nog zo'n ouderwetse dorpsdiender hebt die een vaderlijk praatje met de boosdoeners gaat maken.. en ze bijbrengt "wat van mij is, is niet van jou en daar heb je maar met je kleine fikjes vanaf te blijven.." - bah, wat een vervelende situatie, ik zou met een jachtgeweer in de bosje gaan liggen! ( Geïnspireerd door jouw foto in jouw profiel Suleilitha!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:17

Hihi, we hebben hier alleen maar van die ouderwetse dorpsdiendertjes, en dat kan wel eens een zegen zijn!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:20

Hoop in elk geval dat het niet meer gaat gebeuren, meer serieus kan ik er niet op zeggen, heb er geen ervaring mee.

En dat de politie het serieus neemt! Hou je ons op de hoogte van wat de politie zegt?

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:21

Ik ben ook heel nieuwsgierig naar de reactie van de politie en welke mogelijkheden ze voorstellen.