morgen wordt Gambit geopereerd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:11

Jeetje, dit is ook heftig ja.
Kweet niet wat ik zou doen, oh oh ga er even rustig over na denken, en ik weet zeker dat jouw keuze de goeie zal zijn!
Je houdt veel van hem en je zal zeker in voor zijn bestwil kiezen.
Meiss ik wens je heel veel sterkte :(:)

Knuf voor jullie

paarden4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:42

Sterkte ermee...
ik leef met je mee..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:04

Mijn Gam heeft chronische drainage problemen, waaronder dus een dikke koker. Dit was zijn koker op het dieptepunt Afbeelding
Homeopathische middelen hebben hem redelijk goed kunnen helpen. Zo zag het er later uit -> KLIK en het is nu nog iets minder.
Homeopathie kan je natuurlijk ook nog overwegen om te proberen hè? Maar misschien heb je dat al gedaan, dat weet ik niet.

Misschien is het goed om je te proberen ontspannen en goed te kijken naar Gambit. En kun je een schema bij houden; hoe lang de momenten zijn waarop hij zich redelijk goed voelt en hoe lang de momenten zijn waarop hij zich minder goed/slecht voelt. Misschien zit daar wel een patroon aan; binnen, buiten staan, ochtend, middag avond, voor-, na het voeren etc.
Wie weet kom je zo aan wat meer informatie waarmee je iets kan richting geneeswijzen. En wat zou een natuurgenezer als Laarakker hiervan zeggen?

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:00

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik weet nog wel dat ik voor het eerst foto's van Gambit zag, 'wat een machtig mooi paard!' dacht ik toen. En nu nog steeds. Hij ziet er zo vrolijk uit op die foto's, maar die gezwollen koker kan je niet ontgaan. Ik hoopte erg dat het misschien toch die twee plekjes waren, maar helaas dus toch van binnen.
Nogmaals heel veel sterkte.

YvonneV

Re: morgen wordt Gambit geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:45

Heb je de kliniek waar hij geopereerd is al gebeld? Wat zeggen di er van?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 23:22

nee die heb ik nog niet gebeld...

puur omdat we heel erg in dubio staan om hem wel/niet weer te laten opereren,en de kans dat áls hij daarheen gaat (want ze willen hem dan uiteraard wel zien) en dat ze hem toch willen open maken is gewoon zeer aanwezig,en ik ben er zelf niet overuit of ik dat nog wel wil voor hem..

ik heb net een goed telefoon gesprek gehad met mijn moeder,en die zei dat ik het nu gewoon even aan moet kijken,gaat het zoals het nu gaat,dangewoon even zo laten gaan,krijgt ie nu toch weer pijn,of meer zwelling dan gelijk echo maken,en dan serieus goed overleggen bij evt OK wat de prognoses zijn...

het heeft geen zin zo'n paard een operatie aan te doen,en dat ie uiteindelijk alsnog vol zit met ontstekingshaarden die ieder moment weer kunnen gaan broeien,en dat ie na 3 maanden weer met een dikke koker en pijn staat... :\

pellie,jeetje dat is ook een dikke koker,bij gambit is het echt die haarden en verkevingen en rommel in zijn buik die deze problemen geven...ik ben al geen laarakker fan,maar ik geloof niet dat hij iets voor gambit kan doen... :n

ik denk dat mensen niet helemaal begrijpen wat gambit heeft... :)

in zijn lichaam ,dus echt IN zijn buik,hoog in zijn buik,zitten verklevingen,abces resten die ingekapseld zijn,en bindweefselproblemen die het lichaam wil opruimen en dan krijgt hij ontstekingen,wat lekker kan broeien,want tis daar lekker warm in zijn buik,ideale bron voor bacterien,en gambit die laat nooit iets van pijn merken,die loopt maar door,tot dus zijn koker gaat zwellen,als reactie op die ontstekingen IN zijn lijf...

en als die koker dus zo zwelt,dan heeft ie veel pijn,en vaak hoge koorts(wel tot 42 graden) ,
en nu is weer die koker opgezet,en had hij koorts,nu heeft ie langwerkende AB gehad, een hoge dosis,die zal de boel nu wel rustig houden,maar ik hou mijn hart vast als die AB is uitgewerkt...denk dat ie dan binnen een dag weer terug bij af is..hij is eigenlijk chronisch ziek.

als dat zo blijkt te zijn dat het terug komt, zullen we dus toch voor een echo gaan,en als er een redelijke prognose is voor na de OK,dan wordt hij geopereerd.

floorDaan,nee ik heb eigenlijk niemand die hem goed kent,ik verzorg hem die 14 jaar elke dag alleen...de meeste mensen zijn een beetje bang voor hem,en ik heb hem nooit uit handen willen geven,dus ja...tis echt mijn ventje zeg maar... :+:

Steefjevos,hij kan gewoon plassen :j ,hij kan ook nog gewoon uitschachten....dus dat is nu op dit moment niet het probleem gelukkig :)

en hij liep nog geen stap kreupel toen hij zowel in zijn linkervoorhoef als zijn linkerachterhoef 2 hoefzweren had zitten,beest is zo gruwelijk hard voor zichzelf...zelfs de eerste keer met dat abces in zijn lijf,merkte ik niets van,heb tot de dag voordat we naar de kliniek gingen gewoon gereden,en hij at gewoon,niets te zien aan hem,terwijl toen we daar op die kliniek kwamen die veearts zei,dat paard moet niet meer eten,en zich zo ziek voelen,dat moet wel een dood vogeltje zijn in zijn stal...uhhh nee,niet echt,hij was gewoon wakker en gewoon bitje,niets gemerkt aan hem..een dag later heeft ie voor de operatie 3 medewerkers het hele terrein daar over gesleept... :o

het is zo zonde dat dat paard gewoon eigenlijk zo ziek is....deze ellende in zijn lichaam heeft zitten,maar ja,wat kan je daar aan doen... :\ -O-

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 00:15

Mooi dat hij in ieder geval goed kan plassen, dat scheelt weer iets. Wel moeilijk als je een paard hebt wat zó hard voor zichzelf is zeg %)

Ik ben benieuwd hoe het morgen weer met hem gaat :) Y;(

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 00:27

eigenlijk.... is het een heel natuurlijk verschijnsel....
Er zit een infectie in het lichaam en het lijf doet er alles aan om dat af te stoten en naar buiten af te vloeien....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 00:36

:j precies...het is heel natuurlijk,maar of hij krijgt een mega abces in zijn buik,wat ie de eerste keer had,en de vorige keer wist ik wat er anders ging gebeuren ,dus is ie binnen 24 uur naar de kliniek gebracht, de eerste keer heb ik echt eerst weken lopen tobben met veeartsen aan huis,die dachten dat ie klophengst was omdat ie op een gegeven moment een "bal " kreeg,wat uiteindelijk het kapsel van een mega abces bleek te zijn...

maar ik zag net dat ie lekker staat te druppen uit zijn gaatjes :D :D

dat zou echt mooi zijn,als er troep via die gaatjes naar buiten gaat lopen :j

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 00:41

Ooooooh ik hoop het zo voor hem, dat de troep er via die weg uit zal gaan!
Ik ga nog harder duimen hoor Fem, Bitje moet het halen. :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 01:07

Pff ben ik een paar daagjes weg, gaat het plots zo slecht met knappe gambit... ik duim hoor...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 01:25

Nou maar hopen dat het druppelen doorzet en de boel er uit kan komen.
Blijf hoop houden meid, we duimen hier nog hard voor jou en Bitje mee hoor!

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 01:53

pff wat een stress, het is al laat en ik kan me voorstellen dat je er ook nog niet van kan slapen. Probeer de moed erin te houden.
En ik vind dat je je heel sterk houdt hoor, je doet echt alles voor je paardje wat maar mogelijk is.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 02:11

He zijn de gaatjes wel doorgebroken inmiddels ?? Dat moet wat schelen of merk je niets aan hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 03:21

kimmie261 schreef:
:j precies...het is heel natuurlijk,maar of hij krijgt een mega abces in zijn buik,wat ie de eerste keer had,en de vorige keer wist ik wat er anders ging gebeuren ,dus is ie binnen 24 uur naar de kliniek gebracht, de eerste keer heb ik echt eerst weken lopen tobben met veeartsen aan huis,die dachten dat ie klophengst was omdat ie op een gegeven moment een "bal " kreeg,wat uiteindelijk het kapsel van een mega abces bleek te zijn...

maar ik zag net dat ie lekker staat te druppen uit zijn gaatjes :D :D

dat zou echt mooi zijn,als er troep via die gaatjes naar buiten gaat lopen :j

YES YES, dit klinkt alsof het is doorgebroken!!!!!!

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 07:17

Jeetje wat is dat paard hard voor zichzelf zeg! Echt bijna naar gewoon, maar dat is wel de natuurlijke aard van een paard. In een kudde trappen ze elkaar ook wel eens helemaal kapot maar ze blijven doorgaan. Heel veel succes! Ik blijf duimen voor jullie!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 08:31

Ohhh wat fijn dat er nu eindelijk troep uit de gaatjes mag komen hoop dat het dan een heel stuk beter met hem gaat !

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:31

Hoe gaat het nu met gambit?

sterkte met dit alles vind het heel naar om te lezen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:26

:) met gambit gaat hetzelfde als gister...

straks ga ik even de straal op zijn koker zetten,eens zien of ik die gaatjes wat open kan houden voorlopig,er liep vanmorgen niets meer uit....

maar hij is verder vrolijk,eet goed en ziet er verder happy uit... :j

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:32

Fijn Fem !
Houden zo :j :)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:36

Ik ben benieuwd of het wat uithaalt met de straal Fem!
In ieder geval dus al goed bericht, laten we het zo houden. :D

tbns

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:37

Kun je misschien met een spuitje en fysiologisch zout de gaatjes open houden ??

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:42

:= nu heb ik veel in huis ,maar geen NaCl...,eerst maar eens kijken of ik iets kan open spuiten en of die gatajes dan weer gaan lekken,gister drupte het best lekker door... :j

de koker is er niet dunner door geworden,voor mijn idee,maar ik mocht daar ook eigenlijk niet meer naar kijken... :o

haha,nu kijk ik al 9 jaar elke dag naar die koker,dus die tic zal wel moeilijk af te leren zijn...

ik hoop zo dat alles rustig blijft en dat dit het was voor deze keer...maar de afgelopen dagen heeft het zo geschommeld dat ik nog wel verwacht dat ie een dip gaat krijgen eerlijk gezegd...maar ja..we moeten gewoon maar met de dag aankijken en voorlopig maar heel blij zijn met elke dag extra... :)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:46

Precies, dat is de goede instelling Fem! :)
Elke dag die hij weer vrolijk door het leven gaat is er 1.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:22

Inderdaad, doorgaan met die positieve instelling :) Lekker voor hem zorgen, hopelijk komt al die vuiligheid eruit!