Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:54

Sharona95 schreef:
Jeeetje ik weet niet wat die van mij de laatste weken heeft (vooral de afgelopen twee weken), maar hij flipt echt volledig uit het niets... in de zin van keihard wegrennen en hem niet terugkrijgen (lees: echt 15 rondjes volle galop en schuin door de bochten).. Ik heb het al geprobeerd met teugels loslaten en op mn zit terug en ophoudingen, maar het enige wat hij dan doet is hoofd in de lucht/naar voren en nog harder rennen..

Ik heb ergens het idee dat het van het weer komt, steeds warm en dan weer fris, maar aan de andere kant ben ik bang dat hij misschien ergens last van heeft, misschien zit hij ergens vast? of gewoon puberen?

Meer mensen last van of heeft iemand een tip?
-O-

Zal wel aan weer liggen, die van mijn is ook flink vervelend, ik train nu voor Endurunce en merk wel iets rustiger en minder vandoor gaan in de bak sgiet die regelmatig vandoor pakeer ik hem in hek ;)

Mettee

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:53

Ik ga zo op naar een oefenparcours, ben benieuwd wat hij gaat doen na zo'n tijdje niet op vreemd terrein.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:28

Is ook het weer gok ik. Die van mij is normaal super rustig en braaf maar ook op het moment erg schrikkerig etc. Komt ie verder buiten en is er iets aan voer veranderd?
Anders misschien eens osteo proberen voor zekerheid?

Yvank super leuk beestje :j

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:48

Sharona95 schreef:
Jeeetje ik weet niet wat die van mij de laatste weken heeft (vooral de afgelopen twee weken), maar hij flipt echt volledig uit het niets... in de zin van keihard wegrennen en hem niet terugkrijgen (lees: echt 15 rondjes volle galop en schuin door de bochten).. Ik heb het al geprobeerd met teugels loslaten en op mn zit terug en ophoudingen, maar het enige wat hij dan doet is hoofd in de lucht/naar voren en nog harder rennen..

Ik heb ergens het idee dat het van het weer komt, steeds warm en dan weer fris, maar aan de andere kant ben ik bang dat hij misschien ergens last van heeft, misschien zit hij ergens vast? of gewoon puberen?

Meer mensen last van of heeft iemand een tip?
-O-

Heb er geen last van...
Waarom laat je hem zo lang door rennen? Dan blijf je dit straks houden...
Die van mij hebben we beleerd in de basis om als ie weg rent of schrikt of zo zijn heup naar binnen te duwen en in te buigen aan die kant. Zo loopt ie zichzelf klem ( als je bv hem rechts inbuigt en zijn re heup naar binnen vraagt staat dat been voor zijn linker achterbeen, kan ie niet hard meer ;)). Dat werkt bij hem super.
Misschien een idee om te proberen?

Met dit weer zijn ze altijd wat frisser. Staan vaak langer op stal en die energie moet er toch uit.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:40

Nou ben weer thuis van het springen! Ben super blij.
Ik was zelf ontzettend gespannen dus ik ging te veel nadenken waardoor hij een keertje weigerde maar verder liep ie super goed! Lekker laag gesprongen en we waren allebei kapot aan het einde dus was weer even goed! Hij was zelf ook helemaal in de stress in de trailer maar nu staat hij lekker uitgeput in de stal. :D

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:56

Sharona, ik zou hem aan het werk zetten. Zijn toch wat frisser nu, dat merk ik ook. Dan gelijk aan het werk.
Fijn dat het goed ging Mette :j
Toch mooi foto's vonneke!
Ziet er leuk uit moonforever.

Hier vorige week voor het eerst L1 gestart (onderling) Liep fijn, alleen ik moet de hele proef blijven ademen :Y)
Begon met allemaal zevens maar werd vanaf het midden van de proef wat minder. Resultaat 188 punten en een compliment over het paard :D
Overigens gewoon normaal gejureerd.

Gister officieel B gestart. Eerste proef waardeloos. Veel te veel spanning, dingen die wel goed gingen wel gelijk zevens. Tweede proef voor mijn gevoel super! Kon er mooi aan blijven rijden, geen fouten. Ik dacht echt dit wordt hem hè! Voor zo'n proef doe je het :j
Punten ophalen, bleek ik in de eerste proef 192 punten te hebben en in de tweede 190. Met twee 4e prijzen. Schiet mij maar lek :?

Wel weer super tevreden over puppy!
Had zelfs een 8 voor de draf :D

Jullie nog weggeweest?

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:05

Madelein, ik laat hem niet doorrennen, ik probeer van alles maar het enige wat hij doet is als een kip zonder kop doorrennen en been eraan is bokken, en flink ook. Maar snap wel wat je bedoelt dus zal dat proberen!

Super netjes Martine! We hoeven je niet lek te schieten, twee vierde prijzen is super hoor!

Ik ben vandaag weggeweest, voor het eerst sinds 1,5 maand. Eerst weer problemen met de trailer, dat hij er niet op wilde. Dus enorm veel spanning en dit hield hij vast tot vlak voor de proef. Tijdens de proef stond er hindernismateriaal (knalblauwe hekjes) langs de ring, geen idee waarom, maar daardoor weer spanning. Al met al goede stukken maar veel spanning, 3'en tegenover 8'en dus heel netjes gejureerd. Had uiteindelijk 179 en 180, dus ik ben zeker tevreden. Komt vanzelf wel weer als we vaker weggaan!
Volgende week waarschijnlijk oefenen met de trailer en ander terrein en die week erna weer een wedstrijd gepland! Komt vanzelf wel weer goed. +:)+

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:29

Vervelend Sharona, ik zou ook niet zo goed weten wat je er mee moet. Het kan inderdaad goed aan het weer liggen. Fijn dat je tevreden bent!!

Mette, super dat het zo goed ging! :D

Martine, ja gek is dat hè. Blijft een jurysport en je weet nooit wat ze willen zien. Toch hele nette punten!!

Ik ben gister voor de 4e keer weg geweest, en ook weer een winstpuntje gehaald :D Super trots, hij ging heel fijn. De jury had er onder geschreven dat ze het een leuk dier vond maar dat ik overtuigender moet rijden. Is ook wel zo..
Voor de gene die het leuk vinden heb ik wel een filmpje :)
Vanmiddag voor het eerst een springlesje doen!

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:33

Flooredking, waar heb je het filmpje? Ik vind het wel leuk om te zien :) en gefeliciteerd met je puntje!
Iedereen trouwens die weer punten gehaald heeft!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:56

Ik stuur je een pb :) Bedankt!! :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:00

@sharona: lastig! Ik hoop dat je het opgelost krijgt. Gaat het al beter inmiddels?

@Floored: Waarom filmpje niet hier zetten? :D

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:05

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:06

Lastig Sharona! Misschien toch wat aan het puberen, of het weer lastig te zeggen. Denk dat je zelf het beste weet hoe je het op kunt lossen jij kent hem ;)!

Die van mij is ook niet helemaal haar zelf, wat strak gewoon niet helemaal fijn... Maar goed we gaan gewoon verder, na 1,5 maand gaan wij het zaterdag weer is proberen!

Gefeliciteerd met de punten allemaal!

Flooredking, dan rij je bij mij in de buurt wedstrijden denk ik ;)

edit: Ziet er voor de 4de keer netjes uit Floor! Meer impuls en een rustigere aanleuning zou nog mooier zijn maar het is niet voor niets nog een puppy ;)!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:29

@Flooredking: Ziet er netjes uit hoor!! Ik heb ook nooit met een ander paard officieel gestart, is wennen he? Hij gaat super braaf de baan door! Kan mijn edje een voorbeeld aan nemen... Die heeft nog wel regelmatig 'contrastelling' omdat ie iets engs ziet naast de baan.

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:45

*\o/* we zijn weer terug op het rechte pad om vervolgens weer verder te kunnen! Vandaag fijne proeven gereden, ze mag nog wat losser maar het voorwaartse was er weer :D! (ze bleek last van bloedwormen te hebben) 198 en 201 met een 3de en 2de plaats..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:52

Proficiat!!!!

Wij gingen ook top vandaag!!

Eerste proef 2 domme dure fouten.. Tweede proef fijn!!

4e met 187 en 1e met 200. Gaat goed zo in L2!

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:20

Gefeliciteerd beide! Netjes :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:59

Hier ging het minder,
Tijdens los rijden flink gevallen mevr ging bokken.

Eerste proef drama steigeren, weg rennen of stil staan, bokken of gewoon niet doen.
Dus laatste 178 pt

2de proef 1ste met 194

Ik heb nu ontzettend veel pijn kan niet lopen of zitten

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:09

Goed bezig dames!

@tita: minder... Vind het nog netjes, die 178 punten voor zo'n proef. Zaten dus wel goede stukken tussen! Frustrerend is dat he? Ik had dat de laatste wedstrijd ook. 1e proef alleen maar draken, en de 2e gewoon super lopen. Af en toe...
Heb je spierpijn nu?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:20

Vanochtend vroeg naar concours gegaan, parcour ging goed en foutloos! Barrage ook foutloos en binnen de tijd dus we hadden een mooie 5e plek en prijs! Ik ben weer helemaal happy :D

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:38

Leuk al die goede berichten! Gefeliciteerd weer met de winstpunten en prijzen +:)+

@tita: balen van je val en haar vervelende gedrag. Heb je een idee waar het vandaan komt?
Sterkte iig. Hoop dat je snel weer kunt zitten en lopen!

@vonneke: gaat zo te lezen heel goed in de L2! Hoeveel punten heb je nu?

@meliss1812: balen van die bloedwormen maar gelukkig weet je wat er aan de hand was! Hoe kwam je daar achter? Meestal komen ze toch pas in het voorjaar met de mest mee naar buiten..

Van mijn kant ook weer een voorzichtig positief bericht.. 6 weken stappen met de merrie zit er op (eindelijk!) :D vrijdag weer een klein stukje gedraafd!
Maar gisteren sprong ze alle kanten op in de paddock.. de schimmel stond ook naar haar te kijken, zo van jij bent echt gestoord! 8)7
Maar haar been 's avonds weer warm en iets opgelopen. Gelukkig was het vanmorgen wel weer op temperatuur en dunner... Duimen dat het zo blijft...

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:51

@sharona: hoe gaat het nu met trailer laden? Balen dat hij weer zo vervelend deed.. komt dat doordat hij een tijdje niet mee geweest is? Dat hij de routine nodig heeft..

En hoe is ie nu onder het zadel? Nog steeds dat flippen uit het niets? Ik heb dat met de schimmel ook een tijdje gehad. Vooral als ik 's avonds thuis reed, geen idee waarom. Ben hem toen een paar keer met de martingaal gaan rijden. Dat gaf mij zelf een vertrouwder gevoel waardoor ik met meer overtuiging reed. Probleem opgelost ;) misschien dat dat bij jou ook werkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:08

Hopelijk knapt je paard snel op RivellaLight!

Ik ben pas 2 keer weggeweest. Heb er nu 4

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:21

Gefeliciteerd allemaal!

Duurde dan nog wel lang 6 weken ;) zal met je mee duimen rivella! Ze had vorig jaar ook een besmetting wel in het voorjaar. Nu was haar buik wat bol en opgetrokken en minder energie, om het uit te sluiten heb ik de mest opgestuurd naar het woud.

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:10

Hier vandaag ook weer op wedstrijd geweest. 183 en 189 punten. Vond het zelf niet super gaan, maar toch nog redelijke punten. :)

Hoop voor jou dat je paard weer snel opknapt rivellalight!