Apassionata: 26 en 27 december 2005: RAI Amsterdam

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wanneer ga jij naar Apassionata?

26 december 15.00
Geen stemmen
26 december 20.00
2 (66%)
27 december 15.00
1 (33%)
27 december 20.00
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 3

_Elaine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:31

Menino schreef:
en dan nu in het nederlands [evt. nog engels als je nederlands nog niet zo gevorderd is]
Die taal die over het algemeen op bokt wordt gesproken weet je wel...

ooh ik begrijp wat je bedoelt noujá als jij wel zó profesiioneel bent dat je je hek bij je weiland even weghalen en om de paddock omdat je anders te onprofessioneel bezig ben heb ik daar ook mijn twijfels bij...

Als een paard losloopt is er nu een maal een risico dat het uitbreek

nee dat hoor je mij ook niet zeggen,
maar dit paard was echt veel liever uit de piste dan in de piste,
misschien dat dat met wat training is op te lossen ??

en tuurlijk in snap echt wel dat er een risico aan zit verbonden
maar zo op deze manie rheb ik het nog nooit gezien

ze stonden er trouwens ook met een zweepje bij, om het paard steeds terug te jagen

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:53

SnelleMarz schreef:
Fun_Fun schreef:
Jaa, maargoed, het is ook hun primere (schrijf ik het goed ?) misschien moeten ze nog veel evaringen opdoen?

Weet ook niet hoe oud die paarden zijn, misschien zijn ze hier nog wel te jong voor.

Uit de laatste zin mag ik dan dus concluderen, dat ze onprofessioneel zijn Als de paarden te jong zijn en je traint er toch mee, is dat onprofessioneel

Tuurlijk, ik doe het ze niet na.
Dus met alle respect heb ik ook gestaan en geklapt. Tis prachtig wat ze paarden kunnen leren, en zelfs ezels kunnen leren.
Afkraken wil ik het zeker niet, want er zaten ook prima stukken tussen. Maar het heeft gewoon niet voldoende indruk op mij achtergelaten en als ik dan de reacties in dit topic lees en hoor dat er in elke show wel iets is misgegaan zet ik gewoon mijn vraagtekens bij de professionaliteit van de mensen.

Kan ik zelf nog niet echt iets op zeggen, ik ga morgen. Maar ik weet wel dat dit hun eerste optreden was.

En waarschijnlijk hebben ze na dit spactakel veel evaring opgedaan, en zien we ze misschien over 10 jaar wel weer in Amsterdam, en laat het wel genoeg indruk achter.

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:00

Het was een Anda en geen Lipizzaner, hij had Anda brandmerken
Maar anyway, ik was er gisteravond en hij staakte ook nu. Ben bang dat hij inderdaad achter het doek met wat minder geduld zoals ze hier al eerder zeiden....
nahja goed dat weet je niet natuurlijk, misschien ook niet.

Maar ik vond het ook wat tegenvallen, heb shows van meer kwaliteit gezien. De anda's in Maastricht en de Spaanse Rijschool waren nog het best! Er waren stukken waar ik ook echt van genoten heb!!! Zeker wel, maar ook stukken waar ik niet van genoten heb. De carocha met vuur vond ik geweldig, het viertal met 2 aan de hand en 2 onder de man vond ik super! Dat was echt het mooiste van de hele avond qua rijkunst!!! Ook de Solo in het rood was erg mooi!
Maar bijv. de Friezen, dat ze nog konden ademen zeg... pfff die werden ff in de krul getrokken ze hadden moeite aan de gang te blijven. Dat was ook echt aan 1 goed te zien maar de overige vielen minder op maar was het net zo bij.
Verder werden bepaald oefeningen niet mooi of niet volledig uitgevoerd. Sommige stapten de Spaanse Pas achter niet door, dat is gewoon een kwestie van trainen. Piaffe en passage waren dribbelig op een paar na die wel prachtig waren van ritme!! Veel dingen doe ik ze niet na hoor, begrijp me niet verkeerd, het zat goed in elkaar, zag er allemaal prachtig uit qua aankleding, maar soms was de rijkunst gewoon ver te zoeken en dat was gewoon erg jammer.

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:01

regine schreef:
Het was een Anda en geen Lipizzaner, hij had Anda brandmerken
Maar anyway, ik was er gisteravond en hij staakte ook nu. Ben bang dat hij inderdaad achter het doek met wat minder geduld zoals ze hier al eerder zeiden....
nahja goed dat weet je niet natuurlijk, misschien ook niet.

die wilde bij onze show ook niet, die meneer gaf em toen een tikje en toen deedtie het een keertje.

regine schreef:
Maar bijv. de Friezen, dat ze nog konden ademen zeg... pfff die werden ff in de krul getrokken ze hadden moeite aan de gang te blijven. Dat was ook echt aan 1 goed te zien maar de overige vielen minder op maar was het net zo bij.

helemaal mee eens

regine schreef:
Verder werden bepaald oefeningen niet mooi of niet volledig uitgevoerd. Sommige stapten de Spaanse Pas achter niet door, dat is gewoon een kwestie van trainen. Piaffe en passage waren dribbelig op een paar na die wel prachtig waren van ritme!! Veel dingen doe ik ze niet na hoor, begrijp me niet verkeerd, het zat goed in elkaar, zag er allemaal prachtig uit qua aankleding, maar soms was de rijkunst gewoon ver te zoeken en dat was gewoon erg jammer.

Inderdaad veel dingen doe ik ze niet na, maar als je zoiets in een show wilt laten zien neem dan mensen/paarden die het ook daadwerkelijk goed kunnen. Natuurlijk moeten jonge paarden e.d. getrained worden en er was er bij ons eentje die schrok van een paar flitsen. Snap ik, maar als er zoveel paarden oefeningen maar half uitvoeren zet ik er mijn vraagtekens bij.

Eveneens was de muziek erg rommelig en de overgangen van muziek. En zulke dingen zijn allemaal van te voren te regelen.

window

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:10

dat zijn niet zoveel goeie dingen die ik lees
maar ik zal het morgen wel zien

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:19

Alytuiere schreef:
nou ik ben gister middag geweest ik vond het dik tegenvallen. Er waren best leuke en goede dingen bij maar sommige dingen..... In het begin die Kartuizer paarden; die ene had gewoon nog een halster met halstertouw om... stel dattie erop gaat staan en zn nek breekt!
En een van die dames met die friezen trok dr paard echt in een krul met dr S&T. Na de pauze werd het wel beter, maar ik mis echt iets. Gezien hoe ze er mee adverteren en de prijs in vergelijking met wat je er voor terug krijgt. Daarnaast heb ik nog nooit een show gezien waarbij zoveel paarden echt tegenstribbelden en zo snel mogelijk weer weg wilden.

Geef mij Goa of Equi-Magic maar...

Ik heb dus soortgelijke geluiden opgevangen. Nerveuze paarden, afgeraffelde Spaanse passen. Ik ben erg blij dat ik er niet heen ben geweest, als er alleen maar wat dressuur en spectakel uit die paarden wordt getrokken, zie ik nog liever een stel shetten die los gaan op het weiland.

Meisje201

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:47

Menino schreef:
ben ik met jee eens snellemarz... alleen dat verhaal miste ik absoluut niet

Was jij trouwens gister er heen gegaan met Ilkah in block 2 bij een rij rond de 15? Dan heb ik jullie zien zitten namelijk..

ja :V :V

en dan kom je niet even naar me toe en dan zeg je niet even: HAAAAI ILKKAH!!!!!

tssk

Ik vond het iig écht heel gaaf,
stoeltjes waren een beetje jammer, maargoed

Heb filmpjes, hele leuke, maar helaas te groot voor zippyvideo's (van die kerstman met shetlander, beest op zijn achterbenen lopen en van die sprongen maken )

en dit was ongeveer mijn enige gelukte foto die toonbaar was, rest zal ik jullie onthouden want kwaliteit is niet zo heel mooi

Afbeelding

Niet dat dit paard er erg zin in had

Lisjuh87

Re: Apassionata: 26 en 27 december 2005: RAI Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:02

Ik dacht dat ik de enigste was die het erg vond tegenvallen maar nu blijkt gelukkig dat dat niet zo is. Het was gewoon slordig in elkaar gezet, soms lang wachtten voor er weer wat kwam, soms gingen dingen gewoon net te lang door om de aandacht erbij te houden. Verder mooie paarden hoor. Maar een goede show vond ik het niet. En zeker niet voor die 55 euro 1ste rang kaartjes want was inprincipe hetzelfde als de 3e rangs.

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:03

haha, daar hebben we 'm weer (het paard dat niet wou)
Ben benieuwd of hij het in de volgende voorstelling wel deed

Die ene onder het zadel, die deed wel zo'n sprong, met een ruiter erop zelfs Nou ja, een iets andere sprong was het, maar toch.

_Elaine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:06

wat ik ook niet helemaal snap he
hoe kunnen ze in godsnaam die 2 shows zo kort achter elkaar plakken.
eerste is om 3 uur dan is die rond 6 uur af gelopen
en de volgende om 8 uur
krijgen die paarden wel wat rust of is het eten snel naar binnen werken, en weer losrijden ofzow :S

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:58

window schreef:
dat zijn niet zoveel goeie dingen die ik lees
maar ik zal het morgen wel zien

Ik ga ook morgen, welke rij zit jij?

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:00

SnelleMarz schreef:
haha, daar hebben we 'm weer (het paard dat niet wou)
Ben benieuwd of hij het in de volgende voorstelling wel deed

Die ene onder het zadel, die deed wel zo'n sprong, met een ruiter erop zelfs Nou ja, een iets andere sprong was het, maar toch.

Die heb ik op de reclame gezien volgens mij, vet hoog springen, bokken & landen ?
Ik ben ook benieuwd of die er morgen zin in heeft .

Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:08

Remember schreef:
Ik ben dus niet de enige die er zo over denkt! Vond er totaal geen verhaal in zitten (dacht dat die man met die 3 kinderen het hele gebeuren wel leuk aan elkaar ging breien, maar die kwam na 2 stukjes niet meer opdagen, pas na de pauze weer ). Het begon al lekker dat tijdens de eerste show één paard z'n halster incl. touw nog omhad . Verder inderdaad behoorlijk rommelig, de choreografie had een héél stuk beter gekund. Natuurlijk kunnen er dingen fout gaan omdat je met dieren werkt, maar de rommeligheid in de show kwam niet doordat de dieren niet meewerkten, maar door het 'gebrek aan beter in elkaar gezet zijn'.

Neemt niet weg dat ik het naar m'n zin heb gehad en me wederom verbaasd heb over wat ze die dieren allemaal kunnen leren, vooral de ezel was geweldig ! Maar kippevel momenten heb ik niet gehad hoor

sluit me hier he-le-maal bij aan! inderdaad het witte paard met halster + touw vielen me gelijk op en zeker nadat hij er een aantal keer op had gestapt, beetje heel erg gevaarlijk.. vond sommige stukken erg langdradig, waardoor het steeds minder boeiend werd.. erg jammer ook geen kippevelmomenten, maar zeker leuk om het een keer gezien te hebben!

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:12

Fun_Fun schreef:
Die heb ik op de reclame gezien volgens mij, vet hoog springen, bokken & landen?

Dat is niet vet hoog bokken en landen hoor...
Is een handeling die heel vroeger in het leger gebruikt werd om menigtes op afstand te houden.

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:17

Frank schreef:
Fun_Fun schreef:
Die heb ik op de reclame gezien volgens mij, vet hoog springen, bokken & landen?

Dat is niet vet hoog bokken en landen hoor...
Is een handeling die heel vroeger in het leger gebruikt werd om menigtes op afstand te houden.

Ja oke, maar zo ziet het er wel uit.

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:28

En dat is niet zomaar even doen, klaar...
Dat is echt heel zwaar voor een paard.
Dat is het probleem met de meeste mensen hier. Ze zien het paard wel wat doen, maar ze hebben geen benul hoeveel training daar aan vast zit of wat voor een moeite dit een paard kost!

Kun je wel zeggen... Wat doe je dan in een show als je een bepaalde oefening niet beheerst... Tsja! Die paarden moeten zoveel kunnen, en blijven continue bijleren.

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:44

Vind het nogal raar om al die reacties te lezen
Alsof paarden robots zijn.. :S Het blijven levende dieren en dan gaat er uiteraard ook wel eens wat mis! Zoals bij vele andere voorstellingen. Daar moet je gewoon rekening mee houden.

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:48

Precies. Van nature is een paard een vluchtdier. Houdt hier ook rekening mee als je ziet wat ze allemaal WEL doen!

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:50

Mijn paarden zouden het ook niet leuk vinden in zo'n ring en allemaal rare mensen

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:02

En laten we het dan niet eens over al die mensen hebben die er vrolijk op los flitsen Afbeelding
Alsof zo'n flitsje nut heeft op zo'n afstand....

Toekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:26

Ik ben gisteravond geweest. Op sommige momenten zat ik me meer aan het waardeloze publiek te ergeren dan dat ik van de show kon genieten. Pfffff, wat een slap, asociaal gedoe was dat zeg (enkele uitzonderingen daargelaten). Nare lachreacties wanneer de operazangeres zong, geen één keer een (warm) applaus geven na een (moeilijke) act, mensen die al weglopen terwijl de host het einde inluidt en de ruiters&paarden nog voorstelt aan het publiek, etc. Walgelijk vond ik dat! Uit protest gingen wij met z'n vieren staan tijdens het applaudisseren (na de show). Enkele personen achter ons deden dat ook en na een tijdje stond 'gelukkig' bijna iedereen. Van een warm applaus als teken van dank was nauwelijks sprake. Een show kan je misschien wat tegenvallen, maar een beetje fatsoen moet op te brengen zijn. Ik schaamde me gewoon voor mijn Nederlandse medebezoekers.

Verder heb ik diep respect voor wat die lui met hun paarden bereiken. De individuele oefeningen vond ik mooi, maar het geheel heeft bij mij helaas geen overweldigende indruk achtergelaten. Maar dat publiek; grrrrr.....

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:31

@Toekie...

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:31

Frank schreef:
En laten we het dan niet eens over al die mensen hebben die er vrolijk op los flitsen [img]
http://static.bokt.nl/s/nosmile.gif[/img]
Alsof zo'n flitsje nut heeft op zo'n afstand....

Ja, met flits krijg ik bewegende dingen scherp op de foto en zonder flits zijn dit wazige vlekken...

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:33

Nee uiteraard, ik weet dat het jarenlange training kost en ik schrijf ook al, had een heerlijk avondje uit, maar het viel me gewoon tegen. Ik heb mooiere shows gezien en had hier gewoon te veel van verwacht.
Uiteraard heb ik wel hard geklapt en ook bij ons gingen mensen eerder weg, wat ik ook echt niet snap! Leuk juist dat laatste gedag zwaaien! Sommige stukken waren wel echt prachtig, daar heb ik echt boeien naar gekeken, was zeker een 'wauw' factor maar ook stukken die gewoon nog niet klaar waren voor publiek. Laat ik het dan maar zo noemen.

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:41

regine schreef:
Nee uiteraard, ik weet dat het jarenlange training kost en ik schrijf ook al, had een heerlijk avondje uit, maar het viel me gewoon tegen. Ik heb mooiere shows gezien en had hier gewoon te veel van verwacht.
Uiteraard heb ik wel hard geklapt en ook bij ons gingen mensen eerder weg, wat ik ook echt niet snap! Leuk juist dat laatste gedag zwaaien! Sommige stukken waren wel echt prachtig, daar heb ik echt boeien naar gekeken, was zeker een 'wauw' factor maar ook stukken die gewoon nog niet klaar waren voor publiek. Laat ik het dan maar zo noemen.

dat bedoel ik ook. Ik snap dat het veel training vergt, dat een paard nog altijd een vluchtdier is, maar sommige dingen waren gewoon nog niet publiek-klaar. De twee dingen die ik niet door de beugel vond gaan waren de eerste act waarbij een van de paarden (die los liepen in de ring) er gewoon nog een halstertouw eraan had en een paar van de ruiters met friezen die hun paard echt in de krul trokken met een S&T. Verder heb ik een heerlijk middagje uit gehad