Zuidlaardermarkt 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xannee100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 21:20

Rocamor schreef:
Die is gaaf! Proficiat

Dankjewel!

Anoniem

Re: Zuidlaardermarkt 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 21:37

Mooi welshje, gefeliciteerd <3

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 22:23

Rocamor schreef:
Merexa schreef:
Bovendien vond ik wel meer mensen erg onbeleefd. Een dame in een scootmobiel reed vol door de menigte heen en toen wij om een EHBO locatie vroegen aan een medewerker in de patatkraam antwoordde hij ''in het ziekenhuis''.

Volgens mij heb ik je dat tegen de marktmeester horen zeggen :D

Dat zal wel iemand zijn geweest die mee was. De Marktmeester was trouwens wel een goed luisterend oor en prima vent.
Jorex schreef:
Wow heftig van die Tinker zeg. :oo
Was dat die van mijn foto met dat mooie blauwe oog? Die had wel constant ruzie met het panterbonte ponytje naast hem.

Nee, deze bedoel jij toch? Leuk dier, maar was inderdaad aan het klieren met de buurman.
Afbeelding

Die FennyPower plaatste. Inderdaad heftig..:
Afbeelding

Hier nog wat foto's van mij:

Deze vond ik echt zo leuk. Mooi maatje voor mij, erg braaf ook, maar mensen die er al 1,5 uur bij stonden wisten niet wie de eigenaar was. Uiteindelijk liep een vrouw er zonder een woord te zeggen mee weg..
Afbeelding

Mega leuk diertje, maar neem niet nog meer pony's erbij.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het paardje met arabierenbloed waar ik nog even bij heb gekeken, maar helaas niet de juiste maat voor mij :P
Afbeelding

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 04:35

Die tinker had Sipkens ook mee.naar Winsum dat is een kleine markt

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 05:07

Merexa, zijn de benen van dat bonte kleintje op de voorgrond van de bovenste foto nou zo krom?

Vreemd zeg, dat iemand gewoon wegliep met het paard.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:54

Ik ben helaas weer met een lege trailer thuis gekomen. Had een bont merrie veulen op het oog, stond ook echt met mij te kroelen. Vond de prijs alleen te hoog en ze had dikke achterbenen vanaf de kogel naar beneden, dus had het niet gedaan. Daarna nog met een koffie vos jaarling merrie bezig geweest, maar die had twee rare bulten onder de kin, waar je neusriem van het hoofdstel komt. Was wel zacht en je kon het bewegen, ze reageerde er niet op maar ook toch niet gedaan.
Twijfel nu om naar hedel te gaan.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:21

Samantha89 schreef:
Ik ben helaas weer met een lege trailer thuis gekomen. Had een bont merrie veulen op het oog, stond ook echt met mij te kroelen. Vond de prijs alleen te hoog en ze had dikke achterbenen vanaf de kogel naar beneden, dus had het niet gedaan. Daarna nog met een koffie vos jaarling merrie bezig geweest, maar die had twee rare bulten onder de kin, waar je neusriem van het hoofdstel komt. Was wel zacht en je kon het bewegen, ze reageerde er niet op maar ook toch niet gedaan.

Soms denk ik wel es als ik nou geld over had dan kocht ik zo'n mobiele röntgen, dan kan je gewoon zien wat er is.
Is dat ook maar enigzins handig? Nee. Maar dan kan ik wel m'n nieuwsgierigheid stillen :')

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:51

En wat wil je dan doen met zo'n apparaat op de markt. Je komt niet eens meer in de buurt van de pony's als ze in de gaten hebben wat je ermee wil. En terecht

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:47

StalNollie schreef:
En wat wil je dan doen met zo'n apparaat op de markt. Je komt niet eens meer in de buurt van de pony's als ze in de gaten hebben wat je ermee wil.

Twas ook grappend bedoeld. :+

Citaat:
En terecht

Die snap ik niet?

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:32

Cayenne schreef:
Die zorse stond er een paar jaar geleden volgens mij ook al?
Hij komt me zo bekend voor en die was volgens mij ook betuigd.

Ik weet niet hoeveel betuigde zorses - brr wat een woord - er rondgaan, maar er heeft er de afgelopen maanden eentje op MP gestaan die er sprekend op lijkt:

Afbeelding

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:37

cariena1 schreef:
Die tinker had Sipkens ook mee.naar Winsum dat is een kleine markt

Was die van sipkens? Ik dacht van Oosting want hij stond aan die kant vast.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:51

Sipkens is die Belgische handelaar?

Er stond wel een S met verf op die tinker

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:55

Rocamor schreef:

Sipkens van handel stal sipko sipkens in Groningen toch? Dacht ik

Verder heb ik geen verstand van hoe het zit met de aantekeningen. :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:58

Aha.

Ik begreep dat die tinker eerst door een Belgisch handelaar is gekocht. Die Belg heeft hem later weer aan een Nederlander verkocht

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:01

Sipkens komt inderdaad uit Groningen.

Maar geen fan van zijn manier van paard en welzijn ik zou nooit een paard van die man kopen.

Via school hadden we praktijklessen op de manege daar. Ik weet nog wel jonge paarden werden zo uit een land getrokken en in een box gestopt en die moesten wij maar even gaan trainen.

Ik heb nog nooit zulke bange paarden gezien schuim stond volledig in de vacht. Ik schaam mij achteraf zeer dat we die paarden op zo'n stressvolle manier hebben benaderd.

De manege paarden zagen er ook niet uit. Krappe boxen en vooral veel dikke benen en bij een aantal kon er zeker meer voer in.

Oh wat was ik blij toen we daar weggingen en naar een andere manege met meer mogelijkheden.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:12

Zebrastreep schreef:
Sipkens komt inderdaad uit Groningen.

Maar geen fan van zijn manier van paard en welzijn ik zou nooit een paard van die man kopen.

Via school hadden we praktijklessen op de manege daar. Ik weet nog wel jonge paarden werden zo uit een land getrokken en in een box gestopt en die moesten wij maar even gaan trainen.

Ik heb nog nooit zulke bange paarden gezien schuim stond volledig in de vacht. Ik schaam mij achteraf zeer dat we die paarden op zo'n stressvolle manier hebben benaderd.

De manege paarden zagen er ook niet uit. Krappe boxen en vooral veel dikke benen en bij een aantal kon er zeker meer voer in.

Oh wat was ik blij toen we daar weggingen en naar een andere manege met meer mogelijkheden.

Die ervaring heb ik noet met sipko. Hij had bij ons altijd leuke paarden die we konden gebruiken op school. En ben bij hem geweest met een vriendin zij zocht een paard en was allemaal netjes geregeld en de stallen waren prima. Man is lekker nuchter en makkelijk. Mochten hele paard eerst bekijken alles controleren en keuren was ook prima.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:15

Hopelijk is hij nu dan wat veranderd.

Ik heb het wel al over bijna 8 jaar geleden is al wel een hele tijd geleden. Ik vond het geen fijne plek voor een paard.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:18

Bootsiebob schreef:
Merexa, zijn de benen van dat bonte kleintje op de voorgrond van de bovenste foto nou zo krom?

Volgens mij staat die op rust met te lange hoefjes.

Misschien had die vrouw ze gekocht, maar terwijl ik er met een paar anderen bij stond gaf ze mij een knipoog na het losmaken en liep ze weg. Veel mensen laten paarden ook staan als ze hen al gekocht hebben om vervoer te regelenen of nog even de markt over te gaan. Maar deze stond er al even.. Maar goed, ik vond het wel een gaaf dier.

Sipko Sipkens zit achter Hoogkerk vanaf Groningen. Best een grote paardenhandelaar. Zelf ken ik hem niet maar hoor wisselende verhalen. Die gaat volgens mij altijd wel naar de Zuiaardermarkt, maar of die tinker bij hem hoorde vraag ik mij af.
Laatst bijgewerkt door Merexa op 20-10-22 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:18

Zebrastreep schreef:
Hopelijk is hij nu dan wat veranderd.

Ik heb het wel al over bijna 8 jaar geleden is al wel een hele tijd geleden. Ik vond het geen fijne plek voor een paard.

Ik heb al 10 jaar mijn diploma. Toen op school was het goed en een paar jaar geleden met die vriendin ook prima gelukkig :)

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:51

Rocamor schreef:

Nee een Groninger handelaar

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:49

Afanaisa91 schreef:
Cayenne schreef:
Die zorse stond er een paar jaar geleden volgens mij ook al?
Hij komt me zo bekend voor en die was volgens mij ook betuigd.

Ik weet niet hoeveel betuigde zorses - brr wat een woord - er rondgaan, maar er heeft er de afgelopen maanden eentje op MP gestaan die er sprekend op lijkt:

[ [url=m/K1rJvd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sommige paarden circuleren helaas jaren in de handel, ik zag ook al wel weer wat voorbij komen op verkoopkanalen wat duidelijk gisteren was gekocht. (krullen van de knotjes waren nog te zien)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:43

Afbeelding

Weet iemand wie de handelaar van As is?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:55

Samantha89 schreef:

Niet de plek van de kiezen?
Jonge paarden hebben wel vaker zo'n bult voordat ze gaan wisselen

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:12

Bootsiebob schreef:

Die bonte was er eentje met het dwerggen. Dus kromme beentjes kan wel kloppen.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:18

hagelslag schreef:
Samantha89 schreef:

Niet de plek van de kiezen?
Jonge paarden hebben wel vaker zo'n bult voordat ze gaan wisselen

Zou misschien kunnen, maar dan had ik het niet onderop(eigenlijk waar de tong ligt) verwacht, maar meer richting de zijkanten. En ik durfde daarom niet de gok te nemen.