Katyatje schreef:Dit zijn van die inzichten waardoor je nooit een paard zou nemen vind ikAls je elk mogelijk scenario bedenkt en op alles voorbereid moet zijn dan begint geen enkel rationeel mens eraan, tenzij je inderdaad rijk bent.
Hier is het heel simpel. Als mijn paard acuut iets voorheeft wat 5000 euro kost dan zal het helaas einde verhaal zijn. Laat staan dat ik binnen de 5 jaar nog eens 5000 zou uitgeven...
Dat kan je helemaal niet weten. Het is niet altijd 1 rekening van 5000 euro, maar bij een blessure bijvoorbeeld dat kosten oplopen. Dat mensen een weg inslaan en een route bewandelen die geld kost. Dat er steeds weer wel hoop is en mensen toch dingen proberen.
Soms kan je gewoon dikke pech hebben dat een paard daarna terugvalt of iets anders krijgt. Dat zie je toch weleens gebeuren.
En ik zie toch weinig mensen heel snel de stekker eruit trekken. Daarbij laat een veearts ook niet zomaar een paard gaan als er behandelingen mogelijk zijn.
En ik nam 5000 als voorbeeld. Dan nemen we 2000 zoals in voorbeeld werd genoemd of dat wel of niet genoeg is.