Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Minoes

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:18

Bedankt Grit voor je antwoord! Fijn dat ze in de gaten gehouden worden.. :)

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:19

_Eef schreef:
Wat zou je eigenlijk moeten doen, als je tussen twee HS's overnacht, en je je paard kwijt bent de volgende ochtend?

Heel snel gaan zoeken? Biertjes voor de groep, want je had toch geleerd hoe te hobbelen?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:20

happypaardje schreef:
Marieke_963 schreef:
Weet iemand hoe dat dan eigenlijk gaat met paarden kiezen morgenochtend? Krijgen de mensen die als eerste aan zijn gekomen op HS3 vandaag dan ook eerste keuze t.o.v. de mensen die vandaag later zijn binnengekomen daar?

Ik dacht van wel. Ze vertrekken wel tegelijk uiteraard, maar kiezen zal wel zo gaan (en gewoon wat in net overleg waarschijnlijk)
Volgens mij is het gewoon wie 's morgens het eerst aan de line-up staat, die heeft de eerste keuze. Maar het zal geen ellebogenwerk zijn.

Vorig jaar kreeg Hinke veel waardering voor haar manier van rijden, haar sympathie en dat ze het alleen zo goed deed, dat de herders haar tipte welk paard het beste was, dus sociaal zijn kan ook in je voordeel werken.

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:21

Wat Grit zegt idd, degene die 's ochtends het eerst van zijn matje kan komen, mag een paard kiezen en zadelen. Als jij als eerste aankomt maar je besluit uit te slapen, dan heb je niet meer de eerste keus.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 14:23

Grit schreef:
elnienjo schreef:

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hebben ze hobbles bij om te voorkomen dat hun paard er vandoor kan?
Ze hebben deze bij en er les in gehad, maar alsnog zijn er afdwalers. Of je hebt het niet goed gedaan of je paard is een behendige hinkepoot :D .

Ja, en dan moeten ze ook nog af en moet je in je eentje opstappen. Volgens mij gaat het daar het vaakst mis..

Grit schreef:
happypaardje schreef:

Ik dacht van wel. Ze vertrekken wel tegelijk uiteraard, maar kiezen zal wel zo gaan (en gewoon wat in net overleg waarschijnlijk)
Volgens mij is het gewoon wie 's morgens het eerst aan de line-up staat, die heeft de eerste keuze. Maar het zal geen ellebogenwerk zijn.

Vorig jaar kreeg Hinke veel waardering voor haar manier van rijden, haar sympathie en dat ze het alleen zo goed deed, dat de herders haar tipte welk paard het beste was, dus sociaal zijn kan ook in je voordeel werken.

Dat sowieso, zij kreeg inderdaad paarden die er eerst dan vaak niet zo bijzonder uitzagen, maar stiekem het beste racepaard van de herder waren oid

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:25

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik had idd niet verwacht dat ze daar met zn allen sochtends vroeg zouden gaan staan ruziën :D , maar het is eigenlijk wel logisch dat degene die het eerste op is ook als eerste alvast kan beginnen met kiezen en zadelen etc. Ben benieuwd naar de updates van vandaag!

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:30

Op een kanditatenlijst vond ik nog Miguel Escalada Lopez-Ibor, 26, Madrid, Spain, maar die ontbreekt schijnbaar? Iemand die weet waarom?

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:48

Geen idee, maar als hij niet op de startlijst stond, misschien dat hij het benodigde geld niet bij elkaar heeft gekregen?

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:49

De koplopers hebben elkaar gevonden, zie ik, wel fijn dat je dan in ieder geval niet allleen buiten slaapt

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:49

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:05

Op de site van de mongol derby zelf zie ik hem niet staan?
Er staat er dat er 44 van start zijn gegaan.

Die lijst is van 15 juli, er kan zoveel gebeuren in de tussentijd

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:23

Ik wou een poging doen om alle insta berichten te verzamelen en hier te posten, dus insta open op de computer ipv de telefoon... Wouw, instagram in een brower is echt niet hetzelfde als op mijn telefoon, maar de updates volgen hoor. Ooit, als ik ze vind...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:24

Seltje schreef:
Ik wou een poging doen om alle insta berichten te verzamelen en hier te posten, dus insta open op de computer ipv de telefoon... Wouw, instagram in een brower is echt niet hetzelfde als op mijn telefoon, maar de updates volgen hoor. Ooit, als ik ze vind...

_O- _O-

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:36

Zo ik ben ook weer bij :D
Ze doen het goed !!!
Ben benieuwd hoe ze zich morgen voelen.

Ik heb vandaag al halfuur zitles gehad en 2 uren op buitenrit geweest en voel mijn benen wel xD en dan vanavond ook nog een uur les.
Duurt nog wel eff voor ik 2 a 3 paarden elk 40 km kan gaan rijden xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:44

_O- komt wel goed Seltje haha , ik moet wennen aan de afkortingen dit jaar

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:45

Niet alle #mongolderby2019 berichten zijn heel interessant, en alleen foto's linken is niet echt handig zonder ze eerst te moeten opslaan, maar hier wat interressante berichten over specifieke ruiters

Citaat:
One rider to keep your eye on is Frank Winters. Him and Robert Long are the oldest riders in the bunch and were the first riders to arrive at HS1.

He almost made a clean start from HS1 but had to turn back because he had forgotten to check in with the vet.
Here he is pictured riding in JEANS checking back in.
Hats off to you cowboy!

https://www.instagram.com/p/B03P09XHwds ... hare_sheet

Citaat:
Kelsey was shivering trying to warm up at HS2 before rallying to head out again with CK (Catherine Kennedy, also of USA). The general consensus among all of the riders is that rain jackets aren’t waterproof enough for Mongolian rain.
Erika at @paintedbarstables reporting

https://www.instagram.com/p/B03OSDBnfvp ... hare_sheet

Filmpje van de start
https://www.instagram.com/p/B03MYFEn4Gv ... hare_sheet

Citaat:
Erika at @paintedbarstables reporting: I'm sure those using the live trackers noticed that Kelsey was way out in front and then she wasn't moving for a bit and was in the midst of the pack when she started moving again.
We were all worried that she had fallen and gotten hurt.

Ride managers just updated us. Kelsey's horse went lame right at the start line. She quickly identified the issue and swapped her horse for a herders horse, leaving her horse to be cared for.
I am very happy to hear that she noticed the problem so immediately and took care of the horse without hesitation!

Citaat:
Extremely jealous of everyone seeing this sight for the first time today. Wishing God speed, fast horses, and an epic adventure to everyone starting the @mongolderby this morning!! #mongolderby #mongolderby2019 #mongolia #mongolderby2018 #takemeback #derbywithdrawl

https://www.instagram.com/p/B02K9q2lEqu ... hare_sheet

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:52

Dus er is een regenjassen-probleem dit jaar. :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:54

Dus, ik ga een regenjas ontwerpen die het steppeweer aankan. Big business *D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:57

Dilan93 schreef:

Eens per jaar iig.. _O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:58

Ayasha schreef:
Dilan93 schreef:

Eens per jaar iig.. _O-

Lekker zakcentje rond augustus :))

AmaranthRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:20

Klopt het dat er nog een ruiter is uitgevallen? Ik zie EN volgens mij met haar route terug naar 1 gaan, en op twitter staat dat haar paard was uitgegleden bovenop haar. Of misschien gaat zij morgen nog door vanaf achteraan.
Laatst bijgewerkt door AmaranthRed op 07-08-19 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:22

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:37

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:44

1 Nederlander volgen was makkelijker nu vergeet ik steeds de afkortingen...

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:45

Boompje1985 schreef:
AfricanLady schreef:
[ [url=m/JQKQrI.jpg]Afbeelding[/url] ]

En filmpje
https://twitter.com/mongolderbylive/sta ... 42753?s=09

Het zal vast heel klote geweest zijn maar ik moest toch echt hard lachen om het filmpje! Dat was een duidelijke: Uhm..Nee... doei!

Nou echt xD