kareltje, ex manegepony, hopelijk een nieuwe kans

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:57

Arm diertje
Ik verbaas mij steeds meer over hoeveel paarden en slecht hebt, vastzittend rug, slecht zadel etc hebben. Zoiets zou net als de smid gewoon bijgehouden moeten worden.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:58

Mist, je bent een kanjer. Respect dat je dit voor deze pony over hebt.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:59

Ik lees telkens al mee en toen ik mist haar eerste bericht zag, dacht ik al, wow, wat een geweldig aanbod, en wat lief.. En nu het dan echt zo is.. Prachtig. Arm beeske.. Maar hij krijgt een tweede kans, dankzij de 'kracht van bokt', waar mensen op zitten met een groot hart voor dieren en ze die kans willen geven en willen helpen waar nodig. Dus TS, Mist en Shirley, super!

Ik ben benieuwd hoe hij zich zal ontwikkelen en of het goed met hem zal gaan.

EDIT: Oef.. Die tanden.. Wat erg zeg.. Arm arm dier. Wat een pijn zal dat zijn geweest.. En dan had hij ook nog tot voor kort een bit in misschien. Brrr

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:59

Lynn Nikita, nu zeg je iets....smid, de hoeven zijn goed bijgehouden, zien er echt netjes uit, daar verbaasde de DA zich ook over. Hoe kun je nu een paard bekappen, en niet zien dat hij graadmager is, dit is niet iets dat is ontstaan in 3 weken of 3 maanden. ER hadden mensen aan de bel moeten trekken. zeer triest !

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:00

Jeetje arm dier!! Blij dat hij een kans krijgt bij jou Mist :)

Ga je ook een volg topic voor hem aanmaken? Zou graag z'n voorganger bij jou volgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:03

Karel :(:) , maar geweldig wat jullie doen dames! <3 ook ik wil met liefde een zak sp doneren voor als hij straks bij je staat mist. Is niet veel, maar ben niet alleen hierin las ik al, dus wellicht dat vele beetjes toch ook een beetje kunnen helpen?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:04

Lees dit topic nu pas, en met verbazing. Wat een toppers heeft Bokt toch weer +:)+ Pluimpje voor iedereen die mee heeft geholpen!

Hopelijk knapt hij lekker op en kan hij zijn leven slijten bij Mist. Arme Kareltje! :(:)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:05

Zo...... En ik denken dat het niet veel erger kon dan Bambi haar tanden!!! Onwijs lief dat je hem de kans wilt geven!!! Weet uit ervaring dat je er veel liefde uit terug krijgt. (Mis Bambi nog even ietjes erger op dit soort momenten).

Rohol

Re: kareltje, ex manegepony, hopelijk een nieuwe kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:06

Wauw, wat een verhaal. Veel sterkte met hem. Hoop van harte dat hij nog een tijdje van zijn oude dag kan genieten!

Vavane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:10

Geweldig om te lezen. Mist blijf je hier updates plaatsen? Ik volg :D

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:14

Leuk op een update te lezen, maar wat een schande die tanden! Dit is pure dierenmishandeling, wil niet weten hoe de andere paarden op die manege er aan toe zijn. Hoe durven ze en nog belangrijker hoe kan niemand hebben ingegrepen?! Is er een manier om na te trekken welke manege het geweest is?

Het doet me goed dat er zo goed is samengewerkt voor Kareltje. Hij zal jullie eeuwig dankbaar zijn. Ik heb alle vertrouwen in jullie inzet, kunde en de nodige beslissingen. Hopelijk kan Kareltje nog een fijne tijd tegemoet gaan! :j <3

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:15

och jee...wat een gebit...Mist je bent een topper!
TS ook!!!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:15

Zou het helemaal niet erg vinden als de manege genoemd word. Wat dat betreft mogen manege's die een paard zolang verwaarlozen aan de schandpaal genageld worden. Dat een paard ouder word, kreupel of iets anders, oké, maar deze tanden toestand is niet van een paar maanden, dat is iets van jaren... Maar helaas doen de meeste manege's niet aan tandartsen voor paarden. En dus krijg je zulke situaties.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:16

Ik zal idd een eigen topic openen voor hem. Het is nu aan Karel en aan mij, waarschijnlijk als het goed blijft gaan gaat hij maandag of dinsdag naar mij thuis verhuizen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:17

ElineS schreef:
Zou het helemaal niet erg vinden als de manege genoemd word. Wat dat betreft mogen manege's die een paard zolang verwaarlozen aan de schandpaal genageld worden. Dat een paard ouder word, kreupel of iets anders, oké, maar deze tanden toestand is niet van een paar maanden, dat is iets van jaren... Maar helaas doen de meeste manege's niet aan tandartsen voor paarden. En dus krijg je zulke situaties.

snap dit ook niet hoor,om dit te zien hoef je nieteens een mondklem voor op te zetten.Nooit iets aan gedaan,schandalig,arm beestje!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:18

Daar ben ik het helemaal mee eens Eline.

Gelukkig voor kareltje zijn jullie nu op zijn pad gekomen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:21

Jeeeeezes, die tanden! Wat een martelgang heeft dat paard gehad zeg... willen eten, maar door zijn tanden en de pijn niet kúnnen. Arme vent... gelukkig ziet het er nu beter voor hem uit. Wat heeft híj een geluk met TS en Mist!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 22:21

Mist schreef:
Ik zal idd een eigen topic openen voor hem. Het is nu aan Karel en aan mij, waarschijnlijk als het goed blijft gaan gaat hij maandag of dinsdag naar mij thuis verhuizen.

*\o/* Je bent geweldig *\o/*

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:23

Ik weet inmiddels welke manege dit is geweest, en geloof me, die ga ik opzoeken (samen met Shirley) Eerste wat we dan doen is kijken of er paarden in dezelfde situatie zitten, als dat zo is kunnen ze het aan de politie uitleggen want dan bel ik gelijk 144. Maar ongeacht de situatie, zullen ze het aan ons moeten uitleggen hoe het zover heeft kunnen komen met Kareltje. Hier zal wel een paar weken overheen gaan want op dit moment sta ik niet voor mezelf in als ik daar langs ga.

dus svp geen speculaties in dit topic. We gaan ze aanpakken, dat is zeker!

edit; deze toevoeging; als ik het openbaar zet kan ik eventueel voor "laster" aangeklaagd worden, dat soort ellende zit ik niet op te wachten, maar ze gaan er op aangesproken worden, dat kan ik jullie garanderen!
Laatst bijgewerkt door Mist op 29-12-16 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:24

diep respect ! +:)+ _/-\o_

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:24

+:)+

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:26

En dan te bedenken dat mijn paard ook 21 is maar er toch honderd keer beter uitziet... Karel ziet eruit als mindtens 30.. dat ze niet eerder opgemerkt hebben dat hij dunner werd...
Top dat Karel een tweede kans krijgt.
Ik hoop dat hij nog een paar jaartjes mag genieten

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:28

Mijn complimenten, Mist !

Zowel je opvang en zorg voor Kareltje, als dat je op termijn ook achter de manege aangaat.
Dat lijkt me zeker nodig, want ook ik ben echt geschrokken van de toestand van zijn gebit.
En mogelijk zitten er meer paarden in dezelfde situatie.

Veel beterschap voor Kareltje !

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:29

Wat een kanjer is die Kareltje!!
...ondanks alle pijn in zijn mond heeft hij er nog zin in - sterk dier!!

$&₩£€ voor de @#/£₩ die het zo ver hebben laten komen...!

En heel veel complimenten voor Sandra, Shirley en Mist!!!
(En Wendy: sterkte met het Bambi-gemis!)

+:)+
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 29-12-16 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:31

Eindelijk een topic waar actie ondernomen wordt..! :o +:)+