Almelose Ruiterdagen 2017!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Almelose Ruiterdagen 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:56

Wij voeren 6x per dag. Verwende beesten haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:56

Wordt er eigenlijk met hoofdstelnummers gereden?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:07

6 keer per dag ruwvoer of ook krachtvoer?

Er wordt inderdaad met hoofdstelnummer gereden, ik maak hem alleen altijd vast aan het dekje. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:33

Petrichor schreef:
6 keer per dag ruwvoer of ook krachtvoer?

Er wordt inderdaad met hoofdstelnummer gereden, ik maak hem alleen altijd vast aan het dekje. :)

Rijd je heel de week met hetzelfde nummer?
Zal eens eentje kopen vd week.

Ze eten om
0730 ruw
0815 brok
1200 brok
1330 ruw
1700 brok
2100 ruw

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:14

Het komt al mooi dichtbij!!

Moet ik die donderdag nog bij je schrijven vonneke? Dan moet ik ff opvang regelen namelijk :)

Je startnummer is de hele week hetzelfde trouwens

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:21

Je hebt de hele week het zelfde nummer die heb je ook ontvangen in de mail als het goed is. Volgens mij krijg je bij het secretariaat een nummer. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:26

Liselot schreef:

Moet ik die donderdag nog bij je schrijven [naam]? Dan moet ik ff opvang regelen namelijk :)

Als je kunt heel graag!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 15:43

Ik weet niet meer wie wat vroeg...

De slangen achter de manege liggen er normaal alleen bij erg heet weer.

De vaste stallen hebben zelfdrinkers dus daar hoef je niet met water te slepen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:45

vonneke schreef:
Liselot schreef:

Moet ik die donderdag nog bij je schrijven vonneke? Dan moet ik ff opvang regelen namelijk :)

Als je kunt heel graag!

Ik ga het ff overleggen met T zijn vader, denk wel dat het lukt hoor! Laat het je weten :)

Uweiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:07

Petrichor schreef:
Je hebt de hele week het zelfde nummer die heb je ook ontvangen in de mail als het goed is. Volgens mij krijg je bij het secretariaat een nummer. :)

Klopt, je moet er wel borg voor betalen. €5,- of €10,- dacht ik. Aan het eind kan je kiezen, borg terug of een herinnerings- /stalplaat. Een nummer kopen (zag ik bij iemand voorbij komen) heeft niet veel zin. De meeste (paarden)startnr. hebben 4 cijfers, de nr. in ruitersportzaken hebben er meestal 3!

Ik heb gisteren mijn laatste wedstrijd gehad, dus nu vind ik dat ik officieel mag beginnen met inpakken! :9

Trouwens ze zijn snel met de startlijsten!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 17:42

Veel vragen :P klopt inderdaad dat er meer spuitplaatsen zijn. Zat ik me later ook te bedenken.

Ik geef water uit een emmer/waterbak. Ton gaat die mee gooien :')
Voer en waterbakken hangen bij die van mij vast met stalen tierips :+

Start nummer krijg je daar (secretariaat), wel borg en die krijg je weer als je hem in leverd.

Ook even een vraag van mijn kant, aangezien hier ook jury's en een bitfitter actief zijn :P
In het KNHS reglement zie ik ook in de nieuwste versie ook geen grote van de bitringen staan. Klopt het dat je nog steeds mag starten met een onderlegtrens? Want die van mij is verder gewoon hetzelfde als mijn gewone trens... maar met de kleine ringen loopt die toch altijd net ietsjes lekkerder... met bitfitten kwamen we ook tot die conclusie... waarom? Geen idee :+ en ik vindt het ook minder mooi staan... maarja als het mag en paard loopt er fijner mee?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:55

Ik had al een keer gevraagd of de B dressuur ook helemaal tussen de hekjes is of alleen de hoeken en kreeg toen te horen compleet tussen de hekjes. Maar laatst had ik ook concour op dat terrein en waren er alleen in de hoeken hekjes. Is het dan tijdens de ruiterdagen anders en wel compleet tussen de hekjes? :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:56

Alles hekjes bij de A kan je hem ook sluiten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:25

Ah dat is toch wel extra fijn met een kleuterpaard. :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:52

Met een 16 jarige die wat moeite heeft met de rem aan het eind van de uitgestrekte galop omdat er een kabouter uit de bosjes komt soms ook :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:35

Haha nou je dat zegt, paar weken geleden had ik daar dus wedstrijd en toen kwam er ook plots een monster uit de bosjes bij die ring daar rechts achterin.:') Hele proef verknalt en de laagste punten ooit met haar....

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:44

Nog liefhebbers om de B finale te schrijven?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:45

Als ik er zelf niet in zit wil ik dat gerust, maar daar heb je nu vrees ik niks aan..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:58

c_alsemgeest schreef:
Veel vragen :P klopt inderdaad dat er meer spuitplaatsen zijn. Zat ik me later ook te bedenken.

Start nummer krijg je daar (secretariaat), wel borg en die krijg je weer als je hem in leverd.

Ook even een vraag van mijn kant, aangezien hier ook jury's en een bitfitter actief zijn :P
In het KNHS reglement zie ik ook in de nieuwste versie ook geen grote van de bitringen staan. Klopt het dat je nog steeds mag starten met een onderlegtrens? Want die van mij is verder gewoon hetzelfde als mijn gewone trens... maar met de kleine ringen loopt die toch altijd net ietsjes lekkerder... met bitfitten kwamen we ook tot die conclusie... waarom? Geen idee :+ en ik vindt het ook minder mooi staan... maarja als het mag en paard loopt er fijner mee?

Iemand? Mag je met onderleg nog steeds starten? :Y)

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:04

@c_alsemgeest , zou eigenlijk niet weten waarom niet. Zie (in het springen) ook wel eens mensen met mega grote bitringen, dus waarom zou klein niet mogen? Ga er toch wel vanuit dat dit in de regelementen van de KNHS te vinden is?

Edit:
In het lijstje 'toegestane bitten' is geen verschil te zien tussen de 'gewone' trens en de onderlegtrens qua afbeeldingen. Er staat verder ook niks bij m.b.t. de grote van de bitringen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:41

Nee precies, staat ook niks beschreven betreft de bit-grootte. Van de week gaan we een ander type van trust proberen, voelt de onderleg dan nog steeds fijner, blijf ik daarmee rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:10

c_alsemgeest schreef:

Nee dat mag niet. Een onderlegtrens mag enkel in combinatie met een stang.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 23:35

Petrichor schreef:
Ik had al een keer gevraagd of de B dressuur ook helemaal tussen de hekjes is of alleen de hoeken en kreeg toen te horen compleet tussen de hekjes. Maar laatst had ik ook concour op dat terrein en waren er alleen in de hoeken hekjes. Is het dan tijdens de ruiterdagen anders en wel compleet tussen de hekjes? :)

Dat was georganiseerd door een andere vereniging, die hebben het anders opgezet.

Vonneke: waarom mag een onderlegtrens alleen in combinatie met een stang?
Er staat in de reglementen enkel dat een trens 1,0cm dik moet zijn en over de maat van de ringen staat niets beschreven. Onderletrenzen zijn over het algemeen 1,2cm dik. Ik ben dan wel benieuwd waarom het niet mag? Ik ben bitfitter dus als ik in de reglementen kijk (net nog gedaan) dan kan ik daar niet uit opmaken dat het niet mag.
Laatst bijgewerkt door LK_2312 op 04-06-17 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:37

klumpertje schreef:
Petrichor schreef:

Dat was georganiseerd door een andere vereniging, die hebben het anders opgezet.

Chantal: over bitringen staat alleen beschreven dat ze geen hefboomwerking mogen hebben. Dus voor zover ik weet maakt de ringmaat niets uit.

Ringmaat maakt niet uit. Maar enkel een onderlegtrens heeft kleine ringen en met een onderlegtrens mag je niet in een trenshoofdstel starten.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 23:38

Ik had net mijn bericht aangepast omdat ik je reactie zag... ik snap deze reactie niet. Het maakt niet uit maar met een kleine ring mag niet gestart?