Even alle posts van mezelf doorgelopen:
Citaat:
ik mag iets meer zitten op mijn kont
Citaat:
Meer in balans komen is inderdaad een groot punt, ik ga af en toe nog klaar zitten voor de ontploffing wat ik dus juist niet moet doen.
Citaat:
Klopt helemaal wat jullie zeggen over het voorover zitten, is een groot aandachtspunt.
Citaat:
IK moet die verbinding kunnen onderhouden
Citaat:
met mijn vorige zadel was het precies zo, zit m dus echt in mij.
Citaat:
Bij oppakken of dus inderdaad wat meer mentale en lichamelijke druk ben ik soms wat te stug waardoor er inderdaad snel vluchtgedrag optreedt.
Hier ben ik vooral hard mee bezig en is dus een groot aandachtspunt.
Citaat:
Wat te onzeker, ja
Citaat:
Ik ga soms triggers in het rijden wat houterig aan. Niet handig, zijn we mee bezig om dit om te draaien.
Citaat:
nu is het tijd om haar wat meer op te gaan pakken, dat klopt ook helemaal
Citaat:
Ik schiet uit automatisme terug in het naar voren hangen, soort van aangeleerde houding om onverwachte paniekaanvallen op te kunnen vangen en niet te verergeren
Citaat:
reden temeer om weer op mijn kont te gaan zitten
Citaat:
Verbinding met de mond.Ik moet sneller reageren.
Citaat:
we zijn onderweg naar constante verbinding.
Citaat:
Mijn houding is al een groot aandachtspunt, evenals wat horizontaler gaan lopen van mo.
Citaat:
Minder sterke kant is fijne motoriek bijvoorbeeld. Dat merk ik erg in de aanleuning, vind dat moeilijk te voelen.
Citaat:
Ik mag zelfverzekerder gaan rijden, dat klopt helemaal.
Citaat:
Ermee omgaan zoals een normaal paard toch? Of nu ineens niet meer?
Citaat:
Ik werkte voor dit topic al hard aan de volgende punten en dat blijf ik ook doen:
Gedurfder rijden (minder afwachtend)
Zit, loslaten in bekken en rug en rechter zitten
Dat zijn nu de grootste punten voor wat rijden betreft.
Citaat:
Precies dat zijn we mee bezig Sunrise maar dat vind IK erg moeilijk. Het lijntje is zo dun dus ik schiet er nog regelmatig aan beide kanten overheen...
Citaat:
Ik vind het inderdaad moeilijk in te schatten wat de juiste aanleuning is. Soms heb ik het heel even en dan is het weer weg.