Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ania schreef:Dus als ik de sfeer in dit topic volg kom ik op het volgende uit:
Verbied stang en trens!
[ Afbeelding ]
Longeren met bijzet: Pure dierenmishandeling!
[ Afbeelding ]
Degenen die longeren met bijzet zijn allemaal dierenmishandelaars! Net als degenen die met stang en trens rijden! Kijk maar naar de foto's!!
prugelpiet schreef:prugelpiet schreef:
Als ik jou 1x sla, is het volgensmij minder stressvol als dat ik touwtjes om je benen bind, je laat rennen er aan ga staan trekken
Edit: Niet aanvallend opvatten, het is een omschrijving. Anders kan ik het niet vertellen, excuse moi.
Een omschrijving van iets wat niet gebeurt.
Er word niet gerend en getrokken.
@terpentijn, zo onderhand waren we eensgezind dat de foto's uit de OP geen correct beeld geven
geerke schreef:Met die stang en trens is niets mis...met die bijzet ook niet....wel met dat mens wat aan die stang en trens hangt en dat mens die die bijzet zo strak heeft gezet.
prugelpiet schreef:Een bijzet dat correct gebruikt word, ziet er niet zo uit, maar dat weet je zelf ook wel.
Er zijn altijd gekken op de wereld die s&t en bijzet zo gebruiken.
Bij deze schoenen word bij correct gebruikt toch nog steeds de benen omhoog gehaald?
Nikass schreef:Correct gebruik van de schoenen is imo nog steeds een grens te ver, ook omdat het doel toch voornamelijk uiterlijk vertoon is.
xSlvna schreef:Je moet alsnog een paard AF EN TOE uitnodigen om zijn eigen soepelheid en kracht te gebruiken. Als het aan het dier ligt blijft die staan vreten op de weide.
Iedere beweging op hoger nivau wordt erin getraind, nee fout, het zit erin en wordt eruit gehaald. Het zij door plukken en wat met het spoortje prikken, het zij door begrenzen van het uitslaan.
Die van mij krijgen ook AF EN TOE een strengere training, bij het optillen van het binnenachterbeen een tik op het achterbeen of hetzelfde bij het binnenvoorbeen. Irritatie, hoog opslaande benen en na enkele rondjes veel soepeler lopende paarden voor langere tijd, weten opeens weer wat ze van nature met hun benen KUNNEN. Ik en vele showers zijn niet "oh hij doet niet wat die kan, dan laten we het maar".
Af en toe in de schoenen om het paard eraan te herinneren hoe die lopen kan, wat erg, wat erg. Alsof paarden vrijwillig onder ons komen lopen, nee. Doen ze nooit.
In de schoenen is bij goed gebruik uitnodigend en begrenzend (net als bijzet, teugel) en niet dwingend.
Trek eens aan dat touw en je trekt twee benen er onderuit, je kunt niet veel gaan.dwingen.
Ania schreef:xSlvna schreef:Je kunt geen mes gaan verafschuwen omdat er mensen zijn die er mee vermoorden...
Precies wat ik zei. Hou het op de trainer, niet op de methode.
prugelpiet schreef:Een paard zal nooit uit zichzelf zo hoog de benen optrekken dat het op 1 voet komt te staan in draf, of zo in protest komt.