Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nynke55 schreef:Als je er geen plek voor hebt, lijkt me dat moeilijk, je kunt zo'n beest toch niet in je slaapkamer zetten?
Citaat:Ik zou ook niet weten waar ik ineens met 3 paarden naar toe zou moeten, lat staan ff in pension zetten...
Mindim schreef:russel schreef:Dat is al weer 8 jaar verder...en het is algemeen bekend hoor dat je ponies niet met paarden kunt vergelijken.
Denk je dat ik dat niet weetHet zijn echter geen jonkies meer, een pony van 20 ook niet en een zieke pony van 20 ook niet.
Hoe oud was jou paard met kanker?
russel schreef:_San87_ schreef:Zoals bij zoveel oude paarden deze te zien zijn. Is dat werkelijk een indicatie dat het paard 'schrijnend' mager is?
Nou sorry, ik had een paard van 20 die ook kanker had en vermagerde, maar no way dat hij er zo uitzag ...en ponies zijn veel sterker, 20 voor een pony is niet zo oud. Die worden met gemak 20 en met 30 praat men pas over een oude pony..
. Ik zal niet ontkennen dat het paard mager is op de foto. Maar schrijnend mager, tergend mager? Dat is gewoon niet te zien aan een dergelijke foto. De overige foto's geven daarvan een veel beter beeld.Mindim schreef:nynke55 schreef:Als je er geen plek voor hebt, lijkt me dat moeilijk, je kunt zo'n beest toch niet in je slaapkamer zetten?
Dan moet je zo'n dier gewoon verkopen, zodat je niet in dit soort situaties terecht komt, dat is verantwoording nemen. En is het er geen plek voor hebben of het geld niet. Ik snap niet dat je wel 4 bruikleners kunt vinden. Maar niet een boer of stalling waar het dier even kan opknappen. Zo belabberd zag het dier er namelijk niet meer uit. Misschien moet men dan eerst iets regelen en dan pas actie ondernemen en niet andersom.
.
. Onze 24 jarige pony loopt ook nog wel eens een lesje mee, racet dan rond als een jonkie van 4. Maar oud is ze echt wel, dat is aan alles te merken.russel schreef:Sans jij ziet toch ook wel dat de ruggengraat erboven uit steekt?
. russel schreef:De zieke pony in dit topic is een pony die vermagert is met luis. M.i is dat een gevolg van een oorzaak, slecht voeren..
russel schreef:Verkopen ben ik wel mee eens, maar verkopen valt ook niet mee tegenwoordig.
20 is voor mensen met sportpaarden oud, weet ik ook wel. Mijn DA zei dat ik trots mocht zijn met 20 want de meeste sportpaarden hier worden maar 8 a 9.
Maar ik ken genoeg mensen die nog veel oudere paarden en ponies hebben die er tip top uitzien en nog gereden worden, niets mankeren..
Kijk eens in de hogere dressuur en springsport, zie je ook nog 18 a 19 jarigen meedoen.
Citaat:- Mijn spullen weg
- Bijna 2000 euro onnodige extra kosten ( trailers, dierenartsen etc)
Het ergste: Ik ben van mijn paardenvirus af en heb een flinke deuk opgelopen. Ik begin er niet meer aan en dat vind ik erg pijnlijk en jammer.
*knip*
De krant vond mijn verhaal en vele andere foto's ook erg interessant, dus ik ben er nog lang niet klaar mee!
Imala schreef:Even terug komend op iets wat ik wat pagina's terug las wat betreft informatie verschaffen vanuit DA richting derden.
In hoeverre is de TS een derde als eigenaar?
Ze blijft hoofdverantwoordelijk voor het paard en de behandel keuzes neem ik aan?
Of zou je dan ook met de hond van de buurvrouw naar de dierenarts kunnen, 1 en ander laten doen en dat dan vervolgens de buurvrouw daar geen informatie over op kan vragen?
Gewoon even een gedachte.
...