Van onschuldig kuchje, naar...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:19

Dan maar zonder kinderzitje op de achterbank.. :+

Je moet nu wel volhouden hoor..
En duimen dat hij morgen naar huis mag, zodat hij in zijn vertrouwde omgeving is met zijn vriendje..
Ik duim iig met je mee!! ;)

Appelflapje

Voel je alsjeblieft niet schuldig. Je doet alles voor hem, hij zou geen beter baasje kunnen hebben! Alles wat jij hebt kunnen doen, is hem ergens brengen waar er constant goed op hem gelet wordt. Dat heb je gelijk gedaan, dus neem jezelf echt niets kwalijk! Zoals je zelf al zegt: je kunt hier echt niets aan doen. :(:)

Angeliquee18

Ahg meid... wat lijkt me dat klote om je paardje zo te zien zeg.. :(
Maar is het niet logisch dat je paardje zo veel afvalt?
Denk maar even als mensen griep hebben.. kunnen ook in 3 dagen een paar kilo lichter zijn..
En met voldoende voeding / vitamine kan het wel goedkomen toch?
Ik heb wel eens erger gezien..

Ik snap je zorgen heel goed hoor.. je wilt alleen maar voorruitgang zien uiteraard..

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:20

Ik ben een stille meelezer maar ik wil je toch even heel erg veel sterkte wensen. :(:) Ook ik duim dat je paardje er weer bovenop komt...

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Van onschuldig kuchje, naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:22

Je moet je niet schuldig voelen! jij doet nu toch alles wat er in je vermogen ligt??

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:33

Ach meid.. hij ziet er inderdaad niet happy uit op de foto's, en om je paard die altijd zo'n mooie glans
in de ogen heeft, zo te moeten zien is echt niet leuk :(
Ik hoop zo met je mee dat hij snel opknapt, en dat hij alleen even een minder dagje heeft vandaag van
alle indrukken en energie dat hij nodig heeft voor zijn lijf.
Hij zal vast snel opknappen als hij zich wat beter gaat voelen door de medicijnen en als hij weer op
zijn eigen plekje staat! :)
Ik duim weer met jullie mee!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:39

Meis, ik weet hoe het voelt.

Mijn paard heeft 6 weken met 41 graden koorts op stal gestaan.
Er zijn dagen bij geweest waarin ik dacht, waar doe ik het nog voor.
Ik zag hem wegkwijnen.
Ik zag dat zijn ogen leeg waren(Alsof zijn ziel al vertrokken was)
Zijn vechtlust was op een gegeven moment op.

Maar toch heeft hij het ook gehaald.
En dat kan bij jou paard ook zo zijn.
Ook hij kan het nog halen.
Voel je je alsjeblieft niet schuldig, je hebt echt alles gedaan voor je paard.

Heel veel sterkte, ik blijf duimen hoor!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:43

Super, daantjuhhh! Dat zijn de verhalen die we willen horen!

Calice, in mijn ogen ben jij iemand die echt voor haar paard (en gezin) door het vuur gaat. Ik denk dat menig paard het al had opgegeven, maar Lucky gaat door, voor jou. Hij is nu ziek en heeft niet veel energie, alles gaat naar zijn genezing. Het is ontzettend moeilijk om een dier te zien lijden, maar als hij ook maar enigszins kans heeft hier uit te komen, denk ik dat hij daar de volle honderd procent voor gaat. En gek genoeg, denk ik dat hij eruit gaat komen, omdat jij hem de kans en tijd geeft om te genezen. COPD is heel goed mee te leven.

:(:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:04

calice schreef:
Bedankt weer voor jullie steun.

Ik zit er voor het eerst in de 6 dagen echt even doorheen. Er zijn nog zoveel onbeantwoorde vragen en zoals Lucky vandaag toonde durf ik hem bijna niet naar huis te halen omdat ik hem niet de intensieve zorg kan bieden zoals in de kliniek. Ook vraag ik me af wat voor consequenties de COPD voor de rest van zijn leven zal hebben. Zal hij zijn hele leven medicatie moeten? zal hij hier sneller opnieuw een longontsteking door kunnen krijgen? kunnen we eventueel ooit nog rijden? Hoe groot is de kans op volledig herstel van de longontsteking? Heeft Lucky nu pijn of andere erge ongemakken? enz. enz.... Ik wil het beste voor hem en ook alles duidelijk hebben voor ik een stap verder durf te denken.

Lieve TS.
Misschien een kleine tip om je daar doorheen te trekken.
Schrijf al je vragen op. Al je twijfels en zorgen. Zodat je ze niet vergeet, en stel ze aan de arts! :j
Wat kan je wel doen? Wat kan je niet doen? Enz enz. Alles wat er in je op komt over zijn gezondheid bijvoorbeeld. Alles wat er in je op komt over of jij hier nog iets aan zou kunnen doen. Zo veel vragen, dat de arts die twijfels over 'jouw schuld' weg neemt. :(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:16

jeetje, wat levert hij toch veel in! maar, als hij hersteld komt het er ook weer aan.

JE doet je best vrouwke, wat zeiden de veeartsen vandaag?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:17

Meid, voel je alsjeblieft niet schuldig! Je doet alles voor hem wat je kan. Wat had je nog meer kunnen doen?
Hij mag blij zijn met zo'n baasje als jij :(:)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 22:24

Meer had ik inderdaad niet kunnen doen... maar het is zo erg om hem zo te zien aftakelen.

Snackie, enkel over de COPD, hooikoorts en longontsteking. En dat hij misschien morgen naar huis mag onder streng medicatiebeleid, stalbeleid enz. Verder moet ik alle info er zo ongeveer uittrekken wat best frustrerend is. Heb ook niks meer over het bloed gehoord dus ga ze morgen om 8.30 zelf weer bellen...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:28

Duidelijk op je strepen blijven staan.

Wat zijn de gevolgen van hem naar huis halen? (ook al kwijnt hij weg op de kliniek)
Wat moet er in de stal veranderen wil het goed zijn voor hem?
Hooikoorts, hoe los je dat op? hooi is zn basis behoefte, en alles bevat stof.
Mag hij nog op stro? moet hij op vlas,of alleen op matten?
Kan het kwaad dat de rest in stal wel op stro of ander materiaal staat?
Moet hij 24/7 buiten?

COPD, is dat net als bij mensen? gaat nooit over, blijft hij benauwd? krijgt hij daar levenslang medicatie voor? (en is dat te betalen/reeel, en werkt dat voldoende?)

De longontsteking is geen misselijke grap, vol met water laten lopen was geen optie ivm zijn slechte conditie, is naar huis gaan dan werkelijk verstandig ,met de stress van de reis erbij?

Ik wil je niet ontmoedigen, en ik zou hem ook thuis willen, maar ik zou o.a. deze dingen eerst willen weten.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 22:35

Snackie, je hebt zojuist precies opgeschreven wat de hele tijd door mijn hoofd spookt. _/-\o_ .
De medicatievraag is ook een goede, Lucky is niet verzekerd en ik bespaar zeker niet op ze, maar we moeten ook nog wel thuis als gezin moeten blijven functioneren en kunnen blijven leven.

Ik heb gelukkig al de ideale stal voor een COPDer... Hij staat 24/7 buiten, overdag toegang tot de wei, betegelde paddock en betegelde inloopstal (gooi er enkel met erg strenge vorst bodem bedekking in omdat ik 2 stro-vreters heb..) Snachts gaan ze de paddock in en hebben ze ook toegang tot de stal. Ik sta privé dus doe alles zelf, bepaal zelf wat ze eten en wat voor hooi enz ze krijgen.
Ze staan aan het water dus er is altijd frisse lucht en bomen voor schaduw (wat voor de hooikoorts wel weer een minpunt kan zijn)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:41

Dat is ook wel wat ik ken van de kliniek daar. Jammer is dat soms.
Toen onze hond er kritiek lag hebben ze hem echt top geholpen was er zelf bijna de hele dag tot wel 12 uur s'nachts en zelfs ook smsjes dus dat is ook wel allemaal mogelijk. Ze hebben het ook gewoon stik druk maar vervelend dat je er zo achter aan moet.
Sterkte ik hoop dat het goed komt met hem.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:44

Oh das fijn, hoef je het zelf niet meer te typen ;)

Hooikoorts bij een paard zal altijd lastig blijven, overal is gras en beplanting om het kort samen te vatten.
Jou stal klinkt ideaal, maar het kan ook weer tocht opleveren?

Maar goed, stal is prima en te betalen, hoe zit dat dan met de medicatie.
idd je gezin gaat voor, hoe lief je paard je ook is. Maar als die medicatie 200 of meer pm gaat kosten, is het dan eerlijk tegenover jezelf?

Als dat voor 1 of 2 maand is, is dat te overbruggen, maar altijd?
Kan hij daarna evt ook zonder medicatie?Of is dat de gok.

Hoe groot achten de dierenartsen de kans dat hij er bovenop komt, als je ziet wat hij nu al achteruit gegaan is? natuurlijk gaat hij vooruit, maar je moet ten alle tijde weten of het reeel is.

En wat als hij thuis achteruit gaat?(we gaan uit dat hij op gaat knappen natuurlijk, maar ik denk dat dat je even van het ergste uit moet gaan.)

Het zou zo fijn zijn dat meneer weer aan zou komen, beter ging ademen, fit werd. zou het zo fijn voor je vinden.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:28

Bah bah, had ook liever een andere update gehad! Misschien toch een beetje zelf de touwtjes in handen nemen? In de zin van, seniores priores bijvoeren behalve wat hij al krijgt, dekentje op (geen fleece maar iets warmers) en misschien krijgt hij weer wat glans als je een stukje met hem buiten mag lopen? Zag altijd dat dat paarden op de kliniek heel goed deed, even frisse lucht en een andere omgeving. Snap dat hij daar eerder te benauwd voor was, maar dat gaat nu weer wat beter als ik het zo lees!

Hoop voor je dat hij snel verder opknapt en de glans weer terug krijgt!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 01:02

Ik lees al tijdje mee omdat ik niet goed weet te reageren in deze situatie, kan alleen maar zeggen dat je je best doet en hij in de kliniek in goede handen is.
Maar gut gut gut wat ziet hij er rusteloos uit, in zijn ogen kijkt hij echt alsof hij dood is. Hoop dat er snel weer een lichtje en twinkeling in komt! Het is je zo gegund..

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 08:51

Na geen oog dicht te hebben gedaan vannacht heb ik net weer de praktijk gebeld en zijn bloeduitslag is binnen... echter kan de assistente er niks over zeggen dus moet ik wachten tot er weer een veearts in de praktijk is die er eerst naar kan kijken en mij dan kan bellen.. Ik heb aangegeven dat ik gisteren zo ben geschrokken doordat zijn ogen zo dof stonden dat ik vandaag wil weten wat nou nog haalbaar is met en voor Lucky en of ik me niet dood loop te staren op iets wat een onhaalbare zaak is geworden waar Lucky misschien helemaal aan onderdoor gaat.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:12

Heb net het hele topic gelezen en wil eerst even zeggen dat ik enorm respect heb voor je Ts.
Je bent er voor 1000% eerlijk naar je paard toe en doet wat in je vermogen ligt.
Ik wens je enorm veel sterkte, kracht en wijsheid toe.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:17

Sta op je strepen vandaag hoor ! sterkte !

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:20

Blijft enorm spannend en kan mij je vragen en onzekerheden goed voorstellen.Toch is het niet ongewoon om die doffe ogen te zien.Er gebeurt zo enorm veel in zijn lijf en dat heeft een uitwerking op zijn gemoedstoestand.

Vandaag weer een nieuwe dag en ik duim weer met je mee :(:)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 09:21

Als ik na een uur niet terug ben gebeld ga ik ze weer bellen, mijn geduld is op en ze kunnen mij niet wijs maken dat er in dat uur niemand 5 minuten op de praktijk is geweest (gisteren was beloofd dat ik meteen gebeld zou worden als het bloed binnen was, bloed was binnen maar ben niet gebeld). Ik wil gewoon vanochtend weten hoe nu verder. Lucky vecht nu al een week keihard en als het een hopeloze zaak zou zijn dan haal ik hem liever naar huis zodat hij nog een paar mooie dagen met Poow heeft en een waardig afscheid.

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:25

Geef je groot gelijk, je hebt meer dan lang genoeg in spanning gezeten, ze kunnen je toch niet aan het lijntje houden.
Zou hetzelfde in jou geval doen=naar huis halen voor een waardige afscheid. Je hebt meer dan je best gedaan, jij treft absoluut niets te verwijten!! Leef met je mee.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:32

Ik snap je helemaal Calice...