Gaabje schreef:Ben ik het met je eens, gewenning is natuurlijk ontzettend belangrijk. Daarom lijkt me het beste dat gert de eigenaresse een tijdje gaat helpen en dit paard in verschillende situaties meeneemt. Zo wordt het goede gedrag in iedere situatie, met andere ruiters, bevestigd. Hij zal in nieuwe situaties toch uit blijven proberen, maar steeds minder.
Klopt, maar daar komen ze met goede begeleiding wel doorheen. Had het zonder mijn instructrice ook niet gered
Onze manege heeft 2 rijhallen. Een geïsoleerde en eentje die niet geïsoleerd is. Heb met die vreselijke kou natuurlijk een hele tijd en in de geïsoleerde bak gereden. Dat ging goed en we hadden geen stakingen meer. Maar toen ik weer na een maand ofzo in de andere hal wou rijden, probeerde ze het toch nog even. Terwijl we in de geïsoleerde hal geen problemen meer hadden. Heb haar direct op een rustige, maar duidelijke manier laten weten dat we dit spelletje waren uitgespeeld. Ze heeft het daarna nog een paar maal geprobeerd, maar omdat ik haar voor was (ze deed het steeds op dezelfde plaats) liep ze door. Ze gaat het vast nog wel eens proberen op ander terrein, maar ik heb het volste vertrouwen dat ik haar daar door heen kan begeleiden..
Laatst bijgewerkt door Moni_Q op 03-04-13 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt