Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
arwen21 schreef:Ik denk ook dat iedereen hier het verhaal van TS iets te gemakkelijk aanneemt.
In haar eerste bericht schrijft ze:marijeD schreef:Ik doe ze elke dag naar buiten en ze staan dan in kleine groepjes in ruime paddocks met een zelfdrinker en een aantal vierkante meter verhard waar het voer op komt en waar ze ook op kunnen staan zodat ze altijd droog kunnen staan.
En met dit weer is modder niet te voorkomen maar ik vind wel dat alle paarden elke dag wel even de benen moeten kunnen strekken en met dit weer dan maar even in de modder.
Later toont ze foto's van paarden in een zandpiste (geen verharding, modder of drinkbak te bespeuren).
Aangezien haar paarden 's avonds op stal gaan, en volgens haar overdag beschikking hebben over een verhard gedeelte, vind ik wat modder helemaal geen probleem. Alles beter dan 24uur per dag op stal.. Dus ik begrijp de frustratie van haar over de klacht die ze gekregen heeft.
Maar..... ik denk dat de foto's die hier geplaatst zijn niet echt een eerlijk beeld geven over wat de dierenpolitie aantrof.
Zoals al vaker gezegd: als ze hiervoor al zouden dreigen de dieren in beslag te nemen, dan kunnen ze zowat alle paarden in Nederland en België in beslag nemen. Enkel paarden die dag en nacht opgesloten worden zouden dan mogen blijven staan?
Lijkt me niet dat dit verhaal met bijhorende foto's helemaal is zoals wordt voorgesteld door TS..
Bravura schreef:Wie zegt dat die foto's van gister zijn en dat het die bak betreft waar ze stonden ten tijde van de controle? Ik zie geen datum op die foto's en ken de locatie niet. Nogmaals, we nemen het verhaal van TS maar klakkeloos aan, de dierenpolitie wordt hier niet in gehoord.
jesito schreef:Bravura schreef:Wie zegt dat die foto's van gister zijn en dat het die bak betreft waar ze stonden ten tijde van de controle? Ik zie geen datum op die foto's en ken de locatie niet. Nogmaals, we nemen het verhaal van TS maar klakkeloos aan, de dierenpolitie wordt hier niet in gehoord.
Het mag duidelijk zijn dat jij de dierenpolitie geweldig vind mede door je onderschrift.
Ik denk dat in het geval van ts er mensen onder 1 hoedje spelen.
Iemand die problemen heeft met ts kent iemand van de dierenpolitie, ofzo iets.
Want als de foto's echt van gister zijn en de paarden er zo uit zien en zo bij staan (waar ik wel vanuit ga) dan vraag ik me toch echt af waar is zo'n dierenpolitie mee bezig.
FlyAway schreef:Als ik de foto`s zo zie, dan krijg ik toch echt heel sterk het gevoel dat hier meer aan de hand moet zijn dan wij nu weten, want zelfs iemand zonder verstand van paarden kan hier toch geen problemen in zien lijkt mij.
Is niet bedoeld als aanval naar TS, begrijp mij niet verkeerd, maar mijn gevoel zegt; hier klopt iets niet
Citaat:Als ik die foto's nog eens bekijk valt het mij trouwens op dat de paarden zich nogal uitgelaten gedragen. Dat doen alleen paarden die net buiten zijn, zeker als ze allemaal tegelijk zich zo uitgelaten gedragen.
nadita schreef:Bravura schreef:Wie zegt dat die foto's van gister zijn en dat het die bak betreft waar ze stonden ten tijde van de controle? Ik zie geen datum op die foto's en ken de locatie niet. Nogmaals, we nemen het verhaal van TS maar klakkeloos aan, de dierenpolitie wordt hier niet in gehoord.
Mijn idee.... Maar als de geplaatste foto's de realiteit van dit moment weergeven hoeft TS zich geen enkele zorgen maken.
Mijn bak is iig heel wat natter....
Maar TS heeft het over paddocks, ik zie op de foto's alleen wat paarden in een rijbak.
Bravura schreef:Wie zegt dat die foto's van gister zijn en dat het die bak betreft waar ze stonden ten tijde van de controle? Ik zie geen datum op die foto's en ken de locatie niet. Nogmaals, we nemen het verhaal van TS maar klakkeloos aan, de dierenpolitie wordt hier niet in gehoord.
Bravura schreef:MarijeD, ik zei: die bak is meer zand dan modder op de foto's.... waarom maak je je er dan zo druk om?
En dat ik zou kikken op foto's van paarden in de modder.....vreemde opmerking....Waarom zou ik daar als paardenliefhebber en houder op kikken? Ik hoor echter liever het verhaal van 2 kanten, echter gaat dit niet....Waarom zou je met een eenzijdig verhaal je gelijk willen halen? Wat bereik je daar mee?
jesito schreef:Wat wil jij bereiken met steeds de dierenpolitie te verdedigen terwijl je hun verhaal niet eens weet.
Tuurlijk is het verhaal van 2 kanten beter, maar heb het idee dat je daar niet objectief in kunt zijn.
Ik zie niet wat het probleem is aan de paddocks van ts.
We streven allemaal naar de paarden zoveel mogelijk buiten, iedereen probeert dit op een zo goed mogelijke manier te realiseren.
Tja en met dit weer staat er dan wel eens een paard in de modder en naar mijn mening is modder echt geen ramp.
Bravura schreef:jesito schreef:Wat wil jij bereiken met steeds de dierenpolitie te verdedigen terwijl je hun verhaal niet eens weet.
Tuurlijk is het verhaal van 2 kanten beter, maar heb het idee dat je daar niet objectief in kunt zijn.
Ik zie niet wat het probleem is aan de paddocks van ts.
We streven allemaal naar de paarden zoveel mogelijk buiten, iedereen probeert dit op een zo goed mogelijke manier te realiseren.
Tja en met dit weer staat er dan wel eens een paard in de modder en naar mijn mening is modder echt geen ramp.
Ik denk dat velen nu wensen dat ze zich in de situatie van TS bevinden. Zoals ik al zei het is meer zand dan modder op die foto's. Er zijn er op andere locaties waar ze slechter staan en geen mogelijkheid hebben om op verharde bodem te staan. Ik zou niet weten wat ik er meer op zou moeten zeggen. Denk dat ik daarmee al aardig objectief ben.