Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tribeworld

Re: Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:21

ik vind het ook kante klare onzin sorry hoor maar hier in onze omgeving zie je ook paarden staan die op prachtige weilanden staan dat alles kapot gelopen wordt en dat het verschikkelijk nat is.
je doet daar nu gewoon helemaal niks aan en sorry hoor maar een paard 24/7 op stal zetten zijn ze wel wijs daar krijg je alleen maar meer problemen door!!!
ik ben blij dat de paarden bij ons geen stampers zijn en dat alleen het voorste gedeelte modderig is en de rest op dit moment nog gelukkig droog is vraag me niet hoe het houd hier niet op met regenen.

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:28

arwen21 schreef:
Ik denk ook dat iedereen hier het verhaal van TS iets te gemakkelijk aanneemt.
In haar eerste bericht schrijft ze:

marijeD schreef:
Ik doe ze elke dag naar buiten en ze staan dan in kleine groepjes in ruime paddocks met een zelfdrinker en een aantal vierkante meter verhard waar het voer op komt en waar ze ook op kunnen staan zodat ze altijd droog kunnen staan.
En met dit weer is modder niet te voorkomen maar ik vind wel dat alle paarden elke dag wel even de benen moeten kunnen strekken en met dit weer dan maar even in de modder.

Later toont ze foto's van paarden in een zandpiste (geen verharding, modder of drinkbak te bespeuren).

Aangezien haar paarden 's avonds op stal gaan, en volgens haar overdag beschikking hebben over een verhard gedeelte, vind ik wat modder helemaal geen probleem. Alles beter dan 24uur per dag op stal.. Dus ik begrijp de frustratie van haar over de klacht die ze gekregen heeft.
Maar..... ik denk dat de foto's die hier geplaatst zijn niet echt een eerlijk beeld geven over wat de dierenpolitie aantrof.
Zoals al vaker gezegd: als ze hiervoor al zouden dreigen de dieren in beslag te nemen, dan kunnen ze zowat alle paarden in Nederland en België in beslag nemen. Enkel paarden die dag en nacht opgesloten worden zouden dan mogen blijven staan?
Lijkt me niet dat dit verhaal met bijhorende foto's helemaal is zoals wordt voorgesteld door TS..

leuk dat mensen ineens dingen gaan bedenken als alles niet op de foto staat! ik kom op deze stal sowieso 3 keer per week en als je de foto's ziet, dat staat er rechts aan de kant van de bak een stuk verhard, met waterbak aanwezig. daar krijgen de paarden hun voer dus ook DROOG. dit deel staat alleen net niet op de foto.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:41

Bravura schreef:
Wie zegt dat die foto's van gister zijn en dat het die bak betreft waar ze stonden ten tijde van de controle? Ik zie geen datum op die foto's en ken de locatie niet. Nogmaals, we nemen het verhaal van TS maar klakkeloos aan, de dierenpolitie wordt hier niet in gehoord.

Mijn idee.... Maar als de geplaatste foto's de realiteit van dit moment weergeven hoeft TS zich geen enkele zorgen maken.
Mijn bak is iig heel wat natter....
Maar TS heeft het over paddocks, ik zie op de foto's alleen wat paarden in een rijbak.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:42

jesito schreef:
Bravura schreef:
Wie zegt dat die foto's van gister zijn en dat het die bak betreft waar ze stonden ten tijde van de controle? Ik zie geen datum op die foto's en ken de locatie niet. Nogmaals, we nemen het verhaal van TS maar klakkeloos aan, de dierenpolitie wordt hier niet in gehoord.

Het mag duidelijk zijn dat jij de dierenpolitie geweldig vind mede door je onderschrift.
Ik denk dat in het geval van ts er mensen onder 1 hoedje spelen.
Iemand die problemen heeft met ts kent iemand van de dierenpolitie, ofzo iets.
Want als de foto's echt van gister zijn en de paarden er zo uit zien en zo bij staan (waar ik wel vanuit ga) dan vraag ik me toch echt af waar is zo'n dierenpolitie mee bezig.

Jaja, ga de politie ook nog van corruptie beschuldigen. Als de situatie is zoals TS de foto's laat zien gaat geen Officier mee in het hele verhaal van inbeslagname. Ze hebben droge bodem genoeg. Er zijn er bij die slechter staan momenteel. Ik kan dan ook echt niet geloven dat het hele verhaal klopt. Ik ben er niet bij geweest. Hoe zou ik dan kunnen beoordelen of die agent wel heeft gezegd dat als ze weer in de modder staan ze in beslag genomen worden? En....die bak is meer zand dan modder. Dus waarom zou die agent gezegd hebben dat ze daar niet mochten staan? Waarom is er een verhard gedeelte waar de paarden kunnen staan? Is dat omdat de bak altijd zo droog is al ie nu is op de foto's of omdat er soms wel sprake is van een vreselijk modderbad? En....is dat modderbad dan heel ergens anders dan die bak die we op de foto's zien?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:46

TS schreef dat ze nog geen foto's had omdat het slecht weer was. Dat was om 13.45 uur.
imo had de bak dan heel wat natter moeten zijn, als de getoonde foto's van gistermiddag zouden zijn?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:04

FlyAway schreef:
Als ik de foto`s zo zie, dan krijg ik toch echt heel sterk het gevoel dat hier meer aan de hand moet zijn dan wij nu weten, want zelfs iemand zonder verstand van paarden kan hier toch geen problemen in zien lijkt mij.

Is niet bedoeld als aanval naar TS, begrijp mij niet verkeerd, maar mijn gevoel zegt; hier klopt iets niet :o

Dat heb ik ook een beetje... Wat klopt hier niet??

Wat ik er van denk.. ben blij dat ze er zijn, want er zullen ook dergelijke gevallen zijn waar het echt goed is en die komen natuurlijk niet hun verhaal hier op bokt zetten. Dat er blunders worden gemaakt, mocht het zo zijn in het geval hierboven, dan is dat wel heel erg.

Maar als jou paarden er zo bij staan, dan heb jij echt niks te vrezen. als het dan op beslagname zou komen, dan komt er ect wel een dierenarts bij om dit te gaan beoordelen. Ik zou wel actie ondernemen en met de bovenstaande foto's als bewijs aanleveren. Zou het juridisch loket eens bellen hoe je dit moet aanpakken.

Ik weet idd van mijn vriend wel, ze mogen gewoon ook bij een stal naar binnen lopen (Die zat in de bronwaterinstallaties) Dus bij varkensboeren, kippenboeren e.d. Ze mogen gewoon de dieren controleren op hun welzijn, aan de ene kant is dat natuurlijk ook wel heel goed.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:14

Sorry. Maar ik zie net je foto's en mijn 1ste reactie was.meteen is dit alles? De paarden bij mij staan dieper in de modder. Maar dat is eigenlijk alleen bij het hek. De rest van de wei is minder modderig.
Wat een gezeur zeg.

Kun je niet aan de DP vragen wat de richtlijnen zijn?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:41

Ik vind het ook bizar dat je daarvoor een waarschuwing krijgt...
Op dit moment staan talloze paarden overdag op een natte bodem en jouw bak/paddock heeft nog heel veel droge plekken...

Hebben ze duidelijk aangegeven wat nou precies het probleem was?
echt alleen de natte bodem of waren er nog meer dingen?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:51

Bravura schreef:
Citaat:
Als ik die foto's nog eens bekijk valt het mij trouwens op dat de paarden zich nogal uitgelaten gedragen. Dat doen alleen paarden die net buiten zijn, zeker als ze allemaal tegelijk zich zo uitgelaten gedragen.

nadita schreef:
Bravura schreef:

Mijn idee.... Maar als de geplaatste foto's de realiteit van dit moment weergeven hoeft TS zich geen enkele zorgen maken.
Mijn bak is iig heel wat natter....
Maar TS heeft het over paddocks, ik zie op de foto's alleen wat paarden in een rijbak.

Sherlock Bravura zeg... :')

Mijn paardjes, die normaal 24& buiten staan, hebben minstens 2X per dag een 'speelmomentje' waarbij ze als idioten door de paddock vliegen, spelen, bokken en springen, en daarna rollen.
Als het zo hard waait als nu, gebeurt dat zelfs vaker.

De hengstengroep, snachts op stal, overdags buiten, is zowat de hele dag aan het stoeien en ravotten, ze rusten af en toe even uit en beginnen dan weer.

Als er modder in de paddocks ligt, doen ze dat dus ook in de modder. :D

Dat we hier een zijde van het verhaal horen, klopt, maar ik vind dat je nu echt spijkers op laag water zoekt hoor... Zéker omdat TS zelf al aangeeft dat de paardjes langer op stal bleven vanwege regen. ;)
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 22-01-12 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 14:53

Van vanmorgen in de regen. Met de VERHARDE stukken en de ZELFDRINKERS!!!!
De 2 belgen
Afbeelding
Morava mijn drachtige merrie
Afbeelding
3 jonge hengstjes en een ruin.
Afbeelding

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 15:04

Bravura schreef:

Het mag duidelijk zijn dat jij de dierenpolitie geweldig vind mede door je onderschrift.
Ik denk dat in het geval van ts er mensen onder 1 hoedje spelen.
Iemand die problemen heeft met ts kent iemand van de dierenpolitie, ofzo iets.
Want als de foto's echt van gister zijn en de paarden er zo uit zien en zo bij staan (waar ik wel vanuit ga) dan vraag ik me toch echt af waar is zo'n dierenpolitie mee bezig.[/quote]

Jaja, ga de politie ook nog van corruptie beschuldigen. Als de situatie is zoals TS de foto's laat zien gaat geen Officier mee in het hele verhaal van inbeslagname. Ze hebben droge bodem genoeg. Er zijn er bij die slechter staan momenteel. Ik kan dan ook echt niet geloven dat het hele verhaal klopt. Ik ben er niet bij geweest. Hoe zou ik dan kunnen beoordelen of die agent wel heeft gezegd dat als ze weer in de modder staan ze in beslag genomen worden? En....die bak is meer zand dan modder. Dus waarom zou die agent gezegd hebben dat ze daar niet mochten staan? Waarom is er een verhard gedeelte waar de paarden kunnen staan? Is dat omdat de bak altijd zo droog is al ie nu is op de foto's of omdat er soms wel sprake is van een vreselijk modderbad? En....is dat modderbad dan heel ergens anders dan die bak die we op de foto's zien?[/quote]

Het gaat om de droge plekken in de bak waar ze goed kunnen lopen en ja als ik bij de in en uitgang foto maak dan is daar inderdaad meer modder en gaan ze ook tot hun kogel door maar volgens mij kik jij er gewoon op om een foto te zien dat een paard inderdaad tot zover in de modder staat zodat je dat dan weer lekker af kan zitten kraken en kan zeggen zie je nou wel

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:05

Ik vraag me af waar willen ze er mee heen als ze de paarden in beslag nemen. Volgens mij is het overal klets nat en 24 uur op stal mag en moet ook niet.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:08

het zijn politieagenten met een dubbele functie...oftewel ze hebben er de ballen verstand niet van.
als ik jouw was zou ik gaan informeren over de mogelijkheden en die knoest voor zijn...
zo eentje zou je toch van je erf schoppen.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:08

ik heb begrepen dat in beslag genomen paarden het nog slechter hebben omdat ze er geen plek voor hebben en er geen raad mee weten...

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:10

@marijeD ik ben jaloers bij jou is het echt droog als ik het zo bekijk bij mij is het nu echt 1 groot zwembad in mijn padock zelf de rijbak staat water en de drainage werkt slecht door het hoge water in de sloten, ik baal echt onwijs van het slechte weer, die van mij gaan ook echt geen hele dagen naar buiten nu, vinden ze niks aan, na een urtje of 3 willen ze echt heel graag naar binnen.

tevens denk de tinker dat ze smelt als het gaat regenen en de andere denk dat ze wegwaait als het hard waait net als gisteren, en gaan echt in volle galop terug naar stal als ik dan de draad opendoe.

@manfredie dat heb ik ook al meerdere keren gehoord....

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 15:13

Ik heb dit er op gezet omdat ik gewoon ze geschrokken ben dat dit kan hier in Nederland en dat er mensen misschien goed bedoeld een melding maken omdat ze het zielig vinden dat de paarden zo staan maar er helemaal geen verstand van hebben en een ander zit met de problemen en de paarden worden gestraft omkat ze nou op stal moeten. Ik kan ook genoeg plaatsen in de buurt opnoemen waar de paarden er slechter bij staan maar ik wil dat die mensen niet aan doen en die paarden hebben het natuurlijk niet slecht en die eigenaren doen hun uiterste best om het water weg te krijgen. Het is gowoon zo jammer dat mensen alleen de modder zien maar niet hoe ik elke dag geultjes maak naar de sloot en met mijn volle kruiwagen erdoor ga om de mest er elke dag uit de paddocks te halen en daarna de stallen weer schoonmaken en 3x op een dag voeren. en ik denk dat iedereen zo zijn uiterst best doet en dan krijg je de potitie ook nog eens op je dak

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:19

In de regen, en dan nog zo droog? Damn dat lukt hier in het veen niet hoor.
Kan er geen contact opgenomen worden met het daarvoor bevoegde ministerie? Ik heb niet het hele topic gelezen, maar heb nu wel als iets te vaak dit soort verhalen gehoord.
Als ze die agenten nu eerst eens een 4 jarige opleiding aan het Groenhorst laten volgen.....misschien dat het dan nog wat wordt.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:21

MarijeD, ik zei: die bak is meer zand dan modder op de foto's.... waarom maak je je er dan zo druk om?

En dat ik zou kikken op foto's van paarden in de modder.....vreemde opmerking.... :? Waarom zou ik daar als paardenliefhebber en houder op kikken? Ik hoor echter liever het verhaal van 2 kanten, echter gaat dit niet....Waarom zou je met een eenzijdig verhaal je gelijk willen halen? Wat bereik je daar mee?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:31

Ik kan me wel voorstellen dat je in de stress schiet. Je hebt het keurig voor elkaar...je bent elke dag in touw om alles goed te doen en te zorgen dat je paarden niks te kort komen. Dan komt er een meneer over het erf die even in een uurtje beslist dat jij slecht voor je paarden zorgt en dat ze maar de hele dag op stal moeten staan. Ik zou ook raar staan te kijken en niet goed weten wat met de situatie aan te moeten.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:38

Bravura schei eens even uit met dit kinderachtige gedoe, blijf dan gewoon weg van zo'n topic. Als je voor de db of dp bent prima maar om ze nou onvoorwaardelijk te gaan verdedigen gaat naar mijn idee toch echt een paar stappen te ver, daaruit blijkt dat jij bevooroordeelt bent en dat jij degene bent die eenzijdig een verhaal bekijkt, hou toch op zeg !!!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:59

Aan de hand van de foto's snap ik niet dat een DP zo klaagt :n

Mijn verzorgpaarden staan in het weiland 24/7 en hebben een kleine schuilmogelijkheid waar ze dus nooit onder staan. Het weiland is nu nat, erg nat, gelukkig nog geen modder omdat ze met zn 2-en een gigantische lap grond tot hun beschikking hebben. Maar daar waar ze het hooi uit de ruif eten ja daar is wel veel modder, niks aan te doen.

Ik denk dat veel mensen deze situatie kennen of hebben, en denk dus idd dat er iemand jaloers is om overbezorgd en dus de DP gebelt heeft...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:03

Bravura schreef:
MarijeD, ik zei: die bak is meer zand dan modder op de foto's.... waarom maak je je er dan zo druk om?

En dat ik zou kikken op foto's van paarden in de modder.....vreemde opmerking.... :? Waarom zou ik daar als paardenliefhebber en houder op kikken? Ik hoor echter liever het verhaal van 2 kanten, echter gaat dit niet....Waarom zou je met een eenzijdig verhaal je gelijk willen halen? Wat bereik je daar mee?

Wat wil jij bereiken met steeds de dierenpolitie te verdedigen terwijl je hun verhaal niet eens weet.
Tuurlijk is het verhaal van 2 kanten beter, maar heb het idee dat je daar niet objectief in kunt zijn.

Ik zie niet wat het probleem is aan de paddocks van ts.
We streven allemaal naar de paarden zoveel mogelijk buiten, iedereen probeert dit op een zo goed mogelijke manier te realiseren.
Tja en met dit weer staat er dan wel eens een paard in de modder en naar mijn mening is modder echt geen ramp.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:07

De paddock van de Belgen ziet er minder fris uit dan de anderen, maar op dit moment is het hier bij mij natter in de paddock dan bij jou op de foto's. Vanmorgen was alles nog droog en heb ik in een droge bak kunnen rijden, nu staat overal weer water en kunnen ze alleen op de stenen en in de stal of onder overkapping echt helemaal droog staan. Denk dat jouw pech is dat de paarden niet kunnen kiezen en als ze buiten staan echt alleen buiten staan en met slecht weer dus in de regen. Dan zien ze er al snel uit als verzopen katjes en dat vinden mensen zielig...

Hoe groot zijn jouw paddockjes? 10 bij 10 of 15 of zo?
En zei de dp er echt niets meer bij dan natte voeten?

Nou, ben erg benieuwd of ze bij meer mensen langs gaan komen en waar ze dan kritiek op hebben. Waar ligt de grens van wat in hun ogen wel kan en wat niet. Als paarden al niet buiten mogen in de regen, wordt het wel lastig in dit kikkerlandje.
De winter is nog niet voorbij, dus er zullen vast wel meer bezoekjes komen, en ik hoop dat die mensen ook hun situaties plaatsen zodat we er een beter beeld bij krijgen.

Iemand zei dat droge paddocks altijd mogelijk zijn... Als je maar genoeg investeert...
Toch heb ik ook dure eb en vloed bodems gezien die wel eens te nat zijn en ook dure agterbergbodems.
Een goede bak of paddock maken is moeilijk en kostbaar, maar deze slijt ook, dus in het begin is hij meestal op zijn best, en na een paar jaar raakt de bodem vervuild met organisch materiaal, de grond aangelopen waardoor die minder goed water door laat en heeft onderhoud en aanvulling zand nodig.
Daarbij maakt het erg veel uit of je op een berg of in een dal zit en welke bodemsoort en zandsoort je hebt.
Diegenen die ik ken met een bak die bijna nooit nat is, hebben dus ook een bak die vaak zo zwaar is dat de paarden er overbelaste pezen en gewrichten van kunnen krijgen. Persoonlijk kies ik dan liever voor een af en toe natte bak, dan een bijna altijd te zware bodem.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:14

jesito schreef:
Wat wil jij bereiken met steeds de dierenpolitie te verdedigen terwijl je hun verhaal niet eens weet.
Tuurlijk is het verhaal van 2 kanten beter, maar heb het idee dat je daar niet objectief in kunt zijn.

We streven allemaal naar de paarden zoveel mogelijk buiten, iedereen probeert dit op een zo goed mogelijke manier te realiseren.
Tja en met dit weer staat er dan wel eens een paard in de modder en naar mijn mening is modder echt geen ramp.

Ik denk dat velen nu wensen dat ze zich in de situatie van TS bevinden. Zoals ik al zei het is meer zand dan modder op die foto's. Er zijn er op andere locaties waar ze slechter staan en geen mogelijkheid hebben om op verharde bodem te staan. Ik zou niet weten wat ik er meer op zou moeten zeggen. Denk dat ik daarmee al aardig objectief ben.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:18

Bravura schreef:
jesito schreef:

Ik denk dat velen nu wensen dat ze zich in de situatie van TS bevinden. Zoals ik al zei het is meer zand dan modder op die foto's. Er zijn er op andere locaties waar ze slechter staan en geen mogelijkheid hebben om op verharde bodem te staan. Ik zou niet weten wat ik er meer op zou moeten zeggen. Denk dat ik daarmee al aardig objectief ben.

Gelukkig maar.
Want ook buiten de paddocks zie ik geen dingen waarvan ik schrik.
De paarden zien er goed uit en niet door en door goor.