Help! Mijn paard is ontsnapt. *paard is gevonden*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:03

Wat fijn dat ze is opgevangen.
Wat betreft de politie zou ik hier zeker even melding van maken dat dit absurd is, dat jij aan het zoeken bent en de politie ergens ander juist wat geregeld heeft voor jou paard! Hier zou ik het fijne van willen weten.
Maar goed ondanks dat is ze weer lekker thuis en gelukkig valt alles mee! Ik hoop dat ze snel opknapt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Hilli schreef:
Heel veel beterschap voor je merrie, ik hoop dat jullie allebei de ergste schrik snel weer te boven zijn.

Hier sluit ik mij bij aan. Succes met het herstel van je paard.

Nynke1

Jouwn paard heeft een beschermengeltje op zijn rug gehad!

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:04

Zo hee, TS.
Toch hebben jullie enorm veel geluk gehad, het had zo veel slechter kunnen aflopen.
Fijn dat alles, relatief gezien, nog meevalt.

Ik hoop dat de revalidatie spoedig verloopt en dat je paard hier geen trauma of andere negatieve dingen aan overhoud. Ook wens ik jou sterkte met het verwerken van dit alles.

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:04

Het moet een heerlijk gevoel geven dat je paard weer veilig op stal staat.

Probeer goed uit te rusten na deze nachtmerrie. Zowel jij als je paard hebben een flinke klap te verwerken gehad. Als je deze teksten na een paar weken doorleest dan zal misschien doordringen hoeveel geluk jullie hebben gehad.

Geniet van je paard en neem veel rust!

Edit: wat betreft de politie. Daar zou ik nu echt niet mijn energie in steken. Dat zal onderling ook een miscommunicatie geweest zijn. De politie gaat echt niet jou express niets vertellen terwijl je al weten dat je paard veilig is.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:05

Wat fijn dat ze er is en dat ze niet is aangereden :-)

Klinkt wel alsof ze flink het pad kwijt was, arme meisje :(:)

Jammer dat de verschillende politiekorpsen niet wat beter onderling communiceerden, dat had jou (en haar!) veel stress gescheeld.

Bloemetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:06

Kan me goed voorstellen dat je schrikt als je haar zo aantreft! :(:)
Fijn dat er geen botten, pezen of gewrichten stuk zijn en dat alles weer goed gaat komen! :)
Erg jammer dat de politie zo slecht met jullie gecommuniceerd heeft terwijl ze er toch duidelijk van af wisten.. Maar dat is nu wel het minst belangrijke..!
Sterkte samen en succes met het herstel! Hou je ons nog een beetje op de hoogte..? :)

(ps, ik vind het echt top dat er zo veel bokkers hebben gereageerd en wilden helpen! :) )

S_en_Z

Die is flink in paniek geweest denk ik.. Gelukkig is ze weer thuis.. geef haar maar een goeie pauze met veel (wond)verzorging.. het komt vast wel weer goed.

Kan me heel goed voorstellen dat je onwijs in paniek moet zijn geweest.. sterkte voor jou en je paardje!

Anoniem

Rhys, fijn dat je haar weer terug op stal hebt, maar wel enorm jammer dat de politie niet 1 en 1 bij elkaar opgeteld heeft, dan had je een stuk minder zorgen hoeven maken. Fijn dat ze bij Dolsma zo gastvrij zijn geweest +:)+.

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:07

Jeetje wat een verhaal! Gelukkig komt het goed met je paardje maar jeetje, wat een nacht moeten jullie hebben gehad zeg! Heel veel sterkte en beterschap voor je paardje, blij dat ze terecht is!

fargo

Nou meis, ga dan nu maar even op een fijne lekkere makkelijke stoel zitten met een warm vest aan ofzo en een kop koffie/thee of chocolademelk om bij te komen, wat een schrik en wat een nacht hebben jullie gehad zeg. Het is logisch dat je zit na te trillen :(:)
Goed om te lezen dat er geen pezen e.d. kapot zijn en dat jullie haar al helemaal gewassen hebben qua verwondingen.
Ze heeft waarschijnlijk ook al pijnstillers gekregen etc? :(:)

Zou wel bij de politie melding doen, maar het daarna loslaten, het is goed dat ze ervan horen, maar verwacht er niet te veel meer van verder.

KootMiraDrum

Gelukkig is de dame terecht. Hopen dat de wonden goed helen, en dat de mentale wond ook herstelt. Verwen haar maar lekker.

Saskiaa_

Wat fijn dat ze weer terecht is! Hopen op een spoedig herstel. :)

IKbenEllen

Schandalige houding van politie, het gaat om een beest dat gevaar op kan leveren als het in het verkeer terecht komt, ongelofelijk laks.

Wat moet dat beestje in paniek geweest zijn, gezien de km in dat tijdsbestek :(:)

Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen met de verwondingen, dikke knuffel voor Miga en voor jou.
En Holly +:)+

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:08

Pfff, wat een ervaring! Neem alletwee ruim de tijd om dit te verwerken.
Veel sterkte en dat de wonden maar goed mogen genezen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:10

Jemig, ik ben blij voor je dat ze terecht is en goed opgevangen door de Hengstenhouder. Je zal vanavond wel lekker slapen :(:)
Nu hopen dat ze snel hersteld.

lindabrother

Fijn dat je paard er weer is, hoop dat er na wat rust weer veel plezier is...

Sodera

Wat fijn dat je je paard weer terug hebt en ze relatief ongedeerd is.
Nog een klein tipje: je zou haar Arnica of Traumeelpilletjes kunnen geven, dit helpt van binnenuit het herstel te bevorderen en ze zal dan hopelijk ook sneller weer soepel worden.
Heb er fijne dingen van gezien bij zowel mens als dier!!
Arnica is iig gewoon bij de drogist (DA sowieso) verkrijgbaar.

En nu vooral genieten van het feit dat je paard weer lekker bij jou op stal staat!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:11

Wat ontzettend fijn dat ze weer bij je op stal staat en dat ze goed is opgevangen gisteren! Wat een nachtmerrie zo vlak naast de snelweg! En ik oordeel eigenlijk nooit maar voordat je dit schreef was ook ik al pissed op de politie.......kan me voorstellen dat het hun taak niet is maar een beetje meegaander zou best kunnen....
Geef je merrie een dikke knuffel.

medlam

Gelukkig is ze thuis, sterkte met het herstel.

Odeale

Nou daar had iemand zijn of haar dag niet bij de politie zeg. Als je een hond of een kat zoekt, oké, maar een paard kan ook gevaar voor de weggebruikers opleveren.

Ben wel heel blij dat ze weer terecht is en het mee lijkt te vallen. Wat zal ze in paniek zijn geweest.

Je zal je ook wel afvragen wat er dan gebeurd is waardoor ze uit zijn gebroken en zo in blinde paniek zijn gaan rennen.

Je schrijft dat er gisteren al een veearts is bij geweest? Heeft die niet vast eerste hulp verleend? Of heeft die alleen gekeken of er ernstige verwondingen waren?

Heel veel sterkte en en een dikke knuffel!!!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 15:13

Lieve bokkers, ik vergat het helemaal in het vorige berichtje: heel erg bedankt voor jullie medeleven, steun en aanbiedingen voor hulp.
Toppunt is wel Avelien die vannacht gewoon in de auto is gestapt om te komen zoeken, terwijl we elkaar helemaal niet kennen.

Trouwens zeker heeft Holly topwerk verricht, maar toen ik haar sprak kon ik het me inderdaad nauwelijks voorstellen dat ze helemaal daar was. Een vriendin van mij die hier hielp met zoeken kreeg bijna op hetzelfde moment een telefoontje van een grote stal die we hadden ingelicht, waar dezelfde VA vanmorgen was geweest die mijn paard gisteravond had gezien. Daar was het ter sprake gekomen en zo werd het een eenvoudig optelsommetje. Wij hebben toen die VA gebeld en die wist waar het paard was.
Pas later belde de politie, toen waren wij al bijna bij het paard...
Laatst bijgewerkt door Rhys op 30-11-11 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:14

Wat een verhaal zeg :oo
Las dit gisteravond en zag vanmorgen in het topic dat ze nog niet gevonden was, wat een nachtmerrie!

Gelukkig is ze goed opgevangen en komt alles in orde, maar wat laat het handelen van de politie hierin te wensen over :( Ongeloofelijk. Jij zit uren in vreselijke spanning, zet een complete zoektocht op touw, hebt ook nog contact met hen en niemand weet je te vertellen dat je paard al terecht is... :n

Sterkte voor jou, even bijkomen na de zware nacht :(:) En beterschap voor je paard!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:19

Wat fijn om te horen dat de verwondingen wonder boven wonder nog meevallen en geen vitale delen hebben geraakt. Heel veel sterkte met het herstel van je merrie en fijn om te horen dat er toch geen aanrijding plaats heeft gevonden. Ook fijn dat de hengstenhouder haar opgevangen heeft.

Hopenlijk zien we gauw wat foto's van haar als ze opgeknapt is.

Ik weet niet wat jullie nu voor behandelplan hebben, maar wil je toch als tip nog even geven mesitran of vetramil te smeren op de wonden. Dit helpt de genezing en voorkomt litteken weefsel(afhankelijk van wat de dierenarts gezegd heeft natuurlijk) ook hier op bokt een heel topic over geweest van een paard met grote wond(zoek even op: grote wond geneest dankzij mesitran) binnen anderhalve maand was de wond gehalveerd.

Rhys schreef:
Lieve bokkers, ik vergat het helemaal in het vorige berichtje: heel erg bedankt voor jullie medeleven, steun en aanbiedingen voor hulp.

Ik denk dat op dit moment niemand je dat kwalijk neemt, je hebt immers wel even andere dingen aan je hoofd.
Heb je eigenlijk al enig idee waarom ze uitgebroken waren? Geschrokken ofzo?
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 30-11-11 15:22, in het totaal 2 keer bewerkt

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:19

Pfff, wat een verhaal! Gelukkig vallen de verwondingen mee en staat ze nu weer lekker bij je op stal!