Hoe gaat het met Pacha? (Paard gered uit brand)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:28

Weet je wat ik denk? Dat er veel mensen jaloers zijn. Deze mensen hebben dit paard laten helpen en verzorgd. Ik zie een paard die het naar zijn zin heeft. En dat hij heeft geleden? Natuurlijk heeft het dier pijn in zijn lijf gehad, maar heeft een paard dat ook niet na een koliekoperatie of een andere behandeling? Maar daar hoor ik niemand over? Misschien lijdt 1 van jullie paarden wel pijn maar laat deze het niet merken... Als ik nu een paard zie wat doodongelukkig is, maar ik kan het niet ontdekken hoor!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:32

Arabiertje* schreef:
Hier is het filmpje van Pacha!

Heel mooi filmpje!!!

Noeka

Re: Hoe gaat het met Pacha? (Paard gered uit brand)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 14:50

Bedankt Mambo!

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:52

Ik vind t erg dat er hier in dit topic mensen zijn die wel ff voor een ander bepalen of ze uit liefde of egoïsme gehandeld hebben. Alsof die mensen in het hart van de baasjes van Pascha kunnen kijken.. Onnodige en lompe uitspraken mijn inziens!

Er komen hier op bokt genoeg topics voorbij met ernstig gewonde paarden/pony's die nog een lange weg te gaan hebben naar herstel. Ook die dan maar bij voorbaat euthanaseren omdat het anders puur egoïsme is ten opzichte van het gewonde paard/pony??

Weet je wat ontzettend egoïstisch is? Om je eigen mening/gevoel aan anderen op te dringen die met heel hun hart zich inzetten om hun paard een 2e kans op leven te geven..

Nogmaals heel veel respect voor de eigenaren, TS en natuurlijk t meeste voor bikkel Pascha!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:22

Heb dit topic helemaal doorgelezen en schrok een beetje van sommige reacties, vind ze namelijk nogal lomp en niet nagedacht.
Ik vind het super dat deze mensen dit voor pacha gedaan hebben, dit toont lef en liefde voor je paard.
Denk ook niet dat deze mensen aan zichzelf hebben gedacht,en waarom zou je een mens met brandwonden wel helpen en een dier niet?
Ik heb een buurmeisje gehad die helemaal verbrand was en vele operaties heeft ondergaan en heel veel pijn en soms nog, maar ze heeft me altijd gezegt dat ze ondanks haar verbrandingen het leven niet had willen missen, dit zou bij een paard ook wel eens zo kunnen zijn, dat hij gewoon heel graag leeft!
En aan de foto's en filmpje van Pacha te zien lijkt me dit een echte levensgenieter, en ik weet zeker dat een paard aangeeft als hij pijn heeft, is alleen en questie van je paard goed kennen en in de gaten houden.

Dus mensen alsjeblieft ga niet zomaar vanalles hier neer zetten wat ook kwetsend over kan komen.
Deze mensen hebben gewoon goed willen doen voor het dier. _/-\o_

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:28

echt super :D om te zien dat het nu al zo goed met hem gaat ziet er van dichtbij misschien een beetje gek uit met al dat roze maar als hij er verder geen last van heeft maakt het niet echt iets uit toch?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:34

ik vind het prachtig! geweldig paard :D Diep respect voor die mensen

en daarbij: als een dier dood wil, dan geeft het op, ik geloof niet dat dit paard ook maar een moment heeft opgegeven

joellenaomi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:02

gelukkig dat het weer goed met hem gaat en wat kan hij springen zeg ! :j

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 20:45

Bedankt!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:49

MamboBeach schreef:
Weet je wat ik denk? Dat er veel mensen jaloers zijn.

Hoe kun je in godsnaam jaloers zijn op zo'n situatie????
Heb je de foto's uit het eerste topic wel goed bekeken?
Dat wenst toch niemand? Een hororscenario is het ;(

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:56

Zeg Boras, mag best iets minder hoor.
Natuurlijk wenst niemand zich dit voor zijn paard en daarom is het ook zo super dat deze mensen hun paard nog een kans hebben gegeven en alles op alles hebben gezet voor dit mooie dier.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:00

uudje schreef:
Zeg Boras, mag best iets minder hoor.

Dit levert bij mij een groot vraagteken op.

Met welke woorden ga ik dan te ver in jouw ogen?
Ik vind het argument van Mambobeach waar ik op reageerde stuitend en bijzonder irrelevant en ik verwoorde dat fatsoenlijk (niet op de persoon en ook geen scheldwoorden ozid). Ik vind dat je overdrijft met de woorden "zeg dat mag wel iets minder".
Ik zie dan ook geen reden om mijn woorden aan te passen.

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:10

ik vind het super om dit zo weer te zien.

jammer dat er mensen zijn die alleen maar wat kletsen en zoiets zelf nooit hebben meegemaakt/bij de hand hebben gehad die dan toch een mening hebben over het rijden/springen dat dat echt niet kan.

succes nog! ;)

Brittiexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:15

Ik vind het super wat de eigenaren voor dit paard hebben gedaan!
Het paard is zo vrolijk, en je ziet gewoon dat hij weer plezier heeft in het springen!

Suuuuper *\o/*

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:19

Wat een werk- en vechtlust heeft dat dier. prachtig! Fijn dat ze zo goed herstelt!

jojo1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:21

oohw wat erg
fijn dat het goed gaat met haar

XXOOXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:28

Wat leuk dat je een topic hebt geopend. Ik heb het vorige topic toendertijd ook gevolgd en dit soort heftige dingen gaan hier op bokt altijd gepaard met verschillende meningen en soms ook helaas onnodige discussies, maar laten we de positieve reacties ook niet vergeten daar doe je het voor toch:)
Ik ga er van uit dat jullie het beste willen voor jullie paard en hoop dat jullie en Pasha nog veel plezier mogen beleven!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:33

Wat een mooi filmpje!
Diep respect voor dit sterke paard.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:44

Ben heel erg blij, om Pacha zo te zien, vrolijk, levendig. Vind het moeilijk om een oordeel te vellen over wat ik gedaan zou hebben. Maar is dat oordeel aan ons? Nee, godzijdank niet. Of het egoistisch is dat de eigenaren de strijd samen zijn aangegaan met Pacha? Ja en nee. Ze hebben alle liefde, zorg en geld voor dit beestje over gehad. Terwijl ze al in geld problemen zaten. Het was voor hun vele malen makkelijker geweest om hem in te laten slapen. Het enige wat me dwars zit, is dat dit beestje hoe dan ook, met wat voor medicatie dan ook, toch gruwelijke pijn heeft gehad!

Maar al met al, ben ik blij dat hij er weer vrolijk bijloopt. Mag ik vragen hoe je dit allemaal zo op de hoogte houd? Sta je bij hun op stal of ken je hun persoonlijk?

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:59

Ik vind het erg mooi om te zien dat Pascha weer zin heeft in het leven.
En ik denk dat je nooit, maar dan ook nooit in de schoenen kan gaan staan van de eigenaar op dat moment. Je handeld vanuit je gevoel, en dat je kan nooit en te nimmer fout keuren. En ik denk dat iedereen voor zichzelf moet bedenken dat wanneer je op dat moment je paard in brand ziet staan je handeld vanuit je diepste gevoel.
Prachtig dat deze mensen dit voor dit paard over hadden.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:11

Respect, diep diep respect.
Wat een pracht paard! +:)+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:20

Ik vind geweldig verhaal en kan me zo goed inleven in zowel eigenaar als paard.

2008 opende ik een topic over prince die lag te vechten voor zij leven met 15% overlevingskans.
Je moest es weten met mijn Eigen verdriet kreeg ik ook nog eens heel bokt over me heen ik was zo slecht.

Nu 3.5 jaar later leeft ie nog hij bokt, breekt uit en is blij.

Ik word blij van dit soort verhalen ti's oprechte liefde en wilskracht van mens en dier.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:53

ik kende het topic nog niet, maar wouww wat een respect voor het paardje en hun eigenaren.
krijg er kippenvel van. Dit mooie dier draagt echt een verhaal :(:)

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:15

Wauw die is er goed bovenop gekomen zeg!
ziet er mooi uit, die brandwonden zijn ook wel speciaal, krijg je daar niet vaak vragen over?

als ik zie hoe die er op het begin uit zag, en het was mijn paard, dan had ik de moed opgegeven en dr in laten slapen.

timmyturner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:20

Topic gelezen en super respect voor de eigenaren en het prachtige paard Pacha