Pony gered, ons pennyverhaal *overleden*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Pony gered, ons pennyverhaal (hopelijk met happy end...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:20

Pffff, ik heb alle 15 pagina's in een stuk gelezen, wat een verhaal! Allereerst mijn diepste respect voor jullie! Niet veel mensen zouden zich de moeite getroosten om zo ver te gaan voor een vreemde pony. Ondertussen zit ik na te denken over het niet willen/kunnen gaan staan. Eigenlijk vindt ik dit niet zo vreemd. Het gaan staan vergt een behoorlijke krachtsinspanning van de achterhand. Zo te horen was de achterhand niet best, en door het liggen is het niet beter geworden. Door dat julllie steeds het beestje optillen en proberen te laten lopen, kan het volgens mij alleen maar beter worden. Hopelijk vindt hij zelf snel te kracht om zelf te gaan staan en van daar uit te werken aan zijn conditie en spieropbouw. Heel veel succes gewenst!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:31

vertel vertel het hele verhaal :) geweldig dat hij zich zelf verplaatst heeft. Die pony wil gewoon nog!

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:33

Ben erg benieuwd naar het hele verhaal van vandaag........

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:56

Haha, nog geen vlo mogen houden! Wat een leuke uitspraak... maar idd wel helemaal waard! Waarom begin je dan toch aan van die grote dieren?! kijk, een kat kan zich buiten nog redelijk redden met het vangen van muizen en het doorzoeken van vuilnis (wat natuurlijk ook niet ideaal is), maar een paard opsluiten op een stukje land en er vervolgens niet naar omkijken is echt heel erg wreed... Dan KUNNEN ze zichzelf niet redden..:S

Hoop weer op verbetering!

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 23:08

bakkabouter schreef:
Net met karolien aan de telefoon gehangen. Pony lag vandaag op mysterieuze wijze zo'n 4m buiten zijn stalletje. Karolien zal straks het volledige verslag wel typen ;)

Ow jeejtje Gimli maakt het spannend! Ik ben benieuwd naar het verslag.

En meiden: _/-\o_ voor jullie een diepe buiging. Ik heb hier veel respect voor en zo te lezen weten jullie echt wel wat jullie doen en vooral door de nauwe samenwerking met DA en hoefsmid.

Ontzettend veel sterkte en succes en natuurlijk een hele dikke knuffel voor Gimli!

Ik blijf jullie topic volgen.

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 23:12

Ik hoop maar dat het goed gaat.........
Verwacht nu geen update meer gezien het tijdstip.

karoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 23:26

ok het verhaal heeft wat op zich laten wachten... sorry mensen ik had even nood aan een uurtje zetelhangen voor de tv :D

Deze morgen om iets voor 8 kwamen we aan op de wei, en Gimli was weeral enorm enthousiast om ons te zien, het kon duidelijk niet snel genoeg gaan naar meneer zijn zin. Dus weer met 2 rechtgezet. Hij heeft ons een beetje verrast, want ik tilde zijn achterhand lichtjes omhoog (hij was nog geen 10 cm omhoog met zijn achterwerk) en op dat moment duwde hij zich recht met zo'n kracht, dat we er niet op bedacht waren en hij dus geknield zat. Een minuutje later stond meneer volledig stabiel. Nu ik ging ervan uit dat hij wel weer niet zo heel lang ging staan en had dus zijn medicijnen nog niet gegeven... Maar dat was dus niet het geval *\o/* om iets voor 9 hebben we dan maar zijn medicatie gegeven terwijl hij nog rechtstond. Ook dit kon hem niet deren, hoofdje goed omhoog om ervoor te zorgen dat hij het niet uitspuwt, dat maakte hem allemaal niet uit. Hij bleef lekker stabiel staan, wat dus een aantal dagen geleden niet het geval was. Dan maar naar huis vertrokken om me te gaan klaarmaken om te gaan werken, we hadden hem zo gezet dat als hij zou omvallen dat hij zich nergens pijn kon doen, dus vond ik dat dat wel kon. Om half 10 terug gegaan en meneer stond nog steeds. Ik heb hem dus maar laten staan toen. Hij kon zich toch nergens pijn doen en het zou tot 7u duren eer ik terug daar kon zijn om hem weer recht te zetten.

Om 12u was dan iemand gaan kijken en hem nog wat worteltjes gaan geven en hem nog eens laten drinken. Op dat ogenblik lag meneer al terug. We weten dus niet hoe lang hij nog gestaan heeft.
Om 3u ging plots mijn telefoon, het was mijn "verzorgertje", maarja ik was aan het werken, dus kon niet oppakken. Direct erna een sms met de vraag of wij Gimli buiten hadden gelegd. Dan toch maar stiekem geantwoord :o "Buiten??? Ja hij lag om 12u op het hooi voor het stalletje zoals altijd..." Een beetje later antwoord. "Ja dan heeft hij zichzelf verhuisd, want hij ligt nu op het zand 4 meter verder aan een boom."
Hoe meneer er geraakt is, is ons een raadsel. Heeft hij gewandeld, heeft hij zich gesleept, geen flauw idee. De enige sporen die er te zien waren was op de plek waar hij gelegen heeft en heeft liggen dabben om terug recht te komen. Maar op de "weg" van het stalletje naar daar, geen sporen te zien, net zo min als in het hooi, kreeg ik te horen. Dus ja als hij zich verplaatst heeft door te "kruipen" zoals hij in het begin deed, zou ik verwachten dat er sleepsporen in het zand te zien waren en dat was dus niet het geval... Heeft hij dan toch zelfstandig rechtgestaan, het blijft dus een raadsel.

In elk geval, er is dan iemand gaan helpen om te pony terug recht te zetten en dan is hij onder lichte ondersteuning, zelf terug naar het stalletje gewandeld en dan heeft hij nog terug 20 min gestaan.
Toen ik dan deze avond om 7u aankwam was inderdaad in het zand heel goed te zien waar hij gelegen had en gedapt had met zijn hoeven, maar op de weg naar zijn stalletje, geen afdruk te zien...
We hebben hem dan nog eens opnieuw rechtgezet en zijn dekentje opgelegd voor de nacht. Ook dan nog 20 min rechtgestaan, daarna is hij wel als een blok in slaap gevallen en hebben we dus ook besloten om hem om 10u niet meer terug recht te zetten.
Daarnet om 10u nog eens terug gaan kijken, hem nog eens laten drinken en zijn laatste portie krachtvoer van vandaag gegeven en vers hooi.

Morgenvroeg gaan we hem terug rechtzetten om kwart voor 7 want voor later op de ochtend kon ik niemand vinden en het risico nemen dat hij morgen weer uit zijn stal ligt en ik hem niet terug op zijn plaats krijg, dat zie ik niet zitten. Hem daar laten liggen is geen optie aangezien hij van daaruit in de stroomdraad terecht kan komen, uit de wei kan kruipen/lopen of bij de andere paarden terecht kan komen en dat lijkt me nu niet echt ideaal. Het zal dus weer een korte nacht worden...

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 23:33

Jeetje meiden wat maakt Gimli het spannend zeg !

Dan zit er , naar mijn idee, toch een duidelijke verbetering in :j .

Wat is het toch een bijzonder wilskrachtig diertje +:)+

En, het kan niet genoeg gezegd worden, topmeiden zijn jullie, echt !

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 23:34

Wow meiden wat een update, is in ieder geval een vechtertje en een dikke pluim voor jullie!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 23:40

karoke schreef:
Het zal dus weer een korte nacht worden...

Woonde ik om de hoek, dan nam ik een shift over! Maar het moet jullie ook energie geven denk ik, dat het zo vooruit gaat nu!? Super hoor. Hij geeft nog niet op!

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 23:46

Je weet zeker dat hij niet stiekum wat Red bull heeft gehad? (omdat er weinig sporen waren...)

Je zou bijna camera ophangen om te zien wat hij uitspookt....hihihi

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 01:00

hier ook een stille meelezer.

meiden echt respect voor jullie en al jullie trouwe helpers. Vind het echt moedig.
tuurlijk dacht ik ook van geef dat beestje toch een spuitje. Maar wat jullie al zeggen jullie DA heeft er nog vertrouwen in. Dat is een super teken.
Heel veel sterkte nog gewenst de komende tijd die gaat komen. Hopelijk wordt dit een happy end.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 01:02

Klinkt allemaal heel goed! Ik bljf duimen voor nog meer vooruitgang!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 02:32

janflicka schreef:
Even ter aanvulling,degene die deze pony in deze situatie heeft gebracht,is het doodschoppen niet eens waard!
Er zouden veel hogere straffen moeten komen voor dierenleed. :(

Zijn ze, als het goed is mee bezig.

Respect, en sterkte.... *Leest weer stil mee*

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:13

Dat is een mooie update, er zit nou tenminste vooruitgang in en dat is super.

karoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:14

Vanmorgen ging het zoals ik eigenlijk wel verwacht had veel minder goed, hij heeft altijd al na zo'n goede dag een duidelijk slechtere dag gehad. We hebben hem met moeite 5 min rechtgekregen, misschien is hij toch weer een beetje over zijn eigen limiet gegaan gisteren... Hij is erna wel volop beginnen eten en drinken dus om 9u probeer ik nog eens. Nu nog even terug een half uurtje in mijn bed want ben doodop en het wordt vandaag een zware dag op het werk...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:16

karoke schreef:
Vanmorgen ging het zoals ik eigenlijk wel verwacht had veel minder goed, hij heeft altijd al na zo'n goede dag een duidelijk slechtere dag gehad. We hebben hem met moeite 5 min rechtgekregen, misschien is hij toch weer een beetje over zijn eigen limiet gegaan gisteren... Hij is erna wel volop beginnen eten en drinken dus om 9u probeer ik nog eens. Nu nog even terug een half uurtje in mijn bed want ben doodop en het wordt vandaag een zware dag op het werk...

Mmm, jammer.
Misschien was zijn inspanning gister iets teveel.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:22

ben igg wel benieuwd naar foto`s
niet voor eht leed maar gewoon om te zien in hoeverre hij al vooruit is gegaan (vanaf de eerst geplaatste fotos)

meiden super werk..!!
veel succes/sterkte!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:57

Letten jullie wel wat op jezelf, straks is hij lichamelijk zo goed als, goed, en klappen jullie geestelijk totaal in.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:11

T blijft allemaal spannend!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:13

Morgen gaat het vast weer beter...........

We blijven hoop houden!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:47

karoke schreef:
Vanmorgen ging het zoals ik eigenlijk wel verwacht had veel minder goed, hij heeft altijd al na zo'n goede dag een duidelijk slechtere dag gehad.

3 stappen vooruit en weer één terug. Da's eigenlijk nog altijd vóóruit ;-) . Hij is slim, na zo'n goede dag even extra rust inbouwen. Hoe is het verder gegaan vandaag?

karoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:17

Vanavond ging het alweer beter dan deze ochtend.
Hij heeft een 4-tal meter gewandeld met ondersteuning en daarna nog een uur gestaan.
Morgen weer zo vroeg eruit, hopelijk gaat het dan beter dan deze ochtend.

karoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:19

caboclo schreef:
ben igg wel benieuwd naar foto`s
niet voor eht leed maar gewoon om te zien in hoeverre hij al vooruit is gegaan (vanaf de eerst geplaatste fotos)

Voor foto's zal je moeten wachten tot bakkabouter nog eens tot op de wei raakt. Ik heb namelijk zelf geen fototoestel. Anders hadden er hier al lang terug fototjes gestaan

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:53

Top meiden, probeer elke dag even positieve energie jullie kant op te sturen door een denkmomentje, en met mij vele bokkers +:)+ +:)+ +:)+