Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenChes

Re: Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:17

ik ben ook geweest. tjonge wat een prijzen zeg ze gaan steeds lager volwassen shets al voor 20 euro.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:17

Na al die jaren nu ook eindelijk eens geweest. Jammer van het weer en die vreselijke paraplu's, maar vond het zeker het bezoekje waard. VOnd er wel weinig interessante ponys en paarden tussen staan. Wel erg veel die ondervoed waren.. snap dat nooit zo goed. Wel een heel leuk bont paard gezien, maar ik heb genoeg aan mijn eigen pony's haha.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:20

Ben ook weer terug. Leuke paardjes gezien. Gelukkig moet ik op de centen letten, dus kon gewoon niks meennemen :z
Zaten zeker nog een paar "zielige" tussen. zag vooral die appaloosashetje en dat shetje dat erbij stond die waren broodmager. Was een bepaalde handelaar (op gereserveerde gedeelte) en alle paarden zagen er niet helemaal top uit, maar die twee was wel erg.
En nog een groot wit paard op het vrije gedeelte.

Verder viel het me wel op dat de paarden weinig te drinken kregen. Waren een heleboel die met ingeslagen flanken stonden, en dan ook niet een beetje. (heb daar vanaf 6 uur gelopen tot half 1)

Nog wel thuisgekomen met een deken :D

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:31

Ik heb trouwens even een vraagje die niet echt over zuidlaardermarkt gaat, maar misschien wel mee te maken heeft.
Heeft iemand nog meer geen verbinding? Ik heb vodafone en ik kan niet bellen. Tenminste, niet naar mobiel nummers. Kan wel gewoon naar mijn huisnummer bellen en kan wel sms'en, maar dus niet bellen.
Nu vroeg ik me af of meer mensen dat hebben, dan kan het namelijk aan de markt of een of andere mast zijn die voor storing zorgt. Zo niet, dan ligt het aan mij en moet ik er even achteraan gaan _O-

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:33

maar goed dag wij dan niet zijn gegaan. Zeker weten dat ik met wat thuis was gekomen. Wie weet volgend jaar maar dan ga ik voor een fjordenveulen en nog een veulen. Alvast voor mijn dochters die hebben nu nog elk een eigen maar daar zullen ze over 3 jaar wel uitgegroeid zijn.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:34

Ik vond het erg leuk en ik heb verder ook geen schokkende dingen gezien :D
heb een sjaal gekocht, zon ronde, die aan elkaar vast zit.. thermoleggings en paardrijsokken..

Ik vond het erg gezellig :D

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:35

Brittol schreef:
Ik heb trouwens even een vraagje die niet echt over zuidlaardermarkt gaat, maar misschien wel mee te maken heeft.
Heeft iemand nog meer geen verbinding? Ik heb vodafone en ik kan niet bellen. Tenminste, niet naar mobiel nummers. Kan wel gewoon naar mijn huisnummer bellen en kan wel sms'en, maar dus niet bellen.
Nu vroeg ik me af of meer mensen dat hebben, dan kan het namelijk aan de markt of een of andere mast zijn die voor storing zorgt. Zo niet, dan ligt het aan mij en moet ik er even achteraan gaan _O-

Heb ook vodafone en heb vandaag dus ook een slechte verbinding. Kan alleen noodoproepen bellen geeft hij aan. Die van mijn dochters ook ook alletwee vodafone. Ben gewoon thuis zit dus niet op de zuidlaardermarkt.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:36

trekpaardluf schreef:
heb een sjaal gekocht, zon ronde, die aan elkaar vast zit.. thermoleggings en paardrijsokken..

ik heb ook zo'n sjaal gekocht! :D welke kleur heb jij een vriendin van mij heeft hem in het bruin en ik in het wit maar heb er spijt van dat ik niet nog een zwarte heb gekocht :P

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:38

Helaas moest ik vandaag gewoon werken, maar had best een keer willen kijken. Vind het interessant om hier een beetje te lezen hoe het eraan toe gaat.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:41

KirstenChes schreef:
trekpaardluf schreef:

ik heb ook zo'n sjaal gekocht! :D welke kleur heb jij een vriendin van mij heeft hem in het bruin en ik in het wit maar heb er spijt van dat ik niet nog een zwarte heb gekocht :P

haha ik heb hem dus wel in het zwart :D waarom heb je er spijt van dat je een witte gekocht hebt? en waarom heb je een witte gekocht?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:08

ik ben net terug. pff wat een rot weer helemaal koud en verregendmaar niet gevonden. De paarden waar wij stonden te kijken vroegen ze veel te veel voor of de paarden stonden te hoesten of ze waren heel schrikkerig of trapten of hun baasje was giga opdringerig of stonk naar drank. Er was 1 man met 3 merrie veulens. Hij begon meteen dat er goed papier bij zat en ik kon ze wel alle 3 kopen. Terwijl ik bij 1 merrie stond te kijken. Hij bleef maar drammen wat bied je voor alle 3? ik meteen ik hoef er geen 3. Ik ben er maar 1 nodig. Nou voor de 2 merries dan mag je ze zelf uitzoeken. Ik koop er sowieso maar 1. Ja maar het zijn hardstikke mooie merries suer goed papier van 1ne hengst stuurboord ofzo. Ik ben sowieso niet zo van de papieren en mn pa meteen maakt mij niet uit of hij nou vna bakboord of stuurboord is hahaha. Ja bakboord is ook een hengst zegt hij meteen. pfffff. Hij was veel te opdringerig en ik vertrouwde het niet en heb de merrie uiteindelijk niet gekocht. Vond het wel heel jammer ze was super lief voor een veulen.Verder was het veel shetjes en dan moet ik eerst onze bedrading aanpassen in het weiland. Maar mijn pa wil ook geen shetlanders, verder waren er veel tinkers, friese paarden en belgen. en er waren ook giga veel hengstjes. Tjah dat word een beetje lastig met een merrie. Ik denk dat ik al iets te laat was voor een leuke pony. Maar goed maar ben weer geweest.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:13

appiesjappie schreef:
ik ben net terug. pff wat een rot weer helemaal koud en verregendmaar niet gevonden. De paarden waar wij stonden te kijken vroegen ze veel te veel voor of de paarden stonden te hoesten of ze waren heel schrikkerig of trapten of hun baasje was giga opdringerig of stonk naar drank. Er was 1 man met 3 merrie veulens. Hij begon meteen dat er goed papier bij zat en ik kon ze wel alle 3 kopen. Terwijl ik bij 1 merrie stond te kijken. Hij bleef maar drammen wat bied je voor alle 3? ik meteen ik hoef er geen 3. Ik ben er maar 1 nodig. Nou voor de 2 merries dan mag je ze zelf uitzoeken. Ik koop er sowieso maar 1. Ja maar het zijn hardstikke mooie merries suer goed papier van 1ne hengst stuurboord ofzo. Ik ben sowieso niet zo van de papieren en mn pa meteen maakt mij niet uit of hij nou vna bakboord of stuurboord is hahaha. Ja bakboord is ook een hengst zegt hij meteen. pfffff. Hij was veel te opdringerig en ik vertrouwde het niet en heb de merrie uiteindelijk niet gekocht. Vond het wel heel jammer ze was super lief voor een veulen.Verder was het veel shetjes en dan moet ik eerst onze bedrading aanpassen in het weiland. Maar mijn pa wil ook geen shetlanders, verder waren er veel tinkers, friese paarden en belgen. en er waren ook giga veel hengstjes. Tjah dat word een beetje lastig met een merrie. Ik denk dat ik al iets te laat was voor een leuke pony. Maar goed maar ben weer geweest.

Vraagprijzen waren wel hoog ja... Ik had een mooie merrie gezien, vraagprijs was aan de hoge kant. Ik zei: de helft en ik had hem meteen...

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:16

[

Vraagprijzen waren wel hoog ja... Ik had een mooie merrie gezien, vraagprijs was aan de hoge kant. Ik zei: de helft en ik had hem meteen...[/quote]

Wat is hoog noem eens een bedrag heb geen idee namelijk.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:22

haha ja maar ik was eigenlijk we klaar met die man. hij was te opdringerig en kreeg het gevoel dat er iets met de merrie zou zijn.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:26

wat je er zelf voor wilt uitgeven, daarboven vind ik hoog. :)

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:26

Zyrina_MF schreef:
[

Vraagprijzen waren wel hoog ja... Ik had een mooie merrie gezien, vraagprijs was aan de hoge kant. Ik zei: de helft en ik had hem meteen...

Wat is hoog noem eens een bedrag heb geen idee namelijk.[/quote]

zelfde vraag :j

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:28

appiesjappie schreef:

Weet je niet toevallig wie dat was?
Jammer dat ik nu in denemarken zit maar was graag gegaan.
Ben nog steeds opzoek naar het ultieme 2 of 4 span ponys hihi.
Niet dat ik die daar eigenlijk zal kopen maar kijken mag.
In 2009 was het ook zo enorm koud toen heb ik daar nog een mega warm dik vest gekocht.
Maar regen nee dan is er bij mij ook de pret snel af.
Volgend jaar ga ik zeker!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:36

Haha hele gesprekken over oranje EJ mensen. We liepen er van 6 tot 10, dus niet heel erg lang. Er stond geen kraampje van EJ daar.

Die witte shire met zadel heb ik trouwens ook gezien, wat een reus! Hij had wel een flinke wond op zijn flank..

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:37

Citaat:
haha ik heb hem dus wel in het zwart :D waarom heb je er spijt van dat je een witte gekocht hebt? en waarom heb je een witte gekocht?

geen spijt van dat ik een witte gekocht heb maar spijt van dat ik er geen zwarte ERBIJ heb gekocht :P

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:38

Henkjan schreef:
wat je er zelf voor wilt uitgeven, daarboven vind ik hoog. :)

Ik heb echt geen idee vooral me de huidige markt. Mij lijkt 1000-1500 wel redelijk maar dat weet ik niet of dat zo is. Op de markt hier vorig jaar was dat een redelijke prijs voor te krijgen dan.

daraxhester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:39

ben net terug, we waren er vanochten om negen uur en helemaal verkleumd haha.
maar was wel erg leuk niks gekocht want dat mocht niet van ouders.
Wel heb ik heeele leuk fjordenveulens gezien en ook en nog 2hele leuke beestjes, 1 geloof ik kruising fjord en shet en andere shet en nog iets haflinger ofzo geloof ik dat ze zeiden. ook stond er een heel leuk bont veulen tussen.
Ook stond er een zwart paard tussen waar helemaal wit schium iuit zijn neus en mond droop echt heel zielig en hij stond er ook helemaal uitgeput bij.... maarja ze zeiden dat er al iemand bij was geweest kijken geloof ik.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:40

Prijzen voor een KWPN'er lagen flink lager...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:48

NienSCHaap schreef:
appiesjappie schreef:

Weet je niet toevallig wie dat was?
Jammer dat ik nu in denemarken zit maar was graag gegaan.
Ben nog steeds opzoek naar het ultieme 2 of 4 span ponys hihi.
Niet dat ik die daar eigenlijk zal kopen maar kijken mag.
In 2009 was het ook zo enorm koud toen heb ik daar nog een mega warm dik vest gekocht.
Maar regen nee dan is er bij mij ook de pret snel af.
Volgend jaar ga ik zeker!

nee ik heb geen idee

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:51

waren die fjordenveulens duur?

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:56

Henkjan schreef:
Prijzen voor een KWPN'er lagen flink lager...

Oke had ik niet verwacht dus men merkt het wel dat de markt ietwat is ingekakt jammer voor de verkopers en goed voor de kopers