Een van de laatste mooie dagen met mijn allerliefste Flash.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_

Re: Een van de laatste mooie dagen met mijn allerliefste Flash.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 07:58

Poosje niet bijgelezen, maar bij deze nog van harte gefeliciteerd.
Succes met alles de komende tijd en geniet nog even van de vakantie!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 02:26

Lieve allemaal,
Bedankt voor jullie felicitaties, jullie zijn lief :* .
Ik moet eerlijk zeggen dat bokt een beetje moeilijk is voor mij op het moment.
Bokt zat vast aan Flash, toch hoop ik over een tijdje weer actief mee te komen doen.
Ik zal even een verslagje geven hoe het me me gaat.
De vakantie was heerlijk, heb een jongen leren kennen en mocht zijn paard rijden.
Tot mijn grote verbazing ging dit beter dan dat ik verwacht had.
Heb zelfs op buitenrit met het zadel van Flash gereden :o .
Het heeft me geholpen om het verdriet van Flash een plaatsje te geven.
Hier thuis is het wel weer even moeilijk, maar langzaam aan gaat het de goede kant op gelukkig.
Vandaag heb ik weer sinds lange tijd het filmpje gekeken en de tranen liepen weer over mijn wangen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 03:23

Ben tot blz 12 gekomen, nachtdienst zit er bijna op.. Tijden geleden heb ik met veel bewondering je profiel gelezen, prachtig! Wat een dappere beslissing heb je genomen voor je beste vriendin. Ik moest mn tranen wegslikken bij wat je schreef over de deken. Wat zal het mooi zijn daar boven met een merrie als Flash. En jij bent een voorbeeld, je hebt gevochten voor haar en haar al je liefde gegeven die er te geven was in deze wereld. Sterkte. Een bijzonder verhaal, jij en Flash, van begin tot het bittere eind.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:50

blensink schreef:
Lieve allemaal,
Bedankt voor jullie felicitaties, jullie zijn lief :* .
Ik moet eerlijk zeggen dat bokt een beetje moeilijk is voor mij op het moment.
Bokt zat vast aan Flash, toch hoop ik over een tijdje weer actief mee te komen doen.
Ik zal even een verslagje geven hoe het me me gaat.
De vakantie was heerlijk, heb een jongen leren kennen en mocht zijn paard rijden.
Tot mijn grote verbazing ging dit beter dan dat ik verwacht had.
Heb zelfs op buitenrit met het zadel van Flash gereden :o .
Het heeft me geholpen om het verdriet van Flash een plaatsje te geven.
Hier thuis is het wel weer even moeilijk, maar langzaam aan gaat het de goede kant op gelukkig.
Vandaag heb ik weer sinds lange tijd het filmpje gekeken en de tranen liepen weer over mijn wangen.

Ik zal vast wel wat gemist hebben de afgelopen tijd, maar ik wilde je ook feliciteren dan :*
Lieve Bren, ik ben blij te horen dat je verdriet om Flash een beetje een plaatsje krijgt :j
Wat GAAF dat je die jongen hebt leren kennen en zijn paard mocht rijden. Dit heeft Flash vast allemaal voor je geregeld :o
Het is goed dat je het filmpje weer bekeken hebt, dat is belangrijk voor het verwerken Bren, dat weet je ! Ik las het en moest ook spontaan weer huilen.....
Heel veel sterkte met het verwerken en samen met Ernesto gaat je dat lukken. Flash heeft voor eeuwig een plek in je hart verovert en de gedachte aan en de beelden van dit geweldige wezen zullen je nog vaak tot tranen roeren....Het is goed wat je hebt gedaan en dat weet Flash ook !!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:13

Ik mis je al in 'ons vaste topic' Je uitleg begrijp ik wel. Weet toch dat we ook daar vaak aan je denken. En super dat het toch weer een beetje kriebelt en dat je zelfs bij iemand hebt paardgereden! Al is het maar om Flash te eren. Blijf genieten van het paardrijden! Het is mooi om vanaf zo'n rug van de natuur te genieten.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:18

fijn dat je het verdriet langzaam een plaatsje kan geven.
kan me ook voorstellen dat bokt je te erg eraan herrinnert,
van hieruit ook nog gefeliciteerd.
xx

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:37

Ik kan me voorstellen dat het allemaal heel moeilijk is, maar ik weet dat het goed komt en de dag komt echt dat jullie alleen maar met warmte, plezier en geluk denken aan al het moois, zonder dat het zo ontzettend leeg is en pijn doet..., het komt goed :j :(:) . Het leven heeft nog heel veel moois voor jullie in petto :j .

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:25

Klinkt toch al goed Bren! Neem lekker de tijd, het klinkt allemaal wel lekker ontspannen zo. :(:)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:44

Hey Brenda, neem alle tijd die je nodig hebt, het is ook niet niks natuurlijk.. Heel veel respect voor hoe je ermee omgaat! Knuffel!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:14

Wat heerlijk dat je weer een keer gereden hebt. En lekker met het zadel van Flash mee naar buiten bent geweest. Daar moet je je niet schuldig om voelen hoor, Flash zou niet anders gewild hebben. Zie het als een mooi eerbetoon aan haar.

Nu weer even je draai zien te vinden in je eigen omgeving, kost gewoon tijd. Lekker alles in je eigen tempo doen en dan komt het wel goed :(:)

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:41

Lieve Brenda , ik lees dat het weer een klein beetje beter gaat , en stoer dat je toch weer op een paard geklommen bent .
Sterkte :(:)

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:23

Het is al even geleden, maar met tranen heb ik dit hele verhaal gelezen. Flash was me al een aantal keer opgevallen op bokt en ik vind het echt fantastisch wat je voor dat paard hebt gedaan! Hiervoor verdien je een medaille gewoon.

Bedankt om al het lief en leed met ons te delen. Ik zit hier met tranen in mijn ogen en heb een krop in mijn keel, maar toch ben ik 'blij' dat ik jullie verhaal heb kunnen volgen.

Flash, geniet van het hiernamaals op prachtige groene weiden tussen honderden paarden. Je verdient het. En jij Brenda, jij bent een ster. Je paard zal vast op je wachten tot je haar vergezelt daar, al hoop ik dat dit nog even duurt. Je verdient namelijk nog een lang en gelukkig leven! Sterkte alvast de komende periode.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 23:26

amyz dank je wel voor je mooie woorden. <3

Monique, het klinkt misschien heel gek maar dat gevoel heb ik ook.
De jongen heeft een terrein waar zijn paard staat en een vriend die had een merrie met een veulen van 40 dagen.
Dit veulen heet Brenda en stond te koop.
Wat een plaatje maar hij vertelde me dat het veulen de dag ervoor verkocht was.
Even dacht ik dat het allemaal voorbestemd was.
Toen ik de jongen zijn Lusitano reed (wow wat een beest <3 ) reed ik de sterren van de hemel.
Het dier leek in niets op Flash, een vos en hengst.
Had dus helemaal geen naar gevoel erbij.
De volgende dag kwam in ruil voor de merrie die een poos met haar veulen het land opgaat een oud paard.
Dit was een anglo-arabier, dezelfde kleur als Flash en erg gelijkend.
Maar toch ben ik er makkelijk opgestapt en heb echt genoten van de paarden.
Flash word nooit vergeten, Flash is en blijft dat bijzondere paard voor mij maar ik ben blij dat ik deze stap en ervaring heb mogen meemaken.
De foto´s staan op mijn facebook als iemand ze wil zien moet je me even een pb sturen.
In dit topic ga ik ze niet zetten, dit is het topic van Flash en helaas kan ik ook nog niet een nieuw topic openen.
In de toekomst hoop ik zeker weer actief op bokt te komen, nu kost het me gewoon nog net iets te veel moeite.

Anouk lees even het berichtje aan Monique.

sammy1 dank je wel, we zijn nu een week thuis.
De eerste dagen was het nog moeilijk las haar wei te rijden, maar het gaat steeds beter.
Nu moet ik ook wel zeggen dat Ernesto er knoerthard voorbij scheurt.
Ook het filmpje wat ik nu weer elke dag bekijk is zo ontzettend mooi en hebben we zoveel aan.
Flash was zo ontzettend bijzonder en geweldig.
Toch wil ik hier het liefste weg.
Iemand zei je moet niet vluchten, maar hier voel ik me zo ontzettend leeg en nutteloos.

Manon, daar ben ik van overtuigt.
Langzaam aan is dat al aan het gebeuren.
Als ik foto´s kijk heb ik een glimlach op mijn gezicht, ik hoop dat we snel weten waar we ons gaan vestigen zodat ik een mooi gedenkhoekje voor haar kan maken.
Want ik heb dat wel nodig geloof ik.

Marriane het is inderdaad iets meer ontspannen dan dat het was.

Martine, dank je wel.
Dikke kus terug! :*

maikeltje je hebt gelijk ik voelde me wel schuldig.
Misschien moet ik het inderdaad zien als eerbetoon maar zie het een beetje als verraad.

Petrea dank je wel.
Het is niet stoer, ik werd gedwongen.
Het was nl zo dat ik deze jongen via via tegenkwam.
En hij zei kom morgen naar mijn finca dan mag je op mijn paard rijden.
Hij liet foto´s zien van zijn hengst en ik begon te huilen.
Toen zei hij tegen mij als je morgen komt om op mijn terrein te gaan zitten janken dan kun je beter thuis blijven.
Mijn god wat was ik nerveus de volgende dag. :=
Hij had zijn paard al opgezadeld en zei oke als je wilt hij is helemaal van jou.
Ik zei ga jij eerst maar, dacht tjeetje een hengst daar kruip ik niet zomaar op.
Nadat ik een tijdje gekeken heb naar dit mooie duo, was het mijn beurt.
Ik ben niet gewend in een bak te rijden en probeerde een beetje te dressuren.
Dit ging fantastisch, het dier liep veschrikkelijk goed onder me tot mijn grote verbazing.
Iedereen was enthousiast en het paard en ik waren lekker relaxt aan het werk.
Helaas heb ik hier geen foto´s van en ben niet meer toegekomen om deze hengst meer te rijden helaas.
Hopelijk in september als we weer terug gaan.
De volgende dag zijn we op buitenrit gegaan.

tweety_be dank je wel voor je lieve woorden. :+:
We hebben met alles gewoon altijd ons gevoel gevolgt.
Zo ook met het afscheid, ik weet zeker dat het ons goed heeft gedaan zoals we het gedaan hebben.
Dat is onze medaille.
Ik moet jullie bedanken dat jullie het lief en leed met mij hebben willen delen en ben jullie daar allemaal ontzettend dankbaar voor.
Want door jullie fantastische mensen in dit topic maakt het het verdriet een beetje meer draagzaam.
Ik hoop inderdaad dat mijn pa Flash goed verzorgt daarboven en dat ze op me zullen wachten.
Ontzettend bedankt voor je warme lieve woorden!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 10:01

Brenda, je maakt hele bijzondere stappen!
En hoe ik denk over vluchten: soms ben ik helemaal klaar met een plek.
Ik bewonder je kracht en jouw enorme liefde voor Flash.

Leuk om het verhaal achter de foto's te lezen.
Bizar dat je een veulen tegenkwam dat jouw naam draagt!
Het zet wel allemaal te denken.
Maar laat jij je dwingen? :P
Heerlijk dat je zo openstaat voor uitdagers en dat jij je weet te bewijzen en nog meer dat je ervan hebt genoten!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:32

Ik weet zeker dat je vader goed voor Flash zal zorgen, fijn dat ze samen zijn :j .
Wat bijzonder het rijden op de hengst.
Een gedenkhoekje lijkt me een goed idee een tastbaar plekje, naast de plek die ze in neemt in jouw hart, dat hart kan trouwens nóg groter worden en als de tijd rijp is <3 .
Zorg goed voor je zelf, je bent een prachtig mens :j <3 .

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:20

Wauw, ik ben zo blij voor je!!! *\o/*

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 17:58

Whahhahh Wenda in dit geval heb ik me wel laten dwingen denk ik, maar dat was niet erg.
Je hebt gelijk ik heb het ook helemaal gehad met mijn officiele woonplaats.
Ondertussen zitten we in Benidorm, even helemaal geen paarden maar het gaat goed.

Manon dank je wel voor je lieve woorden weer. :+:

iana dank je wel de tijd heeld alle wonden heb ik gemerkt.
Toch denk ik elke dag aan mijn mooie fantastische meisje.
Daar ben ik blij om dat verdient ze.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:37

Hoe gaat het nu met je Bren?
Ik hoop dat je het al een beetje meer een plaatsje hebt kunnen geven?
Al kleine lachjes tussen de tranen door als je naar haar foto's kijkt?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 18:49

Zolang ik niet thuis ben gaat het goed.
Foto´s kan ik inderdaad bekijken met een glimlach evenals de gedachten aan haar.
Wel gaat er af en toe door ons hoofd heen of we het wel goed hebben gedaan en niet langer hebben moeten wachten.
Maar dan weer goed denkend dat dit het beste was voor haar krijgen we onszelf weer terug.
Op het moment hebben we erg veel afleiding hier in Benidorm, er moet een hoop gedaan en geregeld worden.
Dat scheeld denk ik een heleboel.
Ik denk dat we wel kunnen zeggen dat ons mooie meisje, ons kindje, onze fantastische merrie zeker een plaatsje hebben gegeven in ons hart :+: .
En gelukkig praten we samen nog dagelijks over haar.
Vergeten word ze nooit daar was ze te bijzonder voor.
Dank je wel voor je belangstelling, vind ik erg lief van je <3

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:34

Wat een mooie avatar, Brenda <3 , die oortjes *slik* ;( , maar ook heel erg <3 <3 <3 :j .
Zo fijn dat jij en Ernesto er zo goed voor elkaar kunnen zijn :j .
Niet twijfelen, lieverd, het is goed gegaan zo :j :(:) .

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 00:52

Het is nog steeds dezelfde avatar Manon.
Volgens mij omdat ik zolang niet geweest ben denkt iedereen dat ie nieuw is.
Inderdaad de typische oortje van Flash en haar mooie hoofdje........................ ;(
Je hebt gelijk we moeten niet twijfelen en ik heb zeker het geluk dat ik mijn verdriet met Ernesto kan delen.
Dank je wel voor al je steun en lieve berichtjes van de afgelopen twee maanden.
Je bent een schat :+:

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:51

Brenda wat geweldig dat je op een ander paard hebt gereden en nog wel een hengst. Tuurlijk zul je Flash never vergeten, maar het is mooi dat je door nu weer op een ander paard te hebben gereden, het fijne gevoel van paardrijden weer terug hebt !!! Geniet Brenda ook al zou je straks vaker op een ander paard rijden of een ander paard kopen (dat van die merrie heeft niet zo mogen zijn..... misschien met een reden....) dan weet ik zeker dat Flash gewild zou hebben dat je weer plezier zou hebben in het paardrijden en dat ze je het gunt om weer vanaf de rug van een paard te genieten van de natuur, wat je zo graag doet !!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:31

Die avatar was mij ook nog niet opgevallen, het is een compleet filmpje.Wat leuk :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:29

Die jongen met die hengst! Dat is een echte vriend. Wat super dat je dit hebt ervaren. Dat vlakt idd Flash niet uit en dat hoeft ook niet. Flash was er voor jou een bepaalde tijd en het was tijd voor haar om verder te gaan. Twijfel daar niet aan. Bedenk je de vrede die ze had bij haar vertrek. Dat is een teken, dat je niet hoefde te wachten. En ik vind het wel fijn voor je dat je het kan delen. Je kan er gelukkig goed over praten met Ernesto.
Dat je nu nadenkt over wat voor paard je nu zou willen, vind ik wel een supersignaal. Volgens mij zijn er heel veel paarden in Spanje, die het geweldig zouden vinden om jou als baas te treffen.
De avater is voor mij bekend hoor! Volgens mij was dat toen je een mooi ven had gevonden. Het verslag staat me nog wel bij.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 22:58

Dank jullie wel voor jullie woorden dat ik me niet schuldig hoef te voelen.
Jullie willen niet weten hoe goed het me doet zoveel lieve en steunende berichten te ontvangen.
Ook voor de mensen die niet hier hebben gereageert maar hun medeleven nog steeds dagelijks per pb tonen is geweldig.
Ik heb er geen woorden voor en ben er werkelijk zo ontzettend blij mee :) .
Jullie allemaal hebben mij geholpen om met dit grote verdriet te leven.
Jullie zien Flash ook als bijzonder en dit is zo´n mooi eerbetoon voor haar.
Ik zit echt met een glimlach op mijn gezicht dit berichtje te typen.
Vind het zo ontzettend mooi, in dit topic zijn echt de meest lieve en behulpzame mensen samen gekomen.
Nogmaals ontzettend bedankt dat mijn verhaal jullie niet verveeld en er voor ons zijn :*

maikeltje hier het hele filmpje voor als je het wilt zien := http://www.youtube.com/watch?v=EHz5pIMP-MA
Ook hier is Tineke zo lief voor me geweest om er een avatar van te maken.

Anouk het meer was altijd een van ons meest relaxende ritjes. We konden samen zomaar een half uur weg dromen op deze plek.
Als ik hieraan terug denk komt er vanzelf weer soort rust over me heen, heerlijk <3