Fotoreportage: pony's doden vos !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:09

ginouque schreef:
Janine1990 schreef:
Ongelooflijk, een bokker van 14 die het beter weet dan al die volwassenen... _/-\o_

Waar slaat dit op, iedereen mag toch zijn mening zeggen, de 1 vind dit de ander dat. Om dan gelijk zo vernederend te doen?

Nee ginouque, ik meen het serieus hoor!
Ik heb exact dezelfde mening als natasha1996!!!
En ik verwacht van jongere mensen juist dat ze het zielig vinden, maar deze dame snapt hoe de natuur in elkaar zit. En dat is wel een buiging waard!!!

HxSunlight

wat heb jij dan liever gewild dat de vos niet werdt getrapt en dat die verder liep en achter dde bosjes zat de lijden van de pijn :(

1978

peetje82 schreef:
Hazen zijn zeldzaam trouwens(hier dan toch) omdat er veel opgevreten worden door de vos!

_O-

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:10

Janine1990 schreef:
ginouque schreef:

Waar slaat dit op, iedereen mag toch zijn mening zeggen, de 1 vind dit de ander dat. Om dan gelijk zo vernederend te doen?

Nee ginouque, ik meen het serieus hoor!
Ik heb exact dezelfde mening als natasha1996!!!
En ik verwacht van jongere mensen juist dat ze het zielig vinden, maar deze dame snapt hoe de natuur in elkaar zit. En dat is wel een buiging waard!!!

Oke dan heb ik het verkeerd begrepen mijn excuses!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:11

Janine1990 schreef:
Ja, maar naar mijn idee grijpen ze alleen in op mensen die de reportage wel kunnen waarderen en anderen de les lezen, op wat voor wijze dan ook... Maar dat kan ik verkeerd hebben gezien..

Ik denk dat het precies andersom is :j

Cerilene_

Ik kan me wel voorstellen dat mensen vooral zo reageren vanwege die zinnetjes eronder, die mij in de oren klinken als haha wat een lol zeg dat hier een doodziek en ellendig diertje dood wordt getrapt. Ik vind dat zelf ook niet echt gepast.
Verder had die vos het toch niet gered, dus dit zal wel een snellere dood geweest zijn...
Machtig mooie beestjes vind ik het trouwens.

GQMMS

peetje82 schreef:
en jij hebt die haas niet gered? :oo :D
Hazen zijn zeldzaam trouwens(hier dan toch) omdat er veel opgevreten worden door de vos!

_O- , haha. dan laat ik maar niet eens over de vlaamse gaai beginnen die die laatst te pakken had :')

Janine1990

Geeft niet hoor, ik kan me voorstellen dat je het niet helemaal hebt begrepen. Met al die verschillende meningen hier in het topic.

ZZonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:12

Onzettend gave foto's!

En TS, trek je maar niets aan van al die zgn. 'wereldverbeteraars'.

x_Jeanine_x

Ik denk wel dat het beter is al het topic op slot gaat, volgens mijn zijn de verschillende meningen nu wel duidelijk....

Janine1990

Cer schreef:
Janine1990 schreef:
Ja, maar naar mijn idee grijpen ze alleen in op mensen die de reportage wel kunnen waarderen en anderen de les lezen, op wat voor wijze dan ook... Maar dat kan ik verkeerd hebben gezien..

Ik denk dat het precies andersom is :j

Dan heb ik het verkeerd begrepen denk ik. Je bent niet de enige die me dit noemt...

Hoe dan ook, als het andersom is, is het modteam ook nog partijdig, is ook niet goed.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:13

Ramzi schreef:
Booooo schreef:
arm vosje :(:)

walgelijke zinnen onder de foto's :r

Get a live, ga vossen redden. Veel plezier ermee, denk dat ze niet zullen waarderen dat een mens zich met hun leven bemoeit.
Bij deze ben ik weg bij dit topic.

Heb er een :D

Het gaat mij om die domme zinnen die zo onder de foto's zijn gezet.

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:13

Goed zo, weer 1 minder *\o/*

Walgelijke reactie's zeg naar de TS, word eens wakker mensen, ze worden bedreigd maar zijn een bedreiging!
Bij ons zit er ook 1 in de buurt waar dat mijn paarden staan (vossenplaag zeeland krant,tv???) en heb hem al menigmaal voor de auto gezien alleen gas bijgeven hielp niet vos was iets te snel... Het zijn bloedmooie beesten maar echte moordenaars, de meeste vinden het zoooooo zielug :+ maar jullie wonen dan ook niet op de buiten zeker? eitjes van de winkel natuurlijk?
Gelukkig is het ons bespaard gebleven maar bij de buren een hele zooi kippen op brute wijze vermoord, leeeeuk joh, ow wat zielig voor die vos ach , maar 2 kuikentjes zonder mama ach ken jou het schelen, natuur toch :j
Vossen moorden om te vermoorden een leeuw of ieder ander roofdier neemt maar wat hij nodig heeft om zich te voeden, vind ik groot verschil!

Nogmaals, pony's vs vos 1-0 *\o/* En ik rem voor dieren hoor :j alleen voor vossen zit mn rem rechts :j

Ps; heb kostelijk moeten lachen om commentaar bij foto's :')

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:15

eigenlijk mag iendereen zijn eigen mening hebben
maar ik vindt ook weer niet dat je met die meing mag bemoeien :P

maar ja :P

Patsab

Mijn hemel wat een ophef over een natuurlijk reactie van een kudde paarden.
Akkoord de TS had misschien iets andere zinnen erbij mogen zetten maar het is en blijft een feit dat als de vos gezond was geweest, hij of zij wel de benen had genomen.
Maar dan nog gezond of niet voor de paarden was het een bedreiging en die hebben ze zoals het hoort geelimineerd.
Sneu om te zien natuurlijk maar mensen dit is toch echt puur natuur en hoe rottig om te zien, soms moet je de natuur zijn beloop laten en niet ingrijpen.
Ingrijpen van de omstanders had gevaarlijk kunnen zijn, paarden zijn beter bewapend tegen een vos dan wij mensen!

Zilfstar

(bijna) Iedereen lijkt ervan uit te gaan dat:

TS bij de eerste blik wist dat vos ziek was
TS van te voren zou hebben geweten dat haar powns in de aanval gaan
TS van te voren WIST dat vos het af zou leggen

MAAR...

Als ik bij een wei sta met mijn paard erin en er komt een bijzonder dier aangelopen (vos, reiger, ooievaar, haas, etc) dan hou ik me stil en kijk naar die prachtige natuur. En hoe een evt ontmoeing zal verlopen. Vinden ze elkaar eng, interesant? Mijn paard rent ook wel eens een gans of zwaan achterna.

TS zag een vos in de wei. Dat is uniek, komt niet vaak voor. Ze had een camera in de buurt, dus daar schiet je een plaatje van. Dat is in mijn opinie logisch.
De powns komen "kennis maken". Ook dat is uniek en zie je niet vaak dus tuurlijk leg je dat vast, kom op zeg!
En dan ineens vlam in de pan, vos haalt uit, pony's dansen erom heen en er geeft er eentje een fikse trap.
Met de snelheid hoe je het hier nu leest vind dat plaats en de camera klikt door...
En dan lopen powns weg en vos blijkt het niet overleefd te hebben.....

Je kunt vooraf de uitkomst niet weten. Voor het zelfde had TS een foto van een vos in de wei, een pown die eraan snuffelt en een vos die de wei weer uit huppelt gemaakt... En DAT had iedereen hier PRAAAAACHTIG gevonden....

De enige fout die TS gemaakt heeft is: Het hier op Bokt zetten met wat onderteksten erbij...

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:16

ginouque schreef:
peetje82 schreef:
en jij hebt die haas niet gered? :oo :D

_O- , haha. dan laat ik maar niet eens over de vlaamse gaai beginnen die die laatst te pakken had :')

Geen foto's van zeker?

:')

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:18

peetje82 schreef:
ginouque schreef:

Geen foto's van zeker?

:')

Nee :') ik heb wel foto's waar die een skippybal molt is dat ook goed :Y)

Caprice4evah

@Zilfstar; Amen _/-\o_

GamblersCup

Cerilene_ schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat mensen vooral zo reageren vanwege die zinnetjes eronder, die mij in de oren klinken als haha wat een lol zeg dat hier een doodziek en ellendig diertje dood wordt getrapt. Ik vind dat zelf ook niet echt gepast.

Precies mijn mening. Het is de natuur, maar over de tekst val ik ook een beetje.

1978

Zilfstar schreef:
Je kunt vooraf de uitkomst niet weten. Voor het zelfde had TS een foto van een vos in de wei, een pown die eraan snuffelt en een vos die de wei weer uit huppelt gemaakt... En DAT had iedereen hier PRAAAAACHTIG gevonden....

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Simone_Z

Caprice4evah schreef:
Goed zo, weer 1 minder *\o/*

Walgelijke reactie's zeg naar de TS, word eens wakker mensen, ze worden bedreigd maar zijn een bedreiging!
Bij ons zit er ook 1 in de buurt waar dat mijn paarden staan (vossenplaag zeeland krant,tv???) en heb hem al menigmaal voor de auto gezien alleen gas bijgeven hielp niet vos was iets te snel... Het zijn bloedmooie beesten maar echte moordenaars, de meeste vinden het zoooooo zielug :+ maar jullie wonen dan ook niet op de buiten zeker? eitjes van de winkel natuurlijk?
Gelukkig is het ons bespaard gebleven maar bij de buren een hele zooi kippen op brute wijze vermoord, leeeeuk joh, ow wat zielig voor die vos ach , maar 2 kuikentjes zonder mama ach ken jou het schelen, natuur toch :j
Vossen moorden om te vermoorden een leeuw of ieder ander roofdier neemt maar wat hij nodig heeft om zich te voeden, vind ik groot verschil!

Nogmaals, pony's vs vos 1-0 *\o/* En ik rem voor dieren hoor :j alleen voor vossen zit mn rem rechts :j

Ps; heb kostelijk moeten lachen om commentaar bij foto's :')

Ik woon wel degelijk achteraf en weet ook wel degelijk waar vossen toe in staat zijn.
Natuurlijk is het een stukje natuur, alleen als dier hondsdol was geweest en de paarden had gebeten was je wel verder van huis geweest.
En alsnog als je een dier kan redden, dan doe je dat toch? Tenminste een dierenliefhebber wel lijkt me.
En nou niet gaan zeggen, ja maar hij is vergiftigd. Dat kan je van te voren niet weten en dus kan je daar ook niet vanuit gaan!

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:19

ik vindt het zelf wel knap dat je zulke mooie foto's hebt kunne maken van een vos en een paard goed gedaan hoor :)

Ariege

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:20

Zilfstar schreef:
(bijna) De enige fout die TS gemaakt heeft is: Het hier op Bokt zetten met wat onderteksten erbij...

Gelukkig heeft ze dat WEL gedaan zodat degenen die dit wel kunnen waarderen er ook van kunnen meegenieten.

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:20

Zilfstar schreef:
(bijna) Iedereen lijkt ervan uit te gaan dat:

TS bij de eerste blik wist dat vos ziek was
TS van te voren zou hebben geweten dat haar powns in de aanval gaan
TS van te voren WIST dat vos het af zou leggen

MAAR...

Als ik bij een wei sta met mijn paard erin en er komt een bijzonder dier aangelopen (vos, reiger, ooievaar, haas, etc) dan hou ik me stil en kijk naar die prachtige natuur. En hoe een evt ontmoeing zal verlopen. Vinden ze elkaar eng, interesant? Mijn paard rent ook wel eens een gans of zwaan achterna.

TS zag een vos in de wei. Dat is uniek, komt niet vaak voor. Ze had een camera in de buurt, dus daar schiet je een plaatje van. Dat is in mijn opinie logisch.
De powns komen "kennis maken". Ook dat is uniek en zie je niet vaak dus tuurlijk leg je dat vast, kom op zeg!
En dan ineens vlam in de pan, vos haalt uit, pony's dansen erom heen en er geeft er eentje een fikse trap.
Met de snelheid hoe je het hier nu leest vind dat plaats en de camera klikt door...
En dan lopen powns weg en vos blijkt het niet overleefd te hebben.....

De enige fout die TS gemaakt heeft is: Het hier op Bokt zetten met wat onderteksten erbij...

Als je het op die manier gaat bekijken kan ik je niks anders dan gelijk geven inderdaad.