[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: Dutch Westernriding Festival 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:34

ik wil helemaal niet zeggend at er geen reiners komen (dat staat er ook niet) alleen dat de bernards, rudi's, cira's en ludwigs in italie zullen zijn. en dat is jammer want het was cool geweest als ze op een grote show in nl zouden starten.
gewoon bad timing, oliebol happenes maar gewoon wel jammer, ik had het leuk gevonden als iedereen naar den haag ging

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:10

En jij hebt ze allemaal even persoonlijk gevraagd waar ze naar toe gaan? Zo niet, dan kun je dat helemaal niet zeker weten, je denkt dat dat zo zal zijn.
Als het genoeg verdiend in Den Haag willen ze misschien, gezien het verschil in afstand, toch overwegen daar naar toe te gaan. Je weet het maar nooit.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:42

Nou , de "den engelsmannen" zullen toch echt aanwezig zijn in Den Haag, ook iets om rekening mee te houden :D
Heb al een caravan geregeld!!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 02:11

mayflower, moet ik nu echt voor de derde keer gaan zeggen dat ik het niet negatief bedoel? ik vind het juist JAMMER dat het samenvalt omdat ik graag had gezien dat dit (den haag)evenement NIET gehinderd werd door andere mayor shows en het een goede eerste start gun.
Van 2 van de 4 weet ik het. maar we zullen het zien.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 10:23

Mayflower schreef:
En jij hebt ze allemaal even persoonlijk gevraagd waar ze naar toe gaan? Zo niet, dan kun je dat helemaal niet zeker weten, je denkt dat dat zo zal zijn.
Als het genoeg verdiend in Den Haag willen ze misschien, gezien het verschil in afstand, toch overwegen daar naar toe te gaan. Je weet het maar nooit.

jij hebt echt weinig voeling met de NRHA reiners MF. zelfs al zou er op de eerste Europese NRHA Derby minder geld zijn dan in de Uithof, dan nog vrees ik dat de namen die QH noemt naar Italie gaan. Het prestige alleen al. daarenboven hebben zij eigenaars die investeren in futurity en derby paarden en krijgen ze soms niet eens de keuze. dat wil niet zeggen dat er geen wereldtoppers zullen komen, niet iedereen heeft een mogelijke derby winnaar in zijn stal, maar de spoeling wordt denk ik iets dunner. anderzijds denk ik dat meer reiners in de Uithof zullen opdagen als de kans klein is dat Rudi, Grischa, Bernard,etc in Italie zijn om hier hun kans op een Lawson te wagen

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:09

Idd heb ik daar weinig "voeling" mee, want ik zit niet in die "reiningwereld" ;) Ik vind het alleen nogal voorbarig om gelijk maar te concluderen dat bepaalde mensen toch niet komen, terwijl je dat niet weet. In dit geval 2 van de 4, dus da's nog maar de helft :D
Maar zoals jij het uitlegt begrijp ik het wel Dofuzz. Dit is dan weer het verschil in communicatie tussen jou en QH ;)

En ik heb trouwens nergens gezegd dat het negatief is wat jij zegt QH, alleen voorbarig ;)

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:14

Mayflower schreef:
Idd heb ik daar weinig "voeling" mee, want ik zit niet in die "reiningwereld" ;) Ik vind het alleen nogal voorbarig om gelijk maar te concluderen dat bepaalde mensen toch niet komen, terwijl je dat niet weet. In dit geval 2 van de 4, dus da's nog maar de helft :D
Maar zoals jij het uitlegt begrijp ik het wel Dofuzz. Dit is dan weer het verschil in communicatie tussen jou en QH ;)

En ik heb trouwens nergens gezegd dat het negatief is wat jij zegt QH, alleen voorbarig ;)

wat qh zegt is gewoon logisch vanuit haar kennis van de reiningwereld en ik vind het echt geen voorbarige conclusie

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:01

Voor jou wellicht niet, want jij weet hoe het zit bij die Derby, ik niet. En ik ben waarschijnlijk niet de enige ;) Maar goed, dan komen er een aantal wellicht niet. Wat Jan Trel zegt: de andere, de "bijna goede toppers", komen wellicht wel en dat is toch mooi genoeg, maken zij ook een kans. En idd zo'n nieuwe show moet groeien en naam maken.

EllyStel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:02

ben al druk bezig met een slaap plaats te vinden, denk dat het achter in de bus wordt want wat zijn de prijzen hoog in den haag zeg :$

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 01:34

Elly hoe kom je daar bij ik kan niks vinden over prijzen??

stokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 05:04

Om even bij het topic te blijven: Met meerdere paarden en diverse disciplines is het (nog) niet makkelijk om onderdak te vinden voor de paarden, de ruiters en de grooms. Hopelijk komt hierin verandering naarmate de organisatoren deze show meer hebben uitgedacht. Een show van dit caliber op de uithof vind ik echt gweldig!!! Volgens mij is dat een echte impuls voor de westernsport in Nederland. Op deze manier wordt western riding in Nederland eindelijk eens volwaardig aangepakt. Het zat m.i. een beetje in een dipje. Mijn complimenten voor de organisatie!!! GA ZO DOOR !

EllyStel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 08:24

EllyStel schreef:
ben al druk bezig met een slaap plaats te vinden, denk dat het achter in de bus wordt want wat zijn de prijzen hoog in den haag zeg :$

heb het over B&B of hotels

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:17

stokie, je eerste zin snap ik niet zo. er is toch al gezegt dat er voor voldoende boxen en kampeergelegeneheid wordt gezorgt?
ik snap de problemen niet zo.

ja, als je in een hotel wilt is de randstad wat duurder ja. maar dit hoeft niet met de kampeeropties

Lesley_Faial

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:52

zo ikben ook weer helemaal bij gelezen! ik ben eht heel benieuwd naar hoe alles eruit gaat zien. ik zet het in iedergeval in mjjn agenda:) Heb er zin in!!

stokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 05:35

quarterH schreef:
stokie, je eerste zin snap ik niet zo. er is toch al gezegt dat er voor voldoende boxen en kampeergelegeneheid wordt gezorgt?
ik snap de problemen niet zo.

ja, als je in een hotel wilt is de randstad wat duurder ja. maar dit hoeft niet met de kampeeropties

Sorry,maar ik heb er mijn vraagtekens bij. Campeergelegenheid op de Uithof? Mij is niet duidelijk wat die campeeropties zijn. Is dat ergens te vinden? (Misschien ben ik te vroeg met deze vraag) Hoeveel deelnemers zullen er ongeveer zijn die moeten overnachten? Hoe camperen? Tentje, caravan? Dat laatste wil niet lukken als je ook een trailer achter de auto hebt hangen. In Marienheem kon je gewoon een tentje opzetten. Niet ideaal, maar het heeft wel wat. Daarnaast is de Uithof slechts via drie invalswegen te bereiken. Ik houd mijn hart vast voor alle deelnemers die in de file terecht komen. De files beginnen al om 7 uur. De middagspits is al om 15.30 uur of eerder. Heel leuk om een gelikte locatie te kiezen en grote namen te lokken wat goed is voor het gehele westerngebeuren. Dat meen ik echt!!! Western Riding in Nederland kan wel een goede impuls gebruiken. Ik heb echter vraagtekens bij de locatie. Waarom juist daar en niet op een centraler gelegen accommodatie dat makkelijker bereikbaar is en ruimte heeft in de buitenlucht voor camperen? Een tentje opzetten of een caravan plaatsen in een hal (waar het volgens mij op uit draait bij de Uithof) vind ik persoonlijk niets. Maar goed, als het niet anders kan, dan is het zo.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 07:55

niet zo neatief he

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:07

Het lijkt wel alsof er geen kanttekeningen bij dit evenment geplaatst mogen worden QH. Heel bijzonder want NL is een vrij land waarin ieder zijn mening mag geven, toch???
Ik ben het met Stokie eens dat bereikbaarheid nou niet 'je van het' is. Daarbij vind ik het WRAN NK er een beetje bij komen te hangen, naast al die grote shows. Waarbij ik niet gezegd heb dat de westernsport geen grote show kan gebruiken. Maar dat is mijn persoonlijke mening.......

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:25

meikie schreef:
Het lijkt wel alsof er geen kanttekeningen bij dit evenment geplaatst mogen worden QH. Heel bijzonder want NL is een vrij land waarin ieder zijn mening mag geven, toch???
Ik ben het met Stokie eens dat bereikbaarheid nou niet 'je van het' is. Daarbij vind ik het WRAN NK er een beetje bij komen te hangen, naast al die grote shows. Waarbij ik niet gezegd heb dat de westernsport geen grote show kan gebruiken. Maar dat is mijn persoonlijke mening.......

wat je ook doet, het is nooit "perfect ideaal" en er valt altijd wel over iets te mouwen. een stok vinden om te slaan is altijd mogelijk. het is onmogelijk iedereen te plezieren.

mensen zitten hier te zaniken over een half uurtje file. wat dacht je van diegenen die van hieruit naar Kreuth rijden en vanaf Frankfurt bijna konstant aanschuiven tot Nürnberg (zo'n 200 km) wegens de werkzaamheden op de A3, of die naar Manerbio rijden (pak'm beet 1500 km)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:27

De uithof is gekozen omdat de nieuwe uitbater ook in de paarden business zit. Hiermee wil hij de uithof een nieuwe impuls geven.

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:31

Dofuzz, ik sanp je redenering, maar het gaat hier om een nationaal evenement van een andere klasse, het WRAN NK. We wachten het gewoon af, ik ben benieuwd.
Dat de uitbater van de Uithof iets met paarden heeft is natuurlijk alleen maar goed!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:18

meikie schreef:
het gaat hier om een nationaal evenement van een andere klasse, het WRAN NK

Nee hoor, het gaat om een internationaal evenement, waar nu nog even de WRAN ook mee mag doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:34

[quote="meikie"]Dofuzz, ik sanp je redenering, maar het gaat hier om een nationaal evenement van een andere klasse, het WRAN NK. /quote]

Nee, niet meer. Het KNHS NK wordt er nu ook gehouden, een CRI 5* en een NRHA en NSBA show.
Dat gaat wat verder dan het wran NK alleen.

En kom op, als je toch aan het rijden bent, wat maakt dat ene uurtje dan nog uit. Voor mijn lessen bijvoorbeeld rijd ik al bijna 2 uur, je moet wel iets over hebben om een goede show te rijden.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:46

@ Stokie.Je doet in elk geval je naam alle eer aan :D ;)
Voor de rest voegt je commentaar weinig toe.

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:08

Ik dacht dat de SWRN in de doelstelling had staan de summershow en WRAN NK te organiseren. Nu ben ik niet tegen andere evenementen op westerngebied, maar ik vind het jammer dat een NK voor de basissport er nu een beetje bij hangt naast al die andere shows. En waar, ik citeer Romkabouter, de WRAN ook nog even mee mag doen. Beetje jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:11

Eerste zin van de SWRN site:
De Stichting Western Riding Nederland stelt zich tot doel om op professionele wijze groots opgezette westernshows te organiseren.

Ik denk dat deze opzet een stuk geschikter is dan afgelopen NK's!