Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
minikatje schreef:daar heb ik dan weer een probleem mee.
mensen die alleen wedstrijdervaring meetellen en de rest uitvlakken.
dat neerbuigende gedoe altijd.
@joanne: eensch
maar dat is dan mijn mening.
ik denk niet dat ik het beter weet, ik zou alleen persoonlijk voor een andere manier kiezen dan de ts.
asjemenou schreef:Peuk schreef:Ik denk dat dit voor sommige paarden een goede manier is om in te rijden, en voor andere paarden niet (al zou ik het persoonlijk toch niet als eerste optie nemen). De foto's zien er toch netjes en ontspannen uit, en een mooi paard
Het was voor TS ook niet de eerste optie.
bvw schreef:de ts heeft dit ook niet als eerste optie genomen én brave paarden komen niet bij gert terecht!
Sannnn schreef:minikatje schreef:daar heb ik dan weer een probleem mee.
mensen die alleen wedstrijdervaring meetellen en de rest uitvlakken.
dat neerbuigende gedoe altijd.
@joanne: eensch
maar dat is dan mijn mening.
ik denk niet dat ik het beter weet, ik zou alleen persoonlijk voor een andere manier kiezen dan de ts.
Ik vraag wat voor ervaring zij heeft, daar krijg ik geen antwoord op. Heb ik het over wedstrijdervaring, vlak ik de rest uit?
Nee, ik wou enkel alleen weten welke ervaring zij heeft.
En daarbij komt iemand van 17 of iemand als Gert... Wie zal er nou meer ervaring hebben?
Dat is niet neerbuigend...
vancky2005 schreef:Ik had eerst ook vragen bij het zadelmak maken filmpje. Moet zeggen bravo voor de ruiter, het kan evengoed totaal verkeerd gaan. Het is een braaf gewillig paard. Het omtrekken vind ik niet erg, zo breng je het paard in beweging en het is niet met een bit. Het vooruitdrijven is om bokken tegen te gaan, een paard wat voorwaarts is kan niet bokken.
Ben in principe niet tegen deze manier. Tof paardje, wordt zeker een goede springer.
Hinke schreef:vancky2005 schreef:Ik had eerst ook vragen bij het zadelmak maken filmpje. Moet zeggen bravo voor de ruiter, het kan evengoed totaal verkeerd gaan. Het is een braaf gewillig paard. Het omtrekken vind ik niet erg, zo breng je het paard in beweging en het is niet met een bit. Het vooruitdrijven is om bokken tegen te gaan, een paard wat voorwaarts is kan niet bokken.
Ben in principe niet tegen deze manier. Tof paardje, wordt zeker een goede springer.
Pardon? Het kan evengoed totaal verkeerd gaan? Niet bij Gert van den hof, anders was hij geen begrip in de paardenwereld. Als je wat minder pennys zou lezen en je wat meer met paarden bezig zou houden zou je hem kennen. En hoezo braaf gewillig paard? Waar maak je dat uit op? TS heeft toch gezegd dat ze hem eerst zelf heeft proberen te beleren en dat dat niet lukte?
Voor iemand die zo ontzettend veel moeilijke paarden beleerd en corrigeert vind ik dat hij wel opmerkelijk weinig ongelukken heeft.
Makkelijke paarden kun je natuurlijk ook op een andere manier beleren, door alles stap voor stap te doen, maar bij sommige lastigere paarden werkt die aanpak niet. Die raken in paniek, en als je dan probeert te hangen met iemand anders ernaast die hem aan de longe vasthoud, kan je daar niks mee beginnen. Gert van den Hof stapt op en rijdt meteen weg, hij overbluft het paard en geeft het geen kans na te denken. Het is imo niet voor niks dat hij zo bekend is, en dat hij de meest lastige paarden waar niemand iets mee kan weer goed krijgt. Hij voelt de paarden goed aan en hij twijfelt zelf niet.
Als mijn jaarling over 2 jaar moeilijk te beleren blijkt te zijn is Gert van den Hof de eerste waar ik naar toe ga!
orienta schreef:Joanne heb je hem wel eens in het echt aan het werk gezien?
Even offtopic: wat een leuk paard heb jij trouwens