Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Re: Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:11

@nobel1: het gaat om de schimmel... die bruine wordt vrijer gelaten ja

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:12

Petulan schreef:
claudianoa schreef:
Ik heb een stijgeraar, zullen we eens kijken wie het voor elkaar krijgt dat ze het niet meer doet? Jullie kunnen het allemaal zo goed........

Stuur Nannette even een pb :j

HIhi, dan komt het vast goed bij de slager ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:12

minikatje schreef:
daar heb ik dan weer een probleem mee.
mensen die alleen wedstrijdervaring meetellen en de rest uitvlakken.

dat neerbuigende gedoe altijd.

@joanne: eensch :)

maar dat is dan mijn mening.
ik denk niet dat ik het beter weet, ik zou alleen persoonlijk voor een andere manier kiezen dan de ts.

Ik vraag wat voor ervaring zij heeft, daar krijg ik geen antwoord op. Heb ik het over wedstrijdervaring, vlak ik de rest uit?
Nee, ik wou enkel alleen weten welke ervaring zij heeft.
En daarbij komt iemand van 17 met 6/7 jaar rijervaring of iemand als Gert... Wie zal er nou meer ervaring hebben?
Dat is niet neerbuigend...
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 28-10-10 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:13

Ik denk dat dit voor sommige paarden een goede manier is om in te rijden, en voor andere paarden niet (al zou ik het persoonlijk toch niet als eerste optie nemen). De foto's zien er toch netjes en ontspannen uit, en een mooi paard :9

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:14

Peuk schreef:
Ik denk dat dit voor sommige paarden een goede manier is om in te rijden, en voor andere paarden niet (al zou ik het persoonlijk toch niet als eerste optie nemen). De foto's zien er toch netjes en ontspannen uit, en een mooi paard :9

Het was voor TS ook niet de eerste optie. ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:15

de ts heeft dit ook niet als eerste optie genomen én brave paarden komen niet bij gert terecht!

nobel1

[quote="minikatje" daar heb ik dan weer een probleem mee.

dat neerbuigende gedoe altijd.quote]

Ik denk dat er eerder op haar gebrek aan rij-ervaring (6/7 jaar paardrijden ong.3x in de week) gecommenteert wordt dan aan haar wedstrijd ervaring.
Ofwel het meisje heeft extreem veel talent of ze heeft nog nooit "echt" een paard daadwerkelijk zadelmak gemaakt.

bvw

ik hoop op extreem veel talent!

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:17

Joanne1987 schreef:
@nobel1: het gaat om de schimmel... die bruine wordt vrijer gelaten ja

De schimmel wordt ook met een vrij los teugeltje gereden, de hulpen zijn duidelijk...nee, ik vind niet dat het paard in elkaar getrapt wordt, maar meningen verschillen natuurlijk ;)

Peuk

asjemenou schreef:
Peuk schreef:

Het was voor TS ook niet de eerste optie. ;)

Ja dat weet ik, maar ik bedoelde gewoon in het algemeen.

orientaJarig

bvw schreef:
de ts heeft dit ook niet als eerste optie genomen én brave paarden komen niet bij gert terecht!

idd de paarden die bij gert terecht komen hebben het aai aai periode al gehad en zijn gevaarlijk om zelf verder te beleren en nee dat zijn niet allemaal paarden van mensen die er geen verstand van hebben.

minikatje

Sannnn schreef:
minikatje schreef:
daar heb ik dan weer een probleem mee.

dat neerbuigende gedoe altijd.

@joanne: eensch :)

maar dat is dan mijn mening.
ik denk niet dat ik het beter weet, ik zou alleen persoonlijk voor een andere manier kiezen dan de ts.

Ik vraag wat voor ervaring zij heeft, daar krijg ik geen antwoord op. Heb ik het over wedstrijdervaring, vlak ik de rest uit?
Nee, ik wou enkel alleen weten welke ervaring zij heeft.
En daarbij komt iemand van 17 of iemand als Gert... Wie zal er nou meer ervaring hebben?
Dat is niet neerbuigend...

ik doelde eigenlijk meer op de mensen die zeggen "hoeveel paarden heb jij al ingereden en uitgebracht".
als het niet je manier is dan is het niet je manier, dan kunnen we er uren over praten maar komen we geen stap verder.

ts zweert bij gert (en met haar meer mensen) en het zal een hele goede man zijn dat betwijfel ik niet, maar deze methode is voor mijn pony gewoon niet geschikt en mij spreekt het niet aan.
Laatst bijgewerkt door minikatje op 28-10-10 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:18

bvw schreef:
ik hoop op extreem veel talent!

Dat hoopte ik ook toen ik 17 was :D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:18

dan verschillen meningen inderdaad.... ik zie hem niets anders als zitten porren met zn sporen. als wij zo op HAW rijden en fotos daarvan plaatsen krijgen we dr geheid commentaar op maar omdat het paard jong is mag het dus...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:20

vancky2005 schreef:
Ik had eerst ook vragen bij het zadelmak maken filmpje. Moet zeggen bravo voor de ruiter, het kan evengoed totaal verkeerd gaan. Het is een braaf gewillig paard. Het omtrekken vind ik niet erg, zo breng je het paard in beweging en het is niet met een bit. Het vooruitdrijven is om bokken tegen te gaan, een paard wat voorwaarts is kan niet bokken.

Ben in principe niet tegen deze manier. Tof paardje, wordt zeker een goede springer.

Pardon? Het kan evengoed totaal verkeerd gaan? Niet bij Gert van den hof, anders was hij geen begrip in de paardenwereld. Als je wat minder pennys zou lezen en je wat meer met paarden bezig zou houden zou je hem kennen. En hoezo braaf gewillig paard? Waar maak je dat uit op? TS heeft toch gezegd dat ze hem eerst zelf heeft proberen te beleren en dat dat niet lukte?

Voor iemand die zo ontzettend veel moeilijke paarden beleerd en corrigeert vind ik dat hij wel opmerkelijk weinig ongelukken heeft.
Makkelijke paarden kun je natuurlijk ook op een andere manier beleren, door alles stap voor stap te doen, maar bij sommige lastigere paarden werkt die aanpak niet. Die raken in paniek, en als je dan probeert te hangen met iemand anders ernaast die hem aan de longe vasthoud, kan je daar niks mee beginnen. Gert van den Hof stapt op en rijdt meteen weg, hij overbluft het paard en geeft het geen kans na te denken. Het is imo niet voor niks dat hij zo bekend is, en dat hij de meest lastige paarden waar niemand iets mee kan weer goed krijgt. Hij voelt de paarden goed aan en hij twijfelt zelf niet.
Als mijn jaarling over 2 jaar moeilijk te beleren blijkt te zijn is Gert van den Hof de eerste waar ik naar toe ga!

orientaJarig

Joanne heb je hem wel eens in het echt aan het werk gezien?

Even offtopic: wat een leuk paard heb jij trouwens <3

weule

respect PB, je bent echt een hot-item op bokt momenteel met je topic :D

heb wel ontzettend moeten lachen om sommige reacties, de gemiddelde penny is nog erger dan ik al dacht... :P
de 'echte' paardenmensen haal je er gelukkig zo uit aan de reacties!!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:21

Hinke schreef:
vancky2005 schreef:
Ik had eerst ook vragen bij het zadelmak maken filmpje. Moet zeggen bravo voor de ruiter, het kan evengoed totaal verkeerd gaan. Het is een braaf gewillig paard. Het omtrekken vind ik niet erg, zo breng je het paard in beweging en het is niet met een bit. Het vooruitdrijven is om bokken tegen te gaan, een paard wat voorwaarts is kan niet bokken.

Ben in principe niet tegen deze manier. Tof paardje, wordt zeker een goede springer.

Pardon? Het kan evengoed totaal verkeerd gaan? Niet bij Gert van den hof, anders was hij geen begrip in de paardenwereld. Als je wat minder pennys zou lezen en je wat meer met paarden bezig zou houden zou je hem kennen. En hoezo braaf gewillig paard? Waar maak je dat uit op? TS heeft toch gezegd dat ze hem eerst zelf heeft proberen te beleren en dat dat niet lukte?

Voor iemand die zo ontzettend veel moeilijke paarden beleerd en corrigeert vind ik dat hij wel opmerkelijk weinig ongelukken heeft.
Makkelijke paarden kun je natuurlijk ook op een andere manier beleren, door alles stap voor stap te doen, maar bij sommige lastigere paarden werkt die aanpak niet. Die raken in paniek, en als je dan probeert te hangen met iemand anders ernaast die hem aan de longe vasthoud, kan je daar niks mee beginnen. Gert van den Hof stapt op en rijdt meteen weg, hij overbluft het paard en geeft het geen kans na te denken. Het is imo niet voor niks dat hij zo bekend is, en dat hij de meest lastige paarden waar niemand iets mee kan weer goed krijgt. Hij voelt de paarden goed aan en hij twijfelt zelf niet.
Als mijn jaarling over 2 jaar moeilijk te beleren blijkt te zijn is Gert van den Hof de eerste waar ik naar toe ga!

ts heeft zelf lichamelijke problemen, imo is het dan ook slimmer om het paard dan weg te brengen.
tenminste dat maakte ik ervan.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:23

Het probleem is dat deze schimmel vooruit moet, hij moet blijven lopen.
Bij PB thuis zal er niet iemand dagelijks in de bak staan met een longeerzweepje erbij.
Het paard moet dus vrij duidelijk te weten krijgen dat drijven lopen betekent.
Ik zie dit persoonlijk liever dan aai aai met spoortje en dan geen versnelling.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:23

Je hoort ze tijdens het filmpje anders ook praten over dat het hangen eerst goed gaat, maar dan bij de derde keer mis gaat minikatje.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:26

orienta schreef:
Joanne heb je hem wel eens in het echt aan het werk gezien?

Even offtopic: wat een leuk paard heb jij trouwens <3

nee, heb hem niet 'live' gezien. iedereen moet wel begrijpen dat ik de werkwijze niet per definitie slecht vind, had het alleen graag iets vriendelijker gezien. bijv zonder sporen en zonder sprong...

dank je wel voor het compliment...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:27

Hinke schreef:
Je hoort ze tijdens het filmpje anders ook praten over dat het hangen eerst goed gaat, maar dan bij de derde keer mis gaat minikatje.

tja, dat zal best wel.
maar waarom deze opmerking aan mij? (sorry ben niet helemaal wakker meer :) )

orientaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:28

Hij pakt echt ieder paard verschillend aan heb ik met eigen ogen mogen aanschouwen.
Bij een "bang" paard heeft hij weer een andere aanpak. :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:37

Wauw PB, wat ben jij goed in reltopics :D
Challenge is echt een gave knol, en als ik jou was had ik hem ook naar Gert gebracht! Met vier benen de lucht in met hangen en dan nog je knie, dat is gewoon geen goede combinatie. Het filmpje ziet er goed uit, en de foto's zien er ook fijn uit! Weer een topper in spe :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 22:39

Ik ben gewoon een expert in reltopics 8-)