Zuidlaardermarkt 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij naar de zuidlaardermarkt 2010?

Ja maar alleen kijken
151 (34%)
Nee
217 (49%)
Ja om te kopen
38 (8%)
Ja om te verkopen
15 (3%)
ja om te kopen en verkopen
15 (3%)

Totaal aantal stemmen: 436

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:51

robert45 schreef:
het lijkt toch niet zulk mooi weer te worden. gaat iedereen nog steeds heen :D

ja natuurlijk
ik ga door weer en wind :P

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 13:04

Ik hoorde gisteren dat het halfbroertje van mijn paard daar te koop wordt aangeboden
Het is een hengstje van een half jaar, kruising haflinger (moeder) maal KWPN en hij is platenbont.
Hij staat in dit topic op blz 328, een maar maanden jonger:
[HK] De Halflingers 2

Mocht dinsdag een bokker hem zien of zelfs kopen, hoor ik het heeeel graag.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:06

_Memphis_ schreef:
Ik ga alleen kijken! Ben er nog nooit geweest!
Maar het nieuwe eigenaartje van mijn vorige Z pony woont in Zuidlaren, en die vroegen of we kwamen. En dan zie ik gelijk mn pony weer! :D :+:

wie is dat dan? :D

En ja Ivet natuuurlijk ga ik heen! Vanavond nátuuuurlijk boshuis!
Onze tent is helemaal klaar dus laat de maandag maar beginnen!!

Patty14

Re: Zuidlaardermarkt 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:03

Ik ga dit jaar voor het eerst.
Ben heel erg benieuwd :).

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:15

Persoonlijk vind ik de Zuidlaardermarkt ( eigenlijk alle paardenmarkten) erg achterhaald en dieronvriendelijk. Dit is zo'n
evenement, dat van mij verboden mag worden.

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:25

Normaal ga ik er elk jaar heen.. maar zal er jammer genoeg dit jaar niet heen gaan. Moet werken namelijk..

Veel plezier iedereen! :)

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:29

Johanna; er zijn genoeg mensen die niet vriendelijk omgaan met de dieren maar ook een aantal die wél vriendelijk met de dieren omgaan. Moeten die dan ook gelijk boeten? Hmmm...
En Zuidlaardermarkt is meer dan alleen paardenmarkt he! ;)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:38

HRE schreef:
Johanna; er zijn genoeg mensen die niet vriendelijk omgaan met de dieren maar ook een aantal die wél vriendelijk met de dieren omgaan. Moeten die dan ook gelijk boeten? Hmmm...

Dat weet ik. Daar is het de meesten ook om te doen.
Maar kijk er 's ochtends vroeg maar eens rond, voordat de meeste "gewone"mensen komen kijken.
Dan zijn er al veel verhandeld en niet alles krijgt, nee zeg gerust de meesten, gaan niet naar een stal met
weiland. Het is een markt voor het "uitschot" van de paarden en ponies. Dus de meesten gaan enkele reis, wel naar een warm land gelukkig, op transport.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:41

Ja ik weet het.. 2 jaar geleden voor onze tent brak een veulen zijn been. Het arme dier heeft er 1,5 uur gelegen voor het werd opgehaald en afgemaakt werd.. ik snap je punt verder wel :j Er moet gewoon véél strenger worden gecontroleerd. En het ergste is, Maandag middag komen er al trailers met pony's en paarden er op...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:50

Johanna59 schreef:
HRE schreef:

Dat weet ik. Daar is het de meesten ook om te doen.
Maar kijk er 's ochtends vroeg maar eens rond, voordat de meeste "gewone"mensen komen kijken.
Dan zijn er al veel verhandeld en niet alles krijgt, nee zeg gerust de meesten, gaan niet naar een stal met
weiland. Het is een markt voor het "uitschot" van de paarden en ponies. Dus de meesten gaan enkele reis, wel naar een warm land gelukkig, op transport.

De gewone pony's/paarden (en dat zijn de meeste) gaan niet naar de slacht, wel veel shetlander(veulens).
En gelukkig staat er echt niet alleen "uitschot" maar wel veel simpele veulens en jaarlingen met vaak nog een leuk papier ook.

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:54

ehm ga miss wel heen wanneer is het???
toch niet in de herfstvakantie hé??

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:57

Het is as dinsdag 19 oktober.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:06

De zuidlaardernacht is 19 oktober? dus a.s dinsdag?
Is dan de Zuidlaardernacht maandag op dinsdag?

Zo ja, dan zijn er vast veel dronkenlappen op de markt zijn! :P

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:29

Zeker weten (weet er al 4 :+ )

Woehoe nog 1 dagje en het is Maandag!! :):)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:45

Johanna59 schreef:
Persoonlijk vind ik de Zuidlaardermarkt ( eigenlijk alle paardenmarkten) erg achterhaald en dieronvriendelijk. Dit is zo'n

helemaal mee eens ,alle paardenmarkten zijn paardonvriendelijk , ,
ik vond het vreselijk ,hoop ook echt dat het verboden gaat worden

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:52

@Sjonnie
Wat is er paardonvriendelijk aan?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:41

Zinia schreef:
De zuidlaardernacht is 19 oktober? dus a.s dinsdag?
Is dan de Zuidlaardernacht maandag op dinsdag?

Zo ja, dan zijn er vast veel dronkenlappen op de markt zijn! :P

Dat is toch altijd zo :+

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 09:21

sjonnie48 schreef:
Johanna59 schreef:

helemaal mee eens ,alle paardenmarkten zijn paardonvriendelijk , ,
ik vond het vreselijk ,hoop ook echt dat het verboden gaat worden

Dan wil je niet weten hoe het er bij mensen thuis aan toegaat op veel plaatsen in NL.
Als markten verboden worden gaat het daar gewoon verder, dus heeft imo weinig zin en ik zie ook wel veel wel goed verzorgde paarden erbij staan die met liefde en zorg behandeld worden.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 09:28

Ik ga niet dit jaar, heb dinsdag een vergadering waar ik niet onderuit kan en woensdag zit ik van 9 tot 9 in a'dam voor sales, helaas.....mijn stalbaas gaat wel; ik heb al tegen hem gezegd dat hij altijd een leuk veulen mee mag nemen voor me hihi.....zelf zoekt hij een leuk belg veulen, een merrie en een kortstaart voor bij ons haflinger merrieveulen

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:04

Nou, als je andere topics op Bokt leest, dat ze hun paard nog niet weg zouden doen voor tien miljoen!!!!( Net als Totilas), dan snap ik niet dat de Zuidlaardermarkt wel door de beugel kan.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:48

Brainless schreef:
@Sjonnie

Alles , het hele gebeuren geeft veel stress , vreemde paarden staan de hele dag aangebonden , boeren meppen met hun stokken , ook op de hoofden , staan weet ik hoelang al op de veewagen ,en paarden die niet willen laden , worden meestal ook behoorlijk respectloos behandeld , tja als jij dat paardvriendelijk vind
dan verschillen wij erg van mening .
Er zullen best paarden tussen staan die goed behandeld worden , maar zeker ook die mishandeld worden , heb het zelf gezien op 3 verschillende markten , dus het is zeker niet incentidenteel

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 14:44

tjah dan kan je alles wel verbieden...

een paard is niet gemaakt om op te rijden. Dus mag die alleen in het weiland staan. Ook kan er dan niet meer gefokt worden omdat de overtollige dieren toch ergens moeten blijven.

Een paardenmarkt is geschikt om van je overtollige dieren af te komen. Sterker nog ik denk dat zeker de helft van alle paarden ooit wel eens bij een handelaar of markt geweest is. Zou je dit allemaal verbieden dan had niemand een rijpaard.

Uiteraard zullen er dieren naar de slacht gaan. Dit is niet te voorkomen en zal ook moeten gebeuren om te voorkomen dat je overschotten krijgt.

kijk eens wat er bij mensen thuis gebeurd. Vind je dat wel allemaal kunnen dan? alleen in een weilandje 22 uur per dag op stal...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:54

sjonnie48 schreef:
Brainless schreef:
@Sjonnie

Alles , het hele gebeuren geeft veel stress , vreemde paarden staan de hele dag aangebonden , boeren meppen met hun stokken , ook op de hoofden , staan weet ik hoelang al op de veewagen ,en paarden die niet willen laden , worden meestal ook behoorlijk respectloos behandeld , tja als jij dat paardvriendelijk vind
dan verschillen wij erg van mening .
Er zullen best paarden tussen staan die goed behandeld worden , maar zeker ook die mishandeld worden , heb het zelf gezien op 3 verschillende markten , dus het is zeker niet incentidenteel

En op wedstrijden? Daar staan paarden soms ook hele dagen op de trailer/vrachtwagen, worden ze met de zweep geslagen en ook wel eens onrespectvol de trailer in geholpen.
Dus ook maar wedstrijden verbieden?

En heb je van die mishandelingen, die jij gezien hebt, melding gemaakt?

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:04

robert45 schreef:
tjah dan kan je alles wel verbieden...

een paard is niet gemaakt om op te rijden. Dus mag die alleen in het weiland staan. Ook kan er dan niet meer gefokt worden omdat de overtollige dieren toch ergens moeten blijven.

Een paardenmarkt is geschikt om van je overtollige dieren af te komen. Sterker nog ik denk dat zeker de helft van alle paarden ooit wel eens bij een handelaar of markt geweest is. Zou je dit allemaal verbieden dan had niemand een rijpaard.

Uiteraard zullen er dieren naar de slacht gaan. Dit is niet te voorkomen en zal ook moeten gebeuren om te voorkomen dat je overschotten krijgt.

kijk eens wat er bij mensen thuis gebeurd. Vind je dat wel allemaal kunnen dan? alleen in een weilandje 22 uur per dag op stal...

idd zo denk ik er ook over :j

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:08

Ik vind het op zich niet fijn hoe er door de handelaren wordt omgegaan met de dieren op de zuidlaardermarkt en op andere paardenmarkten. Die stokken enzo hoeft van mij niet. Ook niet dat ze urenlang aan een paaltje staan. Maarja, aan de andere kant, misschien worden ze wel gekocht door een heel leuk baasje en hebben ze het dan heel fijn.. Mijn paard komt ook van de paardenmarkt, niet van de zuidlaarder, maar van eentje in Vries, en ze is voor dat ze bij mij kwam, bij 5 verschillende handelaren geweest, niet fijn dus. Ze blijft nu voor altijd bij mij. Toch nog fijn dat zo'n paardenmarkt bestaat. ;)

Wie gaan er allemaal naar de zuidlaardernacht trouwens? :D