robert45 schreef:het lijkt toch niet zulk mooi weer te worden. gaat iedereen nog steeds heen
ja natuurlijk
ik ga door weer en wind
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
_Memphis_ schreef:Ik ga alleen kijken! Ben er nog nooit geweest!
Maar het nieuwe eigenaartje van mijn vorige Z pony woont in Zuidlaren, en die vroegen of we kwamen. En dan zie ik gelijk mn pony weer!![]()

.
HRE schreef:Johanna; er zijn genoeg mensen die niet vriendelijk omgaan met de dieren maar ook een aantal die wél vriendelijk met de dieren omgaan. Moeten die dan ook gelijk boeten? Hmmm...
En Zuidlaardermarkt is meer dan alleen paardenmarkt he!
Er moet gewoon véél strenger worden gecontroleerd. En het ergste is, Maandag middag komen er al trailers met pony's en paarden er op... Johanna59 schreef:HRE schreef:Johanna; er zijn genoeg mensen die niet vriendelijk omgaan met de dieren maar ook een aantal die wél vriendelijk met de dieren omgaan. Moeten die dan ook gelijk boeten? Hmmm...
En Zuidlaardermarkt is meer dan alleen paardenmarkt he!
Dat weet ik. Daar is het de meesten ook om te doen.
Maar kijk er 's ochtends vroeg maar eens rond, voordat de meeste "gewone"mensen komen kijken.
Dan zijn er al veel verhandeld en niet alles krijgt, nee zeg gerust de meesten, gaan niet naar een stal met
weiland. Het is een markt voor het "uitschot" van de paarden en ponies. Dus de meesten gaan enkele reis, wel naar een warm land gelukkig, op transport.
Johanna59 schreef:Persoonlijk vind ik de Zuidlaardermarkt ( eigenlijk alle paardenmarkten) erg achterhaald en dieronvriendelijk. Dit is zo'n
evenement, dat van mij verboden mag worden.
sjonnie48 schreef:Johanna59 schreef:Persoonlijk vind ik de Zuidlaardermarkt ( eigenlijk alle paardenmarkten) erg achterhaald en dieronvriendelijk. Dit is zo'n
evenement, dat van mij verboden mag worden.
helemaal mee eens ,alle paardenmarkten zijn paardonvriendelijk , ,
ik vond het vreselijk ,hoop ook echt dat het verboden gaat worden
Brainless schreef:@Sjonnie
Wat is er paardonvriendelijk aan?
sjonnie48 schreef:Brainless schreef:@Sjonnie
Wat is er paardonvriendelijk aan?
Alles , het hele gebeuren geeft veel stress , vreemde paarden staan de hele dag aangebonden , boeren meppen met hun stokken , ook op de hoofden , staan weet ik hoelang al op de veewagen ,en paarden die niet willen laden , worden meestal ook behoorlijk respectloos behandeld , tja als jij dat paardvriendelijk vind
dan verschillen wij erg van mening .
Er zullen best paarden tussen staan die goed behandeld worden , maar zeker ook die mishandeld worden , heb het zelf gezien op 3 verschillende markten , dus het is zeker niet incentidenteel
robert45 schreef:tjah dan kan je alles wel verbieden...
een paard is niet gemaakt om op te rijden. Dus mag die alleen in het weiland staan. Ook kan er dan niet meer gefokt worden omdat de overtollige dieren toch ergens moeten blijven.
Een paardenmarkt is geschikt om van je overtollige dieren af te komen. Sterker nog ik denk dat zeker de helft van alle paarden ooit wel eens bij een handelaar of markt geweest is. Zou je dit allemaal verbieden dan had niemand een rijpaard.
Uiteraard zullen er dieren naar de slacht gaan. Dit is niet te voorkomen en zal ook moeten gebeuren om te voorkomen dat je overschotten krijgt.
kijk eens wat er bij mensen thuis gebeurd. Vind je dat wel allemaal kunnen dan? alleen in een weilandje 22 uur per dag op stal...