zosja solitair X samber mager

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:36

PaysBas schreef:
Adil18 schreef:

Einschuss ;) Wel iets waar de TS rekening mee moet houden, en indien er sprake is van een "Einschuss" is de inzet van antibioticum zeker aan te bevelen!

Dank U!
Deutschland über allez ;)

Keine Ursache ;)

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:39

TS, ik kan maar 1 tip geven...laat dit topic sluiten! Ik kan me niet anders voorstellen dan dat je het zo onderhand wel beu moet zijn. Je vraagt om rijtechnisch commentaar en ondertussen moet je al van stal verhuizen, je paard stilzetten (is dat wel zo goed???) en de DA laten komen.......

Ik vind je rijkunsten netjes en kan best begrijpen dat je licht blijft werken!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:40

Monaparte schreef:
TS, ik kan maar 1 tip geven...laat dit topic sluiten! Ik kan me niet anders voorstellen dan dat je het zo onderhand wel beu moet zijn. Je vraagt om rijtechnisch commentaar en ondertussen moet je al van stal verhuizen, je paard stilzetten (is dat wel zo goed???) en de DA laten komen.......

Ik vind je rijkunsten netjes en kan best begrijpen dat je licht blijft werken!

Heb je de update gezien met de wond die het paard heeft opgelopen??

jentel

Re: zosja solitair X samber mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:56

ik volg dit even.. lees alles door als ik meer tijd heb.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:11

Ik heb ook goede verhalen gehoord over zuivere honing. Tevens heb ik nog een "oud" middeltje. Je ochtendurine opvangen en dat over de wond gieten. Dit geneest ook en gaat wildvlees tegen. Een paard bij ons op stal had ook een wond en daar heeft de staleigenaar dus zijn ochtenurine voor gebruikt.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:19

egnie schreef:
Ik heb ook goede verhalen gehoord over zuivere honing. Tevens heb ik nog een "oud" middeltje. Je ochtendurine opvangen en dat over de wond gieten. Dit geneest ook en gaat wildvlees tegen. Een paard bij ons op stal had ook een wond en daar heeft de staleigenaar dus zijn ochtenurine voor gebruikt.

zitten er niet te veel bacterien in plas om op een open wond te gooien ? zoiets gebruik je toch bij wratten of zo ?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:08

Urine is in principe steriel (tenzij je een blaasontsteking hebt.
Maar of het goed is en helpt??

lusixarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:16

honing zag ik ook dat dat gebruikt werd op animal planet bij zon animal cops uitzending, heel vaag, maar het zou werken idd!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:04

Idd.zuivere honing schijnt heel goed te werken.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:08

Brainless schreef:
Urine is in principe steriel (tenzij je een blaasontsteking hebt.
Maar of het goed is en helpt??

oke ik wist dit niet ;)

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 07:23

ja hoor dat helpt....mijn vader zat vroeger in de bouw en had vaak last van kloven in zijn vingers en deed ook altijd een paar druppels van zijn ochtendurine over zijn vingers uitsmeren en even laten inwerken (wel goor maar het werkte altijd wel heeeeel goed)

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 07:39

_Bitje_ schreef:
LiVetime schreef:
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er tussen die extreem magere foto en die foto die je zojuist plaatst maar 2-3 weken zit.

Ik heb zo'n mijn ideeen dat die ene foto van voorheen is :) dus voordat ie zo mager was..
maar hoe kan de TS het zo ver laten komen vraag ik mij af?

Verder wel een leuk paardje.

Misschien heeft het paard wel wormen, mijn paard is toen ook in een keer zo'n 40 kilo afgevallen
en ze heeft 1 hele agressieve kuur gehad, en was na 2 weken al weer een heleboel kilo zwaarder.
toen zag ze er ook ongeveer zo uit.
en ik kreeg toen het advies om haar tijdens de kuur gewoon beweging te geven.
omdat dat het proces versnelde.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 07:42

PaysBas schreef:
Dank U!
Deutschland über allez ;)

Volgens mij is "allez" geen Duits, maar Frans ...... ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 07:52

ben benieuwd hoe het paard er inmiddels uit ziet

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:49

Ik zie dat je op manege **** staat, wist niet dat pension paarden daar zo weinig eten krijgen! Zou daar mooi weggaan vast ergens iets te vinden wat goedkoper en beter is! Onder het zadel valt het overigens niet erg op dat ze zo mager is. Succes ermee!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 27-08-10 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

LiseFederer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:14

http://change24.hyves.nl/album/32764640 ... state__=24

Het paard is goed verzorgd, hier is een foto van hetzelfde paard als ik het goed heb TS ?
en is rond en gezond, het is gewoon denk ik even uit het oog verloren , maar ze geeft het paard ook voldoende eten bij onder begeleiding van een dierenarts dus ik denk dat het beter is dat we geen commentaar gaan geven van hoe kun je dit aan je paard aan doen etc. ze heeft echt het beste voor bij het paard hoor! tis niet dat ze helemaal niks aan het paard doet en aan het lot overlaat dus aub wees wat redelijker!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 22:06

ja dat is der toevallig was dat met me aller eerste wedstrijd ik geloof dat ik der toen een half jaar had hier was ze 4

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:10

Hoe gaat het nu met je paard TS? Is ze al wat aangekomen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:27

zosja24 schreef:
ja dat is der toevallig was dat met me aller eerste wedstrijd ik geloof dat ik der toen een half jaar had hier was ze 4

Ja en toen stond ze niet op de manege waar ze nu staat.
Toen stond ze op een goede stalling!
Ik zeg niet al teveel meer want ik word gespot door mensen v.d. manege.
De waarheid is hard,maar men wil er nix over horen!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:14

LiseFederer schreef:
http://change24.hyves.nl/album/32764640 ... state__=24

Het paard is goed verzorgd, hier is een foto van hetzelfde paard als ik het goed heb TS ?
en is rond en gezond, het is gewoon denk ik even uit het oog verloren , maar ze geeft het paard ook voldoende eten bij onder begeleiding van een dierenarts dus ik denk dat het beter is dat we geen commentaar gaan geven van hoe kun je dit aan je paard aan doen etc. ze heeft echt het beste voor bij het paard hoor! tis niet dat ze helemaal niks aan het paard doet en aan het lot overlaat dus aub wees wat redelijker!

Op deze foto van 15-10-2008 zie ik ook een paard dat best wat extra's kilo's kan gebruiken.

En wat bedoel je met 'even uit het oog verloren'?

Iemand veroordelen om een mager paard zal ik nooit doen, want ik heb er zelf ervaring mee en weet dat het soms absoluut niet aan de eigenaar ligt, maar je moet wel open staan voor de suggesties en opmerkingen die anderen dan geven wat betreft mogelijke ziekten en ideeen om het weer te verbeteren.

Het lijkt me niet zo zinvol om de schuld bij de manege te leggen. Je bent zelf verantwoordelijk voor de zorg voor je paard en gaat dat niet goed, dan zet je hem ergens anders neer, als de situatie echt slecht doe je dat zo snel mogelijk. Ik ken die manege totaal niet, maar de discussie hier gaat niet over de manege maar over het paard. En dat heb je voor een groot deel zelf in de hand.

TS, dit topic staat nu bij Rijden ITP, misschien kun je een mod vragen om het naar Medisch te zetten als je zelf meer ervaringen/ideeen van anderen wilt krijgen over hoe je je paard dikker kunt krijgen en de wond weer mooi dicht. Want daar gaat dit topic nu - onbedoeld - alleen nog maar over.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:21

Ik kwam (tot vorige maand) regelmatig op manege Monique (ik rij er zelf niet, maar haalde/brcht weleens een vriendin).
Maar ik heb nog geen enkel paard te dun gezien (ja, zo'n heel oudje 35+), maar van de gewone lesponies/paarden en pensionpaarden zijn de meeste zelfs aan de te volle kant.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:46

Als er tegen een manege/stalhouder word gezegd dat de paarden bij gevoerd moeten worden,en de eigenaar zélf zegt dat de paarden te dun worden?Dan zegt dat toch genoeg dat er te dunnen paarden stonden?
Maar zosja word weer helemaal goed straks,nog 1 mndje en ze staat op een andere stal.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:27

Laatst bijgewerkt door YvonneV op 27-08-10 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:33

Zosja krijgt nu een dik makende slobber,weet zeker dat ze er na 2 weken al beter uit zal zien.Hoop dat TS een foto maakt hoe ze nu is,na 1 week slobber.
TS maak je een foto?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:35

gohya schreef:
Zosja krijgt nu een dik makende slobber,weet zeker dat ze er na 2 weken al beter uit zal zien.Hoop dat TS een foto maakt hoe ze nu is,na 1 week slobber.
TS maak je een foto?

Subli Senior Priores?