Lieve Val.. is dit dan het einde van ons verhaal...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:21

Tries , heel veel sterkte de komende tijd! :(:)
Ik vind het echt een helle dappere en eerlijke beslissing die je gemaakt hebt tegenover val,
ik weet zeker dat Val genoten heeft in die tijd samen met jou en dat hij je dankbaar is!

youngster

Re: Lieve Val.. is dit dan het einde van ons verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:49

Heel veel sterkte Patricia :(:)
Wat een vreselijke rotbeslissing, maar ik weet zeker dat je juiste maakt voor hem.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:50

Wat ben jij een dappere meid, ik heb veel respect voor je keuze. Jij weet zelf het beste wat je kunt doen voor Valiant.
Ik wil je heel veel sterkte wensen morgen, overmorgen en de komende tijd. De komende tijd zal niet altijd even makkelijk voor je zijn.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:53

Ik heb je updates gelezen, en wens je ontzettend veel sterkte :(:) het lijkt me een vreselijk besluit om te nemen, maar ik denk werkelijk dat je wel de goede beslissing hebt genomen. Het gebeurt me zelden, maar nu zit ik echt met tranen in m'n ogen, ookal ken ik jou en je paard niet..
Heel veel sterkte toegewenst, je hebt er in ieder geval alles aan gedaan en hebt nu een juiste beslissing genomen..

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:55

ontzettend veel sterkte voor de kommende tijd :(:)
denk aan de mooie tijd die jullie samen hebben gehad

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:07

Wauw, normaal reageer ik nooit op dit soort topics, maar ik wou je toch sterkte wensen, ookal zal je hier niet veel aan hebben in deze nare tijd..
Ik heb ook mijn paard moeten afgeven dat zware artrose had in zijn benen, ik mocht hem 'lenen' van zijn baasjes omdat hij artrose had in zijn benen en niet meer kon dienen voor de sport. Dit wist ik maar ik hield zoveel van hem dat ik het voor hem over had, speciaal beslag om de 3 weken, alle medicijnen. We konden nog recreatief rijden, buitenritjes maken, maar na een paar maanden kon hij nog amper wandelen. Cortisone geprobeerd, maar dat was blijkbaar vroeger al zoveel gebruikt bij hem dat het geen effect meer had. Toen hebben we ook een zware beslissing genomen, ik moest afscheid nemen van mijn allereerste en nog altijd allerliefste paardje, ik weet dus hoe het voelt..
Veel sterkte in de komende tijd!

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:11

Meid, je bent hele niemand iets schuldig.
Ik vind dat je het super hebt gedaan!
Houden van is idd ook kunnen loslaten.
Heel heel veel sterkte de kommende tijd :(:)

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:23

jeetje zeg zit met tranen in mn ogen!

heel veel sterkte! :(:)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:43

Jeetje meid, wat een verhaal. Heel veel respect voor je keuze, je hebt duidelijk alles voor je beestje over. Inderdaad, houden van is ook loslaten. Daarnaast heel veel respect voor je nette, respectvolle updates, ondanks sommige hele nare reacties hier.

Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen, ik zal aan jullie denken.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:00

Hoi, ik ben ook een stille meelezer. Ik vind dat je alles heel goed onder woorden hebt gebracht en ook dat je een weloverwogen beslissing maakt.
Dat je het op bokt zet vind ik ook dapper, voor mij is het leerzaam al hoop ik het nooit mee te maken.
Wat ik ook knap vind is hoe je alles uitlegt zonder jezelf te verdedigen.
Jij doet wat jou het beste lijkt daar kunnen wij alleen maar respect voor hebben.
Veel sterkte.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:23

las je update net en wil je heel veel sterkte wensen voor de komende tijd. Geniet nog even van 'm.
Ik heb erg veel bewondering voor je, want het lijkt me echt geen makkelijke keuze, maar ik denk dat je de juiste hebt gemaakt.
Zoals je zelf ook zegt, houden van betekent soms ook loslaten, helaas is dit nu ook zo, maar Val zal je dankbaar zijn.

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:48

Wat vreselijk heftig dat hij zo ongelooflijk snel is verslechterd toen je 'm uit z'n vertrouwde omgeving haalde.
Moet voor jou heel moeilijk zijn om te zien.
Heel veel sterkte, ook voor maandag als je echt afscheid moet nemen. Nog 1x samen naar buiten, ik hoop dat je daar ondanks de pijn nog echt van zult genieten.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:52

Ik heb je topic ook gevolgt.
Vind dat je bijzonder eerlijk bent tegen over het paard!
Het is een moeilijke keuze, en vind dat je hier erg dapper mee omgaat!
Heel veel sterkte meid!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:44

Moderatoropmerking:
Er zijn heel erg veel reacties in dit topic verwijderd. De eerste reden is omdat er erg veel oneliners als "sterkte" zijn geplaatst en de tweede, en meteen de meest kwalijke reden, is dat er hier een aantal bijzonder onprettige insinuaties over de motiven van de TS zijn geplaatst. Ik vind dit niet echt getuigen van respect voor de moeilijke situatie die TS schetst. Niet alle paarden zijn hetzelfde en ook niet alle symptomen en ziekteverlopen zijn hetzelfde. Daarom (en plus dat het erg moeilijk is om een paard te beoordelen via Bokt) verzoek ik dringend om zulke dingen niet meer te plaatsen.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:53

Triesel, wat knap dat je zo nog zo netjes hebt kunnen reageren op mensen die allerlei rot aannames doen en dingen over je suggereren die totaal niet waar zijn.
Gelukkig hebben de meeste bokkers wel het fatsoen om een respectvolle reactie te plaatsen.

de rest hebben we al persoonlijk besproken.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:19

Ik heb ook steeds stilletjes meegelezen, maar vind dat ik nu toch wel moet reageren.

Vind het heel dapper van je dat je dit hebt besloten, zit ook met tranen achter de pc maar hoe erg moet het voor jou wel niet zijn. In elk geval veel sterkte, ik vind het knap dat je dit zo hebt kunnen beslissen maar het is het beste voor je paardje.

Nogmaals sterkte.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 00:42

Beste Patries,

Ik ben heel erg geschrokken dit allemaal te lezen. Jullie waren een geweldig mooi stel wat echt door bleef vechten en bleef vallen en op staan. Helaas is er iets uit gekomen, wat niemand had verwacht. Ik wens je onwijs veel sterkte! Denk aan de mooie momenten met hem, en denk terug aan een fijne tijd waarvan je hebt mogen genieten op de momenten warneer dat kon. Ik weet net zo goed als jou, dat dit heel moeilijk is, aangezien ik mijn pony ook ben verloren.
Maak er iets moois van, iets speciaals. Ik denk aan je.

Groetjes, Kirsten.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 06:59

Wienna schreef:
Lieve Patries.

Wat is het oneerlijk dat zo'n beslissing genomen moet worden. Maar ik heb zo diep respect voor je dat jij deze beslissing maakt. Niet aan jezelf denken, niet denken ik wil hem niet missen...

Jij denkt aan Val, hij heeft jouw alle liefde en kracht gegeven. Nu is het jouw tijd om alle liefde en kracht te gebruiken voor deze laatste dagen.

Ik zal aan jullie denken, ik leef vreselijk met jullie mee.

Hele dikke knuffel.

Sorry Wienna dat ik je quote, maar dit zijn exact de woorden die ik ook zou zeggen.

Wat een nare mensen heb je toch die moeten denken dat je niet alles voor je paard over hebt. Het ene of andere paard is gewoon een ander verhaal. Er zijn misschien zat paarden die wel pijnvrij kunnen leven maar die van jou helaas niet. Nou als je dat dan ziet moet je je paard dan aandoen om met pijn te leven? Nee dacht het niet.

Zelf heb ik op 24 maart een paard met hko in laten slapen, het was voor haar geen leven meer de fut was helemaal weg,ze was lief tot de laatste seconden maar aan haar ogen zag je gewoon dat het klaar was. Helaas ook nog maar 7.
En dan is daar ook het commentaar van mensen, maar HALLO denk je dat we niets geprobeerd hebben? echt wel hoor, en dat houd ik mezelf ook voor ik heb juist niet aan mezelf gedacht en dat doe jij ook niet.

Hoe moeilijk de beslissing ook is, je doet het beste voor je paard. Grote klasse (al voelt het absoluut niet zo hoor).
Heel veel sterkte dinsdag en de rest van de komende tijd

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:31

Ik heb heel veel respect voor de rustige en kalme manier waarop je hier reageerd en dat je heel reeel bent en gewoon weet dat je een goede keuze maakt.. En trek je aub niks aan van de reacties hier van sommige mensen.. Ik heb de verwijderde posts niet gelezen, maar ze zullen erg kwetsend zijn.. Blijkbaar mensen die zelf wel een egoistische keuze zouden hebben gemaakt en daarbij jou paard helemaal niet hebben zien staan nu! Ik geloof ook, uit ervaring, dat je wel aanvoelt wanneer het genoeg is en dat je het in de ogen van je paard kan zien. Dus wees vooral trots op jezelf dat jij wel in staat bent op zo'n moment aan je paard te denken en niet aan jezelf. Heel veel sterkte dinsdag.. Ik weet hoe moeilijk het is.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:44

De sterkste mensen zijn diegenen die op de moeilijke momenten nog steeds helder een reeel denken in het belang van het dier! Daar ben jij er één van. De beslissing om het lijden van een dier te stoppen is de allermoeilijkste die er is, vielen ze maar "gewoon" in slaap en werden ze nooit meer wakker maar helaas gebeurt dat vrijwel nooit en ben je als eigenaar verantwoordelijk voor ook die allerlaatste stap.
Heel jammer dat vooral de mensen die die laatste stap niet kunnen of durven nemen, de mensen zijn die je dan bekritisiseren met de meest wilde argumenten. Die mensen zijn de egoïsten, niet jij die ervoor kiest om je dier een verder lijden te besparen!

Hulde voor je kracht en heel veel sterkte toegewenst bij het verwerken van je enorme verlies!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:49

Ik zit hier ook met mijn hart in mijn keel. Wat een vreselijke tijd moet dit voor je zijn. :(:)
Ik weet verder eigenlijk niet veel te zeggen alleen dat ik ook veel respect heb voor je en dat ik je heel veel kracht wil sturen voor dinsdag en de moeilijke tijd erna.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:52

Lieve Patricia,

Ik heb een tijdje stil meegelezen, maar kan nu toch mijn mond niet houden. Wat heb ik een respect voor de keuze die jij moet maken en met zoveel liefde voor je paard maakt. Ik weet dat Val je alles is en dat de beslissing hem te verkopen al zo moeilijk voor je moet zijn geweest maar nu dit. Ik vind het ontzettend knap dat je zo voor je paard kiest en hem niet onnodig wil laten lijden. Ik hoop dat ik ooit ook in staat ben om zo een beslissing te nemen. Zonder alleen aan mijn eigen plezier te denken!
Ik ben echt trots op hoe je dit aanpakt. Heel veel sterkte van de week! XXX Shanna

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:01

wat triest is dit....en wat een moeilijke beslissing...

Het is wel snel gegaan...de verkoop ging zo goed als door,de koopster had je paard een aantal keer gereden en dat ging goed.
Op weg naar de kliniek op gekeurt te worden ging het fout?
In ene atactisch.
Heel moeilijk te begrijpen zo accuut....

Zeker voor jou TS...
Sterkte morgen..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:03

Jeetje, wat een nachtmerrie die werkelijkheid wordt.
Probeer vandaag en morgen nog even goed van hem te genieten. Heel veel sterkte voor Dinsdag......

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:07

Oh.. Ik ben even helemaal stil van je verhaal. Wat afschuwelijk, wat een klap, waarom in godsnaam Val? :(:) Heel veel sterkte de komende tijd. Ik heb diep respect voor je dat je hem laat gaan.