Update Shetlander Puck, laatste nieuws: ingeslapen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:02

Moderatoropmerking:
TS is thuis en komt met een verslag van de dierenarts. Daarom heropen ik het topic en kunnen jullie de discussie voortzetten.
Ik verzoek jullie echter wel het een beetje netjes en volwassen te houden, een nieuwe rel zal betekenen dat het topic dicht gaat.

Pluttersput

Re: Update Shetlander Kneusje / Puck!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:32

Ik ben benieuwd wat de TS te melden heeft :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:34

Ik denk dat we dat binnen enkele minuten zullen weten daar het topic net open is gegaan ;)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:36

Ja, denk het ook!
Ik lees al die tijd al stiekem mee...
Heb respect voor je hoor!
Tis echt een klein vechtertje! :D

En hoop het :+

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 22:41

Beste bokkers,
Zoals belooft een update voor puck.

Ik zat stipt 8 uur vanochtend aan de telefoon met de DA, we hebben even het een en ander besproken en het beste was dat puck naar de kliniek zou komen zodat er beter onderzocht kon worden. Prima de kliniek is vanaf het adres waar puck stond 10 minuten met de trailer. IK heb direct eldert61 gesmst en hij was gelijk behulpzaam en zelfs na dat de beste man heel de dag had gewerkt. Ik ben gewoon naar school gegaan en vanavond om half 8 liep iets uit ivm de weersomstandigheden stond eldert61 dan voor me deur, Eldert nogmaals super bedankt voor al je steun en hulp! Toppie...

Puck stond verscholen tegen de kou en toen hij ons zag aankomen kwam hij zelfs spontaan naar ons toe lopen, toen ik hem wilde pakken ging hij er snel vandoor. Uiteindelijk had ik hem te pakken en hebben we hem in de trailer geladen vol met hooi. Toen we aankwamen bij de kliniek en trailer opende stond puck heel tevreden te kijken van moet ik er al weer uit vind wel lekker tussen het hooi. Uitgeladen en naar zijn box gebracht die al helemaal klaar was gemaakt en gevalt met hooi en vers water. Heb hem een mini handje muslie gegeven met laag eiwit gehalte en zonder haver etc, eerst wist hij niet wat hij er mee aan moest maat toen ik een beetje in zijn mondje had gestopt vond hij het heerlijk en bleef maar snuffelen voor meer :D

Morgen krijgt puck zijn laaste onderzoeken en wordt er besloten wat er gaat gebeuren. Mijn DA en ik waren het er duidelijk over eens dat we geen talloze operatie's en revalidatie's gaan toepassen en ik heb ook aangegeven dat mocht puck levenslang op medicatie moet leven dat het voor ons einde verhaal wordt.

Mocht er milde behandelingen en korte ingrepen moeten worden toegepast heb ik hier wel mijn woord voor.

Ik gun puck het aller beste wat er maar kan! Maar het moet wel paardwaardig blijven en vooral een normaal leven voor een veulen!!!

Morgen maak ik veel foto's en kom ik met de verlossende woorden.

Sorry voor het late bericht maar ben heel de dag bezig geweest met alles regelen voor puck en school.

Kortom waren ik en eldert de man van het vervoer er samen goed over eens dat puck zelfs een beetje vooruit was gegaan. Hij draafde zelf de box in en heeft nog lekker staan knuffelen. In het land kwam hij zelf naar ons toe.. maargoed dat zegt allemaal niks over de prognose

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:44

jeetje .. nou ik hoop dat er morgen de juiste beslissing word genomen ... heel veel sterkte en wacht op de volgde update !!
Laatst bijgewerkt door Binky_Zephyr op 04-01-10 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Hij staat dus op de kliniek nu!

Ben erg benieuwd!

vancky2005

Ja daarmee weten vele ongeduldige mensen zoals ik nog niets meer, hé.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:45

Goed om dit te lezen!

Ben wel benieuwd naar foto's :o

Hoop dat nu dan toch duidelijk is voor iedereen dat je het beste met Puck voor hebt en dat je hem niet onnodig laat lijden.

Misschien heeft Puck dan toch een kans!

Toppie hoor!!

chocobroodje

Maar hij kon dus nu nog niks zeggen erover? Wat verwacht hij ervan?

Jolliegirl

vancky2005 schreef:
Ja daarmee weten vele ongeduldige mensen zoals ik nog niets meer, hé.

Nounou.. wat minder mag toch wel?
geduld :)

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:46

Ik heb het hele topic doorgelezen. k vind het super wat je voor deze kleine man doet en al hebt gedaan. Ik weet zeker dat je de juiste beslissing voor dit kleine ventje zult nemen. Veel succes en sterkte.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:46

Spannend!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:47

Hij is iig in goede handen. Verder blijft het afwachten.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 22:50

De DA vond het moeilijk om zo op het blote oog een oordeel te geven maar hij wil verdere onderzoek doen en dat is altijd gunstig. dan weten we zeker dat puck niet onnodig ingeslapen wordt en ook dat hij ook niet onnodig pijn hoeft te lijden

Hij wilde de pony eerst even lekker bij laten komen. Puck was zo blij met zijn gevulde box

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:53

Ik ben ook ongeduldig :P
Top van eldert 61!
Het is afwachten...

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:54

Oh... wat een verwennerij zeg... muesli... wat ie dus niet kent... lekker hooi... verwen hem maar flink!! Heeft ie verdiend!! Ik hoop dat ie fijn nog wat jaartje mag rondscharrelen bij je!!

kimmie1

Spannend, ben benieuwd wat morgen de diagnose is. Is de dierenarts van mening dat Puck een dwerg is? En op welke kliniek staat hij nu als ik vragen mag?
Bedenk dat mocht het morgen toch slecht nieuws zijn je hem nog een paar warme dagen gegeven hebt.

Cassidy

Heb je het tegen de DA erover gehad dat je vermoed dat Puck een dwerg is?

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 22:54

Zeker heel erg gaaf van eldert61.. hij heeft veel betekend voor ons en voornamelijk voor puck.. Hierdoor bel ik voortaan altijd hem als ik vevoer nodig heb.. Hij is zo geduldig aardig en goed behulpzaam. ben erg te spreken over hem en raad hem zeker aan bij de overige bokkers

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 22:55

jaa cassidy heb alles gezegt wat ik beloofd heb te zeggen.. morgen gaat hij hem onderzoeken en kan ik jullie uitgebreid verslag brengen van prognose

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:55

Zucht...... Ik gun hem zoveel...... Maar dit gaat echt te ver....
Laat hem gewoon gaan! Dit is echt niet reeel tegenover hem. Hij heeft duidelijk pijn, kan niet spelen - rennen - gek doen.....

Stukjes die op bokt staan, noem ik toch moment opnamens, zoals hij er gister en vandaag bij stond..... ;(
Ook is hij uit de kudde gegooid en hebben ze hem overdag nog apart moeten zetten omdat hij het niet redde tegenover de rest.

Succes in ieder geval met de keuze die je gaat maken :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:57

Yvanka_ schreef:
Zucht...... Ik gun hem zoveel...... Maar dit gaat echt te ver....
Laat hem gewoon gaan! Dit is echt niet reeel tegenover hem. Hij heeft duidelijk pijn, kan niet spelen - rennen - gek doen.....

Stukjes die op bokt staan, noem ik toch moment opnamens, zoals hij er gister en vandaag bij stond..... ;(
Ook is hij uit de kudde gegooid en hebben ze hem overdag nog apart moeten zetten omdat hij het niet redde tegenover de rest.

Succes in ieder geval met de keuze die je gaat maken :)

Waar baseer je dit nu op?
Hij staat notabene in een kliniek en morgen weten ze meer.....,

enne, weet jij meer dan wij? of heb ik ergens iets gemist?

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 22:58

Nou Yvanka ik had gister ook gehoort en verteld op bokt dat hij minder loopzaam was. maar dernet was hij levendig zat hij heeft zelfs benji nof een trap verkocht.. Dus schijnbaar ging het vandaag beter met hem.. maar we zien morgen wel wat de uitslag ons brengt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:00

zullen we het rustig houden??
anders komt er een slotje...

misschien zoiezo beter om dit topic vanacht weer op slot te gooien.