Angel raak ik jou nu ook kwijt. Atypisch Myopathie.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:32

Jemig meis, wat balen... Kan me voorstellen als je niet mobiel bent je wat minder afleiding kan zoeken.

Vandaag waren bij ons de ponies ontsnapt. Er had iemand wat zwaar vuurwerk afgestoken en Luna was door het draad gerend. Uiteraard met beide veulens achter haar aan. De buurjongen kwam ons waarschuwen, en stelde voor om een van de veulens mee te nemen en dat de moeder er misschien wel achteraan zou gaan. Want het veulen was zo tam en liet zich uitgebreid aaien... ;)
Vond het moeilijk om in het duits uit te leggen dat boris niet haar eigen veulen was en dat ze hem ook niet zou volgen, maar vond het wel lief om te horen dat hij zich ook door vreemden had laten knuffelen.

Begrijp zo goed hoe je je moet voelen, en hoe moeilijk die band te beschrijven is.

tjady

Re: Angel raak ik jou nu ook kwijt. Atypisch Myopathie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 18:30

Vandaag al weer 2 weken geleden dat Angel gestorven is. Ik mis haar enorm. Dat vriendelijke karakter, altijd blij als ze mij zag. Arme Angel dat het zo is gelopen, wie had dat ooit gedacht.

Pinto_1 ik begrijp gelijk wat je bedoeld, als je zegt hoe Boris is tegen mensen. Angel is precies hetzelfde. Er kwamen hier kinderen aan de deur die speciaal vroegen of ze Angel mochten aaien, want dat hadden ze op school gehoord. Dan renden ze over het weiland met haar heen en weer. Zo verschrikkelijk hard. De honden deden om het hardst mee. Wat een genot om te zien.
Ik had haar beloofd dat zij bij mij oud mocht worden en dat ze haar verdere leven nooit iets zou hoeven doen. Helaas heb ik mijn belofte niet na kunnen komen.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:19

tjady schreef:
Ik had haar beloofd dat zij bij mij oud mocht worden en dat ze haar verdere leven nooit iets zou hoeven doen. Helaas heb ik mijn belofte niet na kunnen komen.

Weet je;dit kan je ook anders bekijken...
Ze is tot haar dood toe bij jou gebleven en ze heeft (ook omdat haar geen tijd is gegund) niets méér hoeven doen in haar leventje als genieten van jouw liefde.
Dus in die zin heb je je belofte zeker gehouden.

Ik weet zeker dat ze het niet anders gewild zou hebben.
En dat je haar mist |( is zo begrijpelijk,het was voor zover ik heb kunnen zien op foto en lezen van jouw verhalen,een heerlijke dreutel.

Het zal moeilijk zijn om het nieuwe jaar in te luiden zonder je kleine uk ;(

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 22:44

pipi daar heb je gelijk in. Angel heeft heel veel liefde gegeven en ook heel veel gekregen.
Vandaag had is een beetje een dipje. heb het topic van Eefida overgelezen. Alles kwam weer boven. Wat hebben Angel en Eefida geleden. De andere 2 veulen gelukkig veel minder.
Ik ben blij als 2010 begint, toch wil ik 2009 niet vergeten. Ik zal Angel en de andere nooit vergeten en dat wil ik ook niet. Ze zijn mij alle vier even lief.
Op 17 en 19 maart verwachten we de eerste twee veulen. Stiekum ben ik al aan namen aan het denken, ookal wil dat niet zeggen dat ik mijn andere kanjers niet mis.

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 23:08

sterkte volgend jaar! :(:)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 19:02

Het gewone leven is vandaag weer begonnen. Naar het werk toe. Wekker om half 6 gezet. 'snachts weinig geslapen. Dat heb ik meestal als ik na een weekend of een week vrij weer naar mijn werk moet. Dus opgestaan. Alle dieren gevoerd. grote bergen hooi neer gelegd en alle paarden naar buiten.
Het ergste komt dan nog gelukkig nieuwjaar wensen, ik hou er al niet van en nu helemaal niet.
Op weg naar het werk kreeg ik het al te kwaad. Ik moest steeds huilen als ik aan Angel dacht, maar goed ik probeerde aan andere dingen te denken om het te stoppen. Op het werk vragen ze dan, leuke vakantie gehad en lekker uitgerust. Dan zeg ik ja, want ik wil er niet over praten, als ik er aan dacht kreeg ik al tranen in mijn ogen.
Zo ook kwam mijn leidinggevende even langs. Ook met dezelfde vragen en hoe is het met je paarden. Dus ik zeg, ja alles goed gegaan. Wenselijke antwoorden geven en zo snel mogelijk weer aan mijn werk. Ik wil gewoon aan het werk en er niet over praten.
Krijg ik halverwege de dag een mail of ik vrijdag even langs kan komen ze wil wat met mij bespreken. Ik voel mij gelijk niet goed worden, dus ik vraag waar over het gaat. Ze wil het hebben over de dagen voor dat de vakantie begon. De periode dat Angel stierf en de andere gelukkig niet verder ziek werden. Ik begrijp wel dat zij het er over wil hebben, maar ik kan het niet. Ik kan alleen nog maar huilen. Ik wil er niet over praten, ik heb al nachtmerries genoeg. Dat ik opnieuw met Angel naar de kliniek moet en dat ik dan eerst toestemming heb gegeven om haar te laten inslapen, maar dat ik dan toch besluit om er heen te rijden om het tegen te houden. Of ik droom dat ik in de stal kom en dat ze allemaal dood liggen te gaan. Wat een ellende. Ik wil gewoon mijn werk doen en er op mijn werk niet over hebben. Misschien moet ik het maar laten rusten en kijken hoe ik mij vrijdag voel.
Mijn hemel ik dacht dat ik het al een plekje had gegeven, maar vandaag is het helemaal mis.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:09

Veel sterkte :(:) !

lottebritta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:54

Ik duim zeker mee!

nog veel sterkte daar ;)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 23:39

Morgen is het 4 weken geleden dat Angel overleden is. Wat gaat de tijd snel.
Vanavond heb ik mijn kat begraven bij de lichtjesboom. Ik heb hem gisteren onverwachts moeten laten inslapen, hij was bijna 20 jaar en vanaf zaterdagavond opeens niet goed. Ik heb er vrede mee, alleen had ik hem natuurlijk liever nog bij mij gehad en pink ik af een toe een traantje weg. Ook vind ik het niet zo een goed begin van 2010.
Ik stuur morgen alle spullen op voor het maken van de ring van het haar van Angel en Eefida. Waarschijnlijk komen er 4 steentjes in, voor allemaal één.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:45

Het zit je echt niet mee he! Je kat heeft natuurlijk een mooi leven gehad en 20 jaar is een mooie leeftijd! Maar toch weer zo kort achter de rest, dat is niet leuk! Ben benieuwd naar een foto van je ring als die straks af is! het idee erachter is prachtig :)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:38

He gad, het zit je wederom niet mee. ookal heeft de kat een respectabele leeftijd, pijn doet het altijd! Mooi dat je hem bij d lichtjesboom hebt gelegd!!
Wederom (hoop dat ik dat niet binnen een te kort ijdsbestek weer hoef te zeggen voor je)hel veel sterkte.