Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:24

het schijnt dat ts niet mag bepalen of bepaalde personen mogen reageren of niet....dan moet zij geen topic starten op een openbaar forum.
Openbaar forum wil namelijk zeggen dat je de kans loopt reacties te krijgen....

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:27

ah ok duidelijk.

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:33

Mijn paarden hebben de oren ook wel eens zo tijdens het rijden.

Overigens ben ik het wel eens wat betreft het voor de show met S&T rijden.
Iedereen kan/mag het leren, natuurlijk, maar laat dan eerst kijken door iemand met ervaring of je het er goed in hebt hangen.

Wel een leuk paard trouwens.

marit78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:33

Het doet me echt pijn om sommige reacties te lezen, mensen |(
Zullen we gewoon elkaar met respect behandelen, en vooral veel respect hebben voor de moeilijke keuze die TS gemaakt heeft? Ik denk dat we allemaal vreselijk verdrietig zouden zijn als wij deze beslissing zouden moeten nemen, laat staan dat je er nog een hoop bagger van anderen overheen krijgt. Je mag het niet eens zijn met haar beslissing, dat mag je ook best aangeven, maar houd het een beetje netjes!!!
En als je je punt gemaakt hebt, hoef je dat niet nog 10x te doen. Dan weet TS wel dat je het er niet mee eens bent. Je hoeft dit er niet nog tig keer in te wrijven....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:37

Kaja schreef:
Ik denk ook dat veel mensen niet begrijpen waar ik of wat mijn betreft Geerke het over heeft...
Ze denken direct aan laster en plaag... maar dat is het niet!

Het gaat me gewoon aan mijn hart dat ik deze conclusie trek uit jou verhaal... en ik ben niet de enigste, dus blijkbaar ligt het niet alleen aan mij!

Zelfs mijn berichten waarin ik adviseer om bijv. een holistische DA in te schakelen en waarin ik attendeer op het feit dat ts slechts alleen de reguliere weg heeft bewandeld (terwijl er zoveel meer wegen zijn), werden hier geïnterpreteerd als zijnde aso. :?
Wanneer het om mijn paard zou gaan en iemand zou met een advies komen waar ik zelf nog niet aan gedacht had, dan zou ik dankbaar zijn en het advies zeker overwegen! Het gaat verdorie om het leven van je paard.
Maar ts peinst er niet eens over. Het paard voldoet niet meer en één of andere instantie gaat beslissen of het dier wel of niet mag blijven leven? Hier heb ik geen woorden voor... ;(

marijkedam schreef:
Niet ieder paard is geschikt voor recreatie. Ik weet zeker dat er paarden zijn die, als je die maar 1 of 2 keer per week kan rijden, in het bos of bak maakt niet uit, ontploffen. Die van mij is er ook zo eentje. Dat is na een tijdje niet meer veilig.

Dit is grote flauwekul. Ieder paard zal hartstikke happy zijn als 'recreatiepaard'. Als je zo'n paard houdt zoals je je "wedstrijdpaard" hoogstwaarschijnlijk houdt, dan zal het niet goed gaan nee. Maar laat je het paard zoveel mogelijk paard zijn en kom je tegemoet aan zijn levensbehoeften, dan zal een paard zo'n leven toch echt verkiezen boven een leven van wedstrijden rijden en alles wat men daaromheen gangbaar vindt.
Het is maar net wat je ambities als mens zijn. Dat is ieder z'n goed recht, maar kom niet met de onzin dat niet alle paarden geschikt zijn als 'recreatiepaard' en dan maar beter dood kan, want dat is toch echt je eigen schuldgevoel wegmoffelen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:49

Ik ben het niet helemaal eens hoe het in het topic gegaan is, heb mijn mening dan ook eerder al gegeven, maar dit stuit me toch tegen de borst :oo

Kaja schreef:
* Maar goed je paard is kreupel... doet het niet goed, tiert niet goed en dan... wat te doen?
Jij wilt de sport in, je wilt niet recreatief rijden, ook dat is jou keuze, jou recht... maar waarom is jou paard, buiten zijn kreupelheid niet geschikt voor recreatie?

* Je paard is verzekerd... maar goed ook gezien de kosten van al die medische behandelingen...
Maar je laat het op de verzekering aankomen of JIJ je eigen paard, je maatje laat inslapen omdat de pijn ondraaglijk is...
Maar is de pijn wel ondraaglijk? Is het voor jou maatje wel genoeg geweest? Kan hij zijn leven niet slijten als gezelschap?
Dat hoeft niet bij jou... ik snap dat niet iedereen het geld en de ruimte heeft, maar er is vast wel een oplossing...
En dan kom jij aan met het verzekeringsgeld... dat heb je nodig om een ander paard te kopen...

Weet je wel hoe gemeen en cru dat klinkt?? ;(

Jou maatje heeft pijn... jou maatje is niet geschikt voor het doel wat jij voor ogen hebt, maar heiligt het doel alle middelen??
Er bestaat zoiets als pijnbestrijding, er bestaat zoiets als vrijheid... misschien niet bij jou, maar zeker niet in handen van de slager!

Dus als een paard pijn heeft, gooi je er maar een pijnbestrijder tegen aan??? want dan kan hij als gezelschapspaard dienen? Of misschien nog wel recreatief gebruikt worden? 8)7

Wat je zelf al zegt:
Kaja schreef:

Hoe weet jij of dat paard geen pijn heeft? En als je toch weet dat het een aflopende zaak is, ga je het dan uitstellen met medicijnen? Want wie doe je dan een plezier?

Ik heb het van dichtbij mee gemaakt, paard had binnen no time een haak ontwikkeld op een spronggewricht na rust van een operatie.
Er is toen het is geconstateerd nog wel wat geprobeerd, maar paard ging met de week achteruit. Hij had duidelijk pijn. De dierenarts zei, je kan hem met pijnstillers nog op de wei zetten, maar hij zal altijd pijn houden.
Ga je het dan uistellen, omdat hij dan als gezelschapspaard kan dienen? Of misschien nog wel recreatief gereden kan worden...
Erg egoïstisch vind ik dat, paard stond altijd voor je klaar, deed wat jij wilde, nu heeft hij pijn en moet hij nog... om wie nu ook al weer een plezier te doen?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 12:01

Lizz schreef:
Ik ben het niet helemaal eens hoe het in het topic gegaan is, heb mijn mening dan ook eerder al gegeven, maar dit stuit me toch tegen de borst :oo

Kaja schreef:
* Maar goed je paard is kreupel... doet het niet goed, tiert niet goed en dan... wat te doen?
Jij wilt de sport in, je wilt niet recreatief rijden, ook dat is jou keuze, jou recht... maar waarom is jou paard, buiten zijn kreupelheid niet geschikt voor recreatie?

* Je paard is verzekerd... maar goed ook gezien de kosten van al die medische behandelingen...
Maar je laat het op de verzekering aankomen of JIJ je eigen paard, je maatje laat inslapen omdat de pijn ondraaglijk is...
Maar is de pijn wel ondraaglijk? Is het voor jou maatje wel genoeg geweest? Kan hij zijn leven niet slijten als gezelschap?
Dat hoeft niet bij jou... ik snap dat niet iedereen het geld en de ruimte heeft, maar er is vast wel een oplossing...
En dan kom jij aan met het verzekeringsgeld... dat heb je nodig om een ander paard te kopen...

Jou maatje heeft pijn... jou maatje is niet geschikt voor het doel wat jij voor ogen hebt, maar heiligt het doel alle middelen??
Er bestaat zoiets als pijnbestrijding, er bestaat zoiets als vrijheid... misschien niet bij jou, maar zeker niet in handen van de slager!

Dus als een paard pijn heeft, gooi je er maar een pijnbestrijder tegen aan??? want dan kan hij als gezelschapspaard dienen? Of misschien nog wel recreatief gebruikt worden? 8)7

Wat je zelf al zegt:
Kaja schreef:

Hoe weet jij of dat paard geen pijn heeft? En als je toch weet dat het een aflopende zaak is, ga je het dan uitstellen met medicijnen? Want wie doe je dan een plezier?

Ik heb het van dichtbij mee gemaakt, paard had binnen no time een haak ontwikkeld op een spronggewricht na rust van een operatie.
Er is toen het is geconstateerd nog wel wat geprobeerd, maar paard ging met de week achteruit. Hij had duidelijk pijn. De dierenarts zei, je kan hem met pijnstillers nog op de wei zetten, maar hij zal altijd pijn houden.
Ga je het dan uistellen, omdat hij dan als gezelschapspaard kan dienen? Of misschien nog wel recreatief gereden kan worden...
Erg egoïstisch vind ik dat, paard stond altijd voor je klaar, deed wat jij wilde, nu heeft hij pijn en moet hij nog... om wie nu ook al weer een plezier te doen?

Dank je... jij snapt mijn denkwijze..
Laatst bijgewerkt door flugeltje op 29-10-09 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:02

Citaat:
Dit is grote flauwekul. Ieder paard zal hartstikke happy zijn als 'recreatiepaard'. Als je zo'n paard houdt zoals je je "wedstrijdpaard" hoogstwaarschijnlijk houdt, dan zal het niet goed gaan nee. Maar laat je het paard zoveel mogelijk paard zijn en kom je tegemoet aan zijn levensbehoeften, dan zal een paard zo'n leven toch echt verkiezen boven een leven van wedstrijden rijden en alles wat men daaromheen gangbaar vindt.
Het is maar net wat je ambities als mens zijn. Dat is ieder z'n goed recht, maar kom niet met de onzin dat niet alle paarden geschikt zijn als 'recreatiepaard' en dan maar beter dood kan, want dat is toch echt je eigen schuldgevoel wegmoffelen.

Mijn paard kan en mag paard zijn, staat veel buiten (daar ben ik zelfs voor van stal veranderd, omdat een sportstal niet bij mijn ideeen van paard zijn klopt), wordt als paard behandeld etc. Dit heeft niks met mijn ambities te maken. Tuurlijk zou ik graag wedstrijden rijden en kijken wat we samen kunnen, maar als dat er niet in zit is dat ook prima, maar dan moet het paard daarnaast ook geschikt zijn om alleen maar te boscrossen 1 a 2 keer in de week en dat zijn ze nu eenmaal niet allemaal. Ik ben ervan overtuigd dat mijn paard dat niet is. Althans dan is het niet meer veilig om erop te zitten. En een grasmaaier, ja dan zal ik haar moeten verkopen, want ik heb het geld niet om haar zomaar als grasmaaier ergens neer te zetten, en dan is het nog de vraag: heeft ze pijn?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 12:19

Kaja je bent echt triest bezig, wat je in andere topics over me schrijft... Echt zielig... En daar wil ik het maar bij laten.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:20

Ik hem een TEM gestuurd... Ik kan er niet tegen hoe er hier keer op keer hetzelfde wordt herhaald, om TS maar te laten zien wat voor grote dierenbeul ze is..

Het is haar paard, ze heeft hem al jaren, en heeft echt wel het beste met hem voor. Ook gezien alle onderzoeken die ze al heeft laten doen. Als zij nu besluit "genoeg is genoeg" dan is dat haar keuze! En natuurlijk, zet hem op 3 zakjes buut en misschien kan ie dan "pijnvrij" ergens in een weiland staat.. Waarom wordt gedaan alsof dood zoiets ergs is?

Ik vind het de TS alleen maar sieren dat zij ervoor kiest om hem te laten gaan, nu blijkt dat hij dus niet pijnvrij kan leven. En niet nog door blijft dokteren.
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 29-10-09 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:20

geerke schreef:
TS...je schrijft dat jij en je paard beiden groen begonnen,nu word mij in ene duidelijk waarom je nooit gemerkt hebt dat hij op twee tracks liep....dat kun je niet voelen als beginner.

Zit je nu weer te insinueren dat TS het paard kapot gereden heeft?

Edit: Volgensmij heeft TS nergens gezegd dat ze het paard laat afmaken? Ze laat het afkeuren door de verzekering. Imo heel anders. Misschien besluit ze wel het dier te verkopen als grasmaaier of als recreatiepaard. Dat is geheel aan de TS, haar paard, haar geld, haar keuze. Ik kan er voor nu alleen maar in meegaan. Zeven jaar lang hoge dierenartskosten is gewoon niet leuk en niet iedereen kan dat betalen.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 29-10-09 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:22

ik ga mee met de beslissing van de ts.

als het paard niet meer zonder pijnstillers kan leven heeft het geen paardwaardig leven. de ts kiest ervoor om het paard geen pijn te laten lijden. daar ga ik overigens in mee.
zo te zien heb jij alles gedaan om je paard zonder pijn verder te laten leven. maar als het niet meer lukt..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-10-09 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 12:22

Dank jullie..

Ik had ook al getemd, word nu iets te gek..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:23

de foto's vind ik persoonlijk geen fijn beeld geven. wel een mooi paardje en mooi fotoweer

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:24

jameyskatje: Even lezen misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:24

marijkedam schreef:
maar dan moet het paard daarnaast ook geschikt zijn om alleen maar te boscrossen 1 a 2 keer in de week en dat zijn ze nu eenmaal niet allemaal. Ik ben ervan overtuigd dat mijn paard dat niet is. Althans dan is het niet meer veilig om erop te zitten. En een grasmaaier, ja dan zal ik haar moeten verkopen, want ik heb het geld niet om haar zomaar als grasmaaier ergens neer te zetten, en dan is het nog de vraag: heeft ze pijn?

Jij denkt dus dat het niet veilig is om met jouw paard buitenritjes te maken. Dan zou je daar dus aan kunnen werken. Daarvoor hoeft ie echt niet dood.

En wat de grasmaaier betreft, dat vat ik even niet. Je hebt nu toch ook geld om je paard ergens te stallen/weiden? Waarom zou je dat geld niet meer hebben zodra je er niet meer mee kunt rijden?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:29

Ik denk dat de discussie inmiddels uitgekauwd genoeg is, ts heeft tekst en uitleg genoeg gegeven en ik denk dat zij zich niet hoeft te verontschuldigen tegenover wie dan ook.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 12:30

Esther28 schreef:
Ik denk dat de discussie inmiddels uitgekauwd genoeg is, ts heeft tekst en uitleg genoeg gegeven en ik denk dat zij zich niet hoeft te verontschuldigen tegenover wie dan ook.

Dank je :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:51

Anoeska schreef:
jameyskatje: Even lezen misschien?

16 pagina's??
damn ik had niet eens gezien dat er al 16 pagina's waren..
maargoed, het topic is nog open, dus mag ik een reactie plaatsen neem ik aan :S:S:S

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:54

Ja, maar soms is het goed om te lezen hoe een topic / situatie zich ontiwkkeld. Zodat je niet dom / tactloos commentaar geeft.

Samenvatting: het gaat niet goed met het paard van de TS. Wordt misschien afgekeurd. Dus dan is het niet zo leuk om commentaar te krijgen op hoe de foto's van een paar weken geleden eruit zagen. Dan heb je wel wat anders aan je hoofd.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:05

Nou ik heb de laatste berichten nog ff bij gelezen maar ik vind het echt diep triest hoe mensen maar blijven reageren!
En mensen die niet lezen en gewoon maar wat neerzetten :r
Als je mensen vraagt om niet meer zo te reageren....blijven ze maar doorgaan!
man ga toch iemand anders pesten....
Denken jullie nu echt dat de TS lekker haar paard laat afmaken om dan maar weer een frisse op stal te hebben
kunnen jullie dan niet lezen dat de TS al zoveel voor haar paard heeft gedaan?
Ik hoop dat dit topic op slot gaat of dat de berichten die niet gepast zijn worden verwijdert
en de mensen die ze geplaatst hebben worden aangesprokken!

TS heel veel sterkte, wat je ook besluit en hoe het ook gaat lopen
diep in je hart weet je dat jij alleen de juiste keuze kunt maken!
Succes Y;(

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:11

JoviBan schreef:
Jij denkt dus dat het niet veilig is om met jouw paard buitenritjes te maken. Dan zou je daar dus aan kunnen werken. Daarvoor hoeft ie echt niet dood.

En wat de grasmaaier betreft, dat vat ik even niet. Je hebt nu toch ook geld om je paard ergens te stallen/weiden? Waarom zou je dat geld niet meer hebben zodra je er niet meer mee kunt rijden?

Nee ik denk niet dat dat veilig is, ik merk nu al naar een paar maanden, nu ik bijna alleen mag stappen met mijn paard dat ze steeds moeilijker en energieker wordt. Omdat ze haar energie niet kwijt kan, ondanks dat ze zat rent op de wei met haar vriendje en buren. Ik zou niemand naar buiten durven sturen op haar rug, dat is gewoon niet veilig. Tenzij ik iemand blijvend invalide wil zien. Wat denk je wat er gebeurd als ze alleen maar buitenritjes in stap of een klein drafje mag maken?

Grasmaaier... als ik heel eerlijk ben, heb ik een paard om op te rijden en van te genieten, loswerken, buitenritten, af en toe een wedstrijdje: heel veelzijdig dus. Als ik de keus moet maken dat mijn paard alleen voor grasmaaier door het leven kan gaan, moet ik een adres zoeken waar dat kan, indien ze geen pijn heeft, en anders wordt het toch de eeuwige groene weides. De stalling is te duur om haar alleen gras te laten eten.

Dit wil niet zeggen dat ik niet alles zou proberen om mijn paard weer goed te krijgen.
In mijn geval heb ik nu laten spuiten in het gewricht, athroscopie, chiropracter, osteopaat, glucosamine, homeopathie al gehad. Als het allemaal niet helpt of heeft geholpen wil ik haar nog helemaal op de foto laten zetten, en echo van rug en bekken, maar als daar niks zit, weet ik eerlijk gezegd ook niet meer wat hierna nog kan.
Ik denk dat TS niet minder heeft gedaan dan dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:22

Flugeltje, allereerst heel erg veel sterkte met het afscheid straks! Ik vind het ook goed van je dat je deze beslissing neemt voor je paard en om je paard te behoeden voor een lange tijd van hangen en wurgen tussen gewone pijn, erge pijn en vreselijke pijn. Er zijn al zoveel mensen die geen afscheid durven nemen en maar aan blijven klooien met een dier dat langzamerhand steeds verder aftakelt. Als je paard niet meer in staat is om gewoon te lopen, is die zeker ook niet meer in staat om als recreatiepaard zijn rondjes in het bos te lopen, de pijn van de artrose maakt geen onderscheid tussen de bak en het bos.

Je hebt een emotionele overeenkomst met je paard om er zo goed mogelijk voor te zorgen en deze op tijd voor verder lijden te behoeden. Je hebt een zakelijke overeenkomst met een verzekeringsmaatschappij over het einde van je paard. Op dit moment komen die twee dingen samen, niks meer en niks minder. Iedereen die zijn paard verzekerd heeft, deed dit om geld te vangen bij dood of om zoveel mogelijk kosten vergoed te krijgen bij ziekte. Niemand is verzekerd om er geen gebruik van te maken, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:26

marijkedam schreef:
Dit wil niet zeggen dat ik niet alles zou proberen om mijn paard weer goed te krijgen.
In mijn geval heb ik nu laten spuiten in het gewricht, athroscopie, chiropracter, osteopaat, glucosamine, homeopathie al gehad. Als het allemaal niet helpt of heeft geholpen wil ik haar nog helemaal op de foto laten zetten, en echo van rug en bekken, maar als daar niks zit, weet ik eerlijk gezegd ook niet meer wat hierna nog kan.
Ik denk dat TS niet minder heeft gedaan dan dit.

Jij hebt al diverse wegen bewandeld; toppie!
Maar ts heeft slechts 1 weg bewandeld, nl. de reguliere, en dan nog niet volledig.
Toen ze schreef dat hij onlangs uitverdoofd was op zijn artrose en onderzocht was op de pezen en nekwervel, vroeg ik of er ook uitgebreid was gekeken naar bijvoorbeeld de hoeven, het SI-gwricht en het bekken. Het antwoord van ts was iets in de trant van 'hoe ver moet ik gaan?'.
Daar is dus niet naar gekeken en artrose wordt als de grote boosdoener gezien. Maar de vraag blijft of dit wel zo is.

Zelf vertrouw ik nóoit blind op mijn DA. Ook DA's kunnen zaken over 't hoofd zien, bepaalde onderzoeken/verrichtingen overbodig of onbenullig vinden en fouten maken. En als het gaat over het leven of de dood van een paard, dan mag je dubbel zo kritisch zijn. Vind ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:28

Joviban, als je ook eens de berichten van TS zou lezen, had je kunnen weten dat dit dier al 5 jaar onder handen is bij een veearts. Je hoeft geen holist te zijn om een keer naar de rest te kijken en dat zal ook zeker gedaan zijn, ze hebben immers al aan 3 benen iets ontdekt dat niet goed was.