Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:58

Wow, ik heb het topic ook even helemaal doorgelezen. Echt abnormaal dat kinderen zo kunnen zijn.. Rolleyes En dan nog wel op die leeftijd! Wow! Nee, daar kan ik toch echt niet bij.

Hopen dat je na al die maatregelen dan eindelijk van ze af bent. Maar het idee dat mensen zomaar op je erf zijn, terwijl jij er niet bent & aan je dieren zitten zonder toestemming.. Nee, dat is niet normaal.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:18

Ik heb het topic ook helemaal doorgelezen! Jeetje zeg wat een kinderen, onvoorstelbaar! Wat een lef hebben ze tegenwoordig! Ik zou dat niet gedurft hebben(Maja ben zoiezo al een schijterd haha)
Hopelijk helpt het allemaal en ben je snel van ze af!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:22

Heb net ook het topic doorgelezen.
Hier valt echt mijn bek van open. Heb met grote verbazing zitten lezen wat die meiden allemaal uitvreten zonder toestemming en dan is moeders nog boos.
Als ik kinderen zou hebben, dan kregen ze een hele harde schop en huisarrest waar je u tegen zegt en ze gaan hun excuses aanbieden.

Ik hoop voor je dat de paarden niet teveel hebben geleden hieronder, en dat alles weer normaal word in hun koppie.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:27

Tjee hier valt m'n mond echt van open! Waar halen ze het lef vandaan zeg?!
Ik heb ook eens iets gelijkaardigs meegemaakt met enkele jung van de manege. Het gaat hier dus niet om pubers, maar om volwassenen (20 & 21 jaar), die ineens bij mij op de wei stonden, leuk foto's te maken van de paarden om vervolgens op het internet te zwieren waar ik absoluut niet mee gediend was! Ik ben ook klacht gaan neerleggen tegen hun voor inbraak. Helaas kon de politie niets doen, want er was niets gestolen, en ik moest ze op heterdaad betrappen. Anyway, 't staat genoteerd, als er nu iets stuk is weet ik wie ik moet aanklagen.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:30

het moet toch niet gekker worden Gestoord

en die moeder is helemaal van het padje af. haar kinderen doen iets fout en zei geeft het slachtoffer de schuld.
helaas is de wetgeving in dit land zo krom als een banaan en moet je heel goed uitkijken wat je doet!
schrikdraad is wel leuk maar ook al kan een blinde kip het zien, toch moet er een waarschuwings bordje op anders ben je nog strafbaar ook!

dus zorg dat je je zaakjes goed op orde hebt en pak ze dan aan met alle middelen die je voorhanden hebt Whoosh!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:34

Ik hoop voor ze dat de politie iets voor jullie kan doen TS..
Hebben jullie al iets van de DB gehoord inmiddels, want die zouden jullie ook nog op je dak krijgen toch?

Ik ben blij dat er bij ons op stal een goede waakhond rondloopt, die niet iedereen op het erf toestaat... Ik heb trouwens ook nog wel een waakhond voor je in de aanbieding Knipoog (kleine Jack Russell pup van vier maand, maar o zo waakzaam en sneaky... hihi)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:39

Oh wat zijn kinderen van nu dom zeg!
Ze zien ook totaal geen gevaar.........
Van de zomer toen ik kwam aanfietsen bij het weiland van mijn tinker viel ook mijn bekkie open want wat zag ik?
Een meisje van 9 zat op mijn tinker en 1 van 5 liep er met de longeer zweep achteraan te meppen.
Het ging wonderbaarlijk goed,maar heb ze wel even verteld wat er ook had kunnen gebeuren !
Mijn maag draaide zich gewoon om bij de aanblik.
Pak maar aan hoor die gassie's inclusief moeders!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:40

Wat een brutaliteit zeg, zou er niet aan moeten denken dat je bij iemand op een erf
of weiland zoiets zou doen. En je zou denken dat 14/15 jr gen toch wel enkele hersencellen hebben.
Je zou ze ......... maar helaas kom je dan zelf in de problemen......

En dan ouders die het nog zo opnemen van je hebt er toch genoeg of erger ....... dat je ze niet goed
genoeg behandeld??? Als ze enig verstand zouden hebben zouden ze niet zo reageren.........

Hopelijk gaat het gauw weer wat beter met je paarden, succes en pak ze........

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:55

Echwel schreef:
Aangifte doen en een bordje voor aan de weg, verboden toegang regel .... wetboek enz..
Dan kun je altijd ergens op terug vallen

Dat zou ik ook doen. Alles wat je maar kunt doen wat binnen de wet valt zodat je nergens op aangesproken kunt worden.
Daar valt het aanpakken van de kids dus niet onder Nors opkijken Haha!

Daarnaast misschien alvast een telefoontje naar de DB om uit te leggen wat er aan de hand is en hun vragen wat je er eventueel aan kunt doen. Gewoon heel dramatisch brengen (zoekt een engeltjes-icoontje) en zeggen dat je zo bang bent dat je paarden iets aangedaan worden door die kids.

En ook alles opschrijven wat er gebeurd is en daarmee bedoel ik dus ook de kopschuwheid van je jonge paard en de eventuele gevolgen voor je dressuurpaard..
Dit kun je dan aan de politie geven als je aangifte gaat doen. Dat zou ik ook zeker doen.
Je moet die familie gewoon voor zijn daarin. ALs ze dan bij de DB of politie komen dan heb je ze eigenlijk al overruled..

Zou je geen straatverbod kunnen aanvragen? Knipoog

Ben heel benieuwd hoe dit afloopt!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:55

brutale apen

ik geef toe, toen ik 10-11 was heb ik dat ook gedaan...een groep shetters stond in de wei en ik ging met een "vriendin"de wei in (ze vertelde mij dat ze toestemming had!) het enige wat ik deed was de beestjes aaien, degene die weglipen, liet ik lopen. De "vriendin" heeft zelfs emt een tuinslang een pony geprobeerd te longeren (wat uiteraard niet lukte). De eigenaar kwam erachter en was niet echt boos op mij, kon ik er wat aan doen dat ik haar vertrouwde (wat ik daarna meteen heb afgeleerd) Zij kreeg flink op haar donder..geen idee of ze nog terug is geweest, ik iig niet, en toen die man uitlegde waaronm hij dat niet wilden heb ik voortaal altijd braaf aangebeld bij mensen

en op dit moment? heb ik een eigen paard en ik moet er neit aan denken dat iemand daaraan komt!
Ik hoop dat het kwartje gaat vallen bij die meiden, en ook bij die ouders!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:14

Paar posts hierboven wordt alvast naar de DB gaan gezegd, lijkt me misschien wel verstandig. Zo ben je ze iig voor.

Ben ook heel benieuwd wat de politie zegt van dit voorval en of je deze k*tkoters nog weer op je erf krijgt.....

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:16

@EmptyWords: er is een verschil tussen aaien en de paarden opjagen en berijden natuurlijk.
Hier is het echt wel de bedoeling geweest om iets te doen dat niet moest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:16

Ik wacht af, mijn hubbie is bij de politie nu en over het woord joyrijden, ik noem stiekem op andermans paarden rijden ook joyride.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:17

Ik heb net als zovelen dit topic met verbazing gelezen, niet alles, maar wel een groot gedeelte.
Het is werkelijk hondsbrutaal en ik kan er met mijn pet niet bij Verward . Los van het feit dat ze in de eerste plaats al niet ongevraagd jouw erf op mogen - laat staan aan jouw bezittingen mogen komen - is het ook nog eens ontzettend gevaarlijk!
Ik zou er iig melding van maken bij de politie en een aangetekende brief sturen waarin je deze personen nadrukkelijk verbiedt in de buurt van jouw dieren te komen. Dan sta je juridisch wat sterker mocht het tot een confrontatie komen. Daar komt bij dat zij compleet voorbij gaan aan het feit dat jij deze dieren misschien op een speciaal dieet / in de opfok / in training hebt staan wat door hun toedoen teniet kan worden gedaan en waardoor het leven van deze dieren mogelijk in gevaar zou kunnen komen (wat in dit geval niet zo is naar wat ik begrijp, maar ik vind dat die meiden daar absoluut rekening mee moeten houden als zij zo paard gezind zijn als dat zij doen voorkomen).

Oja enneh... koop een lekkere grote agressieve waakhond Tong uitsteken .

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:18

Jeeetje wat een verhaal zeg! Om gestoord van te worden. Eigenlijk betekend het dus dat je als paardeneigenaar er ALLES aan moet doen om te voorkomen dat een of andere idioot zonder toestemming bij jouw paarden komt? Belachelijk...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:19

kelly007 schreef:
@EmptyWords: er is een verschil tussen aaien en de paarden opjagen en berijden natuurlijk.
Hier is het echt wel de bedoeling geweest om iets te doen dat niet moest.

dat is waar, maar wa tik nu brutaal vind, vond ik toen dus niet...(tot op zekere hoogte), daarbij, als tegen mij een nee verkocht word kom ik niet meer, dat doen deze meiden wel.....
brutaal blijven ze, en dat d eouders erachter staan...die beesten kunnen een trauma oplopen door verkeerde benadering, en de meiden zlef hoeven er ook niet heel vanaf te komen...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:24

Die moeder verwaarloosd zelf haar eigen koters, welke moeder moedigt aan, dat haar kinderen bij twenters in de wei gaan rotzooien met zelfgemaakt "tuig", binnen trap en bijtafstand van onbekende dieren, die fysiek in staat zijn iemand levensgevaarlijk te verwonden.
Welke moeder laat kinderen nu blootstaan aan dat gevaar?
Haha! Leg d'r dat maar eens uit.

Terugdreigen met kinderbescherming, als zij met dierenbescherming begint.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 17-11-08 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:25

Dat heb ik dus geprobeerd uit te leggen, dat het ten eerste levensgevaarlijk is. Werd ook gewoon weggelachen, maar wel met het commentaar dat wij dus levensgevaarlijke paarden hebben die niet in de buurt van een bospad horen te staan en zo kun je wel aan de gang blijven. Ik sta echt niet voor die jonge dingen in, daar hoor je als vreemde niet bij in de paddock te komen, een trap is zo uitgedeeld. Maar dat zien ze kennelijk niet, of pas als het te laat is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-11-08 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:26

ja dit vind ik zeker ook te ver gaan ik betwijfel mocht het bij mij gebeuren dat ze levend van mijn erf geraken Extreme duivel.
Ik vind het ook erg dat TS nog voor de jas zou moeten opdraaien ook, waar die moeder het lef van haalt.
Nog nooit gehoord van je kinderen manieren bij te brengen zoals bv niet bij ander het erf op te gaan.
Ik weet ook niet goed hoe ik mijn visie hierover moet opschrijven daarom dat ik het nog niet gedaan heb.
Maar kort samengevat ONGEHOORD zowel van de kinderen als van de moeder. Dat ze niet inziet dat zowel de kinderen gewond hadden kunnen raken als de paarden. Dat deze beesten wel levenslang getraumatiseerd kunnen zijn, of letsels hebben opgelopen.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:26

Ik zat nog eens te denken over die kinderen en eigenlijk zou je de kinderbescherming op die ouders moeten afsturen i.v.m. het geestelijk verwaarlozen van hun kinderen en dus een gebrek aan opvoeding. En het aanmoedigen en goedkeuren van criminele activiteiten.
In plaats van dat jij de DB op je dak krijgt.

edit: ik zie net dat Zoolgangster dezelfde gedachte had Haha!
Laatst bijgewerkt door ayo op 17-11-08 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:27

suleilitha schreef:
Dat heb ik dus geprobeerd uit te leggen, dat het ten eerste levensgevaarlijk is. Werd ook gewoon weggelachen.

Op dat moment had ik de politie meteen gebelt, wat denkt die vrouw wel niet wie ze is..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:27

Ja, sommige mensen komen pas tot hun volle verstand, als het te laat is, en er een ongeluk is gebeurd, helaas.
Erg vervelend voor je, TS.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:28

wat een verstand zeg!!!..belachelijk dat moeder zo reageert zeg..Haar kinderen zijn fout!!!...je zou ze toch!! Hamer

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:30

suleilitha schreef:
Dat heb ik dus geprobeerd uit te leggen, dat het ten eerste levensgevaarlijk is. Werd ook gewoon weggelachen, maar wel met het commentaar dat wij dus levensgevaarlijke paarden hebben die niet in de buurt van een bospad horen te staan en zo kun je wel aan de gang blijven. Ik sta echt niet voor die jonge dingen in, daar hoor je als vreemde niet bij in de paddock te komen, een trap is zo uitgedeeld. Maar dat zien ze kennelijk niet, of pas als het te laat is.

Dat is echt typisch niet verder kijken dan hun neus lang is.
dat ze niet snapt dat ze gewoon niets op je erf te zoeken hadden kan er bij mij echt niet in.
Wie denkt die vrouw wel niet wie ze is.
Eerst haar kinderen eens degelijk opvoeden voordat ze andere mensen iets verwijt.
Van zo'n k*tmensen krijg ik het. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:35

Kun je niet een weekje wat stieren in die wei zetten?