morgen wordt Gambit geopereerd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 13:12

super lief hier al die berichtjes,ben weer iets blijer,net gambit buiten gelaten ,hij was erg vrolijk,liep lekker te stappen,en zelf een klein stukje achter friesje aan te draven...

ben zelf ook erg blij dat de VA zo komt,toch een stukje zekerheid,denk ik...

het is weer afwachten,zal straks als het droog is(het giet hier) wat foto's van bitje maken...

tis zo'n knappe vent...en zo sterk,en zo hard voor zichzelf...ongelooflijk hoeveel pijn hij kan verdragen eigenlijk...tis een bikkel gewoon :+:

Wildgirl

Re: morgen wordt Gambit geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:16

pffff wat een gedoe; ook het steeds verbeteren en verslechteren lijkt me behoorlijk zenuwslpend!
heb je hem eigenlijk in de verzekering zitten; qua dierenartskosten?
heb wel het idee dat je da goed met je meedenkt en zijn uiterste best doet; dat is wel heel fijn
nogmaals sterkte

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:18

Het is een echte vechter!!! Super dat hij ff biten vrolijk was!

Ik wacht hier in spanning af wat de Da zegt....
Wijk niet van de pc! :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 13:23

wildgirl,hij is niet verzekerd....heb dat vroeger nooit gedaan,en na die eerste operatie was dit probleem al uitgesloten geworden bij een verzekering,dus ja had voor mij toen ook geen zin om hem hiervoor nog te verzekeren...

en ja,tis nogal emotioneel,dan weer slecht dan lijkt ie weer beter...heb heel wat traantjes gelaten de afgelopen dagen :o

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:39

Zucht...ik kom dus echt nooit op bokt op mijn werk, maar ben vandaag al drie keer komen kijken...wat kan je toch ergens ingezogen worden, terwijl ik jou noch Gambit ken! Paardenliefhebber heh, dan krijg je dit....zucht...nou succes maar weer...ik kom na mijn paardjes weer kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:50

Wat hoor ik nu toch Femke.....

Gambit weer niet goed?
Meis meis het is toch wat....... en 't is zo'n lief ding......

Dikke knuf vanuit hier..... we denken aan je meis....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:16

Arme Gambit..
Ik had alleen gelezen dat zijn herstel goed ging en nu lees ik dit...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:18

Femke weet je al wat :(:) ?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 16:32

nee de VA is nog niet geweest...

zijn temp net was 37,9,blijft rond de 38 schommelen,maar hij was verder erg fris en fruitig....

ongelooflijk eigenlijk,als ik hem dan weer zo vrolijk zie,dat je dan weet dat er iets zo ernstigs aan de hand is met hem...

zo frustrerend ook...

gambit net in de bak,en nee,heb hem niet opgejaagd hij was zelf erg leuk aan het zijn...
Afbeelding

Afbeelding

als ie stilstaat ook op stal dan houd ie wel de hele tijd zijn staart van zijn lijf af,zoals hier,...
Afbeelding

en ja dan zijn koker... :\
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit blijft zo gezwollen... :\ :\

hij is wel te paaien voor snoepjes..
Afbeelding

de VA is er ,dus zo meer nieuws..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:38

je zou toch verwachten dat als het inwendig zo'n pijn zou doen hij niet meer gaat draven en gek doen maar loopt te strompelen.
ik hoop dat de va wellicht met iets nieuws komt

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:17

Wat loopt ie lekker gek te doen..hij is nog zo levendig!!
en wat is ie prachtig!!! :D
Hij gaat het redden!!!zeker weten!!!!! :(:)

ik wacht gespannen af wat de Da zegt!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 17:19

nou plekjes zijn open gesneden,er kwam alleen een beetje bloed uit,geen vuil geen pus...

meer kan ie er niet voor doen op dit moment,AB heeft hij plentie gehad,dat werkt nog wel even door,tja en nu....

hij adviseerd niet meer naar die koker te kijken,maar hoe gambit zelf is,als ie pijn heeft metacam geven,en laat maar lopen,hij vind hem te mooi en veel te goed om in te laten slapen,maar hij zegt wel,kijk maar of ie de lente redt en dan zien we met de herfst wel...

maar zolang hij zo goed is en nog zoveel levensvreugde heeft wil ie er niet aan denken om hem in te laten slapen...

enigste wat ik nog zou kunnen doen is naar de kliniek gaan en daar voor een echo oid gaan,en dan eens zien wat ze daar zeggen....

tis geen goed en geen slecht nieuws eigenlijk....

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:21

Fem ..... het is echt net of ik mijn
chirurg hoor praten :=

Ik ben pas ook nog geholpen ... eerst een snee erin en dus idd bloed eruit ... dat willen ze dus niet zien :n Pus is idd wat ze willen :o !!!! Daarna idd echo gemaakt om te kijken hoe diep het is ... door laten rijpen en daarna alles goed grondig wegsnijden :)

Echt apart dit :o ! Sorry dat ik zo tekeer ga in mijn verhaal, maar ik vind het echt bijzonder :o

Ik hoop dat bitje opknapt !!!!!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:25

Ok,nu dus even omdenken.

alleen naar je Gambit kijken,..kijken hoe hij zich voelt!
Hij geeft wel aan wanneer de pijnniet meer dragelijk is.
Nu positief blijven denken... +:)+
Opzich niet zo slecht nieuws , maar dat je moet wachten tot de herfst...
Nou geniet nu van je tijd met hem! Hij is indd nog te levendig! ;)

Meiss Geniet je tijd met hem!!!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:25

Luister naar je gevoel Fem. Een echo geeft meer duidelijkheid, maar kan dus ook dubbel uitpakken want het kan zo te lezen nog alle kanten op gaan.

Sterkte meis!! xxx

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:28

Ooh Fem, wat een prachtige foto's weer! :+:
Hij is inderdaad nog veels te goed om te laten gaan, die sterke Gambit toch.

Ik hoop dat het voor hem geen pijn doet en dat hij nog lekker lang mee kan, het is gewoon een topper.
Die laatste foto is onwijs leuk, een van jullie samen of?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 17:30

ja ze willen het liefste pus zien ,dat klopt,ik eigenlijk ook wel hoor,nu is het een beetje bloed wat eruit gelopen is...ik hoopte op ene lekkere straal pus,eindelijk die druk eraf..

aan de andere kant bevestigd het mijn voorgevoel,zit niet in de koker,zit weer diep in zijn lichaam,dat gaf de veearts ook toe,ws zijn de resten die bij de OK niet verwijderd konden worden aan het rommelen,en daar kan hij niets aan doen,behalve AB geven,en dat heeft ie in ruime mate gekregen...

hij zei overigens wel,dat dit zijn dood gaat worden,maar wil daar pas over denken,als gambit aangeeft dat het niet meer kan,dus niet meer eten,mager worden,lusteloos zijn,en dat ie echt écht pijn aangeeft...

hij zei nog,moet je zien wat een prachtig paard en hoe goed ie eruit ziet..slik...ja...daarom is het zo verdomd moeilijk allemaal...

de laatste foto is een vriendin die op visite is en hem paait met een snoeppot :D

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:33

Ik dacht al dat jij het niet was, maar wist het niet zeker hihi! :o

Ik ben het met de VA eens, hij is nog veels te goed.
Maargoed, aan de andere kant ben je wel eerlijk tegenover hem. Als Gambit niet meer kan, laat je hem gaan.
Dat getuigt pas van échte liefde voor een paard.

Hoe gaat het trouwens met Friesje, Wessel, Maestro etc?

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:40

Goed hoor, dat je zo druk met hem bezig bent. Ik ben het helemaal met jou en je VA eens! Jullie doen het super! Sterkte en succes! xx

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:43

nou een beetje dubbel gevoel dus; heb je al besloten of je een echo laat maken?
kan er via een operatie oid niet nogmaals gekeken worden of de evt ontstekinshaarden weggenomen kunnen worden?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:32

voorlopig dus weer voorzichtig positief nieuws :(:)

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:33

hmm... Dit zal best dubbel zijn...

aan de ene kant ben je blij dat hij er voorlopig nog wel is.. (als hij zo goed blijft als hij nu is)
en aan de andere kant weet je dat het ergens in dat lichaam niet lekker zit....

Ik zou zeggen, ind niet meer naar die koker kijken (hoe moeilijk ook) en geniet maar lekker van hem... zolang hij ind vrolijk blijft kan hij het nog aan.... Komt allemaal wel goed...

en als hij de Herfst nog kan halen is dat wel een tijd (die je hem misschien wel niet meer had gegeven na de afgelopen dagen)

Dikke knuffel en een dikke kus voor Gambit...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 18:40

nou ja,eigenlijk is ie "opgegeven" ,meer kan een gewone veearts niet voor hem doen..

het kan nog een week zijn dat ie leeft,of maand,of half jaar...wie zal het zeggen...

ik zit gewoon hard in twijfel voor een echo,3 maanden geleden is deze gemaakt daaruit bleek dat zijn zaadstrengen zo dik zijn als polsen,en dat hij een hoop verklevingen aangemaakt heeft..deze zijn zo goed als weggehaald,alleen aan de rechterkant nog niet,maar die kant lijkt rustig,hij geeft vooral aan zijn geopereerde kant pijn aan...aan die kant is opereren onnodig,daar kunnen ze niets meer wegsnijden...

maar stel nu,ik laat een echo doen,en stel nu dat ze zeggen,hij kan geopereerd worden,wat dan??emotioneel zeg ik jaaa doen..

maar gevoel uitschakelen....een 19 jarig paard met artrose in zijn voorbenen (waar ie weinig last van heeft en aangeeft) ,voor de 2de keer in 3 maanden onder narcose,zware operatie,en wat als ze nu weer niet alles weg kunnen snijden,en dat ie na 3 maanden alsnog weer een dikke koker van de ontstekingen krijgt omdat gewoon niet alles weg te halen is...

is dit het allemaal waard,moet ik hem dit wel aandoen???...mijn gevoel zegt jaaa tuurlijk,maar ik wil hem niet kwijt,aan de andere kant weet ik al jaren dat dit ooit eens heel erg mis zou gaan...

;( het is zo moeilijk....ik ben gewoon echt even helemaal leeg nu....

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:53

Jeetje, die foto's! Wat ziet hij er nog vrolijk uit, hij heeft weer zijn mooie draf laten zien. Waarschijnlijk ben jij er wel aan gewend, maar het is een genot om die foto's te zien hoor :) Op de eerste foto kun je wel een beetje zien dat zijn linkerachterbeen wat dikker is (je ziet het bij de kootholte). Of lijkt het maar zo? Ik dacht dat je dat namelijk wel had gezegd. Verbazend dat hij nog niet kreupel loopt of iets anders duidelijker aanwezig dan het alleen opzij houden van de staart.

Wat moet het fijn zijn om een veearts te hebben die écht naar het paard kijkt, niet alleen naar de kwaal zelf. Ookal is deze niet te missen, wat is hij gezwollen zeg! Kan hij nog wel normaal plassen? Jammer dat er geen vuiligheid uit de plekjes kwam, dit had misschien bij Gambit voor meer verlichting gezorgd.

Ik begrijp heel goed dat je emotioneel helemaal leeg bent nu, al die 'moodswings'. Telkens van een opleving naar een dieptepunt en dan nu de harde woorden dat dit waarschijnlijk wel zijn einde wordt...Anders dan verdrietig kun je er niet van worden, vooral ook omdat je misschien weet wat het is maar er níets aan kunt doen. Vreselijk!

Voor nu wil ik je toch vooral zeggen: Geniet van je mooie paardje zoals hij nu is en hou goed in de gaten of hij veranderd. (maar als ik zo al je verhalen lees, hoeft niemand zich daar eigenlijk zorgen over te maken, je doet het super!!)

Veel sterkte!

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:05

kimmie261 schreef:
nou ja,eigenlijk is ie "opgegeven" ,meer kan een gewone veearts niet voor hem doen..

het kan nog een week zijn dat ie leeft,of maand,of half jaar...wie zal het zeggen...

ik zit gewoon hard in twijfel voor een echo,3 maanden geleden is deze gemaakt daaruit bleek dat zijn zaadstrengen zo dik zijn als polsen,en dat hij een hoop verklevingen aangemaakt heeft..deze zijn zo goed als weggehaald,alleen aan de rechterkant nog niet,maar die kant lijkt rustig,hij geeft vooral aan zijn geopereerde kant pijn aan...aan die kant is opereren onnodig,daar kunnen ze niets meer wegsnijden...

maar stel nu,ik laat een echo doen,en stel nu dat ze zeggen,hij kan geopereerd worden,wat dan??emotioneel zeg ik jaaa doen..

maar gevoel uitschakelen....een 19 jarig paard met artrose in zijn voorbenen (waar ie weinig last van heeft en aangeeft) ,voor de 2de keer in 3 maanden onder narcose,zware operatie,en wat als ze nu weer niet alles weg kunnen snijden,en dat ie na 3 maanden alsnog weer een dikke koker van de ontstekingen krijgt omdat gewoon niet alles weg te halen is...

is dit het allemaal waard,moet ik hem dit wel aandoen???...mijn gevoel zegt jaaa tuurlijk,maar ik wil hem niet kwijt,aan de andere kant weet ik al jaren dat dit ooit eens heel erg mis zou gaan...

;( het is zo moeilijk....ik ben gewoon echt even helemaal leeg nu....

Ik vind het heel heel moeilijk om alles te lezen en om me met jou ''zaken'' te bemoeien, maar als jou paardje aangeeft dat hij door wilt en zo vrolijk blijft, kan je het proberen. Ik zou denk ik een echo laten maken en dan afwachten op de uitslag. Als de uitslag zegt dat je opnieuw hem kan laten operen zal ''iemand'' dat wel bedoelt hebben... (Als je snap wat ik bedoel...) Ik vind je echt ontzettend Top!
Misschien moet je eerst even ''opladen'' jammer genoeg zijn wij geen telefoons die je even in het stopcontact stopt en dan weer 2 dagen verder kunnen... Is er niet iemand die Bitje heel goed kent maar toch een realistische en optimistische blik heeft? Laat diegene eens zijn / haar mening geven... Misschien voel je je dan wat minder alleen qua keuzes maken. Het lijkt me heel erg lastig maar doe wat je gevoel zegt, die laat je namelijk niet in de steek. Beslis vanuit je hart én je hoofd. Heel veel sterkte en succes en ik hoop echt dat jullie het nog een poosje volhouden!

xx