nou ja,eigenlijk is ie "opgegeven" ,meer kan een gewone veearts niet voor hem doen..
het kan nog een week zijn dat ie leeft,of maand,of half jaar...wie zal het zeggen...
ik zit gewoon hard in twijfel voor een echo,3 maanden geleden is deze gemaakt daaruit bleek dat zijn zaadstrengen zo dik zijn als polsen,en dat hij een hoop verklevingen aangemaakt heeft..deze zijn zo goed als weggehaald,alleen aan de rechterkant nog niet,maar die kant lijkt rustig,hij geeft vooral aan zijn geopereerde kant pijn aan...aan die kant is opereren onnodig,daar kunnen ze niets meer wegsnijden...
maar stel nu,ik laat een echo doen,en stel nu dat ze zeggen,hij kan geopereerd worden,wat dan??emotioneel zeg ik jaaa doen..
maar gevoel uitschakelen....een 19 jarig paard met artrose in zijn voorbenen (waar ie weinig last van heeft en aangeeft) ,voor de 2de keer in 3 maanden onder narcose,zware operatie,en wat als ze nu weer niet alles weg kunnen snijden,en dat ie na 3 maanden alsnog weer een dikke koker van de ontstekingen krijgt omdat gewoon niet alles weg te halen is...
is dit het allemaal waard,moet ik hem dit wel aandoen???...mijn gevoel zegt jaaa tuurlijk,maar ik wil hem niet kwijt,aan de andere kant weet ik al jaren dat dit ooit eens heel erg mis zou gaan...

het is zo moeilijk....ik ben gewoon echt even helemaal leeg nu....