Paard & Koets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Paard & Koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:18

OK, Paard & Koets 2008:

Obelix en Lodewijk, tadaaaaa!!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 00:20

@ chance...

Ik heb jou gezien...
Niet constant maar zag je af en toe voorbij lopen...
Ik reed op een vosje, ik kwam net binnen geloof ik toen jij daar stond...
Leuk paardje hoor! Vork
En wat een luxe dat je een stal had!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 08:46

[quote="MoniqueT"]OK, Paard & Koets 2008:

Afbeelding

wie staan er hier bij het paard?

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 09:31

Hier dan even een klein verslagje:

Zaterdagochtend:
Trailer stond klaar en Zena mocht geladen worden. Dit duurde al eventjes omdat zena het allemaal best wel spannend vond. Uiteindelijk stond ze erin.
Toen kwamen we na een rit van 10 minuten aan bij de brabanthallen. We zijn toen meteen doorgelopen naar de stalmeester. Maar er was voor zena geen stal klaargezet Boos! .
Ze moesten nog stallen bijbouwen. Maar toen kwam onze geweldige Obelix (ben even je naam kwijt) aan en mocht zena is haar stal.
En toen begon het gestress. Zena begon allemaal te steigeren in de stal, heen en weer te lopen etc.. Huilen Het schuim stond op haar lijf en ze zat flink te dampen. Dus Zena weer uit stal en gaan lopen/longeren. Zo is het 1,5 uur doorgegaan uiteindelijk.
Maar toen werd het tijd voor opzadelen en losrijden. Rowan (dustinlover @bokt) heeft me geholpen met opzadelen oa. Toen bodyprotector aan en losrijden aan de longeerlijn. Dit deed ze allemaal superbraaf. Pling

En om 11:45 mochten we de ring in.
Zena vond het (net zoals het baasje) allemaal even spannend maar ze bleef superbraaf. Pling
Ze schrok wel even van fotograven (flitser) en rennende kids.
Dr ullrike thiel stelde zichzelf en mij en paard voor. En toen begon de "les".
Allereerst werd er op mijn handen gelet, toen houding rug/armen en als laatste mijn benen (vanuit je heup naar je kuit).
Eerst alles in stap en toen in draf. Uiteindelijk liep zena zo geweldig super mooi en superlekker. Zo goed heeft ze nog nooit gelopen.Mooi in de aanleuning echt super!!! Haha!
Toen we klaar waren werd er even geklapt door het publiek en daar reageerde zena super op. Al met al de clinic was geslaagdt. OK dan!

Toen gingen we terug naar de stallen. Zena afgezadelt en we hadden besloten om zena meteen op te laten halen door de staleigenaar. Maar je raad het al madam wou de trailer niet meer in Clown . Ze was zo afgeleid door de rondrijdende koetsen op het parkeerterrein.
Uiteindelijk met behulp van 1 van de voltige dames (met speciaal halster en touw) en 2 hele sterke mannen hebben we zena de trailer opgekregen.
En kon zena uiteindelijk naar huis. Ze heeft thuis nog der eigen flink druk lopen maken maar savonds was alles alweer goed.

Foto's komen nog wel uiteindelijk maar ben opzoek naar fotograven die dit gefotograveerdt hebben. Door alle stress in de stallen zijn we niet aan foto's gekomen.

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 09:51

Ik zoek ook nog foto's van mijn clinic over "zit en houding" van Anne Muller...
Het was om 14:45 in de kempen piste. Ik heb zelf met Anne nog oefeningen op de grond gedaan en ze is op mijn paard gaan zitten Duivel

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:08

Dat paard bovenaan de blz, die vond ik zo leuk!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:41

Lady_Daniels schreef:
Ik zoek ook nog foto's van mijn clinic over "zit en houding" van Anne Muller...
Het was om 14:45 in de kempen piste. Ik heb zelf met Anne nog oefeningen op de grond gedaan en ze is op mijn paard gaan zitten Duivel

Ik vond de clinic van Anne ook erg leuk!! Van tevoren even naar het stand gelopen en meteen al op de bal wat geoefend met mijn houding. Jouw paard was behoorlijk druk geweest ving ik op? Dus ze vroeg meteen aan mij of ik ook zo een drukke bij me had, ja dus. Dus voor de zekerheid had ze haar eigen paard ook gezadelt, zodat ik alles op haar paard kon voelen als het bij die van mij niet ging. Uiteindelijk gedroeg mijn pony zich prima, zolang ik maar niets van hem vroeg. Voor deze clinic ging het prima, maar hij liep wel een beetje als een kameel. Erg leuke clinic, allemaal dingetjes die ik al wel zelf herkent had, maar die nu nog een keer benadrukt worden. Tijd om er serieus aan te gaan proberen te werken.

Ik heb jou een heel klein stukje zien rijden in de clinic, wij kwamen toen precies binnen, via de deur in de Kempenhal. Maar we zijn eigenlijk meteen doorgelopen om wat te drinken en daarna langs Anne haar stand en toen was het alweer tijd om te zadelen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:00

ieris schreef:
Ginger, wat was er dan precies gebeurd met die vrouw en het paard?
Zat toevallig net op hun clinic te wachten, en hoorde toen dat het niet door ging, maar werd niet echt duidelijk gezecht wat er aan de hand was.
Wel baalen zeg voor haar, weet je of het paard ook gewond was, of dat niet?

Mederuiters van ons viertal stonden er vlakbij en zagen het volgende: de vrouw reed met haar paard naar de ingang terwijl het voltigepaard net naar buiten kwam. Op het losrijterrein had dit voltigepaard al een keer naar haar paard geslagen en spijtig genoeg deed hij dat nu weer, waardoor het paard van de vrouw ontzettend schrok en in paniek weg probeerde te komen. De tapijten waar ze over liepen gingen schuiven en het paard maakte een gigantische smak, rolde over de vrouw heen en probeerde in paniek al glijdend overeind te komen. Hoe het met het paard is afgelopen weet ik verder niet, de vrouw had een behoorlijke hoofdwond op haar achterhoofd en ook wat geheugenverlies.
Hopelijk valt het allemaal mee, heel veel beterschap gewenst.

De organisatie heeft hopelijk haar les geleerd, achteraf is er op de matten zand gegooid om meer ongelukken te voorkomen. Zo waren er nog wel wat dingen die behoorlijk gevaarlijk waren, zoals het kleine losrijbaantje met een klein laagje zand zonder omheining met een spekgladde vloer ernaast, als een paard wat begon te springen was de kans groot dat je van het baantje op de spekgladde vloer vloog. Het is eigenlijk een wonder dat er niet meer gebeurd is.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:01

Ik wil er nog steeds een keer heen maar het is zo ver weg...
Nouvel schreef:
Ik zie het morgen wel, kan toch niet echt uit de voeten in de stands, omdat we met de rolstoel gaan, maar ik ben er ieder geval even uit.

Rolstoel? Voor jou? Vertel?

hebrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:19

@ginger18 & ieris; die vrouw is idd na n minuut of 20 door de ambulance opgehaald. Heb het zien gebeuren, er werd inderdaad iets van een deken/jas o.i.d. over het paard van het voltigeteam gedaan, waar haar paard van schrok. Zij is schijnbaar op haar hoofd gevallen (dat is ook maar wat ik gehoord heb) Duurde idd wel even voordat organisatie in de gaten had wat er precies aan de hand was, er is wel wat over verteld, maar niet te veel (geeft ook weer onrust natuurlijk)

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:38

Ik ben gisteren heel de dag + avond geweest, vond het leuk om het een keer gezien te hebben!!!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:39

Hopelijk komt het nog goed met die vrouw, wel baalen als zoiets gebeurd als je net op het punt staat een clinic te geven.
Die matten waren inderdaad niet zo een goed idee dan, het paard van Hans Peter struikelde er ook al over toen die binnenkwam.

Chance leuk dat jou clinic bij Ulrieke zo goed ging!
Vond het er ook erg mooi uitzien op het laatst, grappig om te zien dat je in zo weinig tijd zo snel vooruit kan komen he.
Jammer dat het zo een gedoe was met de stal voor je paard.

Heeft iemand mijn naamgenoot nog zien rijden op de witte hengst van Moravita?
Ze mocht zo rond half vijf in de clinc van Moravita de hengs uitproberen onder begeleiding.
Misschien heeft iemand hier foto,s van, zou ze wel leuk vinden!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:23

ik was vrijdag bij de stallen effe team moravita gedag zeggen Knipoog maja zatedag en zondag was ik er niet vet balen

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:53

Jeetje, er was dus nog iemand gevallen. "s ochtends was er namelijk bij de piste bij de stamboeken ook al een paard onderuit gegaan. Het was iemand van het NHB Deurne, weet iemand hoe het daar mee gaat? Hij wilde ook de ring uit, maar schrok volgens mij omdat het groene kleed op de grond bewoog toen hij erop wilde staan. Toen sprong hij opzij en vielen beiden op de grond. Ook dat paardje kwam met moeite omhoog. Hij/zij viel ook letterlijk in de spagaat volgens mij. Hoop dat het ook goed met hun gaat.

Maar het is inderdaad jammer dat er niet gelijk actie was ondernomen, anders was de mevrouw in de middag niet overkomen!

Verder vond ik het ook tegen vallen, wij waren er dit jaar ook niet van het Mérens Stamboek. Maar ook minder winkelstands volgens mij..

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 18:02

Ja, wij wilde nog graag die clinic zien! Maar toen dat moest beginnen, rende iedereen naar buiten, dus wij hadden al zoetis van: Dit is niet goed...

Maar dit was er dus aan de hand, heel erg voor die vrouw!
Ik wens haar veel sterkte!

ik heb trouwens GENOTEN!!!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:08

bij de inrijd bak was er trouwens een ijslander in een spijker gaan staan! echt vet sneu en schrikken natuurlijk

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:30

ik heb het helaas niet gered om te komen... volgend jaar beter

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:38

Vervelend zeg al dat soort dingen. Maar dit soort dingen zouden ze toch ieder jaar moeten hebben? Zeker die kleine losrijpiste, of zou de ervaring zijn dat daar erg weinig gebruik van gemaakt wordt? Aangespannen kan je er niet in losrijden, als je de enige bent zou het wellicht nog gaan, maar als er een ruiter bij komt is het niet fijn meer. Ben blij dat ik dan ook ohz ben gekomen en niet met de wagen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:40

Ik lees eigenlijk de laatste jaren steeds meer en meer "commentaar" op de organisatie...
Klopt dan toch iets niet lijkt me

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:43

Nu is het natuurlijk de vraag of de mensen kritischer worden of dat het echt minder wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:46

vroeger was het nog een eer als je op P&K mócht rijden, deden stamboeken écht veel moeite voor hun shows... Tegenwoordig (ik baseer even op vorig jaar) zie je alleen maar meer en meer ruk en pluk werk in de ring (stamboek shows)
Tja... dat kan ik thuis ook zien

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:55

Ik ben er enige jaren geleden ook geweest, toen was er ook een erg kleine losrijpiste die was afgezet met hekken, maar lag er wel veel meer zand overal waardoor het glibber en glij gevaar veel minder groot was.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:09

Het paard bovenaan is Lodewijk van Obelix. De dame die de massage geeft, ken ik niet, maar dat weet Obelix vast wel.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:17

Ik vraag me af of het vroeger wel zoveel beter was.
Ben er 5 jaar geleden geweest toen we een pony meehadden, en wij reden gewoon buiten op het asfalt toen los.

Maar ik vond het wel weer een geslaagde beurs hoor. Is toch iets dat erbij hoort. Ja

Lodewijk trouwens wel gezien. Ja

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:18

de dame die massage geeft is euh, oliebol hoe heet ze nou.... ze rijdt niet onverdienstelijk met een tweespan shets marathons. Ze woont een paar dorpen verderop.....
eeeuuuuhhhmmmm.... nee, t wil me niet te binnen schieten