Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:04

vonneke schreef:
Haast heb ik ool niet Tita maar om nu 2 jaar over een klasse te gaan doen? Je wilde van de zomer L2 toch?

:j zomer 2014 L2 en dan maart-april ong M1
Tenzij ik de L2 niet uitkom

Oww :oo zie het al ik bedoelde eigenlijk 2015 M1

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:07

Haha ik dacht al ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:10

Daarna doe ik geen voorspellingen meer hoor als ik kijk naar mijn stalgenootjes ze tobben in de M1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:15

En die vlogen door de B en L?

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:20

Ik vind het juist wel fijn om op gras te starten, die van mij loopt dan een stuk fijner! Vind de selecties altijd leuk om te rijden om je te vergelijken met een grotere groep! Merk met indoor inderdaad dat er wel sterkere concurrentie is hoor, maar is alleen maar leuk! Gave paarden zie je dan rondlopen, voel ik mezelf wel opeens heel klein worden haha.

pennyprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:22

Mooie foto's hoor *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:23

vonneke schreef:
En die vlogen door de B en L?

De ene is versneld gepromoveerd omdat paard niet tegen de saaie stukken kan en de ander stoptte na 10 pt en ging over
Hoe goed ze waren weet ik niet was voor mijn tijd maar nu.. lukt het minder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:24

Ik moet altijd zo lachen om saaie stukken....

Je zit er toch op om daar doorheen te rijden? Versneld promoveren en niet scoren is volgens mij niet de intentie ervan...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-13 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:24

pennyprinces schreef:
Mooie foto's hoor *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Haha verkeerde topic of niet?

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:27

Ik ben overgestapt omdat ik in het L1 continue hoog scoorde (behalve de een na laatste wedstrijd) en moet ook heel eerlijk zeggen dat ik het leuk vind om omhoog te gaan :D, dit is mijn allereerste wedstrijdseizoen ooooit, dus vind het echt gaaf om dan wat hoger te komen. Maar denk dat ik het L2 helemaal uit ga rijden, merk dat we nog genoeg verbeterpuntjes hebben, maar dat geeft voor mij juist de motivatie om goed te oefenen! Dus daarom wel goed geweest dat ik de overstap heb gemaakt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:30

Ik rijd in principe alles uit. Wil ongeveer 1 klasse per seizoen.
Ga gemiddeld 2x per maand op wedstrijd.

Zo les. Ben benieuwd. Maar even kijken mbt zadel...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:42

Persoonlijk vallen de punten van mijn laatste 3 wedstrijden tegen Loon op Zand ging nog wel maar die andere 2 dus echt niet.

Goed bij de laatste wedstrijd schil ik dan wel weer aanzienlijk met nr 3 en rij ik 2x prijs misschien heb ik pech gehad te hebben door wat strengere jury's te krijgen dan voorheen in Oudendijk maar daardoor ga je wel twijfelen

Want ik persoonlijk vind alles onder de 185 is gewoon niet goed genoeg om door te gaan en van de 15 pt zijn het er best veel,7 dus.
Ondanks ik regelmatig op elke wedstrijd wel een keer prijs heb...doen deze punten mijn zelfvertrouwen geen goed.

Bovendien ben ik nog steeds bezig met perfectioneren van de basis.
Doortje blijft eindelijk op de hoefslag met lichte lengtebuiging haar voltes zijn nu 3/4 zoals ik wil ze valt niet meer zo snel door mijn binnenbeen.
Maar het gaat wel traag..... en nu moet ze opgericht lopen en kost gewoon veel meer moeite

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:45

Ik vind idd ook dik 65% voor je over gaat en dan als regel en niet uitzondering

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:46

vonneke schreef:
Ik vind idd ook dik 65% voor je over gaat en dan als regel en niet uitzondering

:j maar stel dat je dus 30 punten heb en alle onder de 185 enkel keer 188 wat dan :D moet je toch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:50

Jep. Maar dab moet je denk ik je verwachtingen bij stellen voor hogere klasse.

Maar ik denk als je 30 proeven rijd rind de 185 je je training aan moet passen. ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:50

Ik ben wel bij 10 punten overgegaan naar de L1. Maard at ook meer omdat ik geld liever in lessen steek dan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:51

Yvank_ schreef:
Ik ben wel bij 10 punten overgegaan naar de L1. Maard at ook meer omdat ik geld liever in lessen steek dan.

Moet iedereen voor zichzelf weten maar als je dus 10x rond de 200 pt rijd kan ik me voorstellen dat je overgaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:11

Maar dan moet je soms wel erg snel over ;)

Mijn les ging super!!

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:03

Ik rij de klasses ook zoveel mogelijk uit... Heb geen haast ;) Wil wel proberen om elk seizoen een klasse hoger te starten mits ze er klaar voor is..

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:02

Ik ben ook vrij snel over gegaan. Nu kon mijn paard het ook aan en we scoorde ook altijd wel hoog.

We gaan nu in januari de overstap maken naar het Z1 waarschijnlijk of heel misschien de kampioenschappen nog in het M2, maar dan moet hij tot en met februari in het M2 blijven.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:34

Ik rijd de klassen niet uit, ik ben in de B met 13 punten overgegaan en ga nu waarschijnlijk met 14 punten over. dit heeft verschillende redenen eigenlijk.

Bij ons op stal hebben we regelmatig oefenwedstrijden. Hierbij start ik altijd een klasse hoger dan normaal. Daarnaast kan van het geld dat een dagje wedstrijd kost twee privélessen nemen. Ook wil ik niet dat mijn paard een automaat wordt. Als hij een proef een aantal maal gereden heeft gaat hij ontzettend meedenken wat niet altijd handig is bij oefeningen als wijken :Y)

Wel gebruik ik mijn punten als graadmeter. als ik steeds winst zou rijden 0nder de 185 punten dan ga ik echt nog niet over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:36

Dat zijn of dure wedstrijden of goedkope privelessen ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:47

Ik geniet gewoon van dagjes weg en dat het dan geld kost maakt me niks uit op elke locatie hoop ik Doortje weer een soort training te kunnen geven

Laatste keer op Groot-Ammers was mooi weer en de geitjes liepen bij het hek en Doortje is van alles bang wat anders is dan een paard...nouja bang ze wordt furieus opgewonden tot gevaarlijk toe

Omdat er bij de geitjes een lekkere wilgenboom was heeft ze zeker 20 min rustig staan kijken en bijna gesnuffeld tot een geitje behhhhh zei...toen kwam de rilheid weer ff.

Zo probeer ik haar mak te maken voor alles :j nu nog locatie vinden met een ruiterpad ernaast zodat ik beetje bos kan oefenen na de wedstrijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:48

stitchlover schreef:
Ik rijd de klassen niet uit, ik ben in de B met 13 punten overgegaan en ga nu waarschijnlijk met 14 punten over. dit heeft verschillende redenen eigenlijk.

Bij ons op stal hebben we regelmatig oefenwedstrijden. Hierbij start ik altijd een klasse hoger dan normaal. Daarnaast kan van het geld dat een dagje wedstrijd kost twee privélessen nemen. Ook wil ik niet dat mijn paard een automaat wordt. Als hij een proef een aantal maal gereden heeft gaat hij ontzettend meedenken wat niet altijd handig is bij oefeningen als wijken :Y)

Wel gebruik ik mijn punten als graadmeter. als ik steeds winst zou rijden 0nder de 185 punten dan ga ik echt nog niet over.

Dat is geen meedenken maar vooruitdenken als hij al gaat wijken als jij afwend.

Ik heb een super meedenkend paard maar hij zal t niet in zijn hoofd halen vooruit te denken hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:51

Mijn wedstrijden zijn iid ook onderdeel van training