Equitana 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:09

Zaterdag geweest. terugweg onder de smeltende sneeuw op zeer gladde baan, maar gelukkig net op tijd thuis voor dat het bleef liggen.
Was mijn eerste keer ginder. Qua koopjes vond ik eigenlijk niet zo spectaculair en de chows heb ik ni veel tijd gehad om naar te kijken en van het weinige dat ik ervan zag viel het eigenlijk tegen. Zocht broeken, maar vond geen deftig afgeprijsde broeken tenzij van onbekende merken, maar dan vind ik 40€ euro ook niet bepaald afgeprijsd voor een onbekende kwaliteit. Pikeur broeken voor nog 90-100€. Vind ik nou niet bepaald een koopje -O-
Heb uiteindelijk 4 zadeldekjes mee van 14€/stuk. roeckl softgrip voor 25€. 2 Lemetex hoofdstellen. Die waren 100€/stuk, maar ik kreeg ze mee voor 150€ de 2. Calista haar huidig lemetex hoofdstel heb ik al 10 jaar, maar zou er eigenlijk nog eens 10 mee kunnen daarom dat ik terug voor een lemetex hoofdstel ben gegaan. Het hoofdstel van mijn paard in een samenstelling van verschillende hoofstellen en ben blij dat ze die lemetex in xtra full hadden, want had daarvoor kieffer en passier hoofdstellen in mijn handen en daar hadden ze geen xtra large van.
Verder nog een deken gescoord (outdoor) voor 45€. Die verkoopster had geen verstand van maten en had ook genen meter bij. Het past dan ook nipt (stukje poep zichtbaar >;) ) Terwijl ik alle maten van mijn paard bij had. Voor mijn paard een deken vinden is niet gelukt, maar ja met zijn metertje tachtig had ik ook niet anders verwacht. Ook nog schepsnoep voor de paarden. Denk dat ik dat nog het leukste vond. Al die geuren en kleuren. Binnenkort maar eens testen of ze hierin echt voorkeuren hebben of het toch echt allemaal hetzelfde smaakt voor hun :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:15

Die snoepjes vinden ze erg lekker!! Maar ik geloof niet dat er veel verschil in de smaken zit.
Ik koop elke equitana een emmertje.

betadine

Re: Equitana 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:19

Dit was zo een grote emmer van 7€ die je zelf vult. Was vooral heel gekruid qua geur en textuur en ze ruiken echt heel verschillend. Zitten er tussen met framboos, honing, banaan, thym dus echt wel sterke geurtjes en heel verschillend van elkaar. Nu nog hopen dat ze er en even lekker ruikende adem bijkrijgen :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:41

mm. Nu toch wel spijt dat ik de bijpassende bandages van eskadron niet erbij gekocht heb. Dat word dus zoeken naar de bandages of zelfde kleur groen in peeskappen.

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:48

Mijn spulletjes
Afbeelding

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:04

Liz, dat groen ligt bij elke winkel die Eskadron verkoopt hoor

Elsje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:07

Vrijdag en zaterdag ook op equitana geweest. Weer erg genoten nu heb ik daar een longeersingel gezien in de maat full met drie kleuren wit, licht roze en knal roze op de bovenkant. Wij dachten lopen eerst nog een rondje voor definitieve aanschaf. Helaas daarna nergens de longeersingel meer kunnen vinden.
Nu dacht ik de longeersingel thuis online te bestellen echter nergens kan ik het merk vinden.
Weet 1 van jullie misschien welke singel ik bedoel, het merk en waar ik deze kan aanschaffen?
Alvast bedankt.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:29

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:48

foxy80 schreef:
Liz, dat groen ligt bij elke winkel die Eskadron verkoopt hoor

Ook voor normale prijs? En welke winkels in de buurt van barendrecht verkopen het?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:55

K baal dat ik vrijdag niet de BR angel blue heb gekocht. Als ik die nu nog wil kopen ben ik minimaal 10 euro meer kwijt :(

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:56

miss_lizje schreef:
Ook voor normale prijs? En welke winkels in de buurt van barendrecht verkopen het?

Hyporama? Sta-Rho?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:58

Yucca schreef:
Zo, hier ook vermoeide voetjes! Vanmorgen via P10 gegaan, wat een best lange rij leeg voor de parkeerkassa, ging in werkelijkheid super snel. Eerste de beste bus ingerend en hoppa, snel opweg naar de Messe!

Opzich vond ik de koopjes wel meevallen, toch veel duurdere merken die ik normaal ook niet koop. Dan kan een Rijbroek van 170 euro wel afgeprijsd zijn naar 100 maar en vind ik het nog steeds te duur, haha.

Ik was opzoek naar nieuwe chaps en liep opeens tegen cognackleurige chaps en schoenen aan. Set voor 89 euro. Dacht daar kan ik geen buil aan vallen en het zat heerlijk dus gekocht!

Verder niets gekocht... Op een pizzaatje en aardbeien uit de chocofontein na.
Heb me nog wel bescheurd bij de hoofdpiste, kwamen gangenpaarden in de ring en twee schimmeltje gingen zo hard met de beentjes, kreeg er gewoon de slappe lach van!

Owja, we hebben ook nog een ritje gemaakt op de mechanische paarden! Leuk eventing rondje gedaan, heel erg leuk om eens mee te maken! Het zit in hal 10/11 en was niet echt heel druk. Je kan je inschrijven in een lijst en dan kan je om die tijd terugkomen. Kost een tientje!

Vanavond nachtje in een hotelletje en morgen nóg een dagje shoppen maar dan in de Primark!

Foto erbij van mijn aankopen het Essen-shop-weekend!

Afbeelding

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:00

Help! Weet iemand de naam van een standje wat beneden zat met bitten die op k&k leken? Mijn moeder is de folder kwijt geraakt. Het was een grote stand met echt heel veel bitten! Ze hadden het perfecte bit voor een van mijn paarden. De bitten zijn gemaakt naar de mond van het paard. Zo hadden ze ook kleine bitten van 10,5 die dubbel gebroken en dun waren. De meeste bitten zijn niet in verhouding met een kleine mond (dik mondstuk) Deze wel. Als iemand weet welk merk het is hoor ik het graag! :)

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:05

Ik ken K&K niet, maar de stand met veel bitten die ik heb gezien was van Sprenger?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:08

HorsePhoto schreef:
Ik ken K&K niet, maar de stand met veel bitten die ik heb gezien was van Sprenger?

K&K is van Sprenger :)

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:09

Aah haha xD Wist ik niet

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:10

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:18

Of Myler?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:49

Ohhhh ik ben ook zaterdag geweest, helaas geen bordje bokt-korting gezien en mijn vriend wilde niet wachten om mensen aan te spreken.. Nouja, hij betaalde de kaartjes, mij best :') Haha!
Binnen eerst onze ogen uit gekeken, damnnnn wat is 't groooottt!!! Zelfs de stapmolen met water tegengekomen :P En daarna zijn we aan het shoppen geslagen! :D :):) En mijn vriendje braaf alles dragen haha!

Mijn buit:
- westernborsttuig
- Eskadron brilliant bordeauxrood (geen idee hoe de kleur genoemd wordt :P )
- mini halstertje, lichtbruin leer
- 4 bitjes voor €30,- (had inmiddels meer hoofdstellen verzameld dan dat 'k bitjes had :') )
- emmer met snoepjes
- zonnebril van Uvex (wat een heerlijke sportbril!)
- 2 gespjes :P

Achteraf natuurlijk spijt dat ik een hoop niet heb meegenomen, maar nu netjes precies €100,- uitgegeven :D
Volgende keer weer!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:51

Annuh schreef:
Wat is de naam van de kruiden 'likit' potjes in 4 verschillende smaken? Ik heb deze gezien maar helemaal niet meer meegenomen.

Deze zijn van Derby.

Elsje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:01

Luf_Midnight schreef:
ik denk dat je de singels van impuls bedoelt
https://www.peerkeruitersport.nl/paard/ ... ingel.html
foto op de site is trouwens anders als de foto die op de bokt markt erbij stond

Helaas is dat niet degene die ik bedoel hij heeft drie strepen op de longeersingel wit, licht roze en roze.
Maar toch bedankt

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:04

Wij zijn vrijdag geweest, het was gezellig druk. Zelf niet veel uit gegeven (had ook niet veel nodig).

Weet iemand misschien een site van het (hoofdstel)merk Ascot? Ze hadden hele mooie hoofdstellen hangen op de Equitana (in verschillende stands) van heel fijn en zacht leer. Prijs rond de 100 euro en meer.
Als ik google kom ik iedere keer bij het merk Ascot van Zadelmarkt uit (en dat is echt niet deze kwaliteit!!)

Als iemand het weet, dan hoor ik het graag!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:06

Sieltjuh schreef:
Was dat niet van Neue Schule?
http://nsbits.com/global/

Volgens mij bedoel ik deze! Heel erg bedankt! Er zijn alleen bij een bepaald bit niet zoveel maten als bij Equitana. Maar zal er morgen even voor gaan zitten en eventueel even mailen. Ze hadden namelijk zo'n mooi dun knevel bitje in 10,7 cm.

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:09

Psydoxy schreef:
Annuh schreef:
Wat is de naam van de kruiden 'likit' potjes in 4 verschillende smaken? Ik heb deze gezien maar helemaal niet meer meegenomen.

Deze zijn van Derby.

Psydoxy> dank je. Ik ga ff op internet opzoek of ik deze kan bestellen!

Bentleyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:14

Crosskip schreef:
Wij zijn vrijdag geweest, het was gezellig druk. Zelf niet veel uit gegeven (had ook niet veel nodig).

Weet iemand misschien een site van het (hoofdstel)merk Ascot? Ze hadden hele mooie hoofdstellen hangen op de Equitana (in verschillende stands) van heel fijn en zacht leer. Prijs rond de 100 euro en meer.
Als ik google kom ik iedere keer bij het merk Ascot van Zadelmarkt uit (en dat is echt niet deze kwaliteit!!)

Als iemand het weet, dan hoor ik het graag!

Ik heb in hal 5 in de Ascot winkel een halster gekocht en daar stond dit adres op: www.ascot-horse.de