Zuidlaardermarkt 2008 - Wie gaat?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haan

Re: Zuidlaardermarkt 2008 - Wie gaat?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:12

MiepprinZ schreef:
Afbeelding
Meet Dublin Lachen

Gefeliciteerd, leuk diertje, was het een uit de rij van Post? Die had er 46 (!) mee Nagelbijten / Gniffelen

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:15

Paintlinger schreef:
joytje_05: Het arme ding was gewoon mislukt!
Vorig jaar stond er ook al 1.... Boos!

ja die heb ik ook gezien!
een vosje geloof ik
die rug was lang en hele kleine beentjes

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:18

ik heb een donkerbruine gezien...die viel echt op!
Die was echt maar ong.35cm hoog..

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:21

www.dvhn.nl
'Zuidlaardermarkt groot succes'
DVHN | Gepubliceerd op 21 oktober 2008, 12:13
Laatst bijgewerkt op 21 oktober 2008, 15:35
zuidlaren -
De 808steeditie is een succes. Dat zegt de organisatie. Dit jaar werden er 2113 paarden aangevoerd op de grootste paardenmarkt van Europa. Dat zijn er 298 meer dan vorig jaar. Dit jaar trok de markt meer buitenlanders dan anders, vooral Duitsers. Die kwamen afgelopen nacht al naar Zuidlaren toe.

Ook over de handel is de organisatie tevreden. Die kwam wel wat traag op gang: in de vroege ochtend werd er weinig verkocht en waren de prijzen hoog. Pas later op de dag werd de handel levendig.

De Algemene Inspectie Dienst hield uitgebreide controles op de Zuidlaardermarkt, maar constateerde geen misstanden. Er is geen enkele waarschuwing of boete uitgedeeld.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:24

Als je op mp kijkt vragen ze al snel een 3000 euro. Ik heb de helft nog niet eens betaald Bloos

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:24

Wij hebben een fjord hengst veulen gekocht op de zuidlaarder markt ben helemaal blij Haha!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:25

Heb eerlijk gezegd geen AID gezien...bentoch verscheiddene uren op de markt geweest...

cyntiaaapje: foto!!

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:26

En hij was van een particulier, stond met alleen dit veulen. Zeg net op paardenfokken.nl dat de moeder ook te koop is.

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:27

35 cm is dat niet heel erg klein?? heb net mijn liniaal gepakt Tong uitsteken

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:28

Kan je nagaan!! hoe misukt!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:29

MiepprinZ schreef:
Als je op mp kijkt vragen ze al snel een 3000 euro. Ik heb de helft nog niet eens betaald Bloos

Dan wilde de fokker hem erg graag kwijt, voor dat geld kan je altijd een gokje wagen nietwaar? Succes met je nieuwe aanwinst OK dan!

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:29

Cynthiaaapje ben wel benieuwd naar een foto(hoezo nieuwsgierig)

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:30

Ja vorig jaar was er ook zo'n "teck-lander" inderdaad, onwijs sneu.
Ben dit jaar alle shetjes straal voorbijgelopen omdat ik niet zoveel tijd had om alles te bekijken.
Bovendien was ik er al om half 6 dus toen was het erg donker (bedankt voor de tip van de zaklamp, die kwam erg goed van pas Haha! ). Ik was er samen met _Lepeltje_ trouwens.

Ik zag een hele leuke jonge pony staan, een soort kruising andalusier of lippizaner, in de buurt van de kermis.
Hij vroeg er niet zoveel voor dus ik wou hem wel zien lopen.
Toen zag ik al waarom hij niet zo duur was, ik vond hem met zijn achterbenen echt niet helemaal lekker lopen. Wilde daarna even voelen aan zijn kont enz. en hij begon meteen te trappen, waarop de andere pony's eromheen ook begonnen te trappen.
Door mazzel en vlotte reactie 'slechts' op 3 plekken lichtjes geraakt door alle rondvliegende achterbenen daar.
Eerste keer dat ik op de markt een trap heb gehad van een paard. Bloos
Zijn meteen maar omgedraaid en de pony laten staan.

Verder zag ik nog een heel correct gebouwde merrie maar die was mij te duur, bij die ronding met de hekken waar altijd veel shetjes staan stond ook nog een hele mooie onbeleerde (meen ik?) pony. Een bruine merrie met mooie bos manen en zeer mooie brede bouw, maar daardoor was mij de prijs ook weer net wat te hoog. Zag ook nog een bonte ponyjaarling die op MP had gestaan afgelopen week maar die nu ineens andere ouders en een andere prijs had Knipoog

Ben uiteindelijk beland bij een 2,5 jarige donkergrijze d-pony ruin, arabisch type.
Was erg lief en mak en leuk om te zien en liep netjes. Heb goed kunnen onderhandelen ook nog en dus is mijn eerste ZLM-aankoop een feit!
Ik zal later nog even wat meer info geven en er volgt nog wel een ITP deze week Lachen
Heb net de wei in orde gemaakt en hij wordt straks gebracht.
Dan hem eerst maar eens even goed bij daglicht bekijken want dat was er vanmorgen niet Knipoog

Edit: Hier twee foto's die ik op de trailer heb gemaakt, het was nog schemer buiten en het is binnen, dus ze zijn niet zo denderend maar geeft wel een idee hoe hij eruit zien en misschien zijn er mensen die hem vandaag hebben gezien (hoewel dat dan wel vroeg was want ik er was er op tijd bij Haha! ) Zoals je ziet heeft meneer wel een snotneus dus ik houd hem eerst maar even apart van de anderen. Ik houd zelf niet van dekens bij zulke jonkies maar meneer zit niet al te dik in de vacht dus daar kijk ik morgen toch even naar, misschien dat hij daarom verkouden is? Genoeg gekletst, hier de voorlopige foto's:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door anniee op 21-10-08 15:46, in het totaal 2 keer bewerkt

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:32

haan schreef:
MiepprinZ schreef:

Dan wilde de fokker hem erg graag kwijt, voor dat geld kan je altijd een gokje wagen nietwaar? Succes met je nieuwe aanwinst OK dan!

Ja dat idee had ik ook! Hoop dat een knoeperd wordt!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:33

Leuk Anniee!! Ik ben benieuwd! Haha!

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:37

Ben ook geweest:D

was er al om 6 uur, dus lekker vroeg mn nest uit.

Geen pony gekocht maar als ik ooit een pony neem wil ik toch wel één van de markt, al die zielepietjes :'(

Stond 1 ouder paard ontzettend te rillen, had bijna een deken voor hem gekocht echt sneu.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:43

Nou, wij zijn ook om 5 uur in de auto gestapt. Toen wij bij de paardenmarkt aankwamen, zagen we ook meteen dat paard met een gigantische wond bij zijn hoef, was een en al bloed. Kon geen hoef meer ontdekken. Gelukkig was dit het enige paard wat er niet zo goed uitzag. Ik vond het wel mee vallen. Een paar wel te mager, maar verder zag het er wel redelijk uit.

Wij gingen er met een missie heen: haflingerveulen. En die hebben we! Eigenlijk het enige veulen wat opviel...

Meet Sabine, dochter van Anton oet de Broekstreek

Afbeelding

http://img396.imageshack.us/img396/6434 ... enaau5.jpg

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:45

Wauw wat een gaaf diertje!!! prachtig! gefeliciteerd!

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:46

Paintlinger schreef:
Hebben jullie die dwerggroei-shet gezien?
Ik wilde hem bijna kopen om hem te laten euthanaseren... waardeloze handelaar!!!!

bedoel je die bij monsterbaan naast zn zwarte mama???

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:47

Mooie Haf! Kwijl

Had zelf bijna een mini appaloosa merrie meegenomen. Vond een paar friezen zielig. Broodmager en sommige goed doorvoed maar met ernstig doorgezakte ruggen. Veel friezen dit jaar vond ik..

Heb wss ook nog nieuw werk door de ZDL markt Haha!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:48

Wow die ziet er niet "van-de-markt-geplukt" uit zeg, wat een schoonheidje al!
Blijkbaar voelt ze zich ook al lekker thuis bij je want ze ziet er mooi ontspannen uit zo en die foto is ook op een wandeling ofzo gemaakt denk ik?
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:48

anniee schreef:
Ja vorig jaar was er ook zo'n "teck-lander" inderdaad, onwijs sneu.
Ben dit jaar alle shetjes straal voorbijgelopen omdat ik niet zoveel tijd had om alles te bekijken.
Bovendien was ik er al om half 6 dus toen was het erg donker (bedankt voor de tip van de zaklamp, die kwam erg goed van pas Haha! ). Ik was er samen met _Lepeltje_ trouwens.

Ik zag een hele leuke jonge pony staan, een soort kruising andalusier of lippizaner, in de buurt van de kermis.
Hij vroeg er niet zoveel voor dus ik wou hem wel zien lopen.
Toen zag ik al waarom hij niet zo duur was, ik vond hem met zijn achterbenen echt niet helemaal lekker lopen. Wilde daarna even voelen aan zijn kont enz. en hij begon meteen te trappen, waarop de andere pony's eromheen ook begonnen te trappen.
Door mazzel en vlotte reactie 'slechts' op 3 plekken lichtjes geraakt door alle rondvliegende achterbenen daar.
Eerste keer dat ik op de markt een trap heb gehad van een paard. Bloos
Zijn meteen maar omgedraaid en de pony laten staan.

Verder zag ik nog een heel correct gebouwde merrie maar die was mij te duur, bij die ronding met de hekken waar altijd veel shetjes staan stond ook nog een hele mooie onbeleerde (meen ik?) pony. Een bruine merrie met mooie bos manen en zeer mooie brede bouw, maar daardoor was mij de prijs ook weer net wat te hoog. Zag ook nog een bonte ponyjaarling die op MP had gestaan afgelopen week maar die nu ineens andere ouders en een andere prijs had Knipoog

Ben uiteindelijk beland bij een 2,5 jarige donkergrijze d-pony ruin, arabisch type.
Was erg lief en mak en leuk om te zien en liep netjes. Heb goed kunnen onderhandelen ook nog en dus is mijn eerste ZLM-aankoop een feit!
Ik zal later nog even wat meer info geven en er volgt nog wel een ITP deze week Lachen
Heb net de wei in orde gemaakt en hij wordt straks gebracht.
Dan hem eerst maar eens even goed bij daglicht bekijken want dat was er vanmorgen niet Knipoog

Edit: Hier twee foto's die ik op de trailer heb gemaakt, het was nog schemer buiten en het is binnen, dus ze zijn niet zo denderend maar geeft wel een idee hoe hij eruit zien en misschien zijn er mensen die hem vandaag hebben gezien (hoewel dat dan wel vroeg was want ik er was er op tijd bij Haha! ) Zoals je ziet heeft meneer wel een snotneus dus ik houd hem eerst maar even apart van de anderen. Ik houd zelf niet van dekens bij zulke jonkies maar meneer zit niet al te dik in de vacht dus daar kijk ik morgen toch even naar, misschien dat hij daarom verkouden is? Genoeg gekletst, hier de voorlopige foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Hey ,wat leuk,nog een pony erbij gekocht las ik?
Was je zowieso nog op zoek ,of liep er je toevallig tegenaan?
En ben benieuwd naar foto's hoor Knipoog

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:49

Whaha ,sorry,ik was ff te snel,zie al foto's Haha!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:50

Paintlinger schreef:
Leuk Anniee!! Ik ben benieuwd! Haha!

Heb inmiddels foto bijgevoegd Lachen

@Durante, voor iets leuks sta ik altijd open Haha!
Heb hem samen met een vriendin uitgekozen en gekocht.
Nu nog even lekker laten staan en volgend jaar rustig oppakken.
Ik mail je wel even meer foto's zodra ik ze heb.

kylenniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:50

Is het gebruikelijk dat ze een pony komen brengen of hoor je zelf je trailer mee te nemen?