Paard en Koets!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Re: Paard en Koets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:59

Hee, niet de Norikers -stand maar de Lusitano stand heeft de eerste prijs! Bloos
Wij hadden dit jaar een hele nieuwe stand en zijn er heel erg blij mee!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:05

Jullie hadden ook wel hele mooie stand Haha!

Leuke foto's Janneke Ja is toch lastig foto's maken daar met al dat sfeerlicht.

Mijn mooiste foto van vandaag, van Urus Lovers :
Afbeelding

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:19

Jolynn schreef:
Hee, niet de Norikers -stand maar de Lusitano stand heeft de eerste prijs! Bloos

Sorry, dat heb ik dan weer verkeerd onthouden. Maar jullie werden toch geroemd omdat het zo'n klein stamboek was maar wel heel hecht. Hadden jullie dan de 2/3e prijs?

Erg mooie foto van Urus. Ik vraag me dan altijd af of je je toen al bewust was van het aparte effect of dat je daar later pas achter bent gekomen?

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:23

Later pas Clown zeker qua licht dat wisselt zo vaak en snel, dat lukt mij niet om daar echt rekening mee te houden dus het grootste deel van m'n foto's is zwaar mislukt Tong uitsteken

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:51

Wij hadden idd Menteam appelscha op de rug.

Tijdens de demo met het vuurwerk stonden wij een video te kijken bij het shetlanderstamboek. Ik schrok me rot maar de paarden in de stand bleven opvallend rustig. Jauke heb ik ook gezien, knap hoor, heb ik echt het geduld niet voor (en domme pony's denk ik)
Mooie foto van Urus

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:58

Geef me die pony's een maand en kijk wat ze kunnen Knipoog Nee, de paarden zijn er zelden te dom voor, en als je blij bent met kleine stapjes hoef je zelfs niet heel geduldig te zijn! Heb jullie ook nog gezien met het inrijden buiten, wilde nog roepen maar had zoiets van, misschien niet zo handig als ze zich aan het voorbereiden zijn op hun demo Knipoog Je hebt wel echt een super leuk span!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:02

Yes, de lusitano-stand had inderdaad de 1e prijs bij de stands! Go jij! Go jij!
Ik was vrijdag toevallig bij de opening, omdat wij toen moesten rijden. Echt een prachtige stand geworden!

Ik heb zaterdag en zondag bij de stand van v. Schie/Cavalier gestaan.
Het was zaterdag best heel druk bij de mensportspullen stand, zondag een stuk minder.
De koetsenstand was niet echt druk het hele weekend, maar daar hoorde ik nog veel meer standhouders over...

Monique, leuk je even gedag gezegd te hebben, jammer dat het net een beetje druk was...
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 18-11-07 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuikzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:02

Jolynn schreef:

Ja, maar wij hadden m wel verdiend Clown
(nee, die van jullie was echt gaaaaaaaf)

En even uitgebreid op Bokt: DEBBY, SUPER BEDANKT VOOR ONZE SISSI JURKEN

En een paar foto's van de Norikers

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:03

eens niet het appaloosa gebeuren gewonnen?

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:03

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:05

De norikers hebben de derde prijs gewonnen voor de mooiste stand,Arabieren tweede en de Lucitano`s de eerste prijs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:36

Mijn dochter was helemaal weg van de norikers.Meer van de aankleding.Julie waren de droom van iedere Penny geloof ik Haha! .Vooral het rose paard vond ze zo mooi.

Ik vind paard en koets door de jaren er wel op achteruit gegaan.Ik heb me anders wel geamuseerd de hele dag maar dat kwam ook door de vele kraampjes en de babbel met mensen die ik kende.Sommige shows waren zo langdradig die shets aan de lange lijnen ik viel zo wat in slaap aan het einde.
de apaloosa show was geweldig ,vooral de kinderen vonden die ook leuk.
De spookshow van de dartmoors was ook leuk.
Het nprs had ook een knappe show in elkaar gestoken.
Het scurrydriven vonden we ook heel leuk, net als de haflinger en dehond.
Maar dan die arabier in die boxring dat sloeg weer op niks.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:46

Nee, die kwam niet uit de verf. Terwijl hij zo mooi met Lobeke kan spelen. Ik vond de shets wel leuk om te zien maar het duurde inderdaad wat lang. De dartmoors zijn altijd leuk om te zien. Het verhaal hoorde ik niet echt (kleine ring) maar dat kleine grut op die pittige pony's blijft leuk.
En fijn dat je kinderen ook de onze appaloosashow konden waarderen. We doen hem al een aantal jaar maar hij wordt toch steeds weer aangevraagd. Ik denk dat het zeker voor kinderen boeiend blijft omdat er veel afwisseling is en ook herkenbare figuren langs komen.
Van de beurs vond ik wel dat er veel algemene paardensportstands waren. Maar op de een of andere manier vond ik de sfeer in de grote ring minder dan anders. Ook de belichting had soms geen toegevoegde waarde en ik vond het een verademing als het gewone licht weer aan ging.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 00:15

Het was de eerste keer dat ik er stond met stand en ik heb een beetje een idee gekregen van wat ik er van kan verwachten. Meer drukte was voor onze vuurproef niet nodig, want we hadden vaak onze handen vol. Tijdens de menshow zaterdagavond was het rustig bij de stand, het programma liep ontzettend uit! Ik werd gevraagd om op de riding coach van Hazeleger mee te rijden bovenop en dat was ontzettend leuk, helaas had ik door de tijd dat het uitliep en eer we klaar waren maar nauwelijks iets kunnen filmen van het programma. Ik heb de scurry wedstrijd en de Lippizaners op film staan en de kwaliteit moet ik nog zien. Het was een leuke ervaring en ik sta vrij veelvuldig op foto's Tong uitsteken Ik vond het leuk bekende gezichten te zien en ook het Lottelkoppie, die ik jaaaaaren terug voor het eerst zag op Paard & Koets, toen zag het er nog heel anders uit ook. Ik heb nog een paar zakjes met chocolade pepernoten over ook Tong uitsteken

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 06:15

voor mij was het ook de 1e keer dat ik hier een show deed, ik vond het prima geregeld, maar weet dus ook niet hoe het er voorheen toeging.

Ik deed de lol met je tinkerknol show Haha!

de 1e show was om 11.40, dit ging wel aardig, Chakotay had niet zo heel veel goede zin, had geen zin om de ballonnen te doen, maar dan ga ik ook niet door zetten, verder ging het wel lekker.

de 2e show was om 14.25, Chakotay had ertussen lekker in zn trailer staan eten, vind hij fijner als in die stallen.
tijdens deze show had hij er echt super veel zin in, was lekker aan het galloperen en deed alles wat ik vroeg van hem, echt toppeerdje.

verder tussendoor wat langs de kramen gedwaald, wat kleinigheidjes gekocht en veel bekenden gesproken, vond het heel gezellig.

Vond Urus ook erg indrukwekkend.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 09:38

liberty schreef:
Sundancer schreef:
Komt denk ik door de nieuwe organisatie...

Dat is toch gewoon dezelfde?

wie is trouwens menner van het jaar geworden?

Dat is Martien geworden.
Dus we mochten zondag ook nog even rijden. Haha!

Was wel gaaf en een mooie afsluiter van het jaar.

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:06

Heeft niemand van bokt mijn show nummer gezien??
Zaterdag middag rond 15.00?
ierse kur op muziek? ik was in ierse kleding.!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:13

zag je alleen buiten rijden, ik stond namelijk met een noriker spikkel naast je. Heb de show dus niet gezien helaas.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:17

Ardo-iggy: heeft je foto nog een prijs gekregen? Fototechnisch vond ik het 1 van de betere

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:31

Ik ben zondag als toeschouwer geweest en heb me prima vermaakt. Wel vond ik de opzet minder als vorig jaar. Het was bijvoorbeeld erg jammer dat de stamboekstands niet meer bij de hoofdpiste lagen. Daardoor was de aanloop beduidend minder. Niet leuk voor al die vrijwilligers die er zoveel tijd en energie in stoppen. P&K is juist een evenement waar de stamboeken "uit kunnen pakken", op andere grote evementen is het veel moeilijker of financieel niet haalbaar om zoveel reclame te maken. Ook zijn het juist de stamboeken die een groot gedeelte van de shows voor hun rekening nemen. Leuk voor het publiek, maar zet ze dan ook op een andere manier in het zonnetje.

Vorig jaar was er een veiling, een hele leuke publiekstrekker. Jammer alleen, dat er toen veel te weinig ruimte was en mensen hutje-mutje stonden om iets te kunnen volgen. Dit jaar hadden ze een markt georganiseerd. Op zich leuk, maar ik had niet het idee dat het uit de verf kwam. Misschien dat het meeste spul (en dus de meeste aanloop) op zondag al weg was?

De shows die ik heb gezien vond ik kwalitatief wisselend. Het scurrydriving vond ik erg leuk, het bitloos mennen een beetje een uitgemolken verhaal, dat had beter gebracht kunnen worden. Net als vorig jaar vind ik het jammer dat je soms shows moet missen omdat de loopafstand tussen 2 hallen te groot is. Maar goed, daar valt weinig aan te veranderen natuurlijk. Verder heb ik niet heel veel shows gezien, omdat ik veel gekletst heb met allerlei mensen!

Qua mensen had ik de indruk dat het niet heel druk was, maar ik geloof dat er ook niet heel veel reclame is gemaakt voor deze editie van P&K (of ik heb het gemist...). De omroepster van de hoofdring wist het (soms weinige) publiek echter wel goed enthousiast te maken.

Al met al een leuk dagje uit, gezellig, veel kunnen shoppen, en toch wel weer de moeite waard om volgend jaar weer te gaan.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:48

Napie schreef:
Ardo-iggy: heeft je foto nog een prijs gekregen? Fototechnisch vond ik het 1 van de betere

Geen prijs gewonnen.

Dat tranende oog heeft gewonnen.
Zonondergand was 2
en met een shetlander was 3.

Het commentaar was dat de achtergrond te scherp was.
Had iets waziger moeten zijn.

Maar een foto van mij heeft ook nog in het boekje van paard en koets gestaan.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:05

Van wie heb je het commentaar op de foto te horen gekregen?

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:04

owh ja die heb ik gezien klopt, leuk paard om te zien! we hadden mijn show gefilmd maar jammer genoeg is die niet zo goed geworden doordat het te donker was.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:15

Yootha schreef:
Amable volgens mij heb ik nog foto's van je toen Jauke in het blauw was.

Bij de stand van Solide heb ik nog 3 paar sokken gehaald gisteren en een vest van PK.

Dat was denk ik de stand tegenover ons want wij hadden alleen maar spullen met korting Bloos

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:18

Solide het was een vest met korting. Het was dat roze vest met die grijze stukken.