[WN] Federatie NK 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re: Federatie NK 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 07:25

Proficiat iedereen met de behaalde resultaten!!!

Ook ik heb een erg goede dag gehad gister!! Ik was eigenlijk al blij als ik Shane zijn aandacht bij mij zou houden in de Halter en dat is voor het eerst eindelijk gelukt. Het is allemaal nog verre van perfect, maar het is zoooo'n stap in de goede richting dat hij goed aanspreekbaar bleef, ondanks het feit dat hij het allemaal heel erg spannend vond. Dat was mijn persoonlijke overwinning Knipoog.

En de resultaten mochten er ook zijn! In de Amateur 1e en 2e ... van de twee Haha! . De leading judge had Shane eerste geplaatst, dus werden we Nederlands Kampioen. In de Open werden we 2e en 3e (vd 4), Reserve Grand Champion onder 1 judge en kregen we een Zilveren medaille. Een zekere kabouter deed het erg goed in de halter met zijn kasteel Clown maar dat zal hij zelf wel vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:22

Het was jammer van enkele slecht gevulde klasses gisteren. zowel omdat er dan geen kampioen uitgeroepen kan worden, als om het feit dat de jury in sommige rubrieken de minst slechte tot kampioen uit moest roepen. Enkele rubrieken waren absoluut niet NK-waardig qua deelnemersaantal en kwaliteit. Dat vond ik erg jammer.
Verder ook weer hele mooie prestaties gezien, door bv Xono met Stip in de Hunter, Deb in de westernriding en versatile, en Francis in de halter, om maar even de meest opvallende toppertjes van gisteren te noemen.
't Sfeertje zat er ook op de tribunes weer prima in, dus al met al wederom een leuke dag! Ben benieuwd wat vandaag weer brengt.

Ik vind het trouwens geweldig dat het Wilhelmus wederom ingevoerd is voor de kampioenen. Super! Dat maakt een prijsuitreiking AF!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:53

jammer dat diegene waar ik voor kwam kijken een no score had. (open reining) maar verder heb ik me prima vermaakt gister. misschien dat ik zaterdag nog even kom kijken. (nou ja, even, t is anderhalf uur rijden Scheve mond )

het was wel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:57

He jammer is dat dan he, dat het nou net op zo'n wedstrijd mis gaat... Maar dat is dan misschien weer te wijten aan (extra) wedstrijdzenuwen, en die raak je alleen maar kwijt door het vaker te doen en te wennen aan wat druk. Dus toch goed dat hij/zij meegedaan heeft!

We hebben al wel meer hele goede combi's gewoon domme fouten zien maken in hun proefjes deze week. Is jammer, maar een aantal heeft wel geluk gehad dat ze toch door zijn naar finales.
Wat ik alleen echt niet begrijp is dat er mensen niet doorzijn die geen ernstige fout hadden in de horsemanship, en dat er mensen wel doorzijn die wel een ernstige fout hadden. Had ik die theoriecursus maar niet gevolgd, dan had ik me nu niet zo geergerd aan dergelijke oneerlijkheid in jurering. Is stomweg feitelijk onjuist. En dat vind ik op een gewone wedstrijd al kwalijk, maar op een NK.... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 09:22

Gefeliciteerd allemaal!!! Een aantal van jullie heb ik al gesproken, echt toppie!!!
Corine, jou heb ik niet gesproken, ook jij echt van harte! Echt geweldig.

Ik had me inderdaad opgegeven, maar heb 2 weken geleden afgebeld. [naam] liep niet helemaal 100%, was wel snel weer goed hoor, maar de belangrijkste reden is dat we weer flinke troubles hebben op stal en zijn we druk opzoek naar iets anders. Brengt behoorlijk wat stress met zich mee, vandaar...Blij dat ik gisteren dus lekker relaxed langs de rand kon zitten.

Zaterdag kom ik ook weer kijken!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:40

Boldly schreef:
Gefeliciteerd Francis en Corine!! Ik had de plaatsing niet meer meegekregen...

Dave was vandaag ook weer braaf, wel erg aan het hinnikken naar zijn vriendje alleen.. In de Amateur AA waren we tweede van de twee... En in de Yearling stallions derde van de drie... Haha! Ik blijf dezelfde tegenstanders voor me houden.. Vind het wel erg jammer dat de klasses zo slecht gevuld zijn bij de jonge hengsten en de amateurs.. Ik dacht dat Flake ook mee zou doen, daar was ik eigenlijk wel benieuwd naar..

Volgend jaar gaan we weer lekker verder! Iedereen nog succes die nog moet!

Volgend jaar heb je er in ieder geval een nieuwe tegenstander bij Knipoog Hopelijk wordt het dan een grotere groep, maar dat zal wel wishful thinking zijn en blijven.

Francis en Corine: gefeliciteerd!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:53

Die kleine klasses blijven erg jammer Verdrietig . Ik was al héél blij met een klasse van vier bij de SPB ruinen. Misschien komt het vwb de rassenshows omdat het doordeweeks is en niet iedereen WRAN start (al helemaal niet met het jonge spul natuurlijk)? Wat denken jullie?

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:55

Op de site van federatie staat "Tijdens het NK worden de uitslagen elke dag op deze site geplaatst".
Ik kan geen uitslagen vinden. Kijk ik niet goed of staan ze er niet?

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:03

Corine en Francis gefeliciteerd. Jullie hebben prachtige paarden...
Ook alle andere mensen gefeliciteerd met hun behaalde prijzen.

Roshni heeft zich gisteren ook erg braaf gedragen. Het losstappen vond ze wel erg spannend. Was toch wel eng om achter vreemde paarden langs te lopen Lachen We zijn 4e en 5e geworden van de 5.

Heb me gisteravond ook nog even verbaasd over het niveau van de reining. Was toch soms erg jammer. Maar ik zal mn mond maar houden, want ik start dit jaar alleen maar halter Lips are sealed

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:08

Mac schreef:
Die kleine klasses blijven erg jammer Verdrietig . Ik was al héél blij met een klasse van vier bij de SPB ruinen. Misschien komt het vwb de rassenshows omdat het doordeweeks is en niet iedereen WRAN start (al helemaal niet met het jonge spul natuurlijk)? Wat denken jullie?

Ik kan me inderdaad voorstellen dat het voor veel mensen lastig is om op een doordeweekse dag te starten. Als ik mee had willen doen had ik daarvoor ook vrij moeten nemen en bij een baan in het onderwijs, in mijn geval, is dat niet altijd even makkelijk. Omdat ik, nog, geen geen groot rijbewijs heb zou mijn vriend mee moeten om de vrachtwwagen te besturen, die zou dan ook vrij moeten nemen. Het is zowiezo gezelliger met zijn 2'en. Dus een hoop georganiseer en vrije dagen voor een halterklasse.
Maar volgend jaar ben ik ij ieder geval van plan om erbij te zijn Haha!
Misschien is de halter in Nederland minder populair !?, zou ook nog kunnen.

@Henla-tent; Ik ga zaterdag, hoop deze keer blij verrast te worden Knipoog ............. Wishful Thinking, again!!?....

Space_nr1111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 18:36

We zijn weer thuis na twee geweldige dagen. We hebben met zijn tweetjes veel geleerd en moeten nu trainen om te proberen rood en het liefst blauwe lintjes mee te nemen , Maar ach alle het goede komt langzaam . Natuurlijk heb ik genoten van de prestatie van al mijn teamgenoten van de Sylvester ranch met superprestaties en het kippevel gevende Wilhelmus. Waar ik de tranen van in mijn ogen kreeg was de overwinning van Jeddah ( Corine super ) en de genietende blik van leading judge Mike die lachte van oor tot oor bij het zien van de vreugdesprongen van Corine. Het was puur genieten van de sfeer, de prestaties, de saamhorigheid en natuurlijk voor mij en Space het credo van de Olympische spelen "Not winning is important but being part of it " Iedereen bedankt ( Syl en Sake voor alle hulp en support ) voor een geweldige ervaring.

Veel succes allemaal de komende dagen
Groetjes Space en Ria

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:27

Ene walter bouwmeester had de reining trophy gewonnen met een score van 150!!!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:30

en toch had ik liever nummer 2 zien winnen....

iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!
nog even ene opmerking over de pleasure trophy van vanavond of zal ik maar niet Lips are sealed
maar laten we zeggen dat mensen afsnijden door een bepaalde deelnemer als sport en hobby gezien werd, erg jammer en onnodig!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:37

Susan opmerkingen zijn er om gemaakt te worden hoor

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:40

Afbeelding

Afbeelding

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:46

.....................en natuurlijk;
Afbeelding

Met zo een gezicht van; jullie zijn toch niet verbaast of zo? Doe ik gewoon ff....

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:59

Dat is een hele mooie foto van onze Rommie
En die van Marja en iemand is ook erg leuk

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:01

Pannenkoek schreef:
Afbeelding

En volgens mij is dit peppysan (maar dat weet ik dus niet zeker)

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:02

..................en de laatste;
Afbeelding

Afbeelding

Maf ze!

Pannenkoek Slapen

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:06

ja iedereen gefeliciteerd met jullie plaatsingen.
ik vond het vanavond erg spannend met de reining helaas de pleasure gemist, maar aline was 1e, bert strik 2e, ed goosen 3e, vertelde aline mij.
de reining ja wie heeft het verdiend, zoals de jury bepaald.
walter...mooi paard, maar ben het met anderen eens dat de 2e plaatsten wat netter reden.
op naar morgen slaap lekker...

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:10

RGERRITS schreef:
ja iedereen gefeliciteerd met jullie plaatsingen, slaap lekker...

Afbeelding

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:39

Vanavond ook weer even wezen kijken.. Idd.. sportiviteit was bij de Pleasure even ver te zoeken dankzij een bepaalde ruiter. Erg onsportief gedrag waar meerdere ruiters uiteindelijk de dupe van werden.
Van de 150 score in de Reining zakte m'n mond echt even open... niet van bewondering overigens. Zwaar overgewaardeerd vond ik die proef, heb zéker nettere gezien (ook veel minder nettere trouwens... vind het vooral érg jammer zoveel 'doodse blikken' en zwiepende staarten te zien in de reining... heb érg weinig paarden gezien die er enigzins happy uit zagen)
Erg jammer dat er tegenwoordig zo overdreven gegild en gejoeld moet worden blijkbaar, daar hadden sommige ruiters zeker last van. Je waardering tonen voor een goed uitgevoerde manouvre is prima, maar de tent compleet afbreken nog voordat iemand überhaupt iets gedaan heeft vind ik persoonlijk nogal overdreven (er waren er overigens meer die er zo over dachten) en is voor sommige ruiters/paarden ook gewoon zwaar hinderlijk. Snelheid is leuk, maar als je door het kabaal de controle kwijt raakt omdat je paard zich het apelazerus schrikt van de herrie zodra hij de bak in komt, is je eerste stop dus al verklooid. Nu vind ik dat bij sommige ruiters geen ramp, maar er zijn er bij die gewoon leuk hun best doen, hun paard netjes rijden en op die manier de boot in gaan... Jammer.

Maar goed, 't was wel weer even gezellig, sfeer was goed en zo links en rechts even bijgebabbeld met dezen en genen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 07:38

Francis dat gillen was volgens mij dat ze gewoon dronken waren, volgens @joyvita het groepsgevoel.

Daar heb je wel gelijk mee met niet blije paardengezichten, das altijd jammer vd reining.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 07:39

Mooie foto's weer Pannekoek!! Hopelijk hou je het nog een beetje vol! Niet vergeten te eten he?! Knipoog

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 14:26

Pannenkoek schreef:
.....................en natuurlijk;
Afbeelding

Met zo een gezicht van; jullie zijn toch niet verbaast of zo? Doe ik gewoon ff....

Cute! (doet me denken aan vroeger toen Rom nog een Rommetje was, kon ie ook al zo kijken Haha! Knipoog )
Nou ja, ik ben toch wel een beetje trots op hem hoor Pling