Hengstenkeuring NWPCS 10 & 11 Februarie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rhyddid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:38

@ Klaasjuhhh: Is Imperial een valk?? ik vond hem een hele lichte kleur hebben! Ik vond het ook jammer dat hij eruit moest

Annash
Blogger

Re: Hengstenkeuring NWPCS 10 & 11 Februarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:41

lienet schreef:
Trouwens, deze drie hengsten.......beweging?? Tja...het was gewoon goed, maar niet super! Gewoon gewoon .....het sprong er niet uit!

Die palomino vond ik apart om te zien, maar erg iel, teer fijn beenwerk. Verder niks aan. De Brouwers kennende zou deze hengst nog wel eens rap verkocht kunnen worden, zij zijn nogal geld g..l laten we maar zeggen; dus ....ik ben benieuwd! Maar is geen pony voor ons om mee te gaan dekken, aboluut niet!

Reini Tewis had de berijdster van de hengsten gewoon bij zich en ik vond het jammer dat deze twee niet onder het zadel te zien zijn geweest.....dat heb ik ook gezegd tegen hem....iedere fokker vind het toch een goede indicatie om te zien of een dier uberhaupt te rijden is en zo ook het karakter te zien? Oke, Sandokan's Leonardo heeft zich al bewezen in de sport...maar laat het zien!!!! zeker op een keuring.

Ik weet niet wie Morgenland's Fabian heeft gezien in de inrijbak......jammer genoeg waren er niet veel mensen daar.......dan zie je nog eens wat meer. Cedric werd gewoon in de krul getrokken.....verschrikkelijk......ik vind het ook echt een minipaard, te weinig ponyuitstraling. Trouwens, wie heeft er mee gedekt? Ik ken er geen een.....

Deze hengst is erg veel hengst en laat zich niet zomaar rijden.......pffffffffffff wat een moeilijk karakter. En als het nou een jonkie was.......ik vond het echt een vreselijk dier.....maar zo heb ik Fabian al vaker gezien....altijd moeilijk aan de hand en dus ook onder het zadel....niet mijn keuze wat karakter betreft!

Fabian heb ik gezien in de inrijbak omdat ik zelf aan het rondspringen was met Hilbert.
Die was idd errug eh... frisjes
Of het echt aan zijn karakter ligt weet ik niet, heb hem nu voor het eerst gezien.

Dat Zico netjes werd voorgesteld had ik niet anders verwacht, heb al een poosje contact met Lynne (amazone dus).

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:53

Ok, dan moet het maar... de bekende knuppel in het hoenderhok

stalshamrock schreef:
pallomino is een super pony, valt niks op af te kraken.
beweegt goed en zuiver.

Beweegt goed en zuiver ?? Bij de aantekeningen in mijn catalogus staat wat anders en dan heb ik het over de nummer 3... :
"Front niet ontwikkeld, maait en loopt achter niet geheel zuiver.

Met name met het maaien heb ik een probleem want dit is duidelijk overgeerfd van de vader. Hetzelfde hebben we gezien bij de driejarige merries op de ck afgelopen zomer.
Dat de jury dit bij herhaling niet ziet of om een of andere reden niet wil zien is mij (en veel anderen) een raadsel.

Nakomelingen van Cariadog zijn soms plaatjes om te zien maar ik zou geen pony willen met hem in de afstamming vanwege het genoemde probleem.

primera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:00

jamielover schreef:
@ Primera: volgens mij bedoel jij de sectie B hengst: Hoekhorst Imperial. Die heeft (vond ik ) een aparte kleur! Maar in het boekje staat dat het een palomino is!

Zou best kunnen, hij had grijze manen en iets grijs in zijn staart en d kleur was apart hij had daardoor ook iets super liefs over zich, iets schimmelachtigs maar toch ook niet nannes en ik en marian zaten te bedenken wat voor kleur het was, daardoor vergat ik dus te kijken naar zijn nummer had makkelijk geweest want had het boekje met namen enzo in mijn hand maar palomino was het niet... zat wel zo'n vaag kleurtje van doorheen ik stop maar met de kleur te zoeken want kom er niet uit .

Dnies90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:01

ik denk dat ik wel weet welke jullie bedoelen

Nannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:02

primera schreef:
jamielover schreef:
@ Primera: volgens mij bedoel jij de sectie B hengst: Hoekhorst Imperial. Die heeft (vond ik ) een aparte kleur! Maar in het boekje staat dat het een palomino is!

Zou best kunnen, hij had grijze manen en iets grijs in zijn staart en d kleur was apart hij had daardoor ook iets super liefs over zich, iets schimmelachtigs maar toch ook niet nannes en ik en marian zaten te bedenken wat voor kleur het was, daardoor vergat ik dus te kijken naar zijn nummer had makkelijk geweest want had het boekje met namen enzo in mijn hand maar palomino was het niet... zat wel zo'n vaag kleurtje van doorheen ik stop maar met de kleur te zoeken want kom er niet uit .

was dat niet die ene die een beetje op een roan leek maar ook weer niet. Ik kan hem me zo 1, 2, 3 niet meer voor me halen Had ie een beetje een Goldy kleur?

Rhyddid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:04

Hoekhorst Imperial (met dat aparte kleurtje) is nummer 54

Rhyddid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:07

Hier een paar fotos van Hoekhorst Imperial:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:10

ik weet niet of het om die ging Moet primera maar ff kijken

Rhyddid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:13

Ik denk het wel

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:16

op de onderste foto lijkt ie trouwens heel anders, daar zijn zijn manen donkerder

Dnies90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:16

is wel een mooie trouwens

Rhyddid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:18

Er stond op de site dat die foto is gemaakt in januari ! Dus de meest recente foto

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:20

ik vind hem wel een erg mooi hoofd hebben

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:23

lageveld schreef:
Ok, dan moet het maar... de bekende knuppel in het hoenderhok

stalshamrock schreef:
pallomino is een super pony, valt niks op af te kraken.
beweegt goed en zuiver.

Beweegt goed en zuiver ?? Bij de aantekeningen in mijn catalogus staat wat anders en dan heb ik het over de nummer 3... :
"Front niet ontwikkeld,
maait
en loopt achter niet geheel zuiver.

Met name met het maaien heb ik een probleem want dit is duidelijk overgeerfd van de vader. Hetzelfde hebben we gezien bij de driejarige merries op de ck afgelopen zomer.
Dat de jury dit bij herhaling niet ziet of om een of andere reden niet wil zien is mij (en veel anderen) een raadsel.

Nakomelingen van Cariadog zijn soms plaatjes om te zien maar ik zou geen pony willen met hem in de afstamming vanwege het genoemde probleem.

Ik was dus niet de enige.

Nog een ander vraagje, wie heeft er een foto van de kampioen B tjes, Rafael? Weet zijn volledige naam niet meer. Weet iemand ook waar hij staat? Zou graag eens met hem dekken.

primera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:24

ja op die onderste lijkt ie dus zal dat die pony zijn :d blijft een stoere hengst ziet er wel lichter uit dan op de keuring maardat zal de lichtval zijn.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:24

Volgens mij is Rafaeal beschikbaar bij Jos en Trudy Houwen. Dacht ik tenminste.
Sjoert heeft daar wel foto's van dacht ik.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:25

Melanie5 schreef:

Nog een ander vraagje, wie heeft er een foto van de kampioen B tjes, Rafael? Weet zijn volledige naam niet meer. Weet iemand ook waar hij staat? Zou graag eens met hem dekken.

Ik 1... (maar wel een beetje donker volgens mij)
Ik ben nog steeds bezig met de foto's )

Rhyddid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:30

Is het niet de hengst: Henshof Rafael?

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:31

Jep, nummer 43 als het goed is. Hij is van De heer van Rens uit Horst.

Ghandy

Re:

Henshof Rafael is nog van zijn fokker Jan van Rens uit Horst. Zijn telefoonnummer staat wel achter in het keuringsboekje.
Laatst bijgewerkt door Ghandy op 13-02-06 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

primera

Re:

Ben nu een verslag aan het maken over de hengstenkeuring voor mijn school (moet toch nog 17 studiepunten halen in 8 weken) en zit nu de algemene bepalingen door te lezen in het boekje... kan iemand mij vertellen wat 'Gemberen' betekend? bij D staat "Gemberen is op straffe van uitsluiting van de keuring verboden"

Rivendell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:32

Hebben die Jos en Trudy Houwen ook een website? Ben het boekje kwijt.

Rivendell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:33

Gemberen is een stukje gember in de anus stoppen waardoor de pony zijn staart overdreven hoog gaat houden.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:35

controleren ze daar iedere pony op?