Apassionata: 26 en 27 december 2005: RAI Amsterdam

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wanneer ga jij naar Apassionata?

26 december 15.00
Geen stemmen
26 december 20.00
2 (66%)
27 december 15.00
1 (33%)
27 december 20.00
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 3

window

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:08

ik weet niet echt wat ik der van moet verwachten ik bben 2x naar goa geweest, maar daar lijkt het dus niet op

_Elaine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:08

@ Alytuiere: ja dat is ook wel waar, zo gingen er bij mijn show paard en ruiter finaal onderuit tijdens de show, en knalde dr een man van z'n shet af zo over de bakrand

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:12

horsje15 schreef:
@ Alytuiere: ja dat is ook wel waar, zo gingen er bij mijn show paard en ruiter finaal onderuit tijdens de show, en knalde dr een man van z'n shet af zo over de bakrand

dat bedoel ik.. ok als dat een keertje gebeurd maar echt bij meerdere shows en bij meerdere acts... dan begin ik toch mn bedenkingen te krijgen.
Als ik kijk naar hoe het bij Goa in zn werk gaat, ben naar een stuk of 8 shows van hen geweest, ben een paar keer achter de schermen geweest en dan zie je echt paarden die er lol in hebben dat zag ik hier een stuk minder...

MissRoxyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:23

Gave foto's! ik ga helaas niet ,maar krijg wel de dvd ! ,,de eigenaar van moustache is er heen geweest en die zei idd ook dat die zangeres echt niet kon zingen whahaha ,dus als ik de dvd heb ga ik zeker meteen kijken!

melanie_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:44

Wij zijn ook maandagavond geweest en zijn eerst een paar keer naar GOA geweest, en die show was echt 100 keer beter.
Er ging hier zo veel fout.
Het was die 45 euro en de reis van 2 uur naar amsterdam echt niet waard.
En die zangeres was ECHT niet om aan te horen.
Snap niet dat die paarden onder dat gekrijs de bak in kwamen.

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:49

Ben niet naar Goa geweest maar kan me voorstellen dat dat mooier was dan dit. Die zangeres dr string zat denk ik niet goed ofzo, die vrouw hadden ze van mij weg mogen laten. Niet dat ze niet goed was, maar ik hou niet van dat soort gejodel.
Als dan ook nog je kaarten dubbel verkocht zijn zodat je bij wijze van met iemand op schoot moet gaan zitten...grrr (gelukkig wel goed opgelost).
Toch wel een hoop leuke dingen gezien en gezellige avond gehad.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:16

die zangeres kon niet zingen, maar daar moet je dan maar niet zo naar luisteren[a;thans dat heb ik niet gedaan en in totaal is het 1x opgevallen dat het in een keer niet om aan te horen was en ontzettend vals]... opzich vond ik het leuk hoe ze bepaalde soorte "culturen" probeerde weer te geven. Goa dat is een hele tijd geleden voor mij... ik ben bij de bijna eerste voorstelling in ned geweest [het was de 2e of 3e ofzo] en ik was toen 9. Goa vond ik toendertijd niet zó heel geweldig want het verhaal was zo ultra slap. Over een elfje die moest een plastic ding met een lichtje der in vinden. Dan maar beter geen verhaal dan een slap verhaal. Ik vond Goa heel mooi enzo maar ik had nog niet echt besef van hoe moeilijk die kunsten waren die ze uitvoerde

dat heb ik nu wel, en ik vond apassionata echt geweldig in mijn beleving mooier dan goa, maar ik denk niet dat het echt goed te vergelijken is voor mij.

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:55

Ik vond GOA ook mooier dan Apassionata, vooral omdat er in Goa een verhaal zat. Ook vond ik het muziekgebruik & de overgangen van muziek beter.
Ik vond, zelf eerlijk gezegd, de muziek ook net iets te hard bij Apassionata. Er zat geen verhaal in, en echt b oeiend was het niet.
Tuurlijk, het is prachtig om te zien hoe die paarden 'kunstjes' doen & de fransman met zijn ezel vond ik ook wel hip. Er zaten wel dingen in die okaj waren, vooral de 'stunts' op de paarden (o.a. met dat kussen enzo) vind ik erg leuk om naar te kijken. Ook het gebeuren met vuur.
Maar het gedeelte met de 'spaanse rijschool' (of wat het ook mogen zijn) vond ik wat minder. Bovendien was er een paard bij de voorstelling van gisteren avond dat 't vertikte. Leuk om te zien, dat ook het getrainde paard af en toe zo iets heeft van "Vandaag doe ik het lekker niet".
Vervolgens hoorde ik achter me mensen klagen van "jaa kijk nou wat zielig en balblablbal"
Ik vroeg mij direct af wat hun doen als 't paard niet luisterd Uiteindelijk hebben ze het opgegeven en zei de meneer in 't engels nog van "Sometimes a horse don't want.. blablabla and then, you just let him". Dat iswel netjes dat hij dat zegt, of dat ook daadwerkelijk gebeurt is natuurlijk ten tweede.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:25

ben ik met jee eens snellemarz... alleen dat verhaal miste ik absoluut niet

Was jij trouwens gister er heen gegaan met Ilkah in block 2 bij een rij rond de 15? Dan heb ik jullie zien zitten namelijk..

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:29

Menino schreef:
Was jij trouwens gister er heen gegaan met Ilkah in block 2 bij een rij rond de 15? Dan heb ik jullie zien zitten namelijk..

ja
nohh en jij komt niet eens naar ons toe *weer bokker misgelopen

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:30

SnelleMarz schreef:
Ik vond GOA ook mooier dan Apassionata, vooral omdat er in Goa een verhaal zat. Ook vond ik het muziekgebruik & de overgangen van muziek beter.
Ik vond, zelf eerlijk gezegd, de muziek ook net iets te hard bij Apassionata. Er zat geen verhaal in, en echt b oeiend was het niet.
Tuurlijk, het is prachtig om te zien hoe die paarden 'kunstjes' doen & de fransman met zijn ezel vond ik ook wel hip. Er zaten wel dingen in die okaj waren, vooral de 'stunts' op de paarden (o.a. met dat kussen enzo) vind ik erg leuk om naar te kijken. Ook het gebeuren met vuur.
Maar het gedeelte met de 'spaanse rijschool' (of wat het ook mogen zijn) vond ik wat minder. Bovendien was er een paard bij de voorstelling van gisteren avond dat 't vertikte. Leuk om te zien, dat ook het getrainde paard af en toe zo iets heeft van "Vandaag doe ik het lekker niet".
Vervolgens hoorde ik achter me mensen klagen van "jaa kijk nou wat zielig en balblablbal"
Ik vroeg mij direct af wat hun doen als 't paard niet luisterd Uiteindelijk hebben ze het opgegeven en zei de meneer in 't engels nog van "Sometimes a horse don't want.. blablabla and then, you just let him". Dat iswel netjes dat hij dat zegt, of dat ook daadwerkelijk gebeurt is natuurlijk ten tweede.

Ja je weet nooit wat er achter dat doek gebeurd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:31

moahh ook zo raar als ik zo aan kom lopen

ik:ben jij ilkah en marwszjeuh [had je nieuwe naam nog niet gezien]
Persoon: eeeh *kijkt heel raar
ik:eehm laat maar doei!

wat dat betreft ben ik nogal een schijterd

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:37

Menino schreef:
moahh ook zo raar als ik zo aan kom lopen

ik:ben jij ilkah en marwszjeuh [had je nieuwe naam nog niet gezien]
Persoon: eeeh *kijkt heel raar
ik:eehm laat maar doei!

wat dat betreft ben ik nogal een schijterd

haha Droog
we stonden op een moment met zn 3en; Vinaba, Ilkkah en Ik dus

Maar de show was in mijn ogen ook iest té rommelig, maarja.

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:43

SnelleMarz schreef:

In welke show staakte dat paard?

Even opletten of die er morgen weer tussen loopt.

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:45

Fun_Fun schreef:
SnelleMarz schreef:

Gisteravond om 20 uur.
Witte lipizanner of andalusier

Viel het jullie trouwens ook op dat alle paarden ruinen waren?
Alleen bij die witte pony's (kudde ) zaten merries tussen, verder niet

[edit]
Afbeelding
Deze was het.

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:03

Fun_Fun schreef:

Gisteravond om 20 uur.

[edit]
Afbeelding
Deze was het.

[edit2]
En dit was de bedoeling

[edit3]
wooh dubbele post sorry
Laatst bijgewerkt door SnelleMarz op 28-12-05 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:05

SnelleMarz schreef:
Fun_Fun schreef:

Gisteravond om 20 uur.

[edit]
Afbeelding
Deze was het.

[edit2]
En dit was de bedoeling

Aaaah hopelijk heeft die er morgen weer zin in, wil ik nml wel zien .

Maar kun je opzich ook wel verwachten, die paarden moeten echt vaak die kunstjes doen .

Mango_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:07

Heeft er iemand filmpjes? Ben nieuwsgierig kon er niet heen
En wil wel wat zien foto's zijn ook welkom (mag via pm)

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:13

Fun_Fun schreef:
Maar kun je opzich ook wel verwachten, die paarden moeten echt vaak die kunstjes doen .

daarom vind ik 't ook niet erg dat er iets mis gaat, maar zoals ik hier lees is er in elke show wel wat misgegaan.
Erg onprofessioneel als je 't aan mij vraagt.

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:17

SnelleMarz schreef:
Fun_Fun schreef:

daarom vind ik 't ook niet erg dat er iets mis gaat, maar zoals ik hier lees is er in elke show wel wat misgegaan.
Erg onprofessioneel als je 't aan mij vraagt.

Jaa, maargoed, het is ook hun primere (schrijf ik het goed ?) misschien moeten ze nog veel evaringen opdoen?

Weet ook niet hoe oud die paarden zijn, misschien zijn ze hier nog wel te jong voor.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:18

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:20

Fun_Fun schreef:
Jaa, maargoed, het is ook hun primere (schrijf ik het goed ?) misschien moeten ze nog veel evaringen opdoen?

Weet ook niet hoe oud die paarden zijn, misschien zijn ze hier nog wel te jong voor.

Uit de laatste zin mag ik dan dus concluderen, dat ze onprofessioneel zijn Als de paarden te jong zijn en je traint er toch mee, is dat onprofessioneel

Tuurlijk, ik doe het ze niet na.
Dus met alle respect heb ik ook gestaan en geklapt. Tis prachtig wat ze paarden kunnen leren, en zelfs ezels kunnen leren.
Afkraken wil ik het zeker niet, want er zaten ook prima stukken tussen. Maar het heeft gewoon niet voldoende indruk op mij achtergelaten en als ik dan de reacties in dit topic lees en hoor dat er in elke show wel iets is misgegaan zet ik gewoon mijn vraagtekens bij de professionaliteit van de mensen.

_Elaine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:21

je had ook een paard dat zeg maar zo'n stier moest vervangen
2 mensen moesten een touw spannen omdat anders dat paard de piste uit zou gaan.
heb ik ook zo mij vraag tekens bij

Edit: Beetje te veel spelfouten nu norrmaal nederlands van gemaakt
Laatst bijgewerkt door _Elaine_ op 28-12-05 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:25

en dan nu in het nederlands [evt. nog engels als je nederlands nog niet zo gevorderd is] Die taal die over het algemeen op bokt wordt gesproken weet je wel...

ooh ik begrijp wat je bedoelt noujá als jij wel zó profesiioneel bent dat je je hek bij je weiland even weghalen en om de paddock omdat je anders te onprofessioneel bezig ben heb ik daar ook mijn twijfels bij...

Als een paard losloopt is er nu een maal een risico dat het uitbreek

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:30

Ik ben dus niet de enige die er zo over denkt! Vond er totaal geen verhaal in zitten (dacht dat die man met die 3 kinderen het hele gebeuren wel leuk aan elkaar ging breien, maar die kwam na 2 stukjes niet meer opdagen, pas na de pauze weer ). Het begon al lekker dat tijdens de eerste show één paard z'n halster incl. touw nog omhad . Verder inderdaad behoorlijk rommelig, de choreografie had een héél stuk beter gekund. Natuurlijk kunnen er dingen fout gaan omdat je met dieren werkt, maar de rommeligheid in de show kwam niet doordat de dieren niet meewerkten, maar door het 'gebrek aan beter in elkaar gezet zijn'.

Neemt niet weg dat ik het naar m'n zin heb gehad en me wederom verbaasd heb over wat ze die dieren allemaal kunnen leren, vooral de ezel was geweldig ! Maar kippevel momenten heb ik niet gehad hoor