superpony schreef:Je moet ook niet vergeten, dat als je je potje moet gebruiken, deze eigenlijk gelijk weer aangevuld moet worden.
Als je nu 5 jaar nodig hebt om 5000 euro te sparen, zal je daarna misschien weer 5jr nodig hebben. Dan mag er dus 5jr niks gebeuren of alleen ter hoogte van het bedrag dat je dan weer hebt.
Maar ik zou bij zaken die echt uit de hand lopen, een betalingsregeling treffen dan. Ooit heel jong, voor mn eerste eigen, zelf gespaarde en onderhoude hond gedaan voor een hernia operatie in Utrecht. Wel van geleerd en hoop het niet meer te hoeven doen, maar wetende dat zoiets kan als je daarmee echt met toekomstperspectief je dier kan helpen, is dat wel fijn.
Wel blijf ik erbij dat mensen te vaak naar dure en onnodige dingen pakken. Ook bij diverse blessures bijv.
Dit zijn van die inzichten waardoor je nooit een paard zou nemen vind ik
Als je elk mogelijk scenario bedenkt en op alles voorbereid moet zijn dan begint geen enkel rationeel mens eraan, tenzij je inderdaad rijk bent.
Hier is het heel simpel. Als mijn paard acuut iets voorheeft wat 5000 euro kost dan zal het helaas einde verhaal zijn. Laat staan dat ik binnen de 5 jaar nog eens 5000 zou uitgeven...