Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:49

Je meldt je aan, op het aanmeldformulier moet je je motivatie opgeven en je ervaring met paarden. Je krijgt vervolgens een telefonisch interview. Sommige rijders moeten dan nog bijvoorbeeld een filmpje opsturen van zichzelf in rengalop oid als er nog een twijfeltje is.
Vervolgens ben je onder voorbehoud van betaling toegelaten, dus als het je niet lukt om de benodigde financien bijeen te krijgen dan lig je er weer uit.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:50

@Apple: Appleman (die houden we erin) mag dan in de regen rijden, jij bent wel heel droog. Leuk dat je hier wilt delen hoe jij het als "de vrouw van" ervaart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:52

Tot hoe laat Nederlandse tijd rijden ze eigenlijk? Ik vergeet dat steeds

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:52

Apple schreef:
Je meldt je aan, op het aanmeldformulier moet je je motivatie opgeven en je ervaring met paarden. Je krijgt vervolgens een telefonisch interview. Sommige rijders moeten dan nog bijvoorbeeld een filmpje opsturen van zichzelf in rengalop oid als er nog een twijfeltje is.
Vervolgens ben je onder voorbehoud van betaling toegelaten, dus als het je niet lukt om de benodigde financien bijeen te krijgen dan lig je er weer uit.

Ah oke, begrijpelijk ook :j Is niet niks om te rijden.

Het financiele plaatje is nog een tweede aandachtspunt idd. Heeft niet iedereen even in een oude sok liggen denk ik

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:53

14:00 nederlandse tijd, 20:00u daar.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:54

Mike is regenproof :D
Vreselijk om doorweekt te moeten rijden zonder droge kleren of een warme douche in het vooruitzicht.

Ik zou ook op een station overnachten, vooral bij slecht weer en omdat het op de vlakte opzadelen en opstijgen van je paard ook nog al eens een uitdaging blijkt te zijn.
Maar ik kan mij voorstellen als het zo lekker gaat en je wil je positie houden of verder vooruit komen, je elke kilometer mee wilt pakken.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:00

Lijkt erop dat Esther buiten overnacht en de rest van de nederlanders op HS2 en HS3.

Anoniem

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:02

Bikkel om buiten te slapen :D

Zucchero

Het lijkt of Esther halverwege tussen 2 en 3 is gestrand... :oo := >;) -O-

Apple

Als ik het goed zie dan hebben we inderdaad Mike (MF), Aly (AM) en Anne (ASB) op HS2 (met nog heel wat andere ruiters), Linda (LG) en Margreet (MV) op 3 (met andere ruiters) en tenslotte Esther (EL) ergens tussen 2 en 3 :=

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:03

Dilan93 schreef:

Het financiele plaatje is nog een tweede aandachtspunt idd. Heeft niet iedereen even in een oude sok liggen denk ik

Ik denk dat dit wel een beetje bewust wordt gedaan, als het bijv €1000 kost dan zijn er minder remmingen om in te schrijven ,dan wanneer je er ruim €10000,00 voor moet betalen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:04

Dapper van Esther :j . Hoop voor haar dat ze een familie heeft gevonden, misschien dat ze daarom een iets ander pad nam dan de anderen, misschien zag ze een familie in de verte :-)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:06

Nou zeg dat wel Apple! Ik hoop dat ze een beetje kan slapen en morgen nog een paard heeft.

De drie koplopers doen het echt goed zeg. Leuk dat het ook deelnemers zijn van drie totaal verschillende landen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:07

Harriet Bond (HB) en Catherine Kennedy (CK) zitten volgens mij ook tussen 2 en 3 :=

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:08

Zo, de eerste dag zit erop. Ben heel benieuwd naar een update vd rijders zelf maar kan me voorstellen dat het wel een tijdje kan duren. Ook erg benieuwd of de trackers kloppen en of iedereen idd is als de tracker nu laat zien.

Bikkels idd die noodgedwongen buiten moeten slapen! Ben wel benieuwd hoeveel afvallers dat opleverd.

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:08

Wat zou je eigenlijk moeten doen, als je tussen twee HS's overnacht, en je je paard kwijt bent de volgende ochtend?

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:10

Misschien een stomme vraag maar is het wel veilig om buiten te slapen in Mongolië?
Ik weet niks van het land dus ook niet over eventuele roofdieren etc.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:11

@eef dat is al vaker gebeurd, als je paard niet terug vind kan je gaan lopen... Als er dan nog spullen aan je paard vastgemaakt waren kan je hopen dat paard naar zijn herder is teruggekeerd en zo je spullen terugkrijgen, anders is het goodbye stuff en paard...

Sherivey

Kobus17 schreef:
Dilan93 schreef:

Ik denk dat dit wel een beetje bewust wordt gedaan, als het bijv €1000 kost dan zijn er minder remmingen om in te schrijven ,dan wanneer je er ruim €10000,00 voor moet betalen.

Dat is ook wel zo idd

Oei Esther, op de eerste dag al buiten slapen. Succes.

Marieke_963

Weet iemand hoe dat dan eigenlijk gaat met paarden kiezen morgenochtend? Krijgen de mensen die als eerste aan zijn gekomen op HS3 vandaag dan ook eerste keuze t.o.v. de mensen die vandaag later zijn binnengekomen daar?

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:12

Seltje schreef:
@eef dat is al vaker gebeurd, als je paard niet terug vind kan je gaan lopen... Als er dan nog spullen aan je paard vastgemaakt waren kan je hopen dat paard naar zijn herder is teruggekeerd en zo je spullen terugkrijgen, anders is het goodbye stuff en paard...

Dankjewel voor je uitleg! ik hoop dat het kluisteren goed lukt dan dit jaar bij de deelnemers. :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:15

_Eef schreef:
Wat zou je eigenlijk moeten doen, als je tussen twee HS's overnacht, en je je paard kwijt bent de volgende ochtend?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hebben ze hobbles bij om te voorkomen dat hun paard er vandoor kan?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:15

_Eef schreef:
Lopen, lopen en lopen. Hopen dat je je paard weer te pakken krijgt of op een andere manier hulp krijgt. Je kan naar een station gereden worden, kost je dan straftijd.

En wat Seltje zegt, hopen dat je in elk geval je spullen nog hebt :=

Minoes, het is niet geheel ongevaarlijk, ruiters zijn wel eens belaagd door wilde honden of mannen op motoren. Maar ik kan mij geen ernstige situaties herinneren. De organisatie probeert alle ruiters zoveel mogelijk te monitoren. Om deze reden wordt de voorhoede ook wel eens stil gezet of de achterhoede vooruit gereden om het deelnemersveld niet te ver uit elkaar te laten vallen.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 14:17

Seltje schreef:

Maar volgens mij rennen ze meestal wel naar een herder/andere kudde. Is alleen wel balen als je een stuk moet lopen. (En hopen dat je dan je gps zelf nog hebt..)

Hopelijk heeft Esther een familie gevonden inderdaad. De crew zal haar als het goed is straks wel even opzoeken en een update plaatsen.

Marieke_963 schreef:
Weet iemand hoe dat dan eigenlijk gaat met paarden kiezen morgenochtend? Krijgen de mensen die als eerste aan zijn gekomen op HS3 vandaag dan ook eerste keuze t.o.v. de mensen die vandaag later zijn binnengekomen daar?

Ik dacht van wel. Ze vertrekken wel tegelijk uiteraard, maar kiezen zal wel zo gaan (en gewoon wat in net overleg waarschijnlijk)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:17

elnienjo schreef:
_Eef schreef:

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hebben ze hobbles bij om te voorkomen dat hun paard er vandoor kan?
Ze hebben deze bij en er les in gehad, maar alsnog zijn er afdwalers. Of je hebt het niet goed gedaan of je paard is een behendige hinkepoot :D .