Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anjali schreef:Het is wel eens zo dat witte dieren qua constitutie zwakker zijn dan donker gekleurde. zoals bijv. witte katten vaak doof zijn.Omdat de witte kleur in de natuur weinig voorkomt,maar door mensen zo gefokt is omdat men dat mooi vindt.Misschien heeft jouw paardje daardoor ook een wat gevoeligere aanleg.
IMJ schreef:Ik zou zelfs niet teveel wandelen, hem lekker laten bewegen zoals hij zelf wil maar dat zal je vast ook niet doen.
Alle energie heeft hij nu nodig om aan te sterken..
anjali schreef:Het is wel eens zo dat witte dieren qua constitutie zwakker zijn dan donker gekleurde. zoals bijv. witte katten vaak doof zijn.Omdat de witte kleur in de natuur weinig voorkomt,maar door mensen zo gefokt is omdat men dat mooi vindt.Misschien heeft jouw paardje daardoor ook een wat gevoeligere aanleg.
othelloster schreef:anjali schreef:Het is wel eens zo dat witte dieren qua constitutie zwakker zijn dan donker gekleurde. zoals bijv. witte katten vaak doof zijn.Omdat de witte kleur in de natuur weinig voorkomt,maar door mensen zo gefokt is omdat men dat mooi vindt.Misschien heeft jouw paardje daardoor ook een wat gevoeligere aanleg.
dat zou zeer zeker kunnen, het zou mij dan ook niet verbazen
superpony schreef:Hij ziet er toch wel uit alsof hij sterk genoeg is om dit te redden.
Ik zou hem ook veel zelf laten kiezen, maar dan wel de keus geven. Veeartsen zeggen veel te vaak en te snel dat paarden op stal moeten in mijn ogen. Beweging zorgt juist voor een goede spijsvertering, bloedsomloop en geeft de beste kans dat zijn skelet nog bijdraait incl zijn beentje. Het is een keus, maar hoe langer hij niet beweegt, hoe lasstiger het wordt om de beentjes recht te krijgen.
Onze merrie was dan wel al 20 en broodmager, maar heb haar wel 24/7 buiten gezet. Hele dag wei en 's avonds paddock met hooi. Kost allemaal tijd, maar je neemt veel foto's en zal echt zien dat hij steeds meer hersteld en verandert.
anjali schreef:superpony schreef:Hij ziet er toch wel uit alsof hij sterk genoeg is om dit te redden.
Ik zou hem ook veel zelf laten kiezen, maar dan wel de keus geven. Veeartsen zeggen veel te vaak en te snel dat paarden op stal moeten in mijn ogen. Beweging zorgt juist voor een goede spijsvertering, bloedsomloop en geeft de beste kans dat zijn skelet nog bijdraait incl zijn beentje. Het is een keus, maar hoe langer hij niet beweegt, hoe lasstiger het wordt om de beentjes recht te krijgen.
Onze merrie was dan wel al 20 en broodmager, maar heb haar wel 24/7 buiten gezet. Hele dag wei en 's avonds paddock met hooi. Kost allemaal tijd, maar je neemt veel foto's en zal echt zien dat hij steeds meer hersteld en verandert.
Maar dat was een volwassen paard.Dan is beweging altijdheel goed,en ook naar buiten natuurlijk. Maar dit is een veulen,ik heb daar geen ervaring mee,maar ik gok erop dat die anders verzorgd moeten worden dan volwassen paarden.