Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Varekaj schreef:Laat 'm maar zijn kilometers maken op de weide, wat ie geleerd heeft vergeet hij heus niet meer. Af en toe een keer op pad kan geen kwaad, meer hoeft niet.
Waarom volg je nu geen les meer bij die dame? Ik zou nu juist intensief gaan lessen, dat pak je dan allemaal mee naar volgend jaar en is in je eigen voordeel om Harley dan door te rijden.
Varekaj schreef:Ga dan op zoek naar een andere lesgever? Kost vaak wel wat, maar nu stilzitten en wachten tot Harley ver genoeg staat zou ik ook niet doen. Hoe meer jijzelf leert hoe beter voor hem in de toekomst.
Art_Ificious schreef:Ik ben sinds april beginnen te lessen op stal zelf. Gaat ook goed. Heb het zelfs sinds augustus van 1x/WK naar 2x per week gezet. Kost me 30€/week waar ik bij die andere 25/les (1x/week) betaalde.
Geld uitgeven aan les is dus geen probleem.
Maar heb voor ik die met de fries vond ook moeite gehad om een geschikte lesgever te zoeken waar ik op eigen houtje naartoe kon gaan zonder afhankelijk te zijn van mijn vriend.
Eoweyn_x schreef:13 km? Ik fiets er 15 heen en 15 terug voor mijn bijrijdpaard... Dat moet toch te doen zijn?
Art_Ificious schreef:Ik had mijn theorie maar is vervallen dus mag wel deze maand. Heb het nagevraagd want heb ook 26u rijles gedaan gehad.
Dat ik niet geslaagd was twee maal is tevens door slecht geïnformeerd te zijn door de instructeurs. Die hebben mij gezegd theorie te oefenen via de site (oefenexamen) maar repten geen woord over theorie boek of eventueel lessen nemen voor theorie.
En dat oefenexamen blijkt dus véél makkelijker dan het werkelijke examen en het werkelijke heeft véél meer vragen die niet voorkomen in het oefenexamen.
Varekaj schreef:Ik begrijp iets niet. Je ziet je instructeurs toch maar pas nadat je geslaagd bent voor je theorie? Je mag toch geen rijles nemen voor je je theorie hebt gehaald? Voor theorie hoef je je nergens in te schrijven, dat is gewoon thuis oefenen, je gaat naar het examencentrum en je legt je examen af. Een rijschool zal je altijd adviseren om een boek aan te kopen of lessen theorie te volgen. Ze verkopen die dingen niet voor niets.
En hoe kan je nu je theorie laten vervallen? Dat is 3 jaar geldig! Heb je in al die tijd dan wel kunnen oefenen met rijden? Alleen met een L of met een (goede!) begeleider? Volgens mij ben je sowieso verplicht om voor je examen nog 2u les te nemen met je instructeur als je het via de rijschool hebt gedaan...
Varekaj schreef:Ik begrijp iets niet. Je ziet je instructeurs toch maar pas nadat je geslaagd bent voor je theorie? Je mag toch geen rijles nemen voor je je theorie hebt gehaald? Voor theorie hoef je je nergens in te schrijven, dat is gewoon thuis oefenen, je gaat naar het examencentrum en je legt je examen af. Een rijschool zal je altijd adviseren om een boek aan te kopen of lessen theorie te volgen. Ze verkopen die dingen niet voor niets.
En hoe kan je nu je theorie laten vervallen? Dat is 3 jaar geldig! Heb je in al die tijd dan wel kunnen oefenen met rijden? Alleen met een L of met een (goede!) begeleider? Volgens mij ben je sowieso verplicht om voor je examen nog 2u les te nemen met je instructeur als je het via de rijschool hebt gedaan...