Almelose Ruiterdagen 2017!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Almelose Ruiterdagen 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:57

Komt idd snel dichterbij. Ik zal veel aanwezig zijn, dus hebben jullie nood aan de man, mogen jullie me altijd een pb sturen. Ik durf helaas niks vast te leggen van tevoren, omdat ik niet zo stabiel ben momenteel. Maar heeft iemand een lezer, schrijver, hulpje oid nodig, kom maar door :D
Of heb je niks te doen en wil je lekker rondhangen, mag je me ook een bericht doen :P

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:34

Als je een groep hysterische wijven met wijn ziet zitten op tuinstoeltjes bij de paardentent... dat zijn wij _O-

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:36

c_alsemgeest schreef:
Als je een groep hysterische wijven met wijn ziet zitten op tuinstoeltjes bij de paardentent... dat zijn wij _O-

Ik houd mee aanbevolen om gezellig langs te komen :')

Ik kom zelf waarschijnlijk niet veel verder dan de jury ontvangst en de dressuur ringen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:38

c_alsemgeest schreef:

Haha ik hou t in de gaten. Jullie staan altijd op de camping bij de scouting toch?
Ik zal waarschijnlijk te herkennen zijn aan het dragen van een hoed :P

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:40

Oh maar daar zitten we ook weleens hysterisch te wezen hoor ynskek... bij tafeltjes daarvoor :+

Ja klopt Jolien, normaal heeft een van ons een caravan, maar dit jaar gaan we met zij allen in een huisje. 1 persoon gaat voor het eerst mee... die heeft meteen de vuurdoop :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:41

c_alsemgeest schreef:
Oh maar daar zitten we ook weleens hysterisch te wezen hoor ynskek... bij tafeltjes daarvoor :+

Ja klopt Jolien, normaal heeft een van ons een caravan, maar dit jaar gaan we met zij allen in een huisje. 1 persoon gaat voor het eerst mee... die heeft meteen de vuurdoop :')

Huisje? Op ht terrein zelf?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:01

Nee in hoge hexel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:56

Gezellig!

Wij met 5 meiden in een caravan. Ben heel benieuwd.

Vandaag ging die gekke [naam] als een trein... koekoek

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:16

Ik had vandaag ook weer les, was weer even helemaal verliefd op mijn eigen knol :')

En hij deed een raket na, unitedje raketje :+
Met een stukje piafferen stond ze er even naast met een zweepje... maar alleen dat was al voldoende voor een opstijg moment...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:36

Gaaf! Al snel naar het Z2 dan of is dat niet de bedoeling?

Want als de verzameling en het gewicht op het achterbeen al zo goed is moeten de oefeningen ook vrij eenvoudig zijn?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:05

Qua oefeningen is het Z2 geen probleem. Galop appuyementen gaan prima en de vliegende wissel is beide kanten bevestigd.
Maar het in de ring laten zien is altijd net een ander verhaal... in alle klasses voor mij :')
Dus voor mijn eigen gemoedstoestand ga ik altijd pas over als ik echt in de dubbele punten zit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:17

Dat is vervelend. Loopt ie nu beetje constant?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:29

Nu wel elke keer winst, maar dat voelt voor mij nog niet save genoeg.
Het ligt trouwens niet aan het paard, (soms een beetje ondeugend, maar buiten de ring heb ik er ook geen last van).
Het ligt er vooral aan dat ik zelf slordiger ga rijden en fouten maak, is al wel minder dan vroeger. Maar als je elke keer weer anderhalf tot twee jaar niet start en dan weer gaat beginnen voelt het altijd wel weer even of je opnieuw moet beginnen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:34

Dat is idd wel heel vervelend als hij steeds een sabbatical neemt ;)

Had je paard al wat gelopen?

Hier les alweer er op zitten.
Dit weekend eens er een lijstje maken wat we mee moeten nemen naar Almelo.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 10:01

Zo jullie hebben er ondertussen goed zin aan! Hier in Almelo komt ook alles dichterbij... :)

Ik heb gisteravond Kür gereden op het Freestyle Festival in Wezep, erg leuk om te doen. En ondanks dat hij de vorige keer erg geschrokken is van de muziek van een ander en we de baan niet rond konden komen hadden we nu 63,05% :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:40

vonneke schreef:
Dat is idd wel heel vervelend als hij steeds een sabbatical neemt ;)

Had je paard al wat gelopen?

Hier les alweer er op zitten.
Dit weekend eens er een lijstje maken wat we mee moeten nemen naar Almelo.

Hij heeft onder M.iranda P.akvis Z2 gelopen toen die 6 was, zij is een vriendin van mij en had hem vanaf een jaar of 2,5.
Ik was altijd al erg gek op hem.
Hij stapte toen vaak lateraal en hij mist soms net dat stukje extra pit en heetheid waardoor ze hem besloot te verkopen ipv door te starten in het ZZL.
Ik had zelf geen enkele wedstrijd ervaring in dressuur, dus hij was een fijne leermeester. Een beetje een harde en dominante :+ maar dat werkt wel.

En ja... het is een rampenplan, koliek operatie gehad waardoor we anderhalf jaar eruit zijn geweest, veel wonden... als we gemiddeld 5 wedstrijden per jaar rijden is dat veel :')
Lateraal stappen doet hij nu trouwens bijna niet meer, wel blijft de stap zijn minst goede gang.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:44

klumpertje schreef:
Zo jullie hebben er ondertussen goed zin aan! Hier in Almelo komt ook alles dichterbij... :)

Ik heb gisteravond Kür gereden op het Freestyle Festival in Wezep, erg leuk om te doen. En ondanks dat hij de vorige keer erg geschrokken is van de muziek van een ander en we de baan niet rond konden komen hadden we nu 63,05% :D

Is ook eng :+
Bij ons stond in de winter opeens een draaiorgel achter de heg naast de baan bij stal. Uni is best bomproof... maar dat was toch wel heel eng :') vooral met bekkens in de muziek....

fessie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:50

Hallo! Ik kom mij ook maar eens melden in dit topic. De ruiterdagen komen inmiddels erg dichtbij, zin in!
Dit jaar doe ik weer mee met 3 paarden in de dressuur. B, L1 en M2.

AlexAuto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:41

Intussen zijn de lijsten van de Pony's online. Jeej.
Het zijn 'voorlopige lijsten'. Check dus even of je ingeschreven rubrieken goed staan. Je kunt eventueel nog schuiven met de tijden.
Paarden naar verwachting maandag vanaf 18:00 uur online

Magicmowgli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:55

Jaaa *\o/* ik ben nog nooit geweest, maar zijn er evt spuitplaatsen of een tuinslang of iets dergelijks waar je je paard kan wassen of moet je daarvoor gewoon even een emmer meenemen? :Y)

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 07:05

Er is een spuitplaats, zo af en toe kun je er wel in de file staan... Dus als je met een emmer ook kunt wassen zou ik wel voor de zekerheid een emmertje meenemen ;) er is nog een plek waar je emmers kunt vullen (ook als drinkwater voor de paarden) dus dan heb je grote kans dat je eerder klaar bent.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 07:06

Er is een spuitplaats met 2 slangen. Maar als het erg warm is vrij druk, dus ik zou sowieso een emmer mee nemen :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:44

Er zijn er toch 3? 1 bij de stallen waar je je paard echt tussen kan zetten en meestal 2 slangen achter de manege.
Oehhh ik heb er zin in! Wat zou het weer worden :+

Magicmowgli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:05

Oke bedankt! En nog even een vraagje. :Y) Geven jullie je paarden water uit een grote ton of uit een emmer?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:34

Ohh ik ben nu toch wel aan het aftellen, nog 1.5 week aan het werk en dan lekker een weekje alleen maar paard! :)

Lekker veel heen en weer rijden met de voeremmers (paard krijgt 3 keer per dag voer). Weet een van jullie of de vaste stallen elektrische waterbakken hebben? :)

Ik start overigens in de B dressuur en sluit dat ook af na de ruiterdagen. Wilde in eerste instantie L1 gaan starten, maar er is veel te zien en opzich is het ook een leuke afsluiter zo.