De mysterieuze paardenman...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tarenko

Re: De mysterieuze paardenman...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:20

Een hele leuke afloop! Je hebt er een leerzame ervaring aan over gehouden. Weet je nu eigenlijk ook hoe hij aan zo veel paardenkennis komt? :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:36

Per abuis heb ik het boek twee keer besteld. Ik ga hem zo annuleren bij mooiboek.nu dus wie interesse heeft sla je slag.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:49

YvonneV schreef:
Per abuis heb ik het boek twee keer besteld. Ik ga hem zo annuleren bij mooiboek.nu dus wie interesse heeft sla je slag.

Hoe duur is ie?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:59

11.15 incl verzenden

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:38

Ik krijg al een mailtje dat ze bij mooiboek.nu allemaal weg waren... (Dat is dus in het drop naast dat van mij :+)

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:39

Iedere boekenwinkel zich afvragen hoe het kan dat opeens al die boeken zo snel verkocht worden, terwijl ze daar bij wijze van 10 jaar liggen te verstoffen *\%/*

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:48

Hihi. Ik heb hem inmiddels ontvangen maar heb er nog niet in gelezen. Best benieuwd of het een leerzaam boek gaat zijn

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:56

pluisje88 schreef:
Hihi. Ik heb hem inmiddels ontvangen maar heb er nog niet in gelezen. Best benieuwd of het een leerzaam boek gaat zijn

Laat maar weten :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:58

Ts merk je met rijden dat je er wat aan hebt gehad aan de twee lessen? Ben daar wel benieuwd naar.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:46

YOURLOVER schreef:
Iedere boekenwinkel zich afvragen hoe het kan dat opeens al die boeken zo snel verkocht worden, terwijl ze daar bij wijze van 10 jaar liggen te verstoffen *\%/*

Haha ja idd! Ik heb ze wel gemaild of ze m opzij wouden leggen voor me omdat er dus ineens zoveel interesse in is door een paarden forum _O-
Maar ik heb m net opgehaald en even in gekeken, staat ook hele evolutie in van het paard, ik ben enthousiast! :D

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:26

Joanieke schreef:
YOURLOVER schreef:

Haha ja idd! Ik heb ze wel gemaild of ze m opzij wouden leggen voor me omdat er dus ineens zoveel interesse in is door een paarden forum _O-
Maar ik heb m net opgehaald en even in gekeken, staat ook hele evolutie in van het paard, ik ben enthousiast! :D

Ik wacht nog in volle verwachting op mijn exemplaar :o
Het maakt me (sorry MIJ) steeds nieuwsgieriger...

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:54

Ik word echt alleen maar enthousiaster! Wou eigenlijk een uur geleden gaan slapen, maar ik kon niet stoppen met lezen... Wat hij verteld is allemaal zo logisch, maar ook ontzettend goed onderbouwd, echt vanuit de aard van het paard.. Ben echt blij met het boek! Ik ben echt helemaal geen lezer, maar dit boek maakt daar echt verandering in :=

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:28

Joanieke schreef:
Ik word echt alleen maar enthousiaster! Wou eigenlijk een uur geleden gaan slapen, maar ik kon niet stoppen met lezen... Wat hij verteld is allemaal zo logisch, maar ook ontzettend goed onderbouwd, echt vanuit de aard van het paard.. Ben echt blij met het boek! Ik ben echt helemaal geen lezer, maar dit boek maakt daar echt verandering in :=

Nu ben ik ook wel heel benieuwd. Misschien toch maar eens rond speuren.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:39

heeft iemand de documentaire al gevonden?

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:02

YvonneV schreef:

Nog niet. Ben er wel achter gekomen dat de H. voor Henry staat.
De beste man van het boek heet dus Henry Treffers.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:22

YOURLOVER schreef:
YvonneV schreef:

Nog niet. Ben er wel achter gekomen dat de H. voor Henry staat.
De beste man van het boek heet dus Henry Treffers.

Is er ook een docu? Kan er niets over vinden op internet... enig idee hoe deze heet?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:29

larissa96 schreef:
Voor degene die het interessant vinden, hij geeft les volgens de methode van (ik verstond iets in deze richting) Treffer? Ik heb nog geen tijd gehad om het op te zoeken, dus je zal het vast anders schrijven. Er schijnt ook een documentaire van te zijn, dus succes met zoeken! Haha.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:58

YvonneV schreef:
larissa96 schreef:
Voor degene die het interessant vinden, hij geeft les volgens de methode van (ik verstond iets in deze richting) Treffer? Ik heb nog geen tijd gehad om het op te zoeken, dus je zal het vast anders schrijven. Er schijnt ook een documentaire van te zijn, dus succes met zoeken! Haha.

*D opzoek naar de naald! Waar is die hooiberg? :Y)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 08:13

Ook ik wordt toch wel erg nieuwsgierig waar kan je hem bestellen??

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:39

Ik had hem van marktplaats maar denk dat ze vrij zeldzaam zijn. Aangezien het een oud boek is en ze niet meer gemaakt worden

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:10

Mijn moeder zei dat het misschien slim is om in een tweedehands boekwinkel er naar te vragen die verder niet op internet staan met de boeken.. Je weet maar nooit, straks vind je hem gewoon :)

Ik ben nu rond pagina 50 (niet veel tijd om te lezen door stage.. :(), en eerlijk gezegd ben ik best tevreden met hoe ik met mijn paardje om ga! Ze wilt namelijk niet stilstaan met opstappen, of nou ja, moeilijk. Maar met ontzettend veel geduld, en als ik rustig blijf (ik moet echt geen haast hebben, dan ben ik haar he-le-maal kwijt), dan kan ik er wel op. Nu staat er dus in het boek (beknopt gezegd) dat je een paard het gevoel moet geven dat als er iets engs is dat ze ook kunnen vluchten (dus vrijheid geven). Als ik opstap krijg ik soms het commentaar van mensen dat ik mijn teugels wat op maat moet nemen en dat ze dan wel stil blijft staan (want ja, mensen aan de kant weten het altijd beter..) maar ik wil juist dat ik met een boog in mijn teugels op kan stappen zonder dat getrek, ze moet immers gewoon stil staan als ik dat wil. Uiteindelijk komen de losse teugels dus ook deels overeen met wat het boek beschrijft.. :D :o

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:08

@Joanieke, het hangt er vanaf. Als je paard niet bang is, maar om een andere reden niet stilstaat (onduidelijke opdracht voor het paard, gewoonte, oid), dan is het maar de vraag of dat werkt.
Maar ik hoop het voor je.
Wat kan helpen, is om jezelf een keer te filmen als je voorbereidt en opstapt. Misschien zie je dan zelf waar de communicatie tussen jou en je paard mist.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:14

Ik heb geen tips nodig hoor, het werkt op mijn manier, met veel geduld en rust. Meestal zit ik er met 5 minuten al op, maar ik krijg als iemand mee kijkt en het lukt de eerste keer niet meteen het commentaar 'pak je teugels dan wat strakker' :+ Terwijl als ik dat doe, gaat ze juist lopen en draaien... In de communicatie is verder niks mis, naja ik weet waar het fout gaat, meestal gaat ze draaien als ik druk in mijn hoofd ben, ik weet dan dat ik even op het krukje moet gaan zitten en gewoon stom om me heen staren zodat ik zelf wat rustiger word in mijn hoofd, als ik dat heb gedaan is het al een stuk minder moeilijk om op te stappen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:34

Sommige mensen beseffen ook niet dat paarden enorm goed kunnen spiegelen. En soms zelfs zo goed dat jij zelf niet doorhebt dat er iets in je hoofd speelt maar het paard laat het je wel zien. En dan denk je later: inderdaad, ik zat hier of daar toch iets meer mee dan ik dacht.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:52

friendly schreef:
Sommige mensen beseffen ook niet dat paarden enorm goed kunnen spiegelen. En soms zelfs zo goed dat jij zelf niet doorhebt dat er iets in je hoofd speelt maar het paard laat het je wel zien. En dan denk je later: inderdaad, ik zat hier of daar toch iets meer mee dan ik dacht.

Ja precies dat! Mijn merrie laat me dat echt heel erg goed merken, en ik wist ook dat het daar aan lag, maar nu ik dit boek leest valt alles nóg meer op z'n plek.. Hij onderbouwd het echt heel goed :)