Doe altijd een cap op!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re: Doe altijd een cap op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:55

Enige aan de tekst dat ik zie is (als ik taalnazi mag spelen):

Meest braafste = dubbelop, het moet meest brave of braafste zijn.

Onderste boven is dacht ik een woord: ondersteboven
Ookal is twee woorden: ook al

Maar dat zijn details. Inhoudelijk denk ik niks op aan te merken.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 13:58

Dankje. Dat heb ik aangepast. Ook het woord nadenken, want die was ook fout :P

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:12

Goed dat je dit deelt, ook ik deed dit soort dingen regelmatig en droeg altijd netjes een cap, maar ook al vaak fout zien gaan zonder cap (en goed ook gelukkig)!

Iedereen kan een verkeerde inschatting maken en ik vind het tof dat jij dit gewoon toegeeft en ervan leert, maar ook anderen de kans geeft ervan te leren!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:36

Jeetje wat een klap. Je maakt een goed punt hiermee want er zijn er veel die dit soort dingen even voor de lol doen en dan zonder Cap.
Beterschap!
De manier waarop jou paarden reageren met dat je op de grond ligt is wel fantastisch om te zien! Ook wanneer je weer rechtop zit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:08

Chasey schreef:
En het feit dat het gefilmd is, is dat ik dat eigenlijk altijd doe als ik alleen ben met de paarden. Want zo kan ik hetzelf terug zien wat ik doe in mijn uppie. Want als je zo alleen bezig bent, zie je gewoon niet alles.

Dat vind ik wel een super instelling, maar je moet er toch niet aan denken als het wel slecht was afgelopen. Dat je man dan dat filmpje vind ;(

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:41

anneliesdj schreef:
Chasey schreef:
En het feit dat het gefilmd is, is dat ik dat eigenlijk altijd doe als ik alleen ben met de paarden. Want zo kan ik hetzelf terug zien wat ik doe in mijn uppie. Want als je zo alleen bezig bent, zie je gewoon niet alles.

Dat vind ik wel een super instelling, maar je moet er toch niet aan denken als het wel slecht was afgelopen. Dat je man dan dat filmpje vind ;(

Het klinkt misschien heel cru, maar ik vind liever een filmpje over hoe het gebeurd is dan dat ik voor altijd in onzekerheid zou zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:45

He bah, zullen we daar even helemaal niet aan denken... %) Gelukkig is het met een sisser afgelopen...
TS, hoe voel je je inmiddels? Misselijkheid in ieder geval wat minder? Hoofdpijn zal je nog wel even houden...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:05

De spieren zijn nu pas op zijn stijfst waarschijnlijk. :(:)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:48

Wauw, ik vind het heel knap dat je dit durft te plaatsen,en super hoe de paarden op je val reageren.

Maar zorg in het vervolg er aub voor dat je niet alleen bent.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 19:23

Sizzle schreef:
De spieren zijn nu pas op zijn stijfst waarschijnlijk. :(:)

Ja pffff nu meeste spierpijn :')

Voel me vandaag het minst goed na de val. M'n ogen werken niet echt mee. En moe, en spierpijn. Maar blijf lekker rustig aan doen. :D

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:01

_Yasmine_ schreef:
Jeetje wat een knal! hoor je heel goed op het filmpje.
Ben je nu out gegaan door de pijn? eerst lijk je op het filmpje nog "bij" om vervolgens pas weg te zakken?

had ik dus ook heb ook niet t idee dat ze geheel out was (ik geloof haar wel maar t ziet er anders uit VIND ik)

@ts sterkte en je hebt zeker lieve paardjes beide want ze kwamen beide

beterschap

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:04

Poe, dat is best eng. Dat je zelfs knock out gaat zeg...Pfft.. Lijkt mij toch wel fijn voor jezelf om het terug te zien, om te bedenken waar het mis ging. Ik vond het zelf erg lastig om naartoe kijken toen je daar zo hopeloos op de grond lag.. ;( Wat een geluk dat je paardjes zo braaf aan je bleven neuzen en niet over je heen liepen.

Helaas heb ik het een tijdje terug ook mee mogen maken. Lekker meedoen met ringsteken zonder zadel, lang verhaal kort: geland op mn hoofd, geflipt paard nog n uur moe gereden en....een week plat op de bank (iets wat ik echt niet kan, geen tijd voor heb enzovoorts).Gister voor het eerst (sinds 12 september!!!) weer wezen mennen (hoe inspannend is dat....) En sindsdien weer hoofdpijn. -O- Moet je nagaan wat er aan de hand was geweest als ik geen cap op had.

Doe rustig aan en voorzichtig met je lijf! Voor die nek en rugspieren heb ik veel spierbalsem gebruikt en sjaal gedragen, hielp wel. En inderdaad, een cap is toch wel een minimale veiligheid voorzorgsmaatregel :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:42

Dit heeft jou filmpje berijkt....(gezamelijk hebben we je val bekeken, en ik nog eens benadrukt waarom een cap zo belangrijk is.)
Afbeelding

(De dag na het kijken )uit zichzelf zette ze haar capje op toen ik benadrukte dat we niet gingen rijden zij ze:" nie auw hoofd". en dit herhaalt zich echt al een aantal dagen.... ;)

En eigenlijk vind ik het prima zo, en de Grote vriendelijke reus ook!
Afbeelding

Vanuit deze kant beterschap hoor!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:02

Jeetje heftig! Beterschap hoor!

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:03

Té schattig Kwita! Wat goed dat je er een leermoment voor je dochter van hebt gemaakt :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 19:30

Wat goed kwita, wat een lieve foto's! En grappig dat kistje zo met die ijzers. Brengt me op een idee.
:)
Ik heb vandaag het meest last nog. Pfff. Koppijn en dizzy. En moe!! Heel erg moe.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:59

Ga er van uit dat je nog een tijdje erg moe zal zijn. Neem echt een stapje terug hoor, anders duurt je herstel nog veel langer.

Tafelpoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:08

Oei oei wat een eng filmpje.. Het geluid dat je maakt naar de val ging hier door merg en been.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:06

Alles is zo ongeveer al gezegd. Luister nu wel goed naar je lichaam, als je lichaam aangeeft dat het wilt slapen, pak dan ook even slaap! Ik heb ook een hersenschudding opgelopen van de zomer en nog steeds niet helemaal vanaf doordat ik te snel weer teveel ben gaan doen.
Luister dus absoluut goed naar je lichaam, rustig aan, niet teveel achter beeldschermen zitten, veel slapen en vooral niet teveel willen doen.
Heel veel beterschap en hopelijk knap je snel op!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:31

Wow, wat een klap.
Neem echt de tijd voor jezelf!!

En wat een mooie reactie van de paarden. Heel bijzonder.

Veel beterschap.

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:34

Jeetje wat een val, ik ben precies zo gevallen.. Mijn achterhoofd maakte me toch een smak..brr. Ik had destijds een flinke hersenschudding (had ook cap op) en kon mij niks meer herinneren van die dag, waar ik was enz. Heel veel beterschap! Rustig aan doen, anders blijf je er nog heel lang last van houden..

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:58

Super dat je het filmpje (opnieuw) plaatst. Oef, wat maak je een smakkerd. Echt die plof en dan het geluid wat je maakt. Ik kreeg ineens herinneringen aan mijn eigen val, toen ik de grond raakte, geen lucht meer kon krijgen en het idee had dat mijn rug gebroken was. Helaas voor mij was mijn rug wel gebroken en kwam het paard er ook nog eens achteraan, door bovenop me te vallen. Het had dus ook kunnen aflopen als in mijn topic.
[MWS] Van paard gevallen, rug, nek en bekken gebroken

Hoewel het daar komt door een steigerend paard en een glijpartij, moet ik er niet aan denken wat er was gebeurd als ik geen cap op had gehad. Dan was ik er niet meer geweest... Dus voor iedereen, ongelukjes zitten in een klein hoekje, ook al doe je geen 'domme' dingen.. Daarom draag gewoon altijd je cap. Met rijden, met gek doen met je paard, met lol met je knol en al dat... Want je weet maar nooit... Het ergste kan gebeuren.

TS laat een fout zien en daar valt voor iedereen een les uit te halen, dus dankjewel TS :)

Wat ik ook prettig vind is dat TS daarnaast laat zien dat het niet handig is alleen te zijn met je paard.. TS ligt nu best lang in haar weiland en ze heeft geluk dat haar paardjes zo lief zijn en bij haar blijven staan snuffelen en kijken, maar dat had ook anders kunnen zijn.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 22:09

Ohhh vreselijk! Hoe gaat het nu met je?
Ik heb inderdaad veel geluk gehad.
Heb er uiteraard wel last van nog. Maar dat is logisch.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:53

Jeus wat heftig! En wat goed dat je dit plaatst!

zelfs draag ik ook altijd een cap tegenwoordig al was dat "vroeger" wel anders en haalde ik ook nog de gekste dingen uit. Dit filmpje herinnerd me er extra aan warom ik ook altijd een cap moet dragen! Dat maar iedereen mag zien hoe snel zoiets kan gaan.

ik heb aantal maanden ook een smakkerd gemaakt en ben niet eens buiten bewust zijn geweest maar ik heb er echt dikke 6 weken last van gehad, lees heftige hoofdpijnen dagen lang en zelfs migraine aanvallen dus doe ZEKER rustig aan de komende week is mijn advies!

Maar vooral top dat je dit durft te posten en sterkte!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 21:17

Ja heb er vandaag erg veel last van! Ben ook extreem moe naar de val. En voel de hele dag bezopen. Duizelig en heeeel vergeetachtig.